טרק הכפרים
מסלול שעובר בין כפרים בקרבת סוקרה, בתולי ומרהיב ביופיו. היום הראשון קל והימים השני והשלישי ברמה בינונית-קשה. המסלול הינו 3 ימים ואפשר לעשות אותו גם ביומיים ולוותר על עקבות הדינוזאורים(אבל מי יוותר על זה?!).
גובה מקסימלי 3654מ׳. אורך המסלול בערך 43 ק״מ.
יום 1:
המסלול מתחיל בכפר chataquilla. כדי להגיע לשם לוקחים מונית ל׳Parada Rabel' משם יש אוטובוסים ווואנים שנוסעים ל chataquilla, האוטובוס מגיע בערך פעם בשעה ועולה 11 בוליביאן. תוודאו כשאתם עולים שהאוטובוס מגיע לכנסיה של chataquilla.
כשתגיעו לכנסיה תזהו שלט.

המסלול מתחיל כמה מטרים אחריו. מסלול מסודר של אבנים, המסלול כולו ירידה עד לכפר Chaunaca.

כשתגיעו לכפר יחכה בחור בכניסה שיגבה מכם 10 בוליביאן.
בלב הכפר יש הוסטל מצויין, יש בו מטבח ומקלחת עם מים חמים. פשוט תלכו בכפר ותשאלו אנשים והם יכווינו אתכם.
יום 2:
חוזרים לכניסה לכפר Chaunaca איפה שגבו מכם כסף יום לפני וממשיכים עם מסלול העפר. תוכלו בדרך לזהות שלט שבו תפנו שמאלה. המסלול ברור ואין יותר מדי איפה לטעות בשלב זה. יש ירידה עם כביש עפר שבסופה תזהו גשר ופיצול שבילים. לא עולים על הגשר וממשיכים שמאלה בפיצול. לאחר זמן מה תזהו גשר נוסף מימין אותו תחצו לצד השני. לאחר מכן תזהו מימין מפל(אנחנו הכנסנו רק רגליים בהמשך יש מפלים יותר נקיים לרחצה).
אחרי עצירה התחלנו לטפס על ההר מימין למפל. בשיא הגובה תזהו פרות ובית בודד, יש להמשיך ללכת אחרי הבית על שיא הגובה של ההר.

בדרך תעברו מעבר צר מאוד ותלול עם צוק בצד אחד. כשתגיעו למפל נוסף תפנו שמאלה ותגיעו לאזור מדהים ביופיו ואחלה נקודת עצירה.

לבסוף תשתלבו עם כביש עפר עד שתגיעו לכפר Maragua. בכניסה לכפר תחכה צ׳ולה שתגבה מכל אחד 20 בוליביאן. אנחנו ישנו בהוסטל שנקרא ׳Rumi Wasi' (אפשר למצוא אותו גם בגוגל מאפס) עם ארוחת ערב ובוקר(לא היו מים חמים למקלחת) הבנו שיש גם בקתות ומי שישן בהן היה מרוצה.

יום 3:
התחלנו בהליכה לכיוון הכפר Minu Mayu כדי לראות עקבות דינוזאורים! כשיצאנו מההוסטל לקראת סוף הכפר פנינו ימינה והתחלנו בעליה על המכתש. עליה יחסית קשה של בערך שעתיים. אחרי העלייה רוב הדרך הייתה ירידה עד הכפר Minu Mayu. בדרך פגשנו קבוצה של הולנדים עם מדריך והלכנו איתם לעקבות הדינוזאורים. הבנו שיש אפשרות למצוא את הנקודה גם בגוגל מאפס.

לאחר מכן התחלנו בעלייה יחסית תלולה על ההר מימין לשיא גובה עד שהתחברנו לכביש עפר שמגיע לכפר Chulpa. כשהגענו לכפר נכנסו לתוכו והמשכנו על השביל הראשי עד שהתחברנו לכביש עפר יחסית מישורי והלכנו בו עד לכפר potolo. שם לקחנו מהכיכר המרכזית משאית חזרה לSucre.

טיפים והמלצות:
• עוברים במסלול בנקודות גבוהות, אנחנו לקחנו לפני כדורי גובה.
• ממליצה להוריד את האפליקציה ViewRanger, אפליקציה מצויינת לניווט שמראה גבהים. אני התקנתי עליה מסלול של מישהו שעשה את הטרק לפני. לפעמים זה עזר ולפעמים הטעה. פשוט תסמכו על האינסטינקטים שלכם! יש הרבה דרכים להגיע לאותו המקום.
• יש בדרך כיתוב על אבנים ׳ישו המושיע׳ וכדומה. אם אתם רואים את זה כנראה שאתם בדרך הנכונה.
 • תקחו איתכם הרבה מים! אל תסמכו על זה שהקיוסק בכפר יהיה פתוח. לרוב אי אפשר לשתות מהמנהר. אפשר להרתיח/להשתמש בתבליות למים.
 • ממליצה להביא מקלות טיולים, גזייה ומעיל/ כיסוי לגשם. חשוב לציין שאין בסוקרה חנות טיולים וצריך להתארגן על כל הציוד מלפני.
• בלילה קר תביאו בגדים חמים ותרמי.
 • ניתן לעשות את הטיול גם באוהל. אנחנו רצינו לחסוך את המשקל:)