סוף סוף מצאנו את הזמן שנוח לכולנו לצאת לחופשה משפחתית לאחר 3 שנים שלא יצאנו כולנו יחד. כולנו זה זוג הורים פלוס שתי בוגרות בנות 22+20 וצעיר בן 17. הילדים מעט עצלנים ומאוד קשה לרצות את כולם, בסופו של טיול היה מאוד מוצלח וכולם נהנו.

אז ככה,

תקופה: 8 ימים 7 לילות 28.7.18-4.8.18

מסלול: צרפת -פריז, דיסנילנד וגני ורסאי

בלגיה- עצירה בבריסל לחצי יום

הולנד- אמסטרדם, חיטהורן ,זנדם ,אפלדורן, Zaanse Schans

טיסות עם טרנסאוויה: הלוך לפריז נחיתה בערב, חזור מאמסטרדם בבוקר.

בהלוך הטיסה יצאה באיחור של 50 דקות, מאוד חששנו כי הנחיתה המתוכננת הייתה בשעה 22:45 והמשרד של סיקסט נסגר בחצות והיה צורך בשאטל מטרמינל הדרומי למערבי שם נמצאות חברות ההשכרה. לא ברור כיצד אך הנחיתה התאחרה ב-5 דקות בלבד והשאטל זמין כל כמה דקות. כך שהגענו בזמן. מחיר כרטיס הלוך ושוב 260 יורו נקנו שבוע לפני. הוספנו עוד 2 מזוודות בתשלום. לכל אחד הגיע טרולי עד 10 קג. לנו זה הספיק ויותר גם לקניות.

השכרת רכב:

בדקנו מספר רב של אופציות. בפעמים האחרונות בחרנו בסיקסט מהארץ. גם בגלל שהעסקה כוללת ביטוח מלא כולל השתתפות עצמית וגם הם הכי זולים אם יש לך כרטיס אשראי של לאומי קארד. מקבלים 18% הנחה וזה מאוד משמעותי. עניין חשוב זה דמי החזר במדינה אחרת. גם כאן המחיר היה 150 יורו פלוס מעמ מקומי (180 יורו סהכ) בחברות אחרות המחיר נע בין 300-800 יורו או שבכלל אין אופציה להחזר באמסטרדם. בנוסף הצלחנו לקבל שדרוג בסניף מפג'ו 5008 למרצדס E250 במחיר מחיר של 40 יורו לשבוע. רכב מדהים. כשניסינו להזמין ישירות מסיקסט בשדה תעופה אורלי המחיר היה כפול מהמחיר בארץ ועם הגבלת קמ. לסיכום מומלץ בחום שלמה סיקסט בארץ.

מלונות: מאחר ותיכננו לטייל ולא להתמקד בערים בחרנו בצרפת במלון הולידי אין אקספרס וליזי. 12 קמ מפריז , צמוד לקניון ענק velizy2 , דקות מוורסאי. המחיר מאוד משתלם כ-70 יורו כולל א.בוקר. חברי מועדון מקבלים הנחה וצבירת נקודות. החדר ל-3 בוגרים היה צפוף. סהכ ללינה מאוד נקי ושווה.

בהולנד, מאחר והיתה לנו טיסת בוקר לקחנו חדר במלון חדש שנפתח לאחרונה קורנדון ווילג' 2 קמ מסחיפול שדה התעופה של אמסטרדם. שימו לב שבתמונות מראים בעיקר את מלון פלאזה המפנק יותר אך יש מחירים נוחים למלון אורבן או לדירות אפרטמנטס. מדובר בקומפלקס של 3 מלונות. הצ'ק אין עצמי. א.בוקר יקרה 12 יורו, לא לקחנו. התברר שההזמנה שלנו הייתה למלון אורבן במתחם, מעט התאכזבו אך האמת גם הוא מאוד חדיש ומפנק. במחיר 85 יורו לזוג בקיץ מאוד משתלם.

פירוט מסלול יומי:

שבת- נחיתה בשעה 23 , לקחנו את הרכב ומשם למלון הולדי אין בפרבר וליזי ליד פריז.

יום א- יום ראשון חניה חינם. חנינו ברובע סן זרמן ליד מטרו. מכאן החל מסלול רגלי. גני לוקסמבורג, הפנתאון, האי סיטה וקתרדלת נוטרדאם, בניין העיריה HOTEL DE VILLE. מכאן למרכז פומפידו ומדרחוב הסמוך. א.צהריים. הלובר , גני טווילרי, כיכר קונקורד, שאנז אליזה, מוזאון חינמי פטיט פלאס, שער הנצחון. חזרה במטרו לרכב . נסענו למלון לקראת השעה שמונה לאזור כוחות למחר.

