יומן מסע ברומניה - יוני 2011

יצאנו שני זוגות בני 60+ לטיול של 15 יום ברומניה.
בחלקו טיול שורשים וחלקו טיול נופים.
נעזרנו בהמלצות המצוינות באתר "למטייל"
הרהורים
טיול לרומניה הוא כמו ביקור במאה הקודמת.
ערים עתיקות וכפרים חקלאיים שהזמן עצר בהם מלכת.
שדות שחורשים בהם עדיין בעזרת שור וחמור וקציר שנעשה בחרמש ומגל.
כנסיות מבוצרות ומצודה אחת של ערפד מיתולוגי.
יערות צפופים ונופים מושלגים -; כל אלה, יוצרים ברומניה חווית טיול אחרת, מרתקת ורבגונית.
טיפים כלליים
·הכבישים מחוץ לערים גרועים מאוד לעיתים גם הכבישים העוברים בתוך הכפרים או העיירות, לא מומלץ לתכנן יותר מ- 250 ק"מ נסיעה ליום.
·חברת car4rent מומלצת מאד לשכירת רכב. (למרות שקיבלנו רכב עם 130,000 ק"מ) החברה זולה ואמינה. נציג החברה הגיע במועד שנקבע עם הרכב שהוזמן.
·לטיול בו נוסעים מעל ל-2 נוסעים מומלץ לשכור דאצ'יה לוגן סטיישן דיזל (סוג הרכב הומלץ בחום בפורום של למטייל). בסוף הטיול גם גילינו שההפרש בהוצאות הדלק משמעותי ביותר עקב התצרוכת הנמוכה של הדיזל.
·לנוסעים עם מזוודות אחדות מומלץ להזמין רכב ללא מושב אחורי כדי שיהיה מקום מרווח יותר למזוודות. כדאי גם לדאוג לכיסוי המזוודות אם הן נשארות ברכב ללא השגחה כשאתם יוצאים לטייל.
·מומלץ להכין את התשלום ביורו או ברון/לאו ולשלם כבר בלקיחת הרכב.
·כל הזמנה שהוזמנה מראש מהארץ. מומלץ לשלם במזומן לפי המטבע שסוכם עליו בהזמנה. אם תשתמשו בכרטיס האשראי תחויבו בהמרה כפולה ולפי שער גרוע בבנק בארץ, גם אם יש לכם חשבון יורו\דולר.
·מחירי המזון במסעדות מקומיות לא מפוארות הוא זול מאוד יחסית, לדוגמה סטיק צוואר 8 -13 לאו. שימו לב - התוספות לא כללות במחיר המנה ולכל תוספת מחיר בהתאם. גם המשקאות זולים, לדוגמה קפוצ'ינו 4- 9 לאו.
·בכל מקום בו מצוין המחיר בלאו הכוונה היא לרון. לאחר שינוי המטבע, המקומיים מדברים עדיין בלאו וגם ברון. לפעמים מדברים עדיין גם במיליונים, 1 מליון לאו ישן שווים 100 רון.
·הקפידו לנסוע במהירות המותרת. ניידות משטרה מפוזרות לאורך הכבישים בעיקר בכניסות ויציאות מישובים והם מקפידים מאד על מהירות.

מסלול הטיול
יום 1 - יום חמישי 02/06
קורטה דה אגראש -  Curtea De Arges
הרי הפאגאראש - fagaras-mountains
אגם ווידרארו - Lacul Vidraru
בראשוב - Brasov
נחתנו בשדה התעופה- Henri CoandaOtopeniבשעה 3:30 לפנות בוקר.
לאחר שאספנו את הרכב שהוזמן מראש, דאצ'יה לוגן סטיישן דיזל, יצאנו לדרך.
הגענו לעיירה קורטה דה אגראש - Curtea De Arges יעדנו הראשון, מוקדם בבוקר.
כנסיית Domnească הייתה עדיין סגורה כיוון שהגענו בשעה 8:30 בעוד התפילה מתחילה בשעה 10:30. לא רצינו לחכות סתם לכן המשכנו למנזר. המנזר ב- Curtea De Arges מרשים ביותר.
זהו מנזר מהמאה ה-6 הדומה לטאג' מהאל. למקום נקשרה אגדת מנולה: האגדה מספרת על השליט שרצה לבנות כנסייה יפה. הוא נתןלבנאי מנולה את העבודה. כל יום היה מנולה בונה ובלילה היה המבנה קורס. לילה אחד חלם השליט שהפתרון לבעיה הוא לשים את אשתו באחד העמודים. בבוקר המחרת כשאשתו הגישה לו את ארוחת הבוקר קיים את מה שחלם. ואכן מאותו יום, לא קרס יותר המבנה והמלאכה הושלמה. כשהסתיימה המלאכה, ראה השליט כמה יפה המנזר וכדי שמנולה לא יבנה מבנה נוסף שאוליייחשב יפה יותר, לקח לו את הסולם שהגיע לגג. מנולה שנשאר למעלה בנה מעין מטוס אךכשניסה לעוף איתו למטה נפל אל מותו. במקום בו נפל נובע מעיין.
אגדה יפהומבנה יוצא דופן גם חיצונית וגם פנימית. לא להחמיץ כניסה למקום.
ביום שהגענו למקום היה יום חג והמנזר החל להתמלא מבקרים ומתפללים לבושי חג.

משם המשכנו בכביש C7 החוצה את הרי הפאגאראש - fagaras-mountains בדרך נופית מהממת. http://www.romanianmonasteries.org/romania/fagaras-mountains

הכביש היה משובש והגשרים מוזנחים ומקצתם שבורים. הגענו אל תחנת החשמל הגדולה והסכר באגם ווידרארו - Lacul Vidraru. לנוסעים מ-Curtea De Arges צפונה זהו האגם הראשון . עצרנו ליד הסכר. הבטנו משני צידיו כיהמראות אינם דומים. מצד אחד האגם ומצד שני אמור לזרום הנחל. אבל הנחל יבש לא היו מים. בכלל.

בהמשך נמצאת הדרך עם הפיתולים אבל הכביש היה סגור. ניסינו להמשיך עוד קצת הלאה אבל היה משובש ובלתי עביר.
מסקנה: אם הכביש סגור חבל לבזבז זמן לא כדאי להגיע לכאן בכלל.
מכיוון שהכביש היה סגור נאלצנו לחזור חלק מהדרך.
נסענו לכיוון פרדיאל Fredial לחפש לינה ל- 4 לילות.
מצאנו פנסיון נחמד בפרברי פרדיאל, פנסיון Atena. 80 לאו לינה ללא ארוחת בוקר.

הפנסיון היה משופץ ונקי והיובו מטבח וחדר אוכל. קנינו מצרכים בסופר מרקט והכנו בעצמנו ארוחת בוקר. למעוניינים ניתן לאכול במסעדה שבמלון ממול.
אחר הצהריים יצאנו לבראשוב - Brasov (בראסו בהונגרית).
זוהי אחת מן הערים המתויירות ביותר ברומניה. העיירה נוסדה בימי הביניים כמושבת סוחרים גרמנית בשם קרונשטאט- Kronstadt. מיקומה האסטרטגי בנקודת מפגש של שלוש הנסיכויות, הפך אותה למרכז מסחרי חשוב בתקופת ימי הביניים. הסקסונים בנו בה כנסיות ובתים שהיו מוגנים בחומה איתנה ששרדה עד היום. הרומנים התגוררו בסהאי - Seheii מחוץ לחומות, בצד דרום מערב.
כיום בראשוב היא העיר השישית בגודלה ברומניה, ובה מפעלים לטרקטורים, למשאיות ולסבון, אשר תורמים יותר לכלכלתה מאשר המסחר. מבני בטון רבים הוקמו בה, כדי לאכלס את הפועלים. למרבה המזל השיכונים רחוקים מהמרכז ולא פוגמים בחזותה של העיר.
סיירנו סיור רגלי בעיר ראינו את הכנסייה השחורה, שנבנתה בשנים 1383-1477, בסגנון גותי. שמה המקורי היה "סנטה מריה", אך בעקבות השריפה בשנת 1689, שונה שמה בשל מראה המפוחם. הדבר היחידי שנותר מ"סנטה מריה" הוא אגן התפילה משנת 1472. את ציפוי השיש שציפה אותה בזזו התושבים. גובהה 22 מטרים, ובראשה מגדל עם פעמון במשקל שישה טונות. הפסלים בגומחה שבמבנה החיצוני הם העתקים, כיוון שהמקוריים נמצאים בתוך המבנה בחלק האחורי של הכנסייה, לצד 108 שטיחים טורקיים תלויים מהמאות 16 - 18, שהוענקו לכנסייה על ידי סוחרים שסחרו עם טורקיה, כהודיה לאלוהים ששבו מהמסעות המסוכנים בשלום. בנוסף, יש בה פסלים, ציורים וחלונות וויטראז' מרשימים, המתארים את משה ולוחות הברית. בשנת 1839 נבנה בה עוגב גדול ובו 4,000 צינורות, המשרת את הכנסייה. בחזית הכנסייה ניצב פסלו של יוהנוס אונטריוס - Johannes Honterus, תיאולוג גרמני שחי בשנים 1498 - 1549, והביא רוח אחרת לרומניה. הוא הכניס את מכונת הדפוס הראשונה לרומניה, ובהמשך הקים ספריה.
טיילנו בכיכר המרכזית פיאצה ספאטולוי - SfatuluiPiata -; שהיא הכיכר המרכזית המרשימה של העיר. סביב הכיכר ולאורך המדרחוב מבנים מרשימים עם חזיתות בסגנון הבארוק, שבחלקם בתי קפה ומסעדות מזמינות, וכן מרכז מידע לתייר. לפני כשמונה שנים שופצה הכיכר, ונמצאו בה שרידים מהתקופה הרומית, מלפני כאלפיים שנה.
כשטיילנו בערב הייתה במקום במה והופיעו תזמורות ומקהלות של צעירים.

מכיוון שהחשיך והחל לרדת גשם מיהרנו לרכב ובדרך ראינו מרחוק את רחוב Sforii שהוא אחד הרחובות הצרים ביותר בכל אירופה,אורכו 83 מטרים ורוחבו 1.32 מטר בלבד, והוא משקף את סגנון הבניה שהיה נהוגבבראשובבימי הביניים.
ואת שער סהאי -; Seheii. השער נבנה בשנת 1828, בסגנון ניאו-קלאסי.
חזרנו ללינה בפרדיאל
יום 2 - יום שישי 03/06
קניון זרנסט -Zărneşti Gorges
מצודת בראן - Castul Bran
מואצ'ו - moieciu de jos
הכפר קיה- Cheia
פונדטה- Fundata
מרכז נופש פונדטה - Fundata resort
קניון דמבוביציוארה - Dambovicioara
טרגובישטה -; Targoviste
נסענו לעברZărneşti Gorges. לאחר היציאה מהכפרהדרך הייתה משובשת מאד. עצרנו במשרד ובקשנו פרטים על המקום ואז הבנו שמדובר גם בהמשך בדרך עפר המטפסת בתלילות, כשלושה ק"מ, בהערכה גסה, והיא משובשת וכמעט בלתי עבירה לרכב רגיל. בסוף מגיעים למסלול הליכה הנמשך
כ-5 שעות ונוף חלום לצלמים. בתים המרוחקים זה מזה, שתולים בתוך כרי דשא ירוקים, ועם ערמות הקש הרומניות הטיפוסיות. מכיוון שכבר ראינו נופים כאלו ובדאי נראה שכמותם בהמשך. מאחר ולא תכננו מסלול הליכה ארוך כל כך החלטנו לוותר ולא המשכנו.
המשכנו לפי התכנון למצודת בראן - Castul Bran - http://www.bran-castle.com/
מצודת בראן נוסדה בשנת 1378 על אתר של אבירים טבטונים משנת 1212. היא הוקמה בידי סוחרים גרמנים מבראשוב, במטרה להסדיר את המסחר בין טרנסילבניה לבין וולאכיה. בשנות ה-20 שימשה הטירה כבית הקיץ של המלכה מריה אהובת העם הרומני. המלכה קיבלה אותה במתנה מהעם הרומני בשנת 1920, כהוקרה והערכה על ניצחון מלחמת העולם הראשונה, בה לקחה חלק ושימשה כאחות בשדה הקרב. מריה העניקה את המקום לביתה הלנה, וזו הורישה אותה לבנה אנטון. הקשר הישראלי למצודה הוא אשתו של אנטון, נלי, גרושתו של חבר הכנסת לשעבר גד יעקבי.
הטירה מוקפת הילה של מסתורין ואגדה ונושאת את המיתוס המפורסם אודות דראקולה. למרות שסטוקר, הסופר האירי שכתב את "דראקולה", מעולם לא ביקר בטרנסילבניה,הוא הסתמך על מחקר, על דמיונו הפורה ועל טירתו של Vlad Tepes שליטה של וולאכיה, הנמצאת לא רחוק משם.בזכות הקשר של הטירה לסיפורו של דראקולה, היא מצליחה למשוך מבקרים רבים.
כיום משמשת הטירה כמוזיאון פתוח לתיירים, המציג אמנות ורהיטים שנאספו במהלך השניםעל ידי המלכה מריה. גרמי מדרגות צרים ומתפתלים מובילים ל-60 חדרים, שרבים מהםקשורים זה לזה באמצעות מעבר תת קרקעי. אלה משמשים כביתם של אוספי ריהוט וכלי נשקמהמאה ה-14 ועד המאה ה-19. הטירה משקיפה על הכפר הציורי.Bran
בכניסה למקום רחבה גדולה עם דוכנים לתיירים. אכלנו קיורטוש עשוי על גחלים אכן היה טעים מאד.
שעות פתיחה: ביום ב' 12:00-18:00 ובימים ג' -; א' 9:00-18:00 מחיר כניסה 20 לאו לאדם.

