מסלול בן שבוע-שבועיים בנמיביה ”זוג שבועיים בנמיביה “

אנחנו חזרנו מ-14 יום בנמיביה טיול עצמאי. הגעה לילה לווינדוק ולינה בקמלון, אכסנייה המשלבת חדרים וקמפינג מומלץ.

יום 1 - ווינדוק התארגנות ויציאה דרומה לאזור Quivertree הממוקם ליד קטמנשופ לינה בקמפינג 80R, אך יש גם חדרים חמודים מאוד 500-700R יש גם ארוחת בוקר, באזור ישנה שמורת טבע של עצים מאוד מיוחדים ואזור סלעי מיוחד שנקרא גן העדן של הענקים (זו תופעת טבע).

יום 2 - Fish River Kenyon לנו בלודג' מאוד מיוחד שנקרא Canon Lodg טל: 26463693014 שבו החדרים בנויים על הסלעים וביניהם ופזורים בשטח, 1000R מדהים.

יום 3 - המדבר הנמיבי Sussuvlei ישנו בדיון לודג' הממוקם בתוך השמורה 1350R. חשוב: זה המלון היחיד בשמורה וכן יש גם קמפינג סריאם קמפינג בכניסה (שניהם בבעלות רשות שמורות הטבע) ורק מי שישן באחת משתי האופציות הנ"ל יכל להשתתף בטיול זריחה שבו מטפסים על הדיונות ומשם רואים את הזריחה מאוד מיוחד ומומלץ. הנסיעה מהכניסה לפרק עד הדיונות אורכת כ-45 דקות. משום מלון אחר לא ניתן להכנס לפרק לפני זריחה ולעשות את הטיול היות ובדרך כלל לא עונים ברשות שמורות הטבע לצורך הזמנת מקום, להלן הטלפון בדלפק המלון 26463693256-8. מומלץ מאוד מאוד הכל.

יום 4-5 - Swakompmund - לינה בסקיי דזרט ממש במרכז יש שם גם חדרים וגם אופציה לקמפינג עם מטבח ממש מאובזר, Wifi, חדרים 450R, הצוות מאוד חמוד ועוזר. חצר קטנה ונעימה ניתן להזמין את כל סוגי הפעילויות דרכם. ארוחת ערב ב-German Bro House (ממוקמת במיד רחוב במרכז.)

יום 6 - נסיעה ולינה ב-White Lady המשלב קמפינג מאוד חמוד וחדרים 680R יש Wifi. מקום מאוד יפה הבעלים הפנה אותנו למרכז העיירה למסעדה לארוחת ערב טובה מאוד, לדבריו מי שממשיך לטוויפלפונטיין זה מיותר בשל המרחק כשעה לכוון.

יום 7 - נסיעה לטוויפל פונטיין דגשים: מהפניה האחרונה לכוון האתר בדיוק 30 ק"מ מהצומת האתר בצד שמאלעם שילוט חום מסודר!. כי בדרך ישנם מקומות אחרים המתחזים לאתר הרשמי. באתר מאובני עצים מלפני מיליוני שנים עצים וצמחייה מיוחדת מעניין. לינה ב-Sespontein רצינו לישון במבצר Fort Lodg, אך היה מלא ואי לכך ישנו ב-Camel קמפינג 2 ק"מ צפונה מהעיר נחשב הכי טוב.

יום 8 - נסיעה ל-Apupa קסם מדברי עם המון מים (נהר המקונג הזורם מאנגולה) מלא עצי דקל ולודג'ים מדהימים על המים כולם משלבים קמפינג נהדר מקסים!

יום 9 נ- סיעה ל-Huab Lodg בדרך ישנו בלודג'/קמפינג ב-Kamanjab בשם Oppi Koppi בקתה 450R מאוד חמוד ומאובזר, Wifi.

יום 10 - המשך נסיעה והגעה ל-Huab Lodg קסם של לודג' מושקע ומנוהל על ידי בעלים הולנדי 20 שנה. ממש שמורת טבע פרטית ומטופחת שלו על 4000 דונם, ארוח מדהים עם רארוחת ערב ויינות, טיולים בוקר ערב (בתשלום נוסף 200R לסיור), מעיין חם חוויה בלתי נשכחת. כביש הגישה למלון אורכו 30 ק"מ כוון 1350R לילה.

יום 11+12 - אטושה. אנחנו ישנו בשמורת Okaukujo, חשוב מאוד מאוד יש מספר אופציות של לינה בשמורה ומחוצה לה. בשמורה אנחנו ישנו ממש בביקתות (יש גם קמפינג) על בור המים (חוויה לחיים) כי יש את האופציה לצאת כל רגע ולצפות בחיות שבכל שעה ביום ובלילה יש שם תרחישים שונים וחיות שונות ממש מרתק ומהמם ורק מי שישן ממש קרוב נהנה מכל רגע. כל השאר או ישנים בשמורה יותר בפנים או במלונות בחוץ ואז באים רק לבקר. פספוס. חדרים מומלצים 1,2,5,6 ואלו עם קומה ב ומרפסת W35-36.

13+14 - ווינדוק הגעה ולינה סך הכל יום וחצי. ישנו ברחוב לונג, רחוב המשלב מסעדות ובארים מאוד מומלצים וברמה ישנו במלון בדדי לונג לג שבו 30 חדרים מעוצבים כל אחד על ידי מעצב פנים אחר, מיוחד מאוד 350R.

סיכום ומסקנות: במסגרת הזמן הנ"ל ללא ספק אזור הצפון הוא המומלץ יותר מ-Sussuvlei, כל הלודג'ים המוזכרים מאוד! מיוחדים ושווים לינה מינימום 2 לילות (מה שאנחנו לצערנו לא עשינו) המלונות ממוקמים באזורים מאוד מיוחדים עם פינות חמד והשקעה מרובה ולכל אחד הקסם שלו. נמיביה כמו כן זרועה בכל פינה בקמפינגים יפים ומצוחצחים ואנו גם שכרנו ציוד קמפינג בסיסי בווינדוק ואי לכך שילבנו לינות, ווינדוק מציעה גם השכרת ציוד לקמפינג בכל רמה כולל עד רמה של רכב מאובזר מלא.

הערות כלליות: היו פה הרבה לבטים על סוג הרכב ואחרי 4500 ק"מ של נסיעות שטח (אני שכרתי קיה ספוטג'4*2) אני ללא ספק לא מקנה בנסיעה בדרכי עפר/חצץ/אבנים באנשים שחסכו ולקחו רכבים קטנים. הנסיעה הרבה יותר יציבה, בטוחה ונוחה לאור כמות המרחקים שיש לגמוע גם אם עושים חלק מהמסלול כי המדינה מאוד גדולה ובכל מקרה יש המון נסיעות אי לכך לא לחסוך! דלק: עלות מיכל מלא 600R = כמעט יום נסיעה 5 שעות כסף: לא בכל תחנת דלק למעשה ברובם לא מקבלים כ.א. אופציית מזומן היא חובה. שילוט ו-Gps המדינה משולטת עד אחרון הכבישים הנידחים בצורה אובססיבית אי לכך Gps מיותר לחלוטין.