יצאנו את אגם ברונר ביום סגרירי ואפור שהפך גם לרטוב. מה שהכניס גם ליושבי האוטו אוירה סגרירית משהו. עצרנו בהוקיטיקה העיירה החמודה

ובילינו בסדנאות תכשיטי אבן הג'ייד הירוקה. והובהר לנו שמה שאספנו על חוף הים הם חלוקי נחל יפים אבל לא התעשרנו באבניי הג'ייד.

נכנסנו גם לסדנא של ציור על חלוקי אבנים. איש שכל היום מצייר קיווים על אבנים. בעיקר אהבנו את השחור לבן וקנינו מגנט. הוא יודע מעט מילים בעברית. הגיע מדרום אפריקה ויש לו קרובים ברעננה.

הלכנו לחוף הים והצטלמנו מתחת לשלט מהעצים שהיה סחף . הים סער מאוד.

עצירת קפה ומאפה נהדרת בבייקרי.

נכנסנו ל i site לבדוק מה עושים ביום גשום.

הבחור צחק לאופטימיות שלנו שאולי יתבהר.

הציע לנו רוד טריפ לצד אגם קאניירה, Lake Kaniere ומשם להגיע להוקיטטה גורז'. הדרך הינה דרך עפר. הגוגל map לא כל כך הבין מה אנחנו רוצים. אבל המפה כיוונה אותנו בתוך יער גשם בדרך יפיפיה.

יצאנו בגשם. האגם מקבל צבע אפרפר. הפרות נחות על כרי העשב הירוק. והעננים מכסים את ההרים.

סימן בדרך , מפליי דורותי דקה מהכביש.מפל עצום זורם לבריכה ולנחלון. יומיים גשם והוא שוצף בעוז. מיד, חזר מצב רוח המטיילים שלנו. ממול למפל 5 דקות הליכה בתוך יער גשם אל האגם ופיסות כחול בשמיים. הגשם פסק והעננים נלחמו בשמש. קיווינו שהמים יחזרו לצבעם הכחול טורקיז. אך העננים ניצחו והמים נותרו אפורים.לערוץ הוקיטיקה המרהיב Hokitika Gorge צבעי המים בירקרק. גשר תלוי ומתנדנד מוביל לבריכות. שוב מסלול מסודר עם גשרים טיול של כשעה מרהיב. על הגשר נפגשנו עם 3 מטיילות צרפתיות שמצתלמות בפוזות. ניצלנו את כישורי הצילום שלהן. והנה יש תמונה.

ירדנו דרומה לקרחונים בגשם שוטף שלא הצליח לקלקל את מראות הטבע.

הגענו לפרץ יוזף עיירה קטנטנה ציורית, מזכירה עיירות סקי. התמקמנו ליומיים בביקפאקר glow worm .כל ערב ב18:00 מוגש מרק חם בחדר האוכל המשותף. פגשנו כאן את שלשת הצרפתיות שצילמו אותנו על הגשר…

גשם לא פוסק לרדת ואנחנו לומדים מה המשמעות של 2,000- 5000 מ"מ גשם בשנה. יצאנו לראות סרט על ניו זילנד ונופיה, הסתובבנו בעיירה, אכלנו במסעדה יום נופש.

מחכים ליום חמישי שהתחזית מספרת על יום שימשי. הזמנו טיסה של 30 דקות בהליקופטר מעל שני הגליישרים.

כמות מים כזו מהשמיים לא תאומן.אנחנו ביום מנוחה.

בערב זרחה השמש ניצלנו לנסיעה של כ 10 דקות לאגם מפוריקה mapurika לטיול קצר.הולכים לישון

אופטימיים לקראת מזג אויר טוב יותר.

יום חמישי ה24.1.18

התחזית הבטיחה בוקר שימשי. אבל השמש נאבקת בעננים. התעוררנו לקול זמזום ההליקופטרים. בהתרגשות. הלכנו לאכול ארוחת בוקר משותפת בביקפייקר הנחמד.

פרנץ יוזף הציץ בין העננים במלוא לובנו.

עשר דקות, הספיקו לעננים לכסות את ההר.

והטיסה לא מתקיימת.

לא ויתרנו, חיכינו עד 10:00 ואז הודיעו לנו סופית שלא יהיו טיסות.

יצאנו לתור את הפרנז יוזף ברגליים.

הלכנו במסלול הרגלי הקצר שאף הוא התקצר בשל מפולות הסלעים מהגשמים העזים. מסלול יפיפה וההרים זולגים במפלי מים. והגליישר ממול.

טיילנו בעוד מסלול רגלי לעבר הגשר התלוי.

בריכת השתקפות יפיפיה בדרך, בשל העננים רואים מעט מהקרחון. מסלול יפה בתוך יער גשם מי הנהר אפורים מהסחף זורמים בעוצמה

נסענו לתאום , הגליישר פוקס. בדרך נופית.לא ויתרנו על החוויה של טיסה עצרנו ברחוב הראשי בפוקס. ויש טיסות רק של 20 דקות אבל יש. איתנו חיכו זוג בולגרים נחמד . שקלו אותנו. ו...יש טיסה. ברכב הוקפצנו לשדה יחד עם משפחה נורבגית שתטוס במסוק השני.

חווייה נהדרת. המסוק טס מעל לגליישר בתוך נקיקים. רואים את הגוון הכחלחל של הקרח.

נחיתה על משטח שלג לבן בוהק ומסנוור. צילומים וטיסה חזרה דרך נקיקים בהר.

כיף...של עשירים.

מצב הרוח ברכב הכחלחל שלנו חזר לקדמותו.

אגם מתיסון אגם ההשתקפויות היפיפה שניזון ממימי הקרחונים. טיול של שעה וחצי סביבו. ההשתקפויות לא היו משהו בשל מזג האויר אבל הדרך יפיפיה והיער קסום. פגשנו פיטריות והפעם פטרייה מהאגדה כחולה !!

המשכנו דרומה במחשבה לישון בהאסט.

דרך נופית נהדרת. בדרך אגמים. תצפית על הים. יערות, מפלים.

באחת התצפיות לים, פגשנו אבא ובן. הבעות ההתפעלות מהנוף הובילה לשיחה. הוא מורמוני לבנוני,שחי בקנדה מ 1967 . התרגש מאוד לפגוש בנו ישראלים. מעיד שחבריו הטובים הנם יהודים. היה גם לנו מפגש אנושי מרגש , חם. כמה העולם יכול היה להיות אחר.

הגענו להאסט. טוב אפילו בלונלי פלאנט מתוארת כ" תחנת שירות אפלולית".

החדר שנותר במוטל היה מעופש במחיר מוגזם.

והאופי הקצת מהמר של דודי נתן את הטון שממשיכים ליסוע.

אני כבר הרגעתי, יש שקי שינה ואין בעייה לישון באוטו בחניון מוסדר.

הדרך מהאסט לוואנקה מקסימה. עלייה לפאס של האסט עם נופים יפיפיים. השמש מאירה על אף שהשעה 19:30.

בדרך עצרנו לתצפית על מפל אדיר. ו הגענו אל מאקארורה.

שם מצאנו cabin שחיכה רק לנו.

מקום נהדר . מטבחון שני חדרים בתוך הטבע. ב21:30 החשיך. הכנו ארוחת ערב גמרנו את כל האוכל. ולילה טוב. אחרי יום הפכפך ומלא בחוויות וטיולים. סהכ הלכנו 16 קמ , הוצאות הגבוהות ליום בטיול, והנאה מרובה.

אוייש ניוזילנד , קצת מים אלינו לארץ הקודש לא תוכלי להעביר??

יום שישי 25.1.18

חזרנו כ 12 ק" מ מערבה לטייל בblue pools. מחנים את הרכב על הכביש לא על פי הסימון של הבלו פולס לחניון.

ומעבר לכביש כחצי שעת הליכה מצגלה היופי של בריכות הצבע כחול טורקיז. והניו זילנדים מיד מותחים גשר תלוי על הנהר לראות עוד בריכות בהמשך.

בוקר של כחול... טיול בוקר קצר וממהנה ואנחנו בדרך היפיפייה לוואנקה. נסיעה יפיפיה לצד אגם הווא.Hawea. נוף עוצר נשימה.