יש הנחה לפנסיונרים.
המשכנו בדרכנו לכפר מואצ'ו - moieciu de jos בדרך יפה להפליא. כביש צר ומתפתל ולצידיו עצי מחט גבוהים עד השמים. זהו כפר רומני טיפוסי המשמש ככפר נופש. בכפר בתים גדולים ומפוארים בתי מלון קטנים והרבה חדרים להשכרה. ביקרנו גם בכנסיה שבכפר הסמוך Cheia.

הכנסיה נבנתה בשנת 1770 לאחר שנשרפה שוחזרה בשנת 1837. הציורים שעל הקיר נעשו בידי הצייר Gheorghe Tattarescu.
עברנו בכפר פונדטה- Fundata. כפר טיפוסי עם בתי עץ עתיקים ומבודדים המשמשים כיחידות משק עצמאיות המספקות לעצמן את התצרוכת הנחוצה להן. בצידי הדרכים בארות המשמשות עדיין לשאיבת מים והמון עגלות עם סוסים הנושאות אנשים ומשאות.
עלינו למעלה על ההר דרך moieciu de jos למרכז נופש חדש Fundata resort המקום יפתח כנראה בחורף הקרוב כאתר סקי וכנראה גם יהיה יוקרתי מאד. הרומנים איתם דיברנו בהמשך הטיול לא שמעו עדין על אתר זה. הנוף בדרך היה מדהים.

עצרנו ליד חורשה לאכול ארוחה קלה מהמצרכים שקנינו בסופר ולטעום מהגבינות שקנינו באחד מהדוכנים בדרך.

על פי המלצה של המוכרת באחד הדוכנים לצד הכביש נסענו ל- DambovicioaraDefileul.
תחילת הדרך עוברת דרך הכפר dambovicioara. כפר יפה ומטופח. ביציאה מהכפר במרחק כמה קילומטרים מגיעים לערוץ הנחל dambovicioara מקום מדהים ביופיו. ערוץ של נחל צר ומתפתל. משני צדדיו צוקים גבוהים ונחל זורם לצד הכביש. מחיר הכניסה 2 לאו לרכב.
בהמשך הדרך מגיעים למערה קארסטית. כשהמדריך במערה הוא נער צעיר כבן 12.

מחיר הכניסה למערה 7 לאו.
משם המשכנו לטרגובישטה -; Targoviste.
במשך יותר משלוש מאותשנה נחשבה העיר למרכז החשוב ביותר מבחינה כלכלית, פוליטיתצבאית, תרבותית ואומנותית של וולאכיהבעיר בהשלט ולד טפס Vlad Tepes- הדמות ההיסטורית, אשר היוותה השראה לאגדה המפורסמת על "דראקולה". לא הצלחנו להיכנס ולראות את מגדל השקיעהChindiei Tower- , וארמונו של דראקולה, כיוון שהיו סגורים לרגל שיפוצים. רק הצצנו מעבר לחומה. במקום זה הגענו לפארק יפה מלא הורים ילדים ושמחת חיים.
חזרנו ללינה בפרדיאל.
יום 3 - יום שבת 04/06
הכפר טיסאן - Teisani
מכרות המלח - Salina de la Slanic Prahova
סינאיה-; Sinaia
בדרך למכרות המלח עברנו דרך הכפר הציוריTeisani. כפר יפה ומטופח. הכנסייה קטנה ויפיפייה. חלקה בשיפוצים. בכפר היה יום שוק וקנינו גבינות ודובדבנים במחירים מגוחכים.

