בית הכנסת בטביליסי ”בית כנסת הדור ומפואר בטביליסי“
במהלך ביקורי בטביליסי נכנסתי לביקור בבית הכנסת הגדול והיפה בעיר. נבנה בין השנים 1904-1911 על ידי קהילת יהודי אחלצי'חה, שהגיעו לעיר בסוף המאה ה-19. בחזית המבנה מגן דוד גדול. בית הכנסת נסגר בהוראת השלטון הסובייטי בשנת 1953, אך מיד נפתח שוב ופעל עד 1957. אחרי משפט ארוך עם העירייה שרצתה להפקיע את הבניין הוא הוחזר לקהילה בשנת 1994. לבניין 2 קומות. בית הכנסת בקומה השניה קטן יותר וכולל עזרת נשים. שווה ביקור!
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל