טיפים פראג:

-להזמין מלון רק באזורPRAHA 1  (old town).

-מים לא מוגזים: neperliva

-לאכול מרק גולש,  נתח חזיר, שניצל גבינה smazeny syr (בקיוסקים לאורך כיכר ואצלב או במסעדה).

-כל ההתרחשות בעיר בעיקר בערב מתנקזת לכיכר סטרומצקה (כיכר העיר העתיקה)

-מסעדות: TGI FRIDAY – מסעדת בשרים מומלצת. ליד בית האופרה. יש חנויות מותגים ברחוב.

יום  1 - העיר העתיקה, מגדל האבקה, גשר קארל

אנחנו התאכסנו במלון מג'סטיק פלאזה  Majestic Plaza Hotel   Štěpánská 33, Prague. ממוקם במרחק של 300 מ' מכיכר ואצלב  (Wenceslas Square). מיקום מעולה.

המקום הטוב ביותר להתחיל בו את הסיור בעיר פראג הוא העיר העתיקה שלה (Staré Město) ואזור כיכר העיר. אזור זה מהווה את ליבה ההיסטורי של פראג והוא אחד מאתרי התיירות הפופולאריים שלה. מעל הכיכר מתנשאים צריחיה הגותיים של כנסיית טין (Týn), פסלו של הלאומן יאן הוס וכמובן השעון האסטרולוגי, שבחזית בניין העירייה הישן. אפשר לטפס אל מגדל השעון, משם נשקפים נופים נפלאים של העיר היפה. בכל שעה עגולה מתקבצים סביב השעון תיירים רבים, על מנת לחזות במופע הקצר של דמויותיהם של 12 השליחים של ישו, שמגיחות מן השעון. שימו לב לארנק בשעה שאתם מביטים אל מחוגי השעון, שכן, יש כאן המוני אנשים וביניהם גם כייסים מיומנים.

אם עומדים עם הגב לשעון, בצד ימין (באלכסון לשעון) יש בניין כחול. הרחוב שצמוד אליו (melantrichova) הוא רחוב של חנויות מזכרות. זה נקרא "שוק המזכרות".

בסוף הרחוב הזה ממוקם Havel’s Market שוק פתוח ואחד מהפופולאריים של פראג, עםמבחר גדול של פירות וירקות טריים, לצד צעצועים, בובות, תכשיטים זולים וחפצי אומנות. הזהרו מכייסים.

ממשיכים ללכת משם באותו כיוון ומגיעים לכיכר ואצלב. אפשר לטייל בשדרת ואצלב ולהגיע למגדל האבקה (Prašná brána) - מגדל ששימש בעבר כאחד משערי הכניסה לעיר. סמוך למגדל, ניצב בית העירייה המפואר (Obecní dům).

ממש בסמוך נמצא נמצא קניון פלדיום.

לאכול במסעדת HUSA, נמצאת ברחוב שמול מגדל האבקה (רחוב מקביל למלון הילטון).

יום  2

מספר אופציות:

מצודת פראג

בסיור במצודה בפראג ניתן לקנות כרטיס המאפשר כניסה לסמטת הזהב (למשל כרטיס B).

סימטת הזהב (Golden Lane) -  נקראת גם “סימטת האלכימאים”. רחוב העתיק ומלא הקסם, נמצא בליבה של המצודה ונקרא כך על שם האלכימאים שהתגוררו בה במאה ה-16. בסימטה הקטנה והזעירה תמצאו בתים בכל הצבעים. חלקם הפכו לחנויות מזכרות קטנטנות ושאר הבתים בסימטה שופצו ומציגים את אורחות החיים, כפי שהיו נהוגים בעבר.

מגיעים לסמטה לאחר סיור בכל המבנים האחרים במצודה, ומשם מגיעים ליציאה מהמצודה

כרטיס הכניסה כולל כניסה לכל אחד מהבתים הקטנטנים ברחוב הציורי, כניסה למוזיאון לשריון וכלי נשק עתיקים (בקומה השנייה לאורך כל הסמטה).

המוזיאון המיניאטורות - מוזיאון קטן המכיל 2 חדרים קטנים. כדי לראות את המוצגים חייבים להשתמש במיקרוסקופ או בזכוכית מגדלת. אפשר לשלב את הביקור במוזיאון עם מצודת פראג . Strahovské nádvoří 11, Praha 1רובע היהודי  מסעדה מומלצת ברובע היהודי: KOLKOVNA

מוזיאון השוקולד - ידוע גם בשם "סיפורי שוקו", שוכן במרכז פראג, סמוך לכיכר העיר העתיקה.  מציג את תולדות השוקולד. צמוד למקום נמצאת חנות שוקולד. Celetná 557/10, 110 00 Praha 1

מוזיאון השעווה (לא מאדאם טוסו, אלא זה שבבניין של מוזיאון השוקולד)

מוזיאון החושים - מחיר הכניסה לאדם הוא 300 קורונה (כ-50 ש"ח). כניסה מוזלת לסטודנטים. בכניסה יש מתלה למעילים, כי בפנים די חם. ניתן לקבל לוקר בעלות של 50 קורונה שמשמשים כביטחון. בתום הביקור הכסף מוחזר.
לצד המיצגים הסבר על התעתועים בליווי רקע היסטורי. המקום די גדול, יש בו מספר חדרים ומסדרונות עם שלל תמונות ואטרקציות מהנות. זה המקום להצטלם! הרבה נקודות יפות וכיפיות.
קיימים שני מוזיאונים: האחד בכיכר העיר העתיקה (עליו הביקורות פחות טובות). המומלץ הוא המוזיאון שנמצא 8 דקות הליכה מכיכר ואצלב.

לפנות ערב, לטייל על  גשר קארל (Karluv most), הגשר המפורסם ביותר בפראג (בעיר העתיקה)

לאכול במסעדת GROSSETO. מסעדה על ספינה עוגנת, ליד גשר קארל (מסעדה איטלקית).

יום 3 -מצודת וישהרד ו...קניות

מצודת וישהרד  - לקחת את המטרו האדום (C ) ולרדת בתחנת וישהרד (vysehrad). יש שילוט לכיוון  המצודה. וישהרד היא מצודה השוכנת בתוך פארק ירוק ורחב ידיים, יש שם גם כנסייה יפה ותצפית יפה על פראג.

השוק הויאטנמי (שוק Holesovice) בפראג נמצא קרוב למלון פנורמה ומכיל כמות גדולה של דוכני בגדים, תיקים, בשמים, משקפיים ונעליים, כולל הרבה מוצרים מזוייפים. יש בו גם מספר דוכני אוכל. זהו השוק הויאטנמי הגדול ביותר בעיר, אל תצפו לסחורה איכותית ומקורית והתכוננו למיקוח.

יש שם מסעדה מעולה וקצת יקרה (יחסית לפראג): SA SA ZU

הגעה: מטרו C (הקו האדום) לרדת בתחנת Vltavska. כשתצאו מתחנת המטרו פנו שמאלה לאורך מסילת הטראם. בצד שמאל, לאחר כמה דקות הליכה תראו לפניכם את השוק. שעות פתיחה: מדי יום מ- 7:30 עד 19:00 מלבד יום ראשון.

קניון Plaza Flora הוא אחד הקניונים הגדולים בפראג. הוא מורכב מארבע קומות ובהן מעל למאה חנויות להלבשה, הנעלה, מתנות, ספורט ועוד, קומת מזון, אולמות קולנוע וסופרמרקט גדול. בקומת המזון תמצאו מגוון רשתות מזון מהיר, לצד בתי קפה. בסופרמרקט שבקומת הקרקע תוכלו לרכוש מגוון גבינות. שעות פעילות: כל יום מ- 9:00 בבוקר עד 21:00 בלילה. הגעה: במטרו לתחנת Flora (נכנסים אל הקניון ישירות מהתחנה).

קניון נובי סמיחוב (Novy Smichov) - קניון בסגנון מערבי, הממוקם בליבה של שכונת אנדל (Andel). הקניון הענק מאכלס מאות חנויות - החל מרשתות גדולות כמו H&M, בנטון, מרקס & ספנסר, זארה ועוד ועד חנויות קטנות יותר. יש שם גם סופרמרקט ענק של טסקו. כתובת: Plzenska 8/300, 150 00 Prague 5-Motol, Czech Republic הגעה: מטרו B או חשמליות 20, 10, 6, 12, 14, 7, 4, 9 לתחנת המטרו Andel.

