פארק קרוגר גדול מאוד.יש בו המון חיות:עשרות אלפי אנטילופות (סוגים של צבאים ואיילות)ועדרים של בופלוס, פילים,קרנפים ,ציפורם וכולי כך שאם אתה מספיק זמן בפארק אין סיכוי שתפספס אותם.המון טבע והמון התרחשויות טבע שווה ביותר!הבעיה של הפארק אין מספיק אריות ונמרים יחסית

לשטח כל כך גדול ובפועל כולם עסוקים בזמן המסע בעקבות החיות (game) רק בשאלה אחת:”ראית אריה או נמר באיזה שהוא מקום?”..

אם אתם נמצאים מספר חודשים לפני הטיול כדאי לנסות למצוא מקום לינה במחנה lower sabie .זהו המחנה היפה ביותר שיושב על נהר הסאביי במקום שבו כמות המים הגדולה ביותר.בתוך המחנה כדאי לתפוס את

האוהלים (זה לא ממש אוהל יותר כמו בונגלו) שיושבים על הגדר ומובטח לכם שתראו ותשמעו חיות כל הזמן.

הבעיה שכולם יודעים את זה ומקומות הלינה תפוסים חודשים מראש.לכן גם אם נכנסתם לאתר המחנה וראיתם שהכל תפוס שווה להמשיך מידיי פעם לבדוק אולי יש ביטול.אני הצלחתי למצוא אחד

כזה אבל הייתי זקוק לשלושה וזה כבר היה בלתי אפשרי.לכן אנחנו לנו במחנה הראשי :סקוקוזה.שגם יושב

על נהר הסאביי במרכז והיה נעים בהחלט:בונגלוס טובים עם מזגן,כל כלי המטבח הנחוצים(אפילו שוטפים לך את הכלים כל בוקר) מסעדה מצוינת במחירים סבירים ,סופרמרקט וכולי..המחיר לזוג ללילה 1100 ראנד.

אנחנו בחרנו על מנת לחסוך זמן להגיע ולחזור בטיסה: אם זמנכם בידכם ואתם משלבים גם טיול בדרך

אולי תעדיפו להגיע באוטו .לבוחרים בטיסה עדיף לטוס ישר לתוך הפארק לשדה התעופה סקוקוזה.שוב לא הצלחתי להשיג 6 כרטיסים ולכן טסנו לעיר נלספרוט שמרוחקת כשעה מהכניסה לפארק.המחיר היה בהלוך מקייפ טאון כ 240 דולר וחזור ליוהנסבורג כ 105 דולר.

בנלספרוט חיכה לנו המדריך ששכרנו לכל הטיול עם אוטו ספארי 3 קומות (ראה תמונה)בשם מורניי בעל

החברה tours de mornay.מורניי התגלה כאדם מקסים מכיר את כל שבילי הפארק שממש נתן את כל כולו על מנת שנראה ונטייל כמה שיותר.ביומיים האמצעים טיילנו מ6 בבוקר ועד 6 בערב רצוף!וביום האחרון כבר אנחנו ביקשנו לישון קצת יותר מאוחר...ואכן זכינו לראות חויות טבע רבות, מורניי גם התגלה

כבשלן מצוין וכחלק מהדיל הוא בישל לנו ארוחת ערב מורכבת מבשר חיות הgames שהיתה נפלאה!

מהקבוצה המקורית של הטיול שלנו פרשו ברגע אחרון זוג חברים שהחליטו לטייל לבד.הם שכרו רכב

בסקוקוזה .והתנהלו כל הטיול באופן עצמאי. בחישוב עלויות סופי יוצא שאנחנו שילמנו כ200דולר יותר

לבן אדם על כל הטיול שלנו.הם ישבו באוטו פרטי נמוך כשאחד צריך לנווט כל הזמן בשבילים לא מוכרים

(קצת מסוכן?) .אנחנו היינו 6 באוטו ספארי גבוה (חשוב לשבת גבוה כי לפעמים הצימחיה מסתירה..) ונהננו מהטבע ומההסברים של המדריך מבלי לדאוג מה עדיף.? שיקול אישי.

החיסרון הגדול בטיול עצמאי וגם בטיול שלנו עם מדריך חיצוני שלא בא מטעם הנהלת הפארק הוא הגבלות וחוקים

נוקשים.אסור לסטות מהשבילים .חובה להיות בתוך מחנה לפני שש בערב והחיסרון הכי גדול:איסור שימוש במכשירי קשר בתוך הפארק. באחד הערבים יצאנו ל sunset drive game ו night drive game שמאורגן על ידי הנהלת המחנה בליווי מדריכים מקומיים (ריינג'רים) .הם מרגישים ומתנהגים כמו בעלי הבית נוסעים חופשי והעיקר מתקשרים כל הזמן בינהם וכשאחד ראה משפחת לביאות (ראה תחילת הכתבה את הבעיה של פארק קרוגר) הרינג'ר שלנו סובב בפראות את הרכב והיגיע תוך דקות למקום כשהרנג'ר שקרא לו כבר מאיר בפנס על החיות...זה יתרון חשוב ביותר ולכן למי שחשוב לראות כמה שיותר אריות ונמרים (את כל היתר תראה די בקלות בכל דרך שתבחר) עדיף אולי לשקול על הצמדות

לטיולי ריינג'רים .

במסע הליילי או השקיעה שלנו (חובה לעשות אחד מהם לפחות כי רואים חיות שלא רואים ביום)

היינו כ30 אנשים לטיול של 3 שעות עלות 210 ראנד (זול!) ראיתי תוך כדי גם רכבי ריינג'רים שנסעו בלילה רק עם זוג תיירים שווה בדיקה! ושוב רק בגלל יכולת התיקשור בניהם.אם אתה בוחר בטיולי ריינג'ר

תנסה לאתר מדריך איכפתי כי גם שמעתי וקראתי שחלקם קצת אדישים בכל אופן הריינג'ר שלנו בטיול הליילי היה

מדהים!.

הדרך הכי בטוחה כנראה לראות חיות מקרוב שלצערי לא יצא לי להתנסות בה בכלל בטיול זה כי כבר שכרנו מדריך לכל הטיול שלנו מראש היא ביקור בשמורה פרטית.:בgame כזה לא רואים עדרים של חיות כמו שאנחנו ראינו לפעמים אלא המטרה היא להגיע למאורה של חיה מסוימת. בזכות העובדה שהשטח שלהם ולא חלים עליהם שום מגבלות של הצמדות לשבילים וכדומה בעזרת גשש הם כנראה(לא הייתי בעצמי רק שמעתי) גם מצליחים .המדריך שלנו מורניי

טוען שזה ממש התערבות בטבע והפרעה לחיות באינטימיות שלהם .שכל אחד יחליט לעצמו...המגורים בשמורה כזו זה עסק יקר מאוד!אבל נדמה לי שיש אפשרות להצטרף לגיים כזה של 3 שעות .שווה בדיקה. כשחשבתי בהתחלה על

לינה מחוץ למחנה מצאתי מלונות שהיציעו חבילה כוללת של ספארי שהיה בה גם game בשמורה פרטית

והמחיר של כל החבילה לא היה גבוה. החיסרון של החבילות האלה שהסאפרי הוא של שעות בודדות בלבד כל יום. ואתה גר מחוץ למחנה ומבזבז שעות על הגעה ,כניסה וחזרה ככה שאנחנו בחרנו ללון בתוך

המחנה עם מדריך צמוד וטיולים מהזריחה ועד השקיעה...