למי שלא קרא את הפוסטים הקודמים, תקציר: טיול בר מצווה, זוג + 4 ילדים (2.5, 13, 14.5, 17) סיימנו שבוע לא קל בפוקט ועברנו לשבוע האחרון בבנגקוק.
בנגקוק זו עיר מיוחדת מאוד, ענקית, תוססת, חיה מסביב לשעון, בממוצע יש בבנגקוק בכל רגע נתון 10 מיליון איש!!!! יש בה הכל מהכל ובשביל כולם. הרבה אנשים מוצאים את בנגקוק קשה לעיכול – אישית, אני מאוד אוהבת את בנגקוק...... אוהבת זו מילה עדינה האמת! אני משוגעת על בנגקוק!
עובדה שהייתה מוזרה מאוד בשבילי לגלות כי בעיקרון אני שונאת ערים גדולות ומעדיפה את האזורים הכפריים, השקט השלווה והנוף..... בנגקוק זו העיר היחידה בעולם (מכל המקומות שביקרתי עד כה) שאני מוכנה להיות בה ללא הגבלת זמן.
לבנגקוק הגענו ביום ראשון 20.4.14 בצהריים עם טיסה של בנגקוק איירוייז.
מאולם הגעת הנוסעים עלינו קומה ויצאנו לתחנות המוניות המסודרות – המתנה קצרה בתור וקיבלנו מוניות שלקחו אותנו למלון.
טיפ קטן: אם המלון שלכם במרכז העיר בנגקוק, תגידו לנהג לנסוע דרך כביש האגרה TOLL WAY HIGHWAY – זה יעלה עוד 75 בהט (7.5 ₪ בערך) אבל בשעות העומס יכול לקצר את הנסיעה בחצי שעה.
מכיוון שהפציעה של הבן בפוקט סיכלה גם הרבה מהתוכניות שהיו לי לבנגקוק – נאלצנו להפוך את השבוע בבנגקוק בעיקר לטיול שופינג עם מעט אטרקציות שיכלו להתאים לפצוע המלחמה שלנו.
את רוב הנסיעות בעיר עשינו באמצעות הרכבת העלית שזו לדעתי הדרך הכי נוחה וזולה להתנייד בעיר בעיקר עם משפחה גדולה שלא נכנסת במונית אחת וכמובן לא נתקעים בשום פקקים ומגיעים צי'ק צ'אק ממקום למקום.
מחיר הנסיעה ברכבת: 1.5ש"ח – 4 ₪ מתחנה לתחנה תלוי מה המרחק בין 2 התחנות. אם נוסעים הרבה אפשר גם לקנות כרטיס יומי שיוצא יותר זול.
דבר אחד שיש לקחת בחשבון בנוגע לרכבת העלית: יש מדרגות!!! יש תחנות שזה לא הרבה או שיש מדרגות נעות, ויש תחנות שיש לא מעט מדרגות ואין מדרגות נעות – מה שיכול להיות קצת קשה אם צריך לסחוב עגלה עם תינוק בפנים במעלה המדרגות (גם בעליה וגם בירידה) או לאנשים מבוגרים יותר.
בעיקרון את הימים בבנגקוק בילינו בלהתעורר סביבות השעה 9:30, ארוחת בוקר ויציאה לקניונים.
טיפ: למי שלא היה עוד.... הקניונים בבנגקוק לא דומים לקניונים בארץ או באירופה, קניון אחד בבנגקוק יכול להיות בילוי של יום שלם ולפעמיים גם זה לא מספיק!
כמעט כל הקניונים בבנגקוק פתוחים בין השעות 10:00 – 22:00
בטיול הזה ביקרנו בקניונים הבאים:
MBK – אחד הקניונים היותר מוכרים לישראלים. יש תחנת רכבת עלית ישר לתוך הקניון
אפשר לקנות כאן כמעט הכל: בגדים, נעליים, פלאפונים וכל מה שבא איתם, הלבשה תחתונה, מצלמות, רהיטים, דברים לבית, צעצועים.... באמת הכל. יש כאן חיקוים מצויינים לחברות הכי ידועות וגם סיילים של מוצרים מקוריים, בעיקר חברות הספורט הגדולות (נייק, אדידס, אסיקס...)
מבחינת אוכל יש בקניון קומת אוכל מקומי למי שאוהב מאוד מאוד בזול ואם לא אז אפשר למצוא כאן המון מסעדות אוכל מהיר: פיצה האט ופיצה קומפני ומקדונלדס וKFC וסטארבקס ודנקן דונאטס ו.... יש הכל לכולם.
יש קומת בתי קולנוע ומשחקי וידאו לילדים
PLATINUM FASHION MALL – קניון בעיקר לנשים. בגדים, נעליים, תיקים, קומה של בגדי ילדים, אקססוריז וקצת בגדים לגברים. אין תחנת רכבת קרובה – או מונית או ברגל.
שווה להגיע אליו, יש בו חנויות של מעצבים, לא ידועים כמובן, אבל זה אומר בגדים לא בייצור המוני אלא ייחודים.
PANTIP – קניון האלקטרוניקה.
בעיקר לגברים ואוהבי עולם המחשבים. מחשבים, לפטופ, מצלמות מכל סוג, משחקים (פלייסטיישן, אקס בוקס וכו'...) משחקים צרובים, סרטים וסדרות מכל העולם.
אין תחנת רכבת קרובה – או מונית או ברגל.
הפנטיפ והפלטינום נמצאים אחד ליד השני – אפשר להתפצל נשים לקניון אחד גברים לקניון השני.
-למי שאוהב שווקים וקניות בכמויות, הפנטיפ והפלטינום נמצאים באזור של בנגקוק שנקרא פרטונאם . יש כאן שוק ושוק מקורה של WHOLE SALE כאילו מכירה לסוכנים, מה שמוזיל את העלויות אבל אומר שצריך לקנות בכמות (לא מדובר בכמויות מסחריות, אם קונים 5 חולצות זו כמות).
ברחוב ממול 2 הקניונים האלו, משני צידי מלון אמארי ווטרגייט משתרע השוק.
PALLADIUM - זה קניון חדש יחסית שנמצא באלכסון מהפלטינום. הקניון לא מלא עדיין, אין המון חנויות אבל מה שיש שווה ביקור כי המחירים ממש נמוכים, אפילו הפוט מסג' יותר זול כאן.
CENTRAL CHIDLOM - הסנטרל זו רשת של קניונים. הסנף בצ'ידלום קרוב מאוד למלון שהיינו בו ויש תחנת רכבת שיוצאת ישר לקניון.
זה לא קניון זול בסטנדרטים של תאילנד, אין בו חיקויים, אבל יש המון מבצעים שבהחלט שווה ללכת לראות כי אפשר לקנות בגדים ונעליים איכותיים במחירים ממש טובים אם נופלים על מבצע.
אני בד"כ הולכת לכאן לקנות בגדי ילדים איכותיים יותר והלבשה תחתונה של חברות מוכרות ובגדי ים של חברות מוכרות.
באחת הקומות האחרונות (6 או 7 נדמה לי) יש FOOD COURT, מתחם אוכל מאוד טוב. הוא מחולק לדוכנים לפי אוכל של מדינות,אפשר לבחור מנות מאיזה דוכן שרוצים מכינים לך את המנה במקום. בכניסה מקבלים מין כרטיס כזה, כל פעם שמזמינים מנה נותנים את הכרטיס ובסוף כשיוצאים משלמים על כל מה שלקחת. אוכל טוב ופתרון טוב למשפחות שכל אחד אוהב משהוא אחר...
SIAM SQUARE – מורכב משלושה קניונים: סיאם פראגון, סיאם סנטר וסיאם דיסקברי. בעיקרון שלושת הקניונים הם מה שנקרא "קניונים לעשירים" חנויות מקוריות של השמות הגדולים, אין חיקויים. שווה ללכת להסתובב קצת ולשטוף את העיניים.
ביקרנו בחנות של VICOTORIA'S SECRET וקנינו ספריי גוף ובשמים במחירים ממש טובים.
בקניונים האלו ממוקמים גם מוזיאון השעווה של מאדאם טוסו והאקווריום הגדול SIAM OCEAN WORLD.
בפארגון יש קולנוע מצויין עם אולמות VIP יוצאים מן הכלל.
בדיסקברי יש מסעדת בשרים אוסטרלית מעולה OUTBACK
יש תחנת רכבת ישר לקניונים.
CENTRAL WORLD – ZEN– קניון לא של חיקויים, ענק, אפשר למצוא כאן סניפים של זארה ו H&M וטופשופ. היו מבצעים מטורפים בחלק מהחנויות אז היה ממש שווה לקנות.
אין תחנת רכבת לקניון, התחנה הקרובה היא סנטרל צ'ידלום.
חוץ מהקניות עשינו גם:
  • יום אחד עשינו הפסקה מהשופינג והלכנו עם הילדים למאדאם טוסו ו SIAM OCEAN WORLD המחירים של האטרקציות האלו לא זולות במונחי תאילנד. אנחנו קנינו כרטיס משולב של 2 המקומות ביחד – מה שיצא יותר זול. שילמנו 140 ₪ לאדם, מתחת לגיל 3 בחינם.
הילדים מאוד נהנו ממאדאם טוסו, אני אחריי ביקור קודם בסניף בלונדון התאכזבתי. הסניף בבנגקוק הרבה יותר קטן, הרבה פחות דמויות וכמובן שיש כל מיני דמויות תאילנדיות שלנו אין מושג מי הם....

SIAM OCEAN WORLD – מקום מדהים, גם לגדולים וגם לקטנים. כולם נהנו כאן – המון בעלי חיים ימיים, האכלה של כרישים, פינגווינים, יש סירת זכוכית בבריכת הכרישים, צלילה עם כרישים, מנהרה בתוך האקווריום הגדול – בקיצור חוויה מומלצת ביותר.
  • ביום אחר קמנו מוקדם, לקחנו נהגת מונית מקסימה שהייתה איתנו כל היום – שילמנו לה 200 ₪ עבור אותו יום. ונסענו לשוק הצף Damnoen Saduak . הנסיעה ארכה כשעה וחצי, הגענו לשוק התיישבנו לאכול קצת פאד-תאי בכניסה לשוק, במחיר מצחיק ממש – כמה שקלים בודדים למנה.
לקחנו סירה גדולה לכל המשפחה, סירה עם קירוי (יש גם בלי אבל בשמש של תאילנד לא מומלץ). הייתי מופתעת מהמחיר הגבוהה מאוד שביקשו – 100 ₪ לאדם.
זו הייתה חוויה מעניינת לילדים לראות איך אנשים שם חיים ביומיום, הבאסטות על הסירות ולאורך התעלות מים. הילדה הגדולה הייתה מזועזעת מתנאי המחייה של האנשים, הבתים על המים הממש לא נקיים, אין חשמל, עושים כביסה בתעלה.... טוב להם לילדים שלנו שיקבלו קצת פרופורציה ויבינו איזה ברי מזל הם!
כשסיימנו הילדים רצו שנלך למקום שאפשר ללטף טיגריס. הנהגת לקחה אותנו ל Damnoen Saduak TIGER ZOO מרחק של 10 דקות נסיעה מהשוק הצף. זה מקום לא גדול, לא היו כמעט אנשים והמקום מאוד שונה מהמקומות האחרים של הטיגרסים שקראתי עליהם: אין גורים רק טיגרסים בינוניים וגדולים, יש 2 סוגי פעילות שאפשר לעשות:
1.להכנס לכלוב שנוסע בתוך מתחם הטיגרסים הבוגרים ולהאכיל אותם בבשר.
2.לשבת ולהאכיל טיגריס בינוני בבקבוק חלב.
האכלת הטיגריס בבקבוק חלב נעשה בהשגחה של המטפלת הצמודה שלו, כשהיא דואגת כל הזמן שתשומת הלב של הטיגריס תהיה מממוקדת בה ולא בך, ברגע שהחלב בבקבוק נגמר היא מורידה אותו ממך ודואגים להוציא אותך החוצה מהמתחם שלו.
