אנו משפחה עם שלושה ילדים: אבא דרור, אמא הדס, רון בת 12 , דן בן 9 ומעיין בת 5.

יצאנו בדצמבר 2016 לטיול בת מצווה ל – 10 ימים בסרילנקה ו 4 ימים במאלדיביים.

הכנות:

לסרילנקה דרושים חיסונים, לשם כך עליכם לגשת למרפאת מטיילים ולהיפרד מכ-2000 ש”ח (בהנחה שאתם צריכים את כל החיסונים), מהם אתם יכולים לקבל החזר עד כ-80% מקופת החולים.

אנו טסנו עם טורקיש אייר ליינס, הטיסה עוברת עם קונקשיין באיסטנבול ועצירה במאלדיביים להעלאת נוסעים.

הדס הזמינה כרטיסי טיסה , קבעה תאריכים והודיעה לי שאנו יוצאים כל המשפחה לחופשה של 14 יום החל מה- 15.12.2015 בטיסה לסרילנקה, וחזרה דרך המאלדיביים ב- 20.122015 וכל מה שנישאר לי הוא לתכנן את כל מה שבאמצע ושאקח בחשבון שאין מצב שאנו נמצאים שעה מהמאלדיביים ואנו לא מבלים שם איזה מספר ימים.

לאחר סריקה של הפורומים וכל הטיפים באתר למטייל ועוד מספר לינקים של אתרים ברשת הרכבתי מסלול טיול וידעתי פחות או יותר באילו אתרים אני רוצה לבקר.

סרילנקה היא אי הגדול פי 3 ממדינת ישראל, נימצא דרומית מזרחית להודו, נופים מדהימים!!!
 ​האקלים הוא טרופי שזה אומר 27-30 מעלות כל השנה עם גשמים מידיי פעם ולחות של 50%-80%

ולמרות זאת העונה מתחלקת לשתי תקופות הצד המרכזי והמערבי של האי והצד מרכזי והמזרחי של האי.

דצמבר זו עונה מומלצת לביקור בחלקו המערבי של האי .

לא מומלץ לשתות מי ברז שם וכל הטיול השתמשנו במים מינרליים (כולל צחצוח שיניים).

איך מרכיבים טיול בסרילנקה (למשפחות):

אז אפתח ואומר שסרילנקה מאוד קלה לטיול, 10 ימים זה קצת קצר וחבל לבזבז את הזמן על מציאת נהג הסתובבות למציאת מלון וכו' , וכדאי לסגור את הרוב מראש.
 ​מאחר ואנו 5 נפשות ועם ילדים הבחירה הטבעית היא לשכור רכב.

אז זהו, שמהר מאוד אתה מבין שאין טעם לשכור רכב בנהיגה עצמית, מאחר ונוהגים שם בצד שמאל וחוקי הנהיגה הם בגדר המלצה בלבד.
 ​מה עושים:

אספתי את כל שמות הנהגים וחברות הנסיעות שהומלצו על ידי החברים מלמטייל, הורדתי את נהגיי הטוק טוק (בכל זאת אנו חמישה אנשים ועשרה ימים), והתרכזתי ב חמישה שקיבלו הכי הרבה המלצות.

עוד באותו יום שלחתי לכולם אימייל עם פרטיי הטיסה הגילאים שלנו ושל הילדים ולשמחתי כבר למחרת נחתו אצלי במייל הצעות לטיול עם מסלול מסודר ל 10 ימים.

התלבטנו בין שתי הצעות ולבסוף נסענו עם Chanaka מחברת thetravel lanka

Email : info@thetravellanka.com

Web : www.thetravellanka.com

הוא אמין מאוד , מסודר מאוד ועמד בכל ההתחייבויות שלו.

אנו ממליצים בחום.
 אנו נסענו עם הנהג Asanka שמדבר אנגלית רהוטה ומכיר את סרי-לנקה על בורייה.

מה כוללת החבילה:

רכב ואן נוח וממוזג עם נהג צמוד לאורך כל 10 ימי הטיול כולל איסוף משדה התעופה.

כולל מים מינרלים, אינטרנט ברכב (מאוד נוח ומאוד חשוב לילדים שהם יכולים ליהיות בקשר בווטסאפ עם המשפחה וחברים), טלפון עם סים מקומי.

כולל דלק.
 כל זה עבור כ-500$.

צ'אנקה בנה לנו מסלול טיול מפורט (מפורט מידיי לפעמים) ועם בתי מלון מומלצים ברמה של 3 4 ו 5 כוכבים לבחירה.
מאחר ואנו משפחה ברוב המקומות לקחנו שני חדרים עם דלת מקשרת או חדרים צמודים.
את כל בתי המלון הזמנו דרכו וכל בעיה שהייתה לנו הוא היה זמין ומוכן לפתור אותה.
 פעמיים הוא שדרג לנו את המלון ללא תוספת מחיר.

אתרים מומלצים -
 לגביי עלויות והמלצות – בהמשך.

כמובן כל התוכנית נתונה לשינויים, בחלק מהימים ירד גשם או שרצינו להישאר בבוקר בבריכה של המלון אז שינינו את המסלול.

