מסלול חד יומי באוסטריה התחתונה ”המלצה לטיול מדהים מחוץ לוינה“

נסענו לוינה ל-7 לילות והחלטנו להקדיש יומיים מחוץ לוינה. יום אחד לברטיסלבה (40 דקות נסיעה מוינה), כשחיפשנו תכנית ליום השני ידענו שנרצה מעוד יעד “ירוק” מספיק ערים. על סמך טיפים שפורסמו פה באתר בחרנו לנסוע לעמק ווכאו - מדהים, מדהים, מדהים. קונים כרטיס משולב בתחנת ווסטנהוף (חפשו את המונופול Obb, הכרטיס כולל שייט, ביקור במנזר מלק ונסיעות הלוך ושוב לוינה).

אז ככה: אל תיבהלו מהמחיר הגבוה שווה כל שקל. לנו זוג + 2 יצא בערך כ-130 אירו. צאו מוקדם בבוקר נצלו את היום. הפקידה בדלפק החברה Obb הייתה אדיבה ונתנה את כל המידע אל תשכחו לבקש לוח רכבות, לוח זמני יציאה מהמעגן חזור ומתי רכבת אחרונה.

אנחנו נסענו למלק. בחרנו להתחיל בנקודה המרוחקת יותר שם סיירנו בעיר העתיקה היפהפיה עלינו למנזר וטיילנו בגנים בחוץ. כשחשבנו ששבענו מהמראות ירדנו לכיוון הדנובה חשוב מאוד! על הכרטיס לשייט שתקבלו אמור להיות מס' רציף. החברה היא Ddsg, שימו לב: כשיורדים מהעיר תראו מולכם גשר, אל תטעו לחצות אותו, אנחנו חצינו וחזרנו. לכן כשיורדים מהעיר יש לפנות בכביש ימינה וליד תחנת הדלק שם נמצא המעגן. השייט מדהים אם תספיקו תרדו בדורנשטיין ומשם תקחו שוב את האונייה לקרמס. תחנת הרכבת של קרמס קצת רחוקה מהמעגן מומלץ לקחת שאטל או אוטובוס.

שימו לב: שלא כמו בודפשט או פראג שאותן סיירנו רגלית והן בנויות מסביב לדנובה, וינה היא סיפור אחר לגמרי. במפות העיר לתיירות נראה שהמרחק בין האתרים קצר וניתן ללכת ברגל אנחנו זוג עם שני ילדים גילינו שלא כך הדבר. וינה עיר ענקית והדנובה בכלל זורמת לצידה. לכן המלצה שלי ביום הראשון לקחת את האוטובוס המסייר שניתן לרדת ולעלות מכל מיני נקודות ורק אח”כ להחליט מה רוצים לראות יותר לעומק. כך ניתן לקבל התרשמות ראשונית. אנחנו קנינו את הכרטיס השבועי למבוגר כ-16 אירו. ילדים חינם וחרשנו את העיר עם רכבות כל השבוע. גם אופציה.