מסלול עד שבוע בפולה ”שבוע בקרואטיה וסלובניה“

חזרנו מטיול של שישה לילות, שבעה ימים בקרואטיה וסלובניה. אחד הטיולים המגוונים והטובים שהיה לנו. נסענו עם הבנות שלנו, בנות 18 לקראת גיוס, והבת השניה לקראת סיום תואר ראשון. יצאנו בחודש יוני שזו רק התחלת העונה.

יום 1 - פולה, ארינה דמוי קולוסאום, הפורום הרומאי, שער הזהב, ארמון אוגוסטוס, טיול על שפת הים, רוביני סיור סביב חומות העיר הליכה ברגל מקום מקסים מימי הביניים. הכל השתמר כאילו שהמקום עמד מלכת ולא נחרב במשך כל כך הרבה שנים. רחובות צרים עם בתים ישנים ויצירות של אומנים ברחובות. הנמל העתיק ומהמרינה היפה עם המון יאכטות יפות. הרחוב הראשי בעיר העתיקה ממולץ להגיע לכנסיה משם נשקף נוף יפה. הכי יפה ללכת לקראת השקיעה. לינה באזור רוביני או ריביני. עלות בצימר כ-40 יורו לזוג.

יום 2 - יציאה מרוביני מבט אחרון נסיעה לכיוון פורץ. העיר העתיקה, הבזיליקה אופריוס (אתר מורשת של אונסקו). המגל המחומש , סיור על שפת הים. מוטובון סיור בעיירה ובכיכר המרכזית. תצפיות מסביב לכל הכיוונים. המקום נמצא בגובה 1,500 מטר עם נוף יפה. שם ישבנו במסעדה המשקיפה על כל האזור. מעבר גבול לסלובניה בשעות אחה"צ המאוחרות. סלובניה: לינה באזור פוסטוינה.

יום 3 - מערת נטיפים פוסטוינה והטירה. בבוקר כניסה לאחד ממערות הנטיפים הגדולות והמרשימות בעולם. נסיעה בקרונית והליכה ברגל עם הדרכה. לקנות כרטיס משולב לטירה. פירמידה בכפר ברדיאמה שנמצאת תשעה קילומטרים דרומית ממערת פוסטוינה. נסיעה עד בלד ולינה בבלד לקראת הערב.

יום 4 - בלד. טיול לאורך האגם. לקחת שייט משוטים ולהגיע לאי שבמרכז האגם. שם נמצאת כנסיה עם תצפית על האגם והאזור. עליה לטירה באזור האגם. סיור במרכז העיר.

יום 5 - יצאה מבלד לטריגלד נסיעה של כ-20 דקות. זהו קניון יפה עם הליכה ברגל של שעה שלכל האורך זורם הנהר עם מפלים קטנים בדרך. המשכנו בנסיעה ארוכה עד מערת שקוצי'ן (Skocjan) מערת נטיפים שבה זורם נהר שוצף קצף בתוך המערה מגיעים למקום שהגובה שלו 150 מטר ולמטה זורם הנהר. הכל נמצא בתוך המערה הסגורה מקום מהמם. המקום אומץ על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמית. משם המשכנו ועברנו את הגבול לקרואטיה ולינה באזור ראסטוקה. עיירה שלמה על המים, כ-120 ק"מ מהעיר זאגרב.

יום 6 - פליטויזה. נסיעה של 45 דקות מרוסטוקה לפליטויצה סיור של יום שלם באגמי ובמפלי פליטויצה. כלל שייט ונסיעה ברכב קרון . ממולץ לעשות מסלול C לוקח בערך שמונה שעות עם הפקסות. פתוח משעה 08:00 עד שעה 20:00. ממולץ להיכנס לחניה מספר 1 ולא חניה 2 ליד המלון. נסיעה חזרה לרסוקה לינה לברסטוקה.

יום 7 - נסיעה חזרה והמראה מזגרב. ממולץ לעשות סיור ברוסטוקה זו עיירה שכל הבתים שלה נמצאים על המים היות ופעם השתמשו במים כתחנות לטחינת תירס ומים. היום המקום הפך להיות מאוד מתיור ויש מוזיאן קטן ליד מסעדת Petro. ערכנו סיור הכולל הליכה ברגל לקנין קטן עד לזרימת הנהר. בצהרים יצאנו לכיוון זאגרב לקניות של שעתיים ונסיעה לכיוון שדה התעופה. לסיכום אחד הטיול הכי מגוונים מבחינת נוף ואטרקציות מיוחדות שיש בסלובניה וקרואטיה.