הטיול:

לא ניכנס כאן לכל מסלול הטיול (בהמשך הפוסט תיראו את מסלול הטיול המפורט לפי ימים) רק לטיפים מרכזיים:
מלונות:
מלונות 3 כוכבים הם ברמה גבוהה , לפני בחירת מלון ניכנסנו ל-Trip advisor ואחרים ולקחנו רק מלונות שהיו עליהם ביקורות טובות.
 ובכל זאת אנו מוצאים לנכון להזכיר שני מלונות לטובה:
Kassapa Lion Rock שבאזור שמורת פולונרויה (Polonnaruwa)

וכן:
 מלון Priyankara שאישתי כינתה אותו גן עדן. וממוקם בסמיכות ל Yala National Park

באותה הזדמנות אנו רוצים לא להמליץ על מלון Mount Heaven Hotel
 מצד אחד למלון נוף מדהים והוא ממוקם למרגלות הצוק Ella mountain ובסמיכות ל- little adam peak.

אך מצד שני , החדרים לא נקיים במיוחד , מלא חרקים , זרימת מיים חלשה במקלחות והאינטרנט לא עובד למרות שמצהירים שיש אינטרנט.

טיפים:
 נושא מעצבן לפעמים, בכל מקום מצפים מכם לטיפים , אמנם לרוב זה רק דולר או שניים אך תכינו כ-200$ תוספת לטיול רק עבור טיפים.

אתרים:

האתרים יחסית למחייה בסרילנקה יקרים, אנו ויתרנו על ספארי אחד.
יש שתי שמורות ובכל אחת מציעים טיול ספארי שזה בעצם טיול ג'יפים, רואים יותר חיות בדרך לסאפרי מאשר בסאפרי עצמו.
 אנו עשינו רק את זו שב- Polonnaruwa.

לא לוותר על Lion rock .

לעשות טרק אחד לפחות – בגלל שהיינו עם ילדה קטנה עשינו את Little Adam peak - לא להתייאש באמצע , זה ממש לא נורא.
 לא לוותר על הראפטינג ב- Rafting/Canoeing in Kitulgala אם מזג האוויר מאפשר זאת – מבחינת הילדים זה היה השיא של הטיול בסרילנקה.

מסלול הטיול כולל מרחקים יצורף כקובץ.

המאלדיביים:

מאיפה להתחיל....

זה מייקר משמעותית את הטיול במיוחד עם אתם 5 נפשות כי זה אומר יש שני חדרים (המקסימום שיש להם זה חדרים של 2+2 , אלא אם אתם שוכרים וילה ).

למרות שבהתחלה טענתי שחבל לנסוע לשם עם ילדים ועדיף היה עוד 4 ימים בסרילנקה על החוף (גם סרילנקה מציעה חופים יפים ), אני חוזר בי ומבחינת הילדים , זה היה השיא של כל הטיול.

אז נתחיל קצת ממיקום וטיפים:

המאלדיביים נימצאים מדרום מזרח הודו וכשעה טיסה מסרילנקה.
 מדובר במדינה מוסלמית אך לא מרגישים את זה מאחר שרוב ההכנסות של המדינה זה מתיירות והם לא ממש רוצים לפגוע בזה.

אנו טסנו עם Srilnak airlines למאלדיביים , עלות הטיסה משתנה בהתאם לשעה ולעונה אבל זה בערך 250$.

המאלדיביים מורכבים מכ 1200 איים, למרבית האיים מלון מרכזי אחד.
 עיר הבירה ושדה התעופה המרכזי זה מאלה ומשם מגיעים למלון שלכם או בסירה (מהירה מאוד) או במטוס ימי.

הנקודה הגבוהה במאלדיבים נימצאת כ-2.5 מטר מעל פני הים ואכן במבט מהמטוס חלק מהאיים ניראיים כמו שונית אלמוגים בלב האוקיאנוס.

אם לקחתם מלון מרוחק , יש לזכור שעלות ההעברות למלון באמצעות מטוס ימי זה עוד כ-250$-300$ לאדם.

לפיכך לקחנו את קלאב -מד הממוקם באי קאני הנימצא 10 דקות בסירה משדה התעופה.

מאחר והיינו עם ילדים חשבנו שיותר נכון לקחת קלאב שיש פה פעילויות ומבחינת אוכל הכל כלול, דבר שהוכיח את עצמו.

לגביי עלויות:
כאמור אנו לקחנו שני חדרים בכ-3900 ₪ ללילה (שניהם) , למרות שזה אכן לא זול , שמענו על מקרים בהם אנשים לקחו ריזורט מרוחק על בסיס ארוחת בוקר, וארוחות צהריים מחוץ למלון כולל שתייה היה נורא יקר.
ולכן המלצתנו היא על full board .
פה המקום לציין שאם אתם בקטע של תרמילאות , יש גם גאסט האוסים ואכסניות במחירים זולים בהרבה.

מה עושים במאלדיבייים:
 אז כמובן שחובבי הצלילות והספורט הימי ימצאו את מקומם, אבל גם סתאם לשבת ולקרוא ספר על החוף המדהים אחריי 10 ימים של טיול אינטנסיבי ונופים הרריים עושים את שלהם.

זהו, מחזירים את חובנו לאתר הנפלא ומקווים שעזרנו במשהו.