המשכנו למכרות המלח - Salina de la Slanic Prahova הנמצאים בכפר סלניק - Slanic מזרחית לכביש הראשי מבוקרשט לסינאיה.
ירדנו במעלית למכרות המלח. לא להיבהל מהמעלית, היא אמנם נראית עתיקה אבל הגענו בשלום. האוויר למטה קריר ורווי מלח. הקירותוהתקרה עשויים ממלח ורואים את עקבות החציבה בסלע. ניתן לראות בכל מקום גושי מלח ופסלים חצובים מגושי מלח. המקום ענק ויש שם אפילו מגרש עם מתקנים לילדים. קיוסק ושולחנות לשבת לאכול ולשתות קפה.התאורה האפלולית מקנה למקום מראה מסתורי.
פתוח עד שעה 15:00, מחיר כניסה: 17 לאו זמן טיול במערה - לפחות שעה.
זמן ההמתנה בתור עלול לקחת כשעה וחצי תלוי ביום ובעונה.
כדאי להגיע כמה שיותר מוקדם לפני שמתחיל התור הארוך.
עצרנו בדרך כמנהגנו בצל אחד העצים. לאכול ארוחה קלה מהמצרכים שקנינו בסופר מרקט
נסענו בדרך קיצור בין הכפרים לסינאיה-; Sinaia.
אתר סקי פופולארי הנחשב כאתר תיירות מהמובילים ברומניה ונמצא בגובה 800 - 930 מ' בעמק פראחובה -; Prahova. עמק צר למרגלות הרי בוצ'ג' המיוערים בעצי אורנים. מייסד העיר, מיכאל קנטקוזינו, בנה אותה במאה-17 לזכר מסעו לארץ הקודש וביקורו בהר סיני ובסנטה קטרינה. העיירה התפתחה לאתר נופש חשוב בשנת 1870 לאחר שהמלך קארול הראשון בנה כאן את בית הקיץ שלו, טירת פלש -; Peles. העיירה שימשה את בית המלוכה עד לסוף מלחמת העולם השנייה. בשנת 1879 הונחה מסילת הרכבת לבוקרשט, שהביאה עימה נהירה של העילית המקומית. העשירים בנו בתים מרשימים ווילות לאורך המורדות המיוערים. עד שנת 1920 עבר גבול הונגריה-רומניה לאורך מעבר ההרים פרדיאל שמצפון לסינאיה, והמקום היה חלק מנסיכות וולאכיה.
טיילנו לאורך הרחוב הראשי הסואן עברנו ליד הרחוב המוביל לרכבל העולה להר. הרכבל נמצא ליד
 המנזר והארמון במעלה ההר.
חזרנו ללינה בפרדיאל
יום 4 - יום ראשון -; 05/06
רכבל בבושטן - busteni
המפל הצורח - cascada urlatoarea
 טירת פלש -  Pelesh Castle
מנזר סינאיה- Mănăstirea Sinaia
לפויאנה בראשוב -; poiana brashov
נסענו לעיירה בושטן - busteni
מאחורי המלון Silva מצויה תחנת הרכבל. עלינו ברכבל לתחנה הנקראתBabeleשפירושו "הסבתות" על שם פסלי אבנים שנוצרו על ידי הטבע הניצבים שם. ראינו גם את ה"ספינקס" שגם הוא פסל אבן.
פסלי ה- Babele מכוסי עננים
הרכבל ב-  busteni
בעיר היה מזג אוויר יפה אך ראינו למעלה על ההר סימני עננים. כשעלינו למעלה היה עדיין יום יפה ורק כשהתחלנו בטיול על ההר הגיעו עננים ומצאנו את עצמנו בתוכם. לפתע התחיל לרדת ברד שהפך לגשם סוחף. נרטבנו עד לשד עצמותינו.
מכיוון שהיינו בתוך הענן לא ראינו כלום. טווח הראיה היה עד 2 מטר וזה היה די מפחיד כי
חששנו ללכת לאיבוד. בסוף כמובן שמצאנו את הדרך חזרה לתחנת הרכבל והכול הסתיים בשלום. מכיוון שבכלל לא היה קר אפילו נהנינו מאד מהחוויה.
מחיר עליה ברכבל הלוך חזור 64 לאו לאדם. יש עלייה נוספת לתחנה זו מPestera- שם המחיר הוא רק 31 לאו כי הרכבל עולה מרחק קצר יותר.
המשכנו ברגל בדרך עפר הממשיכה את הכביש מתחת לקו הרכבל, במקביל לנחל הזורם במקום, והגענו לתחילת המסלול למפל הצורח - cascada urlatoarea.
המסלול עובר בתוך היער, ומסתיים במפל. המפל לא משהו אבל הדרך מדהימה.
אורך המסלול כשעה בכל כיוון. חציו הראשון כולל עליה, וחלקו השני, החל מהשלב בו מגיעים לבקתה, שומר על קו גובה. המסלול מסומן בעיגול אדום, מוקף בשוליים לבנים.
הדרך הייתה בוצית וחלקלקה, בשל הגשם שירד ולכן קשה יותר מהמצופה. הדרך לא מתוחזקת והגשרים שמעל למים שבורים בחלקם. הרבה גזעי עצים שנפלו חוסמים את המעבר. חלקם נוסרו כדי לאפשר מעבר. היה קשה אך שווה כל רגע של מאמץ. מומלץ!

המשכנו לסינאיה-; Sinaia לביקור בטירת פלש  Pelesh Castle - הנחשבת ליצירת מופת של הארכיטקטורה הגרמנית ואחת הטירות המדהימות ביותרבאירופה. היא הוזמנה על ידי המלך קארול הראשון בשנת 1873 ובנייתה הושלמה בשנת 1883. הטירה שימשה למגורי הקיץ של בית המלוכה במשך שנים רבות עד שנת 1947. 160 החדרים הם דוגמא מצוינת לאמנות האירופאית. שנדלירים מקריסטל, חלונות מעוצבים בסגנון גרמניועיטורי קירות. הרהיטים בחדר המוסיקה עשויים מעץ ועבודות יד עשויות משי, מעטרות את הקירות בסלון הטורקי. התקרה בהיכל התיאטרון צבועה בציורים דקורטיביים והיא פרי עיצובם של אומנים אוסטרים. במקוםמוצגים למעלה מ-4,000 יצירות ודברי אמנות שונים ממזרח אירופה מהמאה ה-15 ועד המאהה-19. לקחנו סיור של קומה ראשונה בלבד.
מומלץ להגיע מוקדם לפני שנוצר עומס של מבקרים.
שעות פתיחה : יום ג' 11:00-17:00 ד' -; א' 9:00-17:00
ביום ב' סגור
טירת פלש

הלכנו ברגל למנזר סינאיה - Mănăstirea Sinaia. בדרך ראינו שוק דוכנים לתיירים.
המנזר - נקרא על שם הר סיני, ולפי האגדה, אחת מהאבנים שבבסיס המנזר היא מהר סיני. נמצאת כאן כנסיה אורתודוקסית גדולה, שנבנתה בין השנים 1942 - 1946, בסגנון רומני מעוטר בצבעוניות עשירה. משמאל כנסיה עתיקה יותר, עם פרסקאות מקוריים, שנבנתה בשנת 1695. בשנת 1895, לכבוד 200 שנה להיווסדה, נבנה בה מגדל הפעמון. הפעמון שמשקלו 1,700 ק"ג הובא מבוקרשט במיוחד והותקן במקום. בנוסף הוקם במקום מוזיאון להיסטוריה. במקום יש ציור בן 300 שנה בדמותו של משה ולוחות הברית.
שעות פתיחה: מדי יום מ-09:00 ועד שקיעת החמה (סיורים מודרכים כנראה עד 15:00).
המוזיאון פתוח בימים א', ד' - ו' 10:00 - 18:00.
הכניסה חופשית.
מכאן נסענו לפויאנה בראשוב -; poiana brashov. העיירה מפורסמת בנופה המרהיב, בגובה 1,030 מטר. העיירה המוקפת ביער של עצי אשוח והיא אתר הסקי הבינלאומי של רומניה אליו מגיעים תיירים רבים מדי שנה. באתר מסלולי סקי ברמות שונות. עשינו סיבוב רגלי בעיירה, ראינו את הכנסייה הבנויה מעץ וישבנו לשתות קפוצ'ינו באחד מבתי הקפה. כנראה בגלל שהיינו שלא בעונה נראתה העיירה ריקה וחסרת חיים.
חזרנו ללינה לילה אחרון בפרדיאל
יום 5 - יום שני -; 06/06
לפויאנה בראשוב -; poiana brashov
המוזיאון הפתוח אסטרה
סיביאל - Sibiel וסליסטה -  Saliste
סיביו -; Sibiu
יצאנו מוקדם לכיוון המוזיאון הפתוח אסטרה -; דרומית לסיביו.
Astra Museum of Traditional Folk Civilization, Sibiu, Romania
זהו פארק ענק ובו אגם גדול עליו ניתן לשוט בסירות. בפארק נמצא מוזיאון אסטרה, מוזיאון פתוח לארכיטקטורה ותרבות עממית. בפארק טחנות רוח המדגימות טכנולוגיה רומנית קדומה. בתי כפר ישנים בשלמותם מכפרים שונים. דגמים של בארות, מרכבות ועוד. הפארק משמש גם לאירוח פסטיבל צוענים ופולקלור מקומי.
מחיר כניסה 7.5 לאו

משם נסענו לסיור בכפרים סיביאל - Sibiel וסליסטה - - Salisteשני כפרים דלים עלובים ומוזנחים בהם הופסקו עבודות השיקום לפני כ- 800 שנה, הבתים ישנים אפורים ומטים ליפול. הדרכים אל ובתוך הכפרים משובשות לחלוטין. מה גם שירד גשם והכבישים היו בוציים ובלתי עבירים. אפשר בהחלט לוותר. וויתרנו גם על ביקור במנזרים.
היינו אמורים להישאר ללון באזור אך לאחר האכזבה משני הכפרים, חזרנו לחפש לינה בסיביו.
מצאנו פנסיון זול ונחמד ממול לתחנת דלק. 80/90 לאו לחדר ללא ארוחת בוקר.
לאחר שהשארנו את המזוודות בפנסיון, יצאנו לסיור בעיירה.

סיביו -;
Sibiu היא עיר סקסונית שנבנתה במאה ה-12. העיר העתיקה הינה מהגדולות ברומניה, ומשומרת על ידי אונסקו. לעיר שני מפלסים הנגישים בקלות : העיר העילית, אשר כוללת את רוב מראות ההיסטוריה של סיביו. והעיר התחתית עם בתים ישנים וכיכרות מרוצפות. את העיר התחתית והעילית מקשרות שתים עשרה מנהרות, גרם מדרגות ומעברים חבויים. החלקיםהעתיקים של העיר מרוכזים ב-piata mare ו-piata micaשתי הכיכרות היפות. התחלנו את סיורנו בשוק וקנינו אפרסקים ודובדבנים.
טיילנו בכיכרות וראינו את הבתים המצוירים מהמאה ה - 17. הכיכר הגדולה מסמלת את לבהעיר יש שם חנויות, בתי קפה ואטרקציות לתיירים.ביקרנו גם בקתדראלה עם הגגות המצוירים שנבנתהבין השנים 1300 - 1520 בסגנון גותי, עם חמישה צריחים. בכנסיה ישנו עוגב מרשים עם 6,002 צינורות, וקברים של אנשים חשובים, ביניהם בנו של ולאד צפש. כמו כן ציור קיר ענקי המתאר את צליבת ישו. הקתדראלה בשיפוצים .
אכלנו ארוחת ערב במסעדה בתחנת דלק ממול לפנסיון בו התגוררנו. האוכל היה טעים וזול להפליא. המלצר ששירת אותנו היה אדיב ועמד לשוחח איתנו שיחה ארוכה ביותר.
מסתבר שהיה בטיול בישראל והוא אוהב מאד את הארץ שלנו.
אחר כך הוא אפילו נתן לנו את כרטיס המועדון שלו לסופרמרקט של Metro שנוכל לערוך שם קניות.
גם ארוחת בוקר אכלנו שם.
יום 6 - יום שלישי -; 07/06
סיגישוארה -; Sighisoara
טרגו מורש - Targu Mures
יצאנו בבוקר לכיוון סיגישוארה -; Sighisoara עיר סקסונית יפיפייה המשמרת בצורה נפלאה אתאווירת ימי הביניים. העיר הוכרזהכאתר מורשת עולמית ע"י אונסקו. תשעת המגדלים שסבבו את חומותיה עדין קיימים, ונשתמרו להפליא. בפיאצה מוזיאולוי- Muzeului עומד מגדל שעון, המגדל נבנה במאה ה-14, והשעון נוסף אליו בשנת 1648. המגדל משמש כמוזיאון. בתצפית מהמגדל ניתן לצפות בנופי העיר היפה - לא נכנסנו רק ראינו מבחוץ. עוד בעיר כנסיית השעון הדומיניקני, שבשנת 1566 הוסבה לכנסיה הלותרנית הראשית של הסקסונים. דרך מעבר מיוחד הבנוי מעץ,עלינו במעלה של 172 מדרגות למפלס של הכנסייה.
ירדנו חזרה לסיור בעיר. יפה אך תיירותית לחלוטין. על פי האגדה סבורים שבשנת 1431 נולד כאן הנסיך וולאד השלישי. אביו, שכונה וולאד דרקול, היה מושלה הצבאי של טרנסילבניה. השם דרקול בא מהמלה הרומנית דְרַק (drac), שבאה מהמלה הלטינית דרקו (draco). משמעות המלה היא "שד" או "דרקון". דרקול אינו שם וולאכי טיפוסי, ומקורו במסדר הדרקון, שהוקם בשנת 1387 כדי להילחם במוסלמים העותמאנים, אשר פרצו מערבה בניסיון לכבוש את אירופה. ליד מגדל השעון, ראינו את הבניין שבו, כך מספרים, נולד וולאד צפש. כיום משמש המבנה מסעדה. מסופר כי וולאד ענד בגאווה רבה את סמל המסדר - דרקון שזנבו כרוך על צלב.

לאחר ארוחת קלה שאכלנו על ספסל בחורשה יצאנו לכיוון העיירה סובטה -; Sovata עיירת נופש יפיפייה השוכנת בתוך יער ליד אגם מלח. לרגע נדמה שאנחנו בשוויץ ! בתים משולבים עץ,מרפסות מכוסות אדניות פורחות, בתי קפה הומים ונופשים המתנהלים בנחת אל עברהאגם. ישבנו בבית קפה לשתות ולהתרענן. בהחלט היינו נשארים לנופש של כמה ימים.
משם המשכנו לטרגו מורש -.Targu Muresשמה של העיר בתרגום רומני-הונגרי הוא "השוק של מורש" או "השוק של נהר מורש" ניתן בעקבות היותה מרכז מסחרי חשוב בעבר. העיר השוכנת על גדות הנהר מורש, הייתה חלק מהונגריה. זוהי עיר מרכזית בטרנסילבניה, שתושביה ההונגרים מתגעגעים למעמדם מלפני שנת 1918. במסמכים היסטוריים ניתן למצוא עדויות לכך שכבר במאה
ה-13 הייתה מרכז כלכלי ותרבותי חשוב. העיר מונה כ-164,000 תושבים, רובם רומנים והונגרים, והיא בעלת אופי וצביון מיוחדים. ברחובה הראשי עומדים ארמון העם, הקתדראלה האורתודוקסית המפוארת, שלפניה פסלו של חייל רומני שהפך לגיבור לאומי. מימינה הכנסייה היוונית הצהובה. בשדרה הראשית נמצא שעון הפרחים, שהפך לסמלהשל העיר. צילמנו (לאחר שקיבלנו רשות מהאם) ילדה שעברה לבושה בבגד לאומי הונגרי.
בעיר מבנים נוספים כמו בניין התיאטרון, ובניין העירייה שנבנה לפני כמאה וחמישים שנה בסגנון ייחודי בעל גגות קרמיקה צבעוניים.
לנו בטרגו מורש לילה אחד -; בפנסיון סיניה.

