מסלול בן שבוע-שבועיים ביוון ”שבועיים במרכז וצפון יוון“
יום 1: נחיתה באתונה ופגשנו את המדריך המקומי שהזמנו-תנסיס פנתז. התחלנו לסוע לכיוון דלפי, נסענו עד לקמנה וורולה, אכלנו ארוחת צהרים מקומית-ממטעמי המטבח היווני ומיד אח"כ טבילה ראשונה בים האגאי-מים צלולים, קרירים ונעימים מאד. נסיעה לתרמופיליס-מעיינות מים חמים, מקום בו ספרטה נלחמה בפרסים הרבים. המים היו ממש חמים, כולל מפל חביב ובריכת גופרית מסריחה, אבל אחרי שמתרגלים - כיף אמיתי. לינה בדלפי.
יום 2: סיבוב בעתיקות דלפי כולל במקדש אתינה למרגלות הדלפי ויציאה לנסיעה הארוכה לכיוון קרפניסי. נסיעה לאורך מפרץ קורינתוס, עצרנו בעיירה נפפקטוס-בה נבנה גשר הכבלים הגדול ביוון. הסתובבנו בטיילת ליד הים, ארוחת GODIES-תחליף מעולה למקדונלדס. נסיעה בנוף הרים ויערות, בכבישים צרים ומפותלים, בחלקו בכביש לא סלול. עצירה בנחל המשמש לאימוני קייקים, שכשכנו רגלינו והמשכנו, עצירה בכפר מגלו חוריו-סבוב קצר וקניית ריבה וליקר. המשך נסיעה בגשם בנוף מדהים, עד לקרפניסי לינה בקרפניסימלון ELVETIA.
יום 3: מקרפניסי לקלמבקה-מטאורה. הגענו לאגם פלסטירה-מים מתוקים מהפשרת השלגים הקרים, כמובן שנכנסו למים והשתוללנו בכיף. מסביב הר אגרפה-ההר ה"לא רשום" (תרגום מיוונית) כיוון שהתורכים לא הצליחו לגבות מהם מיסים. לינה בקלמבקה.
יום 4: השכמה מוקדמת ויציאה לסיור במטאורה, טיפוס במשך כשעתיים וחצי לנקודת תצפית גבוהה לאחת הפסגות בה יש דגלים ופעמון ביניהם, מסלול הליכה לא קל, אבל הנוף בסוף מפצה. נסיעה ברכב בין המנזרים וכניסה לביקור במנזר הנשים "רוסנו"- המשכנו לעיירה מצובו, סיור בעיר בה יש הרבה עבודות עץ, אכלנו בורקס-טרופיטה, נסיעה ליואנינה שתושביה מתמחים בעבודות כסף, סיבוב קצר ברחוב הראשי וליד האגם. קינחנו בגלידה,והמשכנו עד למונודנדרי לינה במלון זרקאדה-מלון חמוד ומקסים.
יום 5: כפרי זגוריה ושמורת הויקוס והאאוס. עצרנו ראשית ליד גשר עתיק שממנו מתחיל בעצם ערוץ הויקוס. המשכנו לנקודת תצפית יפה על הנהר, אח"כ צעידה בערוץ הנחל וטבילה במים הקרים מאד-טמפ' המים היתה 9 מעלות והרגליים כאבו מקור משהייה של כמה שניות בלבד.נסיעה למיקרו פפיגו-הליכה במסלול קצר עד לבריכות מים מקסימות, רחיצה וכיוף, חזרנו למלון לארוחת צהרים/ערב ואח"כ נסיעה עד סוף הכביש ממונודנדרי, משם עלינו לתצפית מרהיבה על הקניון ממש עד רדת החשיכה.
יום 6 : נסיעה לגשר מעל נהר הויקוס לתצפית, ביקור במנזר "יום שישי הקדוש"+הליכה במעבר צר ששימש במלחמה של היוונים נגד התורכים, המשך נסיעה לנהר האאוס, מעבר דרך הגשר שפעמון תלוי מתחתיו להזהיר את התושבים שלא לעלות עם מסעות כבדים על הגשר כאשר יש רוחות חזקות ואז הפעמון מצלצל.הליכה קצרה לאורך נהר האוס עד לנקודת רחצה טובה-שוב מים מדהימים וקרירים. נסיעה לקסטוריה-עיירת הפרוונים,נסיעה מסביב לאגם.
יום 7: סיור באגמי פרספה-הגדול אליו מגיעים ציפורים והקטן אליו הגענו דרך גשר, על האי כפר יווני קטן וטיפוסי-איוס אכליוס (ע"ש אכילס שעצמותיו קבורות בכפר). משם לפוזנה - מעיינות חמים (נסיעה ארוכה ומתישה בדרך לא דרך) וכמובן טבילה בבריכה. מפוזנה לאדסה למפלים המדהימים שנופלים מכל עבר בעיירה , המים מגיעים מיוגוסלביה מההרים הגבוהים אשר יורד בהם שלג כבד. נסיעה לסלוניקי-לינה במלון מנדריני-מיקום טוב, חדרים קטנים.
יום 8: העיר סלוניקי. יצאנו מהמלון וישר התחלנו-קניות כמובן. המלון ברחוב אגנטיה וזהו רחוב טוב וזול לקניות. נכנסנו לביקור במוזיאון היהודי-טיול לאורך הטיילת עד למגדלור הלבן וחזרה.
יום 9: עלינו לרובע הקסטרה בסלוניקי-הרובע הטורקי, משם תצפית מרהיבה על העיר. נסענו לחלקידיקי, לאצבע השניה-סיטונייה, וחיפשנו את החוף שתנסיס המליץ עליו-חוף פורפורי, התמקמנו בחוף לכמה שעות של רחצה וכיף.
יום 10: עזבנו את סלוניקי ונסענו להר האולימפוס. טיפסנו במעלה ההר עד לנקודה האחרונה אליה אפשר להגיע ברכב- בעיקרון מטפסים על ההר רגלי. תצפיות יפות. המשכנו לוולוס-עיר נמל גדולה, סבוב קל לאורך הים. התחלנו להיכנס לחצי האי פיליון וראשית ביקרנו בעיירה המקסימה מקריניצה, עיירה טיפוסית, עם רחובות צרים ויפים, נוף משגע, בכיכר המרכזית עץ דולב ענק עם גזע חלול. המשכנו בנסיעה לכפר חורטו שבפליון למלוננו-LEDA CLUB HOTEL - מלון מקסים.
ימים 11-13 נופש של 3 ימים-בילוי בים המקסים, נסיעה לחוף המזרחי-לעיירה צנגרדה וירידה לחוף הציורי פוקסנה-מפרץ מדהים עם מים כחולים וחול זהוב.
יום 14 נסיעה לאתונה. עצירה בחלקידה-מבט למים הזורמים בין שני המפרצים וביקור בבית הקברות היהודי.הגענו לאתונה אחה"צ-ביקור באקרופוליס,סיור בפלאקה וארוחת ערב בתנסיס. יום 15: סיור רגלי בעיר עד לטיסה המאוחרת חזרה ארצה. נחתנו בשבת ונהנינו.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל