קוסטה ריקה.

אחת המדינות המתפתחות הכי מסודרות שהייתי בהן

אני אפתח בזה שהמדינה מאוד מאוד נקייה, הערים הגדולות שביקרנו בהן היו נקיות ומסודרות

לקוסטריקנים מאוד איכפת מהמדינה, הם ממחזרים דואגים לטבע שלהם ולחיות, לא נותנים להכניס דברים חד פעמיים לחלק מהשמורות ועוד

יש להרבה מדינות מפותחות מה ללמוד מהם.

אני ואשתי טיילנו בסוף פברואר תחילת מרץ, שזה הזמן הכי טוב (כמו שנאמר לנו לטייל) סוף העונה הגשומה ותחילת העונה היבשה כך שהמזג האוויר נעים ולא גשום.

אבל יכול להיות שהצמחייה תהיה קצת יבשה אם לא ירד הרבה גשם לפני

כסף

ניתן לשלם בכל מקום בדולרים, או בכסף מקומי, כולם בלי יוצא מן הכלל יקבלו דולרים, רק צריך לזכור שכל אחד מחשב את עמלת ההמרה שונה, ולכן אני כן הייתי ממליץ להמיר קצת לכסף מקומי ולשלם בדולרים רק במקומות המסודרים

רוב המקומות המסודרים יקבלו אשראי

רכב

נתחתנו בסן חוזה ומייד השכרנו רכב, חשוב לדעת שכשמשכירים רכב יש ביטוח חובה שלא תמיד משוכלל בזמן ההזמנה וחלק מהחברות מגלות לך את זה רק כשאתה לוקח את הרכב כמו שקרה לנו

סים

ניתן לקנות סים בשדה, עלה לנו 12$ ל 5 GB

לינה

אנחנו פנינו ישירות למקומות הלינה והצלחנו להתמקח, בגלל המיסים גבוהים רוב המקומיים יסכימו לקבל מזומן ולתת לכם הנחה (סביר להניח שבמקומות הפחות גדולים ומסודרים כמו מלונות )

מנואל אנטוניו

מהשדה נסענו ישר למנואל אנטוניו

מנואל אנטוניו נמצאת ברובה על הר, כאשר "המרכז" איפה שהמסעדות נמצא למרגליותיו

והשמורה בצד השני, אין יותר מדי מה לעשות שם חוץ מלבלות בשמורה ובחוף היפה שלה, מנואל אנטוניו היא אחרת הערים היותר מתויירות שראינו.

אם אתם נוסעים עם רכב, יש הרבה מאכרים שיגידו לכם שהחנייה מלאה וינסו לעצור אותכם לפני השמורה, תתעלמנו, תמשיכו ישר עד השער של השמורה ותחנו בחניות (המסודרות) ליד

השמורה לא גדולה ושעתיים עד שלוש יספיקו כדי לטייל בה

חשוב לדעת שלשמורה יש חוף מדהים והרבה מקומיים באים רק לחוף, אז ממולץ להביא דברים לים

בשמורה יש הרבה קופים ועצלנים, את העצלנים קשה מאוד לראות בלי לקחת מדריך עם משקפת (מהכניסה לשמורה, בכניסה לשמורה יחכו הרבה כאלה)

מסעדות

60601, Provincia de Puntarenas, Quepos

+50627777273

קורקובדו

אנחנו קיבלנו המלצה מליאור אש(שיש אין סוף המלצות עליה פה ולכן לא אוסיף) שמארגנת טיולים לקוסטה ריקה ללכת לשמורה ולא התחרטנו

ההגעה לשמורה לא קלה, ניתן להגיע ברכב בעונה היבשה כשהנחלים נמוכים, אבל צריך לשים לב שהרבה חברות השכרה לא מבטחות את הרכב בנסיעה לשמורה (טיפ שקיבלנו מבריטי שגר שם)

הדרך השנייה להגיע לשמורה היא לנסוע לעיירה בשם Sierpe

שם ניתן להחנות את הרכב ב $6 ליום , אנחנו חנינו ושטנו עם La Perla Del Sur (+50627881082) ממליץ להתקשר לפני לוודא

השייט לDrake Bay לוקח כ שעה והסירה יוצאת ב 11 בבוקר או ב 4 אחרי הצהריים

וחוזרת ב 7 בבוקר ו 2 בצהריים (יציאה)

כל כיוון עולה $20 לבנאדם

Drake Bay

היא אחת העיירות הכי פחות מתויירות בקוסטה ריקה, הרחובות לא סלולים אין הרבה מסעדות בעיר.

מקומות הלינה נעים בין קאסות של אנשים לריזורטים מאוד יקרים

העיר בנוייה על הצלע של ההר, כך שתקחו בחשבון שיהיה טיפוס לקאסה שלכם כל פעם שתצאו ממנה

אנחנו ישנו ב Casa Horizontes Corcovado הטיפוס בשיפוע חד במשך 5 דקות, אבל יש מהקאסה נוף מדהים, למרות שהיא רחוקה קצת מהמסעדות (15 ד הליכה) זה שווה את זה

מוזמנים לשלוח וצצאפ ל i +506 2775 1348 Yami היא יכולה להזמין לכם את כל האטרקציות

שנוקרלים וצלילה- ניתן לעשות ולהזמין דרך הקאסה או המלון

הליכה במסלול לPlaya San Josecito החוף של סן חוסהסיטו הוא לדעתי החוף הכי יפה באזור, ההליכה לשם קצת מאתגרת כי היא חצי בקו החוף וחצי בג'ונגלים וחם

אבל הדרך מדהימה ומלאה בחופים קטנים בין הסלעים, היא לוקחת 2-3 שעות, יש אזור שנהיה סבוך ואז מגיעים לנהר יש שלט עם משרוקית כדי לשרוק למישהו בצד השני שיעזור לכם לחצות, אם הגעתם לשם אתם יכולים לחזור אחורה וללכת דרך החוף (זה רק כאשר יש גאות)

משם ניתן לחזור בסירה או מונית, בחוף אין כלום ולכן כדי להזמין תחבורה חזרה יכול להיות שתהיו צריכים להמשיך עוד חצי שעה לחוף הבא Rincón de San Josecito כדי להזמין את החזרה מאחד המלונות לנו עלה $20

אלטרנטיבה היא לנסוע לשם עם מונית ולחזור ברגל.

הדרך מאוד ברורה ואין הרבה אפשרות להסתבך

הדרך ל San Josecito
Rincón de San Josecito

סיור לילה - ניתן לעשות אבל לא לקחנו

סיור בשמורה- בשביל זה באנו , הסיור עולה $95 לאדם

הסיור הוא סיור של חצי יום, יוצאים ב 6 בבוקר עם סירה מהחוף, השייט לוקח שעה וחוזרים ב 2

אי אפשר להכניס בקבוקי פלסטיק לשמורה

תכינו את עצמכם לסיור חם ומזיע, עם הרבה יתושים, כך שמי שהולך עם מכנס קצר צריך להצטייד בספריי עם דיט

בשמורה אפשר לראות הרבה חיות, אנחנו ראינו דוב נמלים קופי שאגן וקוף עכביש והרבה ציפורים

ניתן לעשות יומיים בשמורה עם לינה בתחנה שלSirena Ranger Station מי שעושה יומיים מטייל פחות או יותר באותו אזור סביב התחנה אבל לפי מה שהבנו המחיר מאוד יקר ונע באזור ה $350 מאז תחילת הקורונה

יש גם טרק של שלושה ימים בשמורה עם לינה בתחנה

Montverde

יצאנו למונטה ורדה ועצרנו בדרך בחאקו להתרענן, לחאקו יש מרכז עיר מאוד נחמד ומזכיר עיירת חוף תיירותית במדינה מערבית, החוף של חאקו נחמד אבל לא התרשמנו יותר מדי.