יום 4-5 - נסיעה לקרלובי וארי (עיירת ספא)

*לא לנסוע בשבת או ראשון. הרבה חנויות וספא סגורים.

*להזמין כרטיס לרכבת מספר ימים מראש

*להזמין מקום בספא מספר ימים מראש

*אנחנו ישנו שם לילה, אך בעקרון אין צורך לישון שם. מספיק לנסוע בבוקר עד הערב

*ספא מומלץ – קסטל או אליזבת מידע למקומות ספא והזמנת טיפולים:   www.karlovy-vary.cz/en/spa-wellness

אוכל -  הוופל המסורתי נקרא אופלטקי. צורתו עגולה או משולשת. הוופלים נמכרים בכל דוכן ונחשבים לטעימים מאוד. וופלים דקים מאוד וניתן גם לקנות אותם באריזות בטעמים שונים.

היציאה מתחנת האוטובוס המרכזית  FLORENC. לקנות כרטיסים הלוך וחזור מראש מתחנתFLORENC  או להזמין כרטיסים באתר האינטרנט. כשעתיים נסיעה. חברת אוטובוס: Student Agency  www.studentagency.cz

יש 2 תחנות ירידה - מומלץ לרדת בתחנה האחרונה, למרות שהיא קצת מרוחקת במס` דקות מהאתר המרכזי, אבל בתחנה האחרונה יש מודיעין, מפות העיר והאתר, שירותים לתיירים והכי חשוב זה תחנת היציאה בחזרה לפראג. המרחק לאתר המרכזי של המעיינות והרחובות המדהימים הוא בערך 5 דקות הליכה ברגל, אבל שווה - יש מסלול הליכה, מדרחוב שחותך מהתחנה הסופית לאתר הראשי.

האוטובוס האחרון מהתחנה המרכזית בקרלובי וארי יוצא בשעה 20:00 בערב מדי יום. ניתן לנסוע ברכבת, אך הנסיעה ארוכה יותר.

מהכיכר המרכזית בעיירה ניתן לשוטט לאורך הטיילת (Masaryka) המשתרעת לאורך הנהר. יש מסלולי טיול לאורך הנהר שחוצה את עיירת המרפא.

לאורך העיירה קיימים ברזים עם מים שנובעים ממעיינות ומיוחסים להם כוחות מרפא.  ניתן לשתות מכוסות מיוחדות עם קש (כדי שהמים לא יגעו בשיניים) שנמכרות לאורך הדרך. ליד כל ברז מצוינת טמפרטורת המים.

המלצות שלא ניסיתי:

לעלות עם רכבל למגדל דיאנה (Diana Tower)  ממנו אפשר להשקיף על העיירה וליהנות מהנו.

2 מסעדות מומלצות במעלה ההר:

מסעדת דיאנה (Restaurant Diana)  במסעדה תפריט מגוון והמחירים לא כה יקרים. כתובת:  Vrch přátelství 5  www.dianakv.cz/en

פאב-מסעדה Restaurant Ventura pub - Evropak   - האוכל לא יקר וטעים מאוד, והאווירה נעימה ואותנטית. שווה לנסות את מנת הסלמון הצלוי ואת הבשר המשובח. כתובת Jízdárenská 1459/1  www.evropak.cz

תצפית נוספת נמצאת סמוך למלון גראנד פופ (Grand Hotel Pupp).

כדאי להגיע לבית המלון Richmond. ליד המלון קיים גן יפהפה עם צמחיה מעניינת, פסלים וכדומה.

מסעדת Freedom Cafe מקום נעים וידידותי עם מגוון רחב של מנות בתפריט. מומלץ לארוחת בוקר או לארוחת צהריים קלילה. המקום לא נמצא באזור התיירותי, אך משתלם להגיע במיוחד ולנסות את הפנקייק שוקולד ועוד. כתובת: ‪Jugoslávská 1706/3  www.freedomcafe.cz