מסלול עד שבוע בהלסינקי ”שישה ימים בהלסינקי וסביבתה“

נסענו להלסינקי. אמרו לנו – “חצי יום ו"גמרתם” את העיר. אז זהו, שממש לא!

לא מצאנו הצעות לשבוע שכזה ובקצרה נספר על החוויה שלנו ואחרים יוכלו להתאים עצמם.

התקופה – סוף ספטמבר, מזג אוויר הפכפך. בכל הימים היה מעונן בבוקר ובהיר ושמשי אחה”צ. טמפ' 15 מעלות, אוויר נקי, נפלא. הפינים מסבירי פנים, מנומסים ונוחים.

יום א' – טסנו עם טורקיש דרך איסטנבול. הגענו ב-13:00 בצהריים. הגענו לדירה שבחרנו דרך AirBnb שקרובה למרכז ויצאנו לסיור ראשון בעיר (אזור תחנת הרכבת, כיכר הכנסיה). המרחקים קצרים.

יום ב' – סיור ארוך בעיר, הכל בהליכה. בחרנו מסלולים מתוך אופציות המצויות באינטרנט (חפשו Helsinki on Foot).

יום ג' – שכרנו רכב ליום אחד (באדג'ט בבניין הצמוד לבית הכנסת של העיר) ונסענו מערבה ל-Espoo ומשם לשמורת הטבע Nuuksio. שבילי הליכה ברגל, טבע נפלא. משם נסענו דרומה לאזור Porkala. חוף הים והאיים הרבים נותנים מבטים ונופים שאנחנו לא רגילים בהם.

יום ד' – מוזיאון האמנות המודרנית, גן בוטני ובהמשך נסיעה לאי Suomenlinna וסיור בתוכו. בערב טיפוס לבר שעל הגג של מלון Torni. נוף נפלא, בירה טובה ואווירה נהדרת.

יום ה' – נסיעה לטאלין במעבורת. סיור בעיר העתיקה וחזרה. עיר עתיקה אירופאית עם השפעה רוסית מובהקת. אינה דומה כלל להלסינקי.

יום ו' – סיור רגלי לאורך האגמים שבמרכז העיר והחוף שבסביבה. Central Park של הלסינקי. פארק סיבליוס ופסל האורגן המבורסם. טיסה הביתה.

היה נפלא, עיר נהדרת. חויה טובה ונעימה. יש הרבה יותר מחצי יום בהלסינקי.

אפשר להוסיף פרטים רבים, אך חשבנו שנכון שנספר על המסגרת וממנה כל אחד יכול להתאים בהתאם למה שמתאים לו.