קצת אחרי חאקו יש את גשר התנינים Crocodile Bridge

מתחת לגשר יש עשרות תנינים

דאגנו מאוד מהדרך למונטה ורדה אבל התבדנו , הדרך סלולה באופן מדהים עד לשמורה.

מונטה ורדה כולה מונחת על אזור הררי ולכן ההליכה בין מקום הלינה למרכז תהיה כרוכה בטיפוס, קחו בחשבון כשאתם מזמינים מקום לינה, כמובן שאם יש לכם רכב ניתן לקחת אותו.

מומלץ לקחת בגדים חמים כי בלילה יכול להגיע ל 5 מעלות

שמורת הטבע Montverde- ניתן להתעדכן על המחיר לשמורה מהאתר שלהם

הדרך לשמורה סלולה עד 10 ד לפני השמורה

אין חנייה ליד שער הכניסה ואם תגיעו מוקדם סביר להניח שתמצאו חנייה לאורך הכביש גישה

השמורה עצמה מדהימה ויפה 3 שעות מספיקות בשמורה, לא ניתן לראות כלכך חיות, אנחנו היינו בזמן הקורונה והיו אולי 40 אנשים בשמורה, אז גם בזמן שקט לא ממש ניתן לראות חיות, חוץ מדביבון אחד שחצה את השביל

בשמורה יש גשר אחד תלוי במרכז בצבע אדום והוא לא מרשים מדי

יש בקצה השמורה תצפית מאוד יפה

השמורה ברובה היא הליכה בג'ונגלים יחסית סבוכים, יש גם מפל קטן, אחרי קורקובדו לא התרשמתי במיוחד, למרות שההליכה מאוד יפה

בדיעבד אולי הייתי בוחר בשמורה של סנטה הלנה שנמצאת יותר בעומק העיר , השמורה נמצאת ממש אחרי הפארק של Selvatura

Selvatura Adventure Park

רק כדי להסביר כי זה לא ברור מהטיפים האחרים, יש כמה חברות פרטיות שמפעילות אטרציות שונות באזור, Selvatura היא אחת מהן, הם מפעילים כמה אטרקציות החל ממקלט לעצלנים שעכשיו נפתח, עד גשרים תלויים חוות זוחלים ,פרפרים, יונקי דבש וכמובן zip lines וכל אחת מהם עולה באזור ה 20 דולר

ההליכה בגשרים

יש בפארק כ 8 גשרים תלויים וההליכה בהם מדהימה ומרשימה, במיוחד אם יש יום בהיר ורואים את הנוף

(יש גם פארק גשרים תלויים בארנל)

ממליץ בחום

Frog Pond Ranario

אחת האטרקציות הנחמדות אבל לא חובה במונטה ורדה היא חוות הצפרדעים , בחווה יש 15-20 מינים שונים של צפרדעים שמרוכזים במסלול קטן של אקווריומים גדולים

בקניית כרטיס של $12 ניתן להיכנס פעמיים, היות וחלק מהצפרדעים פעילות בלילה וחלק ביום

אני ממליץ להגיע לקראת שקיעה שהן הופכות ליותר פעילות ולאחר מכן בלילה

יש סיור מודרך רק פעם אחת ולאחר מכן עצמאית

Río Celeste

המשכנו משם לארנל מכיוון צפון, הדרך מאוד מפותלת וגוגל מוביל אותך דרך כמה קיצורי דרך מכורכר, למרות שלא חייבים לעבור בהם

היעד הבא שלנו היה Río Celeste

ריו סלסט היא שמורה של מעיינות גיאו תרמיים נותנים צבע כחול בהיר מדהים למעיינות ולמפלים בשמורה

אין אפשרות להיכנס לשחות בהם אבל 2 דרות לפני הכניסה לשמורה יש גשר שמתחתיו כל המקומיים נכנסים אליו חפשו Río Celeste free pool

לשמורה צריך 2-3 שעות, ההליכה היא קצת בעלייה לאחר מכן יש מדרגות למפל, אבל שווה כל רגע

