נסענו 4 חברות בשנות ה40 לחיינו. הגענו בחמישי בלילה. מצרפת את תכנית הטיול וקצת טיפים.

יום חמישי- בילוי לילה

לצאת למועדון/פאב בעיר העתיקה. מועדונים מומלציםBambooPlayer , BaoPrincess

ניתן להשמין שולחן בכ 1000 ליי (מתקזז עם הזמנת שתיה מהבר) או לשלם כניסה במחיר סמלי ולעמוד

בימים א'-ג' אין מועדונים. יש כל השבוע פעילות בעיר העתיקה - מרכז הברים והמסעדות.

יום שישי – טיולים וקניות

בניין הפרלמנט (הארמון של צ'אושסקו), הכניסה חינם. מסביב גנים ציבוריים ושדרות יפות. *צריך דרכון כדי להיכנס.

גני Cismigiu (צ'ישמיג'יו) במרכז העיר. אפשר לטייל שם גם בערב

השדרה הרחבה של Soseaua Kiseleff המשתרעת על אזור יפהפה רצוף בתים וגנים.

אתנאום (מול מלון הילטון) המבנה המרשים הזה מוכר כאחת מעבודות הארכיטקטורה היפות ביותר בבוקרשט והוא מסמל את מרכזה החברתי והתרבותי של העיר. עומד מול הארמון המלכותי ובסמוך למלון הילטון – Athénée ומציג את חזיתו המפוארת. להסתכל מבחוץ.

שער הניצחון –שווה לעבור במקום גם בשעות הלילה כשהשער מואר.

בית הכנסת היהודי קוראל. בית הכנסת המרכזי של יהודי העיר בסגנון רפורמי.

פרימה וארי (בית צאושסקו)

פארק רסטראו (אגם הורס, קריוטושhard rock cafe)

מוזיאון הכפר (ליד פארק רסטראו)

ארוחת ערב  ב -Caru' cu Bere, בעיר העתיקה. כתובת: Strada Stavropoleos 5, București בערב ריקודי פולקלור. ** להזמין מקום מראש דרך אתר האינטרנט שלהם .

יום שבת – טיול להרים

הזמנו מראש דרך חברת דיסקאברי: 40-767-009911 (לשלוח ווצאפ בעברית). טיול מס. 5 (הרי הקארפטים. סינאיה-בראשוב)

יציאה בשעה 08:30 מהמלון. **אפשר דרך המלון לסגור נהג לכל היום ולעשות את אותו מסלול. בטח יעלה הרבה יותר זול.

מסעדה בבראשוב -  נמצאת במרכז. נקראת:  LA CEAUN. יש 2 סניפים. אחד מול ACOFFEOL ואחד מול דוכן הקיורטוש. אוכל רומני - מרק בלחם , פאי רועים , ברווז וגולת הכותרת היא כמובן הפפאנש  שאותו חייבים להזמין עם האוכל כי לוקח זמן להכין.

בלילה לצאת למועדון/פאב בעיר העתיקה.

יום ראשון - העיר העתיקה + מרחצאות טרמי

רובע ליפסקאני: כדאי להגיע בערב, לשוטט ברחובות הקטנים.

שדרת ויקטוריה: רחוב יוקרתי עם בתי מלון ומבנים מפוארים, חנויות נוצצות

מוזיאון הטבע אנטיפה (נמצא בפיאצה ויקטוריה) חובה לילדים

כיכר המהפכה בה ערך צ'אוצסקו את נאומו האחרון

רחוב רגינה-אליזבטה, שם מול מטה המשטרה של העיר, נחלוף על פני פסג' וילהקרוס המפורסם.

נמשיך על ויקטוריה, כאשר אנו עוברים את הכניסיה האורטודוקסית זאלטאר, ונפנה שמאלה לרחוב Stavropoleos .

אחה"צ- מרחצאות טרמי בוקרשט (Therme Bucharest). לבוא עם בגד ים, כפכפים ו-2 מגבות (אחת לשימוש במרחצאות, אחת למקלחת). המרחצאות נמצאות במרחק של כ 20  דקות נסיעה מבוקרשט. המרכז מבוסס כולו על מים תרמיים, כל אחת מ-8 הבריכות מחוממת באופן קבוע ל-33 מעלות, גן פנימי וגן חיצוני הגדולים ביותר ברומניה, עם כ-800,000 סוגי עצים וצמחים שונים!

להזמין עיסוי ברגע שמגיעים, אחרת סביר שלא יהיה מקום.

אזורים במרחצאות

1.     The Palm- מוקדש להירגעות ומדיטציה, בין 500 עצי דקל (פתוח עד 23:30).

2.      - Elysium ספא שכולו סאונות טרמיות ועיסויים מפנקים (פתוח עד 23:30).

3.     GLAXY - בריכת הגלים הגדולה ביותר ברומניה, מגלשות על מזחלות ובר מלא ליד הבריכה (פתוח עד 22:00).

טיפים:

אנחנו התאכסנו במלון:CONCORDE OLD CITY BUCHAREST HOTEL. היה מצוין, וממוקם במרכז.

*לאכול ממליגה, פפנאש

*סיורים רגליים חינם כל יום (כדאי לבדוק שעות)  ממרכז פארק אונירה ליד השעון הגדול.

**לשים לב בנוגע למוניות: 1. על דלת כל מונית (מבחוץ) כתוב סכום. זה תעריף הנסיעה לק"מ. יש פערים של בין 1.39-3.45 ליי. לשים לב. 2. הרבה נהגים משקרים-אומרים שבסופ"ש מחיר הנסיעה מתחיל מ 20 ליי/שבנסיעה לטרמה צריך לשלם מס/עושים סיבוב גדול בדרך ליעד כדי לנפח את סכום הנסיעה. אפשר להיכנס למונית ואם הנהג מבקש משהו לא הוגן (כמו 20 ליי תוספת נסיעה בסופ"ש) לרדת מהמונית ולקחת מונית אחרת.  תמיד לבקש שיפעילו מונה בתחילת הנסיעה. רצוי מאוד להפעיל Google Maps בקול תוך כדי הנסיעה, ואז הנהג יידע שאתם יודעים מה המסלול.

קניות

•  ‏AFI MALL

• MEGA MALL (פתוח עד 22:00)

• BANEASA SHOPPING CENTER + ‏DECATHLON (פתוח עד 22:00) – הקניון והחנות צמודים. רחוק מהמרכז.

• סופר קארפור ( לוגו כמו דג ) : ניתן לקנות את הקרם המדובר - גרוביטול , אלכוהול ושוקולד בזול.

• שוק אובור ומרכז מסחרי אובור - שוק ירקות ופרות, אבל גם של באסטות עם בגדים ונעלים

מסעדות/בתי קפה

COFFEOL - בית קפה שמגיש מילקשייקים מטורפים. נמצא צמוד לכניסה למלון CONCORDE בעיר העתיקה

קפה ואן גוך (Van Gogh Grand Cafe), בעיר העתיקה

Camera din Fata   בית הקפה ממוקם במרכז העיר, בסמוך לרדיסון בלו.  כתובת: Strada Smârdan 9

Hanu' Berarilor יש שני סניפים ברחבי העיר - , האחדCasa Oprea Soare, ממוקם בסמוך לשדרת אונירי הפופולרית. הסניף השני, Casa Elena Lupescu, ניצב על שדרת Pache Protopopescu. המנות גדולות והתפריט רומני המקומי מגוון ביותר.