יום ב- דיסנילנד- כרטיסים קנינו והדפסנו מהארץ במחיר 63 יורו רק לדיסני וליום אחד. חניה 20 יורו לרכב. ניצלנו פעמיים את הדפסת הפס לקביעת מועד עליה מאוחרת במתקנים בהם ההמתנה ארוכה. אכלנו א. צהריים במקום. כולנו נהנינו אך החום הכריע אותנו (היה 32 מעלות) ופרשנו בשעה 19 לכיוון הקניון הסמוך VALLEE VILLAGE לאכול ומעט קניות.

יום ג- נסענו לגני ורסאי , הגנים מרשימים אך לא כמו שציפינו. טיילנו במרכז העיירה ורסאי. משם הקדשנו זמן לקניות בקניון הסמוך למלון שלו velizy 2. אחרי מנוחה ,בערב יצאנו לפריז להשלמות של נקודות עניין כמו מגדל אייפל ושער הנצחון המוארים. כנסיית לה סקארה והמדרחוב היפיפה הסמוך. מאוד נהננו מהסיור בערב פחות חם והמחזה מרהיב.

יום ד- נסיעה למלון בהולנד. אחרי הימים העמוסים , יצאנו מהמלון אחרי א.בוקר בשעה 10 לכיוון בריסל. הגענו בצהריים לכ- 5 שעות של אתנחתא. טיילנו בכיכר המרכזית וברחובות ההומים סביבה. פסל הילד המשתין. בריסל עיר מאוד יפה. התפנקנו בוופל בלגי משובח. אך התחושה מעט לא נוחה , למעלה מחצי האנשים מהגרים ומוסלמים. לא חשנו מאוימים אך משהו לא נעים הרגיש לכולנו. בשעה 22 הגענו למלון קורנדון ליד אמסטרדם.

יום ה- נסעו לכפר חיטהורן, נסיעה של שעה וחצי מאמסטרדם. עיירה קסומה הבנויה מתעלות מים . נוף יפיפה והמון צמחייה, בתים הולנדיים טיפוסיים, גשרוני עץ. אטרקציה חובה לשכור סירת מנוע. לשעה עלות 15 יורו שכרנו לשעתיים. התחלנו בקפה ועוגה באחת התחנות בשיט. מומלץ.

משם נסענו לכפר המשוחזר zaanse schans זו כפר עם בתים ששומרו ובכל בית מוזאון פתוח. בית בו מפעל לקבקבי עץ, אחר לייצור גבינות, מאפיה ועוד. מרשים.

אחכ נסעו לזנדאם מרחק 5 דקות נסיעה לשיטוט במדרחוב , קניות ולארוחת צהריים. לחובבי פרימרק זה המקום.

נסענו למלון למנוחה ובערב טיילנו כשעתיים עד חצות במרכז אמסטרדם, כיכר דם, מדרחוב קלוורסטאט ,הרובע הסיני ורובע החלונות האדומים ועוד. אלפי אנשים מלאו את רחובות, יומיים לפני מצעד הגאווה של אמסטרדם.

יום ו- יום אמסטרדם. חנינו בחניון P1 Parking Waterlooplein במרכז העיר. ניתן דרך האתר לשלם מראש ליום מלא ב20 יורו. קחו בחשבון שעת חניה במרכז עולה 5 יורו והסיכוי למצוא כזו נמוך מאוד. הפעם סיירנו ברובע היהודי, בשוק אלברטקרופ, כיכר המוזאונים והשלט אמסטרדם. מדרחוב ושוב קניות. ומשם דרך כיכר הדם לכיוון החניה. רצינו לנוח לקראת ארוחת ערב אליה הוזמנו על ידי חברים בעיר אלפדורן. חזרנו לקראת חצות למלון, תדלקנו את מיכל הרכב. (סהכ עלות הדלק בטיול היתה 190 יורו לבערך 1,300 קמ שעשינו)

יום ש- השכמה ב-4 לפנות בוקר, החזרת רכב , מפתחות בקי בוקס. וחזרה לישראל בטיסה של 6:15.

חזרנו עייפים ,מלאי חוויות ועם תמונות מדהימות.