יוון כל כך קרובה וכל כך יפה בעונה זו של השנה .

אמצע אוקטובר טיול משפחתי שמונה ימים של הליכות ברמה בינונית במקומות מדהימים עם הסטוריה מסקרנת ולא מעיקה, נופים מעלפים אין ענן בשמיים ומזג האויר נעים קריר ונפלא להליכות ונסיעות פשוט מדהים.

ראשית כמה טיפים לעונה ולטיול:

מבחינת מזג האויר חולצות קצרות ג'ינס ונעלי הליכה, סוודר קל לשעות הערב והבוקר- אידיאלי.

עונת התיירות באזור מרכז יוון היא קיץ עד ספטמבר וחורף מסוף נובמבר, כך שאוקטובר נחשב בין עונות, ולכך המון יתרונות, אין עומס בכבישים ולא באתרים, בבתי המלון המחירים זולים וניתן לשדרג

חדרים בעלות נמוכה ולהתפנק בסוף יום...שקיעה וזריחה בשבע וחצי לערך.

בנושא האוכל הכל טרי וטעים והשרות מעולה ומפנק.

מחירי ארוחות בבתי המלון ובטברנות זהים וזולים כך שאם לא רוצים לצאת בסוף יום..

הטיפ המקובל כ15%.

לתשומת לב האלרגיים. אין כלל מודעות לענין לא לענין גלוטן או לקטוז ולא לכל אלרגיה אחרת .

לענין הכבישים, ביוון תנופת סלילה, יש המון כבישים חדשים והנסיעות התקצרו מאד, אבל

המחיר הוא כמות התשלומים במהלך הנסיעה. מדובר בהרבה עצירות לתשלום לנסיעה זו בכבישי האגרה. שילמנו במצטבר כ 60 יורו על פני כ – 1700 ק”מ.

עם זאת יש להצטייד במפה טובה עם תוכנית מסודרת ולעקוב כיון שהאפליקציות לניווט לא קולטות

בחלק מהדרכים מסיבות שונות או מובילות למקומות שגויים.

ולתכנית הטיול:

ממליצה על נעליים גבוהות ונוחות רוב הטיול באתרים שאינם סלולים וברובם אבנים ועפר.

נחיתה באתונה ונסיעה לכוון Ioannina, עצירה ראשונה תעלת Korinthos ולנסוע לכיוון ANCIENT ISTHMIA קצת לפני האתר יש חניה על הכביש יורדים להשקיף, וממשיכים לכיוון RIO גשר המיתרים שמעביר אותנו לאזור מרכז יוון ומכאן ישירות ל- Ioannina.

כאן מתחילים לראות את צבעי השלכת המרהיבים שילוו את הנסיעה באדום ובזהב...

Ioannina – עליה למבצר שחולש על שטח גדול, ראשית המוזיאון העירוני, מוצגים של התקופה רהיטים, תלבושות, כלי נשק ומוצגים מענינים של הקהילה היהודית כמו - כתובות נשואין רקומות, יש דברי הסבר כתובים גם בעברית! ההמשך מחוץ לרחבה, הליכה ברחובות שבתוך המבצר לכיוון המוזיאון הביזנטי וממנו ימינה עד לכניסה למצודה המערבית להמשיך ישר עד הסוף ואז ימינה במורדות השביל.למוזיאון צורפות הכסף ,המוזיאון מציג את תעשית הכסף שהיתה מרכז העושר של האזור.-מענין שווה ביקור.

המשך היום נסיעה קצרה למערת הנטיפים פראמה PERAMA.

הטיול במערה אורך כשעה מדהים ביופיו הטמפ' חמימה הליכה ברמה בינונית מטפסים

ויורדים הרבה, לקחת מים.

היעד הבא חבל Zagoria -לכפר Monodendri - ממרכז הכפר יוצא שביל הליכה לתצפית על

נקיק ויקוס הליכה של כחצי שעה לכל צד בנוף מדהים עד למרפסת הנוף וחזרה בעליה.