כל ההתנהגות הזאת גרמה לי להבין שבניגוד לחוות דעת אחרות שקראתי של אנשים שביקרו במקומות אחרים, הטיגרסים כאן לא מסוממים או שבורים. הם מאולפים אבל הם עדיין חיות פרא שרגילות למטפל האישי שלהם ואי אפשר להשאר איתם לבד או לשחק איתם ממש.
80 ₪ עבור האכלה מבקבוק או האכלת בשר – יש הנחה אם לוקחים את 2 האפשרויות.
היה נחמד, קצת יקר לטעמי ואני חושבת שהילדים קצת התאכזבו שלא היה אפשר ממש לשחק עם הטיגריס או שלא היו גורים קטנים – אבל המקום עצמו השאיר אותי בהרגשה טובה שלא מתעללים ואו מסממים את החיות.
  • באחד הערבים החלטתי לקחת את הילדים לראות סרט באולם VIP – למי שאין בעיה עם השפה האנגלית זו חוויה מאוד מומלצת!. הלכנו לקולנוע ב CENTRAL WORLD, קנינו כרטיסים לסרט חדש שיצא. אנחנו הגענו מאוחר אז לא יצא לנו ליהנות מהבופה העשיר שמציעים לפני הסרט. מלצר פגש אותנו בכניסה לאולם ושאל מה נרצה לשתות, איזה סוג פופקורן אנחנו רוצים, רשם את ההזמנה לקח אותנו לכסאות שלנו: כורסאת טלוויזיה מפנקת, חשמלית עם שמיכה, שלא יהיה לנו קר מידיי, וחזר עם השתייה והפופקורן שהזמנו.
גם הילדים וגם אני יצאנו מבסוטים מאוד!
הערה: מי שהולך לראות סרט בתאילנד צריך לדעת שלפני שהסרט מתחיל מקרינים מצגת של המלך עם ההמנון ולכבוד זה חייבים לעמוד.
  • הבנים מצאו פארק דיג בבנגקוק, ליד שדה התעופה ובילו שם יום שלם. למי שאוהב לדוג הפארק מאוד מומלץ, לא זול אבל חווית דיג של דגים גדולים מאוד. יש פינות מוצלות ומקבלים את כל הציוד. במקום יש גם אפשרות לשכור חדר שנמצא על המים

סיכום והמלצות כלליות
הטיול לא התנהל כפי שציפינו כלל, הפציעות והביקורים בבית חולים שיבשו את כל התוכניות ואילצו אותנו לנסות למצוא דברים אחרים לעשות. קשה לא ליהנות בתאילנד אז למרות כל הדברים הבלתי צפויים – זו הייתה חוויה, בטח אחת שתזכר הרבה זמן!!!
  • הקפדנו לעשות FOOT MASSAGE כמעט כל יום , הילדים מאוד התלהבו ומאוד אהבו את הפינוק
  • אני והבת הלכנו לספא פעמיים להתפנק קצת: מסג' ארומתרפי, טיפול פנים, פילינג גוף.... ממליצה מאוד לנצל את המיומנות של התאילנדים בטיפולים והמחירים המאוד זולים לעומת הארץ.

• בטיול הזה הבנתי שלטייל עם ילדים בגיל העשרה שונה מאוד מלטייל איתם כשהם קטנים – יש להם דעות ורצונות משל עצמם, זה ביחד עם המצבי רוח של ילדי עשרה.... לא פשוט! חשוב להיות גמישים בתוכניות ולקבל בהבנה שדברים שאנחנו חושבים שהם מדהימים ומעניינים – פשוט לא מעניינים אותם!
  • לילדים קטנים עגלה זה מצרך חובה!!!! ההליכות בתאילנד מרובות, החום מתיש וקשה מאוד לסחוב אותם על הידיים (העגלה גם משמשת מקום טוב לשים את שקיות הקניות)
  • התאילנדים מאוד אוהבים ילדים קטנים – מאוד!!! להיות מוכנים לכך שהם ירצו לגעת, לחבק, לנשק ולשחק איתם. הם עושים את זה בעדינות ולא בחוצפה ומתוך אהבה גדולה.
  • בתאילנד כשאתה עם ילדים קטנים לא נותנים לך לחכות בתור בשום מקום כולל שדה התעופה.