ממולץ להמשיך עד הסוף ולא לעשות רק את המפל

כדי להגיע לכניסה צריך לכוון ל Parqueo del Parque Nacional Tenorio

Arenal

למרות שההר געש כבר לא פעיל יש קסם לארנל שניתן לראות את ההר געש מכל מקום בעיר מסביבו

אנחנו החלטנו לישון בArenal observatory lodge & spa

מקום מדהים שנמצא בעומק השמורה וצופה על ההר געש מקרוב, בלודג' יש המון מסלולי טיול, תצפיות על ציפורים, מגדל תצפית ונוף של ההר בארוחת הבוקר מקרוב

אני לא אכנס לכולם כי יש אין סוף מקיאקיים עד טיולי סוסים, זיפ ליין וראפטינג

אנחנו החלטנו דווקא ללכת על האטרציות הפחות פופולריות

Arenal 1968

שמורת הטבע הפרטית למרגלות ההר, שמורה מדהימה עם תצפית על ההר געש

ההליכה בשמורה מוצלת ברובה עד לתצפית, בשמורה הזאת יש את הכי הרבה קטעי הליכה על הלבה שנוצרה מההתפרצות של 1968

אני רוצה להמליץ על שתי אטרקציות של המקומיים

מעיינות חמים בחינם

50 מטר אחרי החנייה של Tabacon יש ירידה בצד ימין (לבאים מלהפורטונה) לבריכות חמות בחינם

ראינו אנשים שם בכל שעות היום, לא הייתי מפחד ללכת בלילה, רק ממליץ להביא פנסים, ונעלים סגורות עד להגעה למקרה ויהיה נחש

חפשו Free Natural Hot Springs River

האטרקציה השנייה היא

ביציאה מלה פורטונה לכיוון דרום

יש מפלים שכל המקומיים הולכים לשם, הירידה למפלים היא מתחת לגשר בצד שקרוב ללה פורטונה

ניתן לשחות במים

גם שם ניתן לחנות לאורך הכביש, לא צריך לשלם למאכרים שמבקשים כסף, רק לא להשאיר כלום ברכב

חפשו El Salto (Rope Swing)

Lends In Love

משם המשכנו ל Lends In Love

לנדס אין לאב הוא מקום מיוחד באמצע הג'ונגלים שהיה פעם ריזורט וקנו אותו קבוצה של(16 כיום) ישראלים צעירים לפני 15 שנה והפכו אותו לסוג של הוסטל \ מלון ומקלט לחיות

הקבוצה מצילה חיות מכל קוסטה ריקה ומאכלסת 400 כ-כלבים חתולים ועוד

יהיה מעניין לשמוע את הסיפור של כל אחד מחברי הקבוצה ולנסות להבין את הדינמיקה הקבוצתית שלהם ומה הביא אותם להקים מקום כזה באמצע הג'ונגלים

המקום מאוד מיוחד והאוכל לא פחות ממצויין, יש לציין שהוא צמחוני ויקר (ארוחת בוקר כלולה), ניתן לאכול ארוחת ערב במסעדה בחוץ בשליש מהמחיר( המסעדות נסגרות מאוד מוקדם)

לנדס אין לאב מוציאים הרבה אטרקציות, ראפטינג, טיול סוסים זיפ ליין, סנפלינג במפל .

אנחנו לקחנו טיול סוסים וקצת התאכזבנו כי הוא יורד למפל בתחתית החלקה שהיה יבש באותו הזמן, אבל לא ניסינו את שאר האטרקציות, ניתן לרדת גם ברגל ולהתרחץ במפל ובנהר

חוץ מזה השטח מכיל כ 100 דונם של יערות, וניתן לטייל מסביב האזור מדהים ומלא בפינות עם תצפיות על הנוף

אין יותר מדי מה לעשות מסביב אנחנו קיבלנו המלצה מהמדריך סוסים שלנו ללכת לכאן

Columnas basálticas en Bajo Rodríguez

בסופש כל המקומיים יורדים מתחת לסכר ומתרחצים בנהר, הירידה נמצאת 100 מטר אחרי השכר בצד ימין ליד שלט איך שהגדר נגמרת