התחנה הבאה Kipi בקרבת הכפר גשר מדהים, לעצור לצילומים ובהמשך בכניסה גשר נוסף

אפשר להמשיך למרכז הכפר לטברנה הגדולה לארוחה לסיום היום.

את היום הבא התחלנו בנסיעה קצרה ל Dodoni אתר קטן וחביב עם אגדת האוראקל – מרשים

ומשם ל- Metsovo בדרך ל- Meteora.

הכפר Metsovo מקסים מקסים טיול קצר ברחובות הצרים סופלקי טעים במרכז. חובה לקנות את גבינות המקום ... וממשיכים ל- Meteora.

הזמן האידיאלי הוא להגיע בשעות הצהריים המאוחרות לשים את הציוד במלון להצטייד במפה של המנזרים מהמלון ולעלות לראות את השקיעה מהכביש העליון, אפשר לעצור בכל אחת מהחניות

מראה מרשים ביותר.

למחרת בבוקר עולים לעשות טיול במנזרים לאחר שבודקים מי מהם סגור (כל יום אחד מנזר אחד סגור).

הטיול במנזרים מקסים ומיוחד וממש לא ברור איך הכל נבנה.…מרשים ביותר.

חובה !! חובה!!

על הנשים והבנות ללבוש חצאית מעל המכנסיים תכינו מראש אחרת תצטרכו לקחת מהערמה..

הלבוש וההתנהלות במנזרים מחייבת כבוד למקום מדברים בשקט ומתלבשים בהתאם.

המשך דרכנו לכפר Litohoro להר ה Olympus ביתו של זאוס ומשכנם של האלים האחרים.

Litohoro כפר קטן וחמוד , כדי לעלות לאולימפוס נדרשת מפה טובה של הפארק הלאומי.

תחנת המידע פועלת רק בבוקר, אחהצ ניתן לקנות מפה ולקבל מידע מחנות במרכז הרחוב

הראשי מול תחנת המידע, המוכרים בחנות מספקים הסברים על המפה, אבל, המפה

אינה מדוייקת יש לעשות עבודת שטח טובה לפני. ממליצה לא לוותר על הטיול למערה הקדושה

היציאה מ AG.DIONYSSIOU OLD MONASTERY הליכה ביער לצד מפלי מים כארבעים

דקות כל צד, לקחת מים.

כל המסלול בפארק עם העצירות בדרך ,הנופים וצבעי השלכת המשגעים אורך כשלוש שעות.

ממשיכים ל – Volos עיר הנמל בכניסה לאיי Pilio.

Volos עצמה מקסימה אזור עתיק ונמל דייגים ,בבוקר הנמל הופך לשוק דגים, הדייגים מוכרים ישירות מהסירות. טיול לאורך הנמל בבוקר שמח וריחני.

העליה לכפרים בחצי האי Pilio בכביש מפותל שעולה לגובה רב מביא אותנו לכפר Makrinitsa.

טיול ברחובות הצרים עד למרפסת שמשקיפה על העיר Volos וכל כפרי האזור מומלץ לקראת השקיעה ועם ארוחה טובה בנוף המרהיב שווה כל ביס.

למחרת טיול נוסף בכפרי האי ואחה”צ ממשיכם לכיוון Delfi.

האתר מרשים בגודלו מומלץ לטפס עד למעלה מרשים ביותר מקדש אפולו, הדרך הקדושה,

התאטרון והאומפאלוס – אבן הטבור - המקום בו נפגשו הנשרים של זאוס.

אין מפות או מידע בעת רכישת הכרטיסים אבל יש עמדות הסבר בכל פינה מומלץ לעצור ולקרוא.

המשך המסלול על הכביש ל – Athena Pronea temple מתחם המרמריה – מקדש אתנה ומשם לביקור במוזיאון .

מ- Delfi לכפר Arachova סיור בכפר, עליה לכנסיה שמתצפתת על האזור מרהיב.