במהלך השנתיים האחרונות יצאתי ל-2 קרוזים בקריביים.

2 מסלולים עם יעדים שונים

2 חברות שיט שונות

2 אוניות שונות

2 חופשות שונות – האחת חופשה זוגית, השניה חופשה משפחתית.

אלו בהחלט היו 2 חוויות שונות לחלוטין – בעיקר בגלל שחופשה זוגית שונה מאוד מחופשה משפחתית אבל גם בגלל המסלולים השונים וההבדלים בין האוניות השונות .

הקרוז הראשון נעשה במאי 2018 על ה MAGIC של חברת קרניבל

הקרוז השני נעשה בפברואר 2020 על ה ESCAPE של חברת נורוויג'ן

אלו הם המסקנות האישיות שלי:

• המסלול הראשון שעשינו היה הרבה יותר מוצלח מבחינת היעדים בהם ביקרנו (הרפובליקה הדומיניקנית – פורטו ריקו – סנט תומאס – טורקס וקייקוס) היעדים היו יותר אקזוטיים והרבה יותר מרגשים.
  • בחברת קרניבל מותר להעלות שתיה קלה לאוניה, יש מקסימום שמותר לאדם ( 12 יחידות של פחיות או קרטונים, בקבוקים אסור) בחברת נורוויג'אן אסור להעלות לאונייה שום שתיה קלה.
  • למי שמעשן (ואנחנו כאלו) באונייה של קרניבל הקזינו היה אחד המקומות שאפשר היה לעשן בו באופן חופשי. בנורוויג'ן הקזינו היה מפוזר על חצי קומה בשטח פתוח ולכן היה מותר לעשן רק בשני אזורים קטנים מאוד בקזינו, כשבאחד מהם היה מותר לעשן רק אם שיחקת במכונות המזל....
  • ועוד למעשנים ..... בנורוויג'אן היו עוד 2 אזורי עישון הנוספים על האונייה, הבר בקומה 17 והבר באזור המוגבל למבוגרים בלבד – שולחנות וכסאות בר בשמש .... לא הכי נוח בעולם. בקרניבל לעומת זאת אזור העישון היה מרוהט עם ריהוט גינה, כורסאות וספות, חלקן בשמש, חלקן בצל, והיה אפשר לשבת בכייף, לעשן ולקרוא ספר ...
  • החדר באונייה של הקרניבל היה גדול יותר ומרווח יותר.
  • המקלחת בנורוויג'ן הייתה הרבה יותר גדולה ומרווחת מזו על הקרניבל
  • בקרניבל איך שעלינו על האונייה קיבלנו את המפתחות לחדר, המזוודות הגיעו רק אחה"צ אבל החדר עמד לרשותינו ישר. בנורוויג'ן קיבלנו את המפתחות לחדר יחד עם המזוודות רק בשעות אחה"צ
  • בקרניבל, איך שהגענו לחדר פגשנו את הדייל שהיה אחראי על סידור החדר שלנו, הוא הציג את עצמו, שאל אם יש לנו בקשות מיוחדות, העדפות אישיות .... בנורוויג'ן לא פגשנו את הדייל של החדר שלנו בכלל.
  • בקרניבל בכל יום חיכתה לנו חיית מגבת חדשה בחדר – ממש חיכינו כל יום לראות מה יעשו. באחד הימים התעוררנו בבוקר למצוא את כל אזור בריכת השחיה מלא דמויות מגבת שונות ומשונות (זה היה מחזה מדהים). בנורוויג'ן לא היה את הקטע של דמויות המגבת בכלל – התאכזבנו האמת.

• באונייה של הנורוויג'ן העיצוב היה "open space", מרחבים שלמים פתוחים אחד לשני ... הקונספט אולי נחמד אבל מאוד לא פרקטי ולא נוח. היה קשה מאוד לנהל שיחה עם העובדים בקבלה - שירות לקוחות, הזמנת סיורים וכו, כאשר במרחק של 2 מטר מכם יש הופעה של זמר. או לשבת לאכול במסעדה כשבקומה למטה (הפתוחה לחלוטין) מתקיים שעשועון וכולם צועקים וצוחקים.
  • על כל אונייה יש חנויות דיוטי פרי שונות. בנורוויג'ן רוב החנויות היו חנויות תכשיטים, עוד חנות אחת של בשמים וסיגריות וחנות שבה מכרו קצת בגדים, קצת מזכרות .... בקרניבל החנויות היו הרבה יותר מגוונות, והרבה יותר פרקטיות – הייתה מעין חנות כלבו קטנה שהיה אפשר למצוא בה דברים שימושיים כמו: תרופות בסיסיות, שמפו, משחת שיניים, חטיפים וכדומה. מגוון המוצרים בחנויות על הקרניבל היה הרבה יותר גדול והמחירים היו זולים יותר.
  • ביום האחרון של הקרוז החנויות על האוניה עורכות "SALE" והמחירים צונחים משמעותית – בקרניבל היו המון דברים במחירים ממש ממש טובים. בנורוויג'ן ה"סייל" היה ממש עלוב.
  • מבחינת האטרקציות על האוניות – ה ESCAPE של נורוויג'ן התאימה הרבה יותר לילדים מאשר ה MAGIC של קרניבל.
  • האוניה של הקרניבל הייתה יותר קטנה מהאונייה של הנורוויג'ן וזה בא לידי ביטוי בעיקר בהרגשת התנודות על המים

לסיכום: האוניות עצמן היו מאוד שונות אחת מהשנייה וכל אחת התאימה בדיוק להרכב שבו היינו באותו הזמן, ומאוד נהנינו על שתיהן.

אבל בגדול – אהבתי יותר את ה"וייב" של קרניבל – האווירה הכללית הייתה יותר נינוחה, הייתה הרגשה של יותר תשומת לב לפרטים הקטנים בהסתכלות על הלקוח – אם זה הדייל שדאג להציג את עצמו, ההתחשבות במעשנים, ובאלו שלא מעשנים, במגוון החנויות וההיצע בהן ....