טוב... אתחיל בשורה תחתונה - אין מה לחפש במונדה.

למונדה הגענו בסיום ספארי צלילות שהחל ברבאול, בפפואה גינאה החדשה, והסתיים לאחר 10 ימים במונדה, איי שלמה.
מדובר בעיירה לא גדולה בחלקו המערבי של האי ג'ורג'יה החדשה (New Georgia). אנחנו העברנו יומיים במקום, שבזמן זה לצערנו גם ליווה אותנו מזג אויר טרופי לא רגוע, עם גשמים ורוחות די חזקים (מדובר על חודש ינואר, באמצע עונת הגשמים), מה שלמעשה השבית אותנו מלנסות לראות עוד מקומות שאולי היה שווה להשקיע בהם מעט זמן.
הספקנו לצאת לסיור בשייט באחד הנהרות באזור, שמתיימר להיות שייט בג'ונגל. אני חייב לציין שלא התרשמתי במיוחד, לאור העובדה שלא ראינו שום בעל חיים, לא באויר, לא ביבשה, ובטח שלא במים.. וגם הצמחיה הייתה די סטנדרטית.
בדרך חזרה כאמור תפס אותנו גשם שוטף. לא חושב שהיה איזה פריט לבוש, לאף אחד מחברי הקבוצה, שנשאר יבש.. (סיטואציה שהייתה סה"כ די משעשעת לחוות..).
המקומיים ואתרי אינטרנט מספרים שישנם מספר אטרקציות קרובות ששווה לבקר בהם, כגון אי הגולגולות, והאי 'לולה' (Lola island). כאמור, לא התאפשר לנו לבדוק אותם לאור המזג האויר הקשה.
אם בכל זאת מצאתם את דרככם למונדה, אז ניתן להתאכסן במלון (מאוד בסיסי יש לציין) שנקרא Agnes lodge. כאמור אל תצפו למשהו ברמה גבוהה. אך מספק תנאים בסיסיים למי שמורגל בכך.
ממש בצמוד אליו, ליד שאר הכניסה, ישנו שוק עירוני מקומי, שפעיל במיוחד בימי שישי, בו ניתן למצוא בעיקר פירות וירקות ודגה. אני בעיקר נהנתי משיחה עם המקומיים. כולם ללא יוצא מן הכלל, היו מאוד נחמדים אלינו.
 שדה התעופה נמצא ממש במרחק הליכה מהמלון. לא יותר מ-200 מטר. שדה תעופה קטן, שממנו ניתן להגיע לעיר הבירה - הוניארה.