יום 7 - יום רביעי -; 08/06
סיגישוארה -; Sighisoara
קניון טורזי -  Cheile Turzii Turda Gorges Canyon Mountain
סטנא דה ואלה - Stâna de Vale
בבוקר יצאנו לכיוון קניון טורזי - Cheile Turzii Turda Gorges Canyon Mountain
הקניון נמצא דרומית לעיר טורדה. בכניסה לקניון יש בוטקה ושילוט ברומנית שאסור לרדת בשביל העפר עם רכב.כמו שהומלץ לנו התעלמנו וירדנו עם הרכב עד למסעדה שם חנינו כפי שראינו את המקומיים עושים.
הלכנו בשביל וירדנו מספר מדרגות, חצינו גשר והגענו לנקודה בה משלמים דמי כניסה. הדרך מכאן והלאה מרשימה ביותר. מצוקים גבוהים המתמרים לגובה 1335 מ'. נוףקרסטי עם נחל שזורם בחלק מהדרך. אפשר לראות ציפורים לעיתים גם נשרים.ההליכה לכל אורך הקניון אורכת כשעתייםעד שעתיים וחצי הלוך חזור זה תלוי בקצב ההליכה ומספר הפעמים שמתעכבים לצלם. ראינו זוג מטפסי הרים בצוק מנגד. הגענו עד 50 מטר מסוף המסלול כי החלק האחרון צר ותלול עד כדי סכנה.

יצאנו בנסיעה ארוכה לסטנא דה ואלה - Stâna de Vale מעיינות המים המינרלים.
התחלנו לנסוע אך המסלול היה משובש מאד וגם נראה נטוש . לאחר שנסענו ונסענו עצרנו רכב שעבר (היחיד שראינו מתחילת ועד סוף הנסיעה במסלול) והסתבר לנו שהדרך עדיין רחוקה מאד ואפילו לא עברנו את מחציתה. החלטנו לא להמשיך. בדיעבד הבננו שההחלטה הייתה נכונה כי התחיל לרדת גשם ולמחרת שמענו בחדשות שהיו שיטפונות באזור.
נסענובדרכים משובשות לכיווןבאיה מארה - Baia Mare ועצרנו ב-Ulmeni ללינה ללילה אחד במוטל יפיפה. האירוח היה אדיב וחם הרבה מעל למקובל. בעלי חגג יום הולדת 60 וקיבלנו משקה Palinka על חשבון הבית. אכלנו ארוחת ערב זולה וטעימה. גם ארוחת הבוקר הייתה כזאת.

יום 8 - יום חמישי -; 09/06
ספנצה -;  Sapanta -; Cimitirul Vesel
סיגט - Sighetu Marmatiei
ואדו איזה - Vadu Izei
ברסנה -; Barsana
לווישאו דה סוס -; Viseu De Sus
יצאנו לכיוון ספנצה -; Sapantaלביקור בבית הקברות השמח-; .Cimitirul Vesel שהינו בית קברות יחיד במינו, ואין כדוגמתו בכל העולם. בשנת 1935 התבקש הנגר המקומי של העיירה, יוהן סטאן פטראש, לבנות מצבה לאחד מתושבי העיירה שנפטר. הוא הגה רעיון המבוסס על התפיסה שהמוות הוא חלק ממחזור החיים, וצריך להתייחס אליו ברוח טובה ובהומור, לכן הקים מצבה מעץ ובה ציור צבעוני המאפיין את הנפטר ודברי הספד משעשעים בחרוזים עליו. הדבר התקבל בהתלהבות על ידי תושבי העיירה המשועשעים, ורבים הלכו בעקבותיו וביקשו לעצמם מצבות דומות. מאז הוקמו במקום כ-800 מצבות. חלק מהציורים מתארים את אורח חייו של הנפטר ואחרים את סיבת המוות. הציורים בסגנון נאיבי וצבעוני, מלווים בדברי הספד חרוזים ומשעשעים. מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת התפרסם המקום בכל העולם, והפך לאטרקציה תיירותית חשובה ברומניה. פטראש נפטר
ב-1977 ונקבר במקום, ובנו דימיטרי ממשיך את דרכו עד היום. ביקור בבית הקברות הוא חוויה אמיתית, כשכל המצבות עשויות עץ, מצוירות בציורים צבעוניים ועליזים, וכולן בעלות מתכונת אחידה. בחלקו האחורי של בית הקברות נמצא בית המלאכה של האומן ואפשר לראות אותו בעבודתו. אבל היה סגור ולא יכולנו להיכנס.בעיירה ממוקמת גם כנסיית העץ הגבוהה ביותר באירופה -; גם היא בשיפוצים.

ביקרנו בעיירה סיגט - Sighetu Marmatiei עיירה חקלאית יפיפייה.
משם המשכנו לואדו איזה - Vadu Izei -; עצרנו לראות את כנסיית העץ. הכנסייה הייתה סגורה. ראינו אותה רק מבחוץ ואת בית הקברות שליד היה מיוחד ומעניין.
המשכנו לברסנה -Bârsana אחד הכפרים עם השערים הכי יפים במרמורש. כברלפני הכניסה לכפר אפשר לראות שערים יפים מגולפים מעץ, עבודת אומנות ממש אבל הם כבר ישנים ולא מתוחזקים. בכפר נמצא ביתו של האומן המייצר את השערים ואכן ביקרנו בביתו. התקבלנו בסבר פנים יפות. נפגשנו עם הפועלים ועם הבן של האומן האחראי על שיווק ופרסום. הוכנסנו לבית המלאכה וערכו לנו סיור עם הסברים מפורטים על העבודות השונות של האומן.

ביקרנו במנזר ברסנה - Manastirea Barsanaשזה קומפלקס של מנזר וכנסיות מעץ מין פארק קטן עם שבילים ופרחים צבעוניים.מטופח ויפה להפליא -; חובה להגיע.
אחד המבנים בקומפלקס
המשכנו לווישאו דה סוס -; Viseu De Sus
חיפשנו מקום לינה לשני לילות.
מצאנו מקום לינה ב- Guest House Livisra
נשארנו רק לילה אחד בשל היחס הגרוע שקיבלנו מבעלי המקום (ניתן לקרא בטיפים בלמטייל)
יום 9 - יום שישי -; 10/06
רכבת הקיטור מוקניצה -; mocanita
ווטרה דורניי - Vatra dornei
נסענו ברכבת קיטור היוצאת מתחנת מוקניצה -; mocanita שבווישאו דה סוס -; Viseu De Sus. רכבת משנת 1926 הנוסעת על פסים צרים והקטר מונע בקיטור. רכבת חוטבי עציםהאחרונה מסוגה, מיוחדת לתיירים. הרכבת נוסעת כ-25 קמ"ש בין ההרים ולאורך נהר ווישאו. תחנה ראשונה עצרנו למילוי מים לקיטור ממי הנהר ועצים לקטר. תחנה שנייה עצרנו למנוחה ופיקניק. הצוות הוריד מנגל והכין בשר ונקניקיות המוגשים על לחמניות למי שמעוניין לקנות, רוב הציבור הביא את האוכל בכליו. לאחר הפסקה של שעה בערך חזרנו ברכבת באותה הדרך. כל הסיבוב אורך כ-4 שעות.

היינו אמורים לחזור ללינה אבל לא חזרנו כאמור והמשכנו בדרך. עד ווטרה דורניי - Vatra dornei. לנו בפנסיון Angela"" 80 לאו לחדר. ארוחת בוקר בתוספת 10 לאו .
יום 10 - יום שבת -; 11/06
קמפו לונג -; בcampu lung
גורה הומורולוי -Gura humorului -; מנזר Voronetz
פוטנה -; Putna
סוציאבה -; Suceava
פולטיצ'ן -; Falticeni
נסענו לווטרה דורנייVatra dornei -; (שורשים של חיים)
חיים ניסה למצוא רישומים ותיעוד של לימודיו בבית הספר במקום אך לא מצא כלום.
לאחר סיור רגלי קצר בעיירה הנחמדה המשכנו בדרך לקמפו לונג -; Campu lungלאחר סיור קצר ברכב בעיירה המשכנו לגורה הומורולוי -Gura humorului שם ביקרנו במנזר של-; Voronetzשהוכר ע"יאונסקו כאתר מורשת עולמי בזכות הציור בגווני תכלת המתאר את "יום הדיןהאחרון. די התאכזבנו הכול שם עדיין דהוי ובלתי מטופח. ייתכן שלאחר שתסתיים מלאכת השיפוץ זה יהיה מרשים יותר. המשכנו לפוטנה - Putna-; (שורשים של חיים) גם כאן חיים לא מצא שום תיעוד.
ביקרנו במנזר היפיפה -; חובה להגיע.
המשכנו לסוציאבה -; Suceava-; (שורשים של חיים) שהייתה בעבר עיר הבירה של מולדובה, ראינו את שרידי המבצר. לא מרשים במיוחד. ישבנו לאכול ארוחה קלה בפארק.
עצרנו ללינה בבית מלון בפולטיצ'ן - Falticeni
יום 11 - יום ראשון -; 12/06
אגם ביקז. Lacul Bicaz -;
סכר ביקאז
קניון ביקאז - Cheile Bicazului Hsmas
פיטרה ניימץ - Piatra Neamt
פולטיצ'ן - Falticeni -; (שורשים של חיים) ביקרנו בבית הקברות היהודי. המקום מוזנח מאד ובלתי מטופח בשל סכסוך מתמשך בקרב 9 השורדים הבודדים של הקהילה היהודית במקום. לא הצלחנו למצוא את קברי בני המשפחה שחיפשנו. השומרת במקום, רומניה זקנה, לא הצליחה למצוא את המחברת ובה הרישומים המתאימים. היא נתנה לנו להיכנס לבית הקברות דרך הבית שלה כי אין לה רשות לפתוח את השער.
בבית המלון פגשנו בזוג ישראלים והסתבר לנו שבערב הקודם החמצנו מפגש של יוצאי העיירה שהגיעו ממקומות שונים בעולם. גם הם סיפרו לנו על הסכסוכים שבין השורדים המעטים הגרים בעיירה.
נסענו דרךPoiana Teiului בדרך מפותלת תלולה ויפיפייה והגענו לאגם ביקז. Lacul Bicaz -
ראינו את הסכר שעל האגם הנמצא צפונית לעיירה ביקז - Bicaz.
זהו סכר עם תחנה הידרו-אלקטרית גדולה שנבנה ע"י צ'אושסקו ונחשב לאחד הגדולים באירופה. סכר הביקאז נבנה בין השנים 1951-1960 בין שני הרים בגובה רב. בבניית הסכר השתתפואלפי עובדים אשר רובם מצאו את מותם במקום כאשר אנחנו היינו לא היו מספיק מים כך שהסכר היה פתוח כל הזמן, נראה שהמצב הזה נמשך כבר מספר שנים.
שטח האגם הנמצא באזור הררי מרשים הוא מעל 30 קמ"ר, לכמות הגשם השנתית ולשימוש במים ליצור אנרגיה, השפעה רבה על גודל שטח המים באגם.
ממערב לאגם רכס הרי הצחלאו, אחד ממראות הנוף המרשימים. סביב האגם מזח להפלגה, מסעדות ופנסיונים.
משם נסענו לקניון ביקאז - Cheile Bicazului Hsmas אחד המעברים המרשימים ברומניה וידוע כאחד המקומות היפים ביותר באירופה. נמצא בחלק הצפון - מזרחי של הרי הקרפטים על נהר הביקאז. המעבר הצר נפרש לאורך 8 ק"מ, והופך ממש צר בין מצוקים תלולים בגובה של 200 מטר. מגוון תצורות הסלע והקירות הוא אדיר. המעבר מקשר בין חבל טרנסילבניה לחבל מולדובה. טיילנו ברגל לאורך הקניון ראינו את נחל הביקאז. וכמובן הסתובבנו בין הדוכנים הרבים.

נסענו לפיטרה ניימץ - Piatra Neamt עיר מחוז בחבל מולדוביה על גדות נהר ביסטריצה, שהייתה קיימת כבר במאה ה-12 לפנה"ס. ראינו מבחוץ את בית הכנסת העתיק ביותר ברומניה, המכונה גם "בית הכנסת הנמוך" בית הכנסת נבנה ב-1776 על יסודות בית כנסת מהמאה ה-15. על פי המסורת, בבית כנסת זה נהג להתפלל הבעל שם טוב, כשהיה מבקר את היהודים באזור. על פי האגדות, בבית הכנסת העתיק מצא מקלט הנסיך הרומני PetruRares כשנמלט לאחר תבוסה בקרב עם התורכים. לאחר שניצח לבסוף את התורכים זכר ליהודים חסד וציווה שבית הכנסת יישמר על תילו. בצמוד לבית הכנסת קיים בית כנסת חדש, ובו מתקיימת פעילות ותפילות הקהילה. טיילנוברחובות העיירה.
לנו לילה אחד בפנסיון בפרברי העיירה.

יום 12 - יום שני -; 13/06
האגם האדום Lacu Roşu-
בורסק -; Borsec
פרז´מר -; Prejmer
יצאנו בבוקר לכיוון האגם האדום Lacu Roşu-
נסענו לראות את האגם בן 150 שנה שנוצר מהתפרצות געשית. צבע המים הוא חום אדום. עלפי האגדה שם האגם ניתן לו אחרי שאנשים שעשו פיקניק על גדות האגם נהרגו כאשרלפתע התמוטט ההר וקבר אותם תחתיו. במציאות אכן אירעה התמוטטות כזו בשנת 1838 שהציפהאת העמק. יש אומרים שהצבע האדום קורה לאגם כשיש גשמים עזים וסחף אדום מהאדמה של ההר נסחףלתוך האגם. יש במקום מזח עם סירות להשכרה וכמובן דוכנים של מזכרות וקיורטוש.

משם המשכנו לבורסק - Borsec עיירה הידועה בזכות תעשיית המים המינרלים שלה. ברומניה כשמדובר במים מינרלים מתכוונים במיוחד לסודה. מים "רגילים" נקראים בפיהם "Apa plata". בבורסק נמצאים כמה מעינות נגישים לביקור. מעל למעיינות נבנו סככות עם ברז ליציאת המים. בכל סככה ניתן למצוא פירוט מדויק של הרכב המים במעיין הנתון. ראינו את המקומיים מגיעים למעיינות כשתא המטען של הרכב מלא בבקבוקים ומיכלים למילוי. אפשר לטעום מגוון אפשרויות ולהחליט במה הכי כדאי למלא. טעמנו ולא אהבנו בשל ריח הגופרית החזק המתפשט בחדר עם פתיחת הבקבוק.
לנו לילה אחד בעיירה פרז´מר -; Prejmer עיירה מימיי הביניים, במרכזה כנסיה גדולה מוקפת מבצר ששימש הגנה לתושבי הכפר בעת התקפת אויב. עשינו סיבוב ברכב בעיירה. לא יצאנו ברגל כי ירד גשם סוחף וגם לא היה ממש מה לראות.
יום 13 - יום שלישי -; 14/06
ברקה -;  Berca
 Vulcanic Noioresti
בוקרשט
יצאנו מוקדם בבוקר בכיוון ברקה - Berca בדרך יפהפייה, לאורך נהר בוזאו,
ביקרנו ב-- Piclele Mari תופעה וולקנית יוצאת דופן של הרי געשבוציים, שכל העת מבעבעים בוץ. השילוט הינו ל-.Vulcanic Noiorestiהגבעות מסביב ירוקות והאדמה חומה ואפורה, שילוב מאד יפה.
המשכנו בדרכנו והגענו לבוקרשט -  אחה"צ
לנו בבוקרשט 2 לילות במלוןBerthelot. מלון מעולה 4 כוכבים. ששופץ ב-2009 המקום שווה כל יורו. המלון שוכן במיקום מצוין. ארבע דקות הליכה מהשדרה הראשית. ועשר דקות הליכה מהמרכז ההיסטורי. הארוחות מגוונת וטעימות, מחירים סבירים. החדרים מרווחים ומצוידים היטב, אבל ההפתעה הגדולה הייתה היחס המעולה של הצוות ובעיקר של המנהלת Simona אשר העניקה לנו יחס ביתי וחם (לא נתקלנו ביחס כזה בשום בית מלון).
טיילנו ברגל במרכז בוקרשט לאורך השדרות מפיאצה אוניריPIATA UNIRII - לפיאצה רומאנה - PIATA ROMANA דרך פיאצה אוניברסיטה .PIATA UNIVERSITATII -
טיילנו גם ב- BLVD REGINA ELISABETAרחוב שוקק חיים השופע במסעדות, בתיקולנוע, בתי קפה-אינטרנט, בתי קזינו ובתי מלון. ראינו את הקתדראלה האורתודוקסית
 -; Catedrala Patriarhala - ואת ארמון הפטריארך -Palatul Patriarhei
טיילנו ברובע העתיק של העיר ליפסקני- LipscaniStradaרחוב תוסס והומה מלא מסעדות ובתי קפה. לא פספסנו את הקניון החדש, של לב לבייב בקוטרושין.Cutrusin- זהו קניון ענק ויפה.

יום 14 - יום רביעי 15/06
ראינו את ארמון הפרלמנט Palatul Parlamentului - מבחוץ. מבנה ענק עם חזית מעוצבת בסגנון קלאסי ושערים מרשימים.צ'אושסקו היה צריך לפנות שטח גדול מאד לטובת הפרויקט הזה. 20,000 עובדים ו-700אדריכלים עבדו סביב השעון במשך חמש שנים. בארמון 500 חדרי שינה, 55 מטבחים, 120 חדרי ישיבות, שרובם ריקים.
שעות פתיחהמדי יום, מהשעה 10 בבוקר ועד 4 אחר הצהריים בחודש מאי הארמון סגור.

ביקרנו בכנסיית סטאברופולאוס  Biserica Stavropoleos - - www.stavropoleos.ro
הכנסייה נכללת גם היא ברשימת אתריהמורשת העולמית של אונסק"ו. הכנסייה מוקדשת למלאכיםגבריאל ומיכאל והיא אחת הכנסיות המיוחדות ברומניה. היא קטנה ואינטימית. כיום, לאחר ששוחזרה, היא משמשת כמנזר. כנסייהזו נבנתה בשנת 1724 על ידי Ioanikie Stratonikeas, שאת דמותו ניתן לראות בכניסהבצד שמאל. הוא היה נזיר יווני שהגיע לבוקרשט לגייס תרומות עבור המנזר בעיר הולדתו. היום מנהלות את המקום חמש נזירות, האחראיות על ספרייה מרשימה, המכילה אוסף של כתבייד עתיקים. כדאי להגיע אל המנזר בשעת המיסה, או מידי בוקר בשעה 07:30 לצלילה של מקהלת נשים, או בימי רביעי אחר הצהריים בשעה 16:30 אז תוכלו לשמועאת מקהלת הגברים. המיסה התקיימה בכנסייה אחרת מרחוב ממול.
שעות פתיחהמדי יום, מהשעה 07:30 בבוקר ועד 6 לפנותערב

יום 15 - יום חמישי 16/06
טיסה לארץ בשעה 16:45 צריכים לעזוב בערך שעתיים וחצי לפני הטיסה.