אי שם, בין פסגות מושלגות שקיימות, מסתבר, לא רק באגדות, ונהרות עם מים בצבע תכלת בוהק נמצא לו קרחון פוקס. הקרחון קרוי על שמו של וויליאם פוקס, הנציב השני של ניו זילנד במאה ה-19 של המאה הקודמת, שהייתה מושבה בריטית.
 לפי האגדה המאורית, הקרחון נוצר כתוצאה מדמעה שנפלה לאלילה ששכנה בהרי האלפים הדרומים על מות אהובה שניסה להגיע אליה ומת בדרך. הדמעה השניה אם אתם טועים יצרה את קרחון פרנץ יוזף.
קרחון פוקס
 על מנת לבקר בפלא הזה באורך של 13 ק"מ יש לשריין מקום בטיול מודרך בחברת FOX GLACIER GUIDING, שמפעילה סיורים מודרכים על הקרחון מידי יום חוץ מחג המולד. הסיור על הקרחון דורש מדריך מכיוון שלו יש את הכישורים לפלס דרך בקרח בצורה בטוחה והוא זה שנותן לכם את הציוד הדרוש לטפס בבטחה מבלי למעוד ולהכנס לתוך בור של קרח מלא מים. המדריכים מאד מנוסים ויודעים להסביר על הקרחון והסביבה שלו, כמו כן הם גם אנשים מאד נחמדים ומשעשעים. המדריך שלי היה סם ואם אתם רואים אותו מסרו לו ד"ש מישראל ואני מתאר לעצמי שהוא בטח יגיד לכם "סבבה" או לכל הפחות "שלום".
סם מפלס דרך בקרח
סוגי סיורים שאפשר לעשות:

1. סיור של חצי יום.

2. סיור של יום מלא.

3. טיסה בהליקופטר לנקודה שלא ניתנת להגעה ברגל וסיר באזור.

כל סיור כזה יותר יקר מקודמו בהתאמה. אני עשיתי את הסיור של היום המלא. רוב הסיורים מתחילים בסביבות השעות 9-10 בבוקר, ולא לאחר כי האוטובוס שייקח אתכם לתחילת הסיור ייסע בלעדיכם, כך שכדאי ללון באזור לילה קודם לכן. חשוב לשריין את הסיור מראש ולהתעדכן במצב מזג האוויר עד כמה שאפשר כדי להצדיק את המחיר של הסיור המודרך. לי הסיור עלה 145$ (נכון לדצמבר 2011) ולכן כדאי אפילו להתאים את התכניות שלכם בהתאם לביקור בפוקס.
פוקס
אז הגענו לבקתה... מביאים לכם ציוד להליכה. נעליים גבוהות עם סוליות קשות, גרבי צמר ומעיל גשם. הצטיידו עם אוכל שניתן לקחת לדרך כי ההליכה מרעיבה בטירוף. לאחר מכן עולים לאוטובוס שלוקח אתכם לנקודת ההתחלה, שם מתפצלים עם המדריכים והולכים במעלה ההר שתוחם את הקרחון מצידו השמאלי. תוך כדי הליכה המדריך עוצר ומסביר על המסלע באזור, הצמחייה ונתונים על הקרחון. עולים על הקרחון והמדריך מביא סוליות מתכתיות לקבע לנעליים ומקלות הליכה מאלומיניום שסחב מבעוד מועד. עולים על נקודה רחוקה מקצה הקרחון כי זוהי הנקודה הכי לא יציבה שיש בו כי שם מתנתקים גושי קרח בקול נפץ על האדמה (מחזה שראיתי במו עיניי). במהלך העלייה על הקרחון רואים צורות יפות של קרח בצבעים של לבן, תכלת וכחול. פלגי מים שמפלסים דרכם מטה לנחל שיוצר הקרחון ומערות קרח שאפר להכנס אליהן ולהצטלם. לאחר הפסקת צהריים ממשים בסיור עוד קצת ויורדים למטה חזרה. אל דאגה, בחזרה כפי שאמרתי יורדים למטה בדרך יותר קלה ולבסוף המדריכים פורקים כל עול ונכנסים למים הקפואים של האגם בצד הדרך ומזמינים אתכם לקחת חלק במעשה.

בסופו של יום, החוויה משתלמת, רק לא לשכוח מצלמה כי המקום פשוט יפה!