טיול ללפלנד הפינית לכל המשפחה - ספארי, סקי וזוהר צפוני

מחפשים יעד שישלב בין קצת אקשן לטבע מרהיב? קחו בחשבון את לפלנד הפינית. מלבד מראה הזוהר הצפוני הנפלא שצובע את השמיים בחגיגה של צבעים. תוכלו לצאת לשייט בשוברת קרח, לעשות סקי קרוס קאונטרי, לדהור על אופנועי שלג ולעשות ספארי עם כלבי האסקי.
אילי
תמונה ראשית עבור: טיול ללפלנד הפינית לכל המשפחה - ספארי, סקי וזוהר צפוני
visitfinland.com ©

מידע שימושי לקראת הנסיעה

בתחילת מרץ 2010 יצאנו לטיול של שבועיים ללפלנד הפינית. אני חייבת לציין שהתקופה הייתה ממש מוצלחת. מבחינתם, במרץ מתחיל האביב, כך שאומנם הטמפרטורות נמוכות אך סבירות, מצד שני, עדיין קיימות כל פעילויות החורף, השלג לא נמס ואין עדיין בוץ או יתושים. הטיול היה טיול בר מצווה לבן שלנו שרצה "אקשן" ולא סתם לראות נופים, מקומות או חיות ובהתאם לכך נבנתה תוכנית הטיול. מאוד חשוב להתכונן לטיול כמה שיותר זמן מראש, שכן את הלינות וחלק מהפעילויות מאוד חשוב להזמין מספר חודשים מראש. שימו לב, בכל מצב, יש להזמין את הפעילויות השוטפות לפחות יום מראש. הפינים ממש לא בנויים על מעכשיו לעכשיו.

איילים בלפלנד, צילום: אילנית גרטמןאיילים בלפלנד, צילום: אילנית גרטמן

טיסות: נכון לכתיבת שורות אלו אין טיסות ישירות ללפלנד, מה שמחייב טיסה לאירופה, ממנה להלסינקי ומשם טיסת פנים או רכבת ללפלנד עצמה, לרובינמי (Rovaniemi) או לאיבלו (Ivalo), בהתאם לתוכנית הטיול. בפינלנד פועלות שתי חברות תעופה המספקות טיסות פנימיות. הגדולה יותר היא Finnair (אתר אינטרנט: www.finnair.com/finnaircom/wps) והשניה היא Blue1 (אתר אינטרנט: www.blue1.com). ל-Finnair יש יותר טיסות ובשעות יותר נוחות, אולם אנחנו השגנו טיסה שהתאימה לנו ב-Blue1 ב-150 יורו הלוך-חזור, כאשר ב- Finnair זו היתה העלות לכיוון אחד. בעת תכנון הטיול יש לשים לב לעובדה שטיסות הלוך\חזור לא מתקיימות באופן יומיומי.

רכב: את הרכב שכרנו מחברה מקומית שנתנה הצעה טובה יותר מכל האחרות והיא מומלצת בחום. הודענו להם באיזו טיסה אנחנו מגיעים והם דאגו אפילו לחמם לנו את האוטו כשהגענו... אתר אינטרנט: www.scandiarent.fi

לינות: מכיוון שנסענו עם בחור בן 13, היה לנו מאוד חשוב למצוא לינה מרווחת שתספק פרטיות לכולם גם אם טיפה יותר יקרה. הדבר היה חשוב בעיקר בסאאריסלקה (Saariselkä), שבה שהינו באותו מקום שבעה לילות (פירוט בהמשך).

טלפונים: לקחנו שני ניידים מהארץ, כאשר אחד נשאר עם הקו הרגיל ואילו באחר הכנסנו SIM מקומי על מנת לבצע שיחות מקומיות בזול. הסים ניתן לרכישה בכל קיוסק. אנחנו קנינו סים ב-4 יורו וקיבלנו עבורו שיחות ב-5 יורו, שהספיקו לנו בכיף לכל הטיול.

אוכל: הפינים אוהבים המבורגרים ופיצות והמחירים דומים למחירים בארץ. מכיוון שאנחנו לנו בבקתות עם מטבחון ואח, חלק נכבד מארוחות הערב שלנו כללו הכנת נקניקיות "על האש" עם שיפודי ברזל מיוחדים המצויים בכל מקום בו מצוייה אש. השתיה לא זולה, אפילו בקבוקים משפחתיים בסופרמרקט. רק שימו לב שעל כל בקבוק יש פקדון של 40 סנט, כך שבהחלט כדאי (ומאוד נוח דרך מכונות המצויות בכניסה לכל סופר) למחזר.

המסלול: למעט היום הראשון והאחרון, בהם היינו בהלסינקי (בעיקר בגלל אילוצי הטיסות), המסלול התמקד בשני אזורים. האחד הוא לוסטו (Luosto), מקום מדהים ביופיו והשני סאאריסלקה הצפונית, המדהים לא פחות. לוסטו שוכן לא רחוק יחסית מרובינמי, המהווה עיר גדולה. החסרון באזור הוא שהפעילויות בו יותר יקרות מאשר בסאאריסלקה. קשה לי להמליץ על אזור אחד יותר מאשר על אחר, מאוד תלוי מה רוצים לעשות וכמה זמן יש. לכל אזור יש את הקסם שלו.

הזוהר הצפוני: הזוהר הצפוני מתרחש בערך 200 ימים בשנה, כך שלמעשה, תאורטית, הסיכוי לראות אותו די טוב. חשוב שהשמיים יהיו בהירים ושהאזור יהיה חשוך (מה שאומר שחייבים לצאת מהעיר). אנחנו כל ערב הצצנו בשמים וחיפשנו שובל לבן (מה שנקרא זנב שועל). בלילות הראשונים יצאנו והסתובבנו עם הרכב בחושך אולם לא ראינו כמעט כלום. בלילה הראשון בסאאריסלקה היה נדמה לנו שאנו רואים משהו, אז יצאנו ונסענו לגבעה הכי גבוהה באזור ואכן ראינו את הזוהר בחושך, אלא שהוא נראה חלש ומאכזב. חיפשנו אזור אחר ופתאום התגלה לנו הזוהר במלוא תפארתו. פשוט מדהים! בלילות שלאחר מכן ראינו את הזוהר שוב, אבל לא באותה עוצמה כמו בפעם הראשונה. זה תמיד התחיל במראה של קשת באופק בצבע ירוק, שלאט לאט התפתחה והפכה לחגיגה זוהרת בשמים.

נחיתה בהלסינקי והמשך לרובינמי

היום הראשון היה יום של טיסות. בדיעבד, טוב שלקחנו טיסת המשך מהלסינקי לרובינמי רק לקראת ערב, שכן היה לנו עיכוב בטיסות ואם היינו מזמינים טיסה עם קונקשיין קצר, היינו מפספסים את הטיסה הבאה. לאחר הנחיתה בהלסינקי, העברנו ישר את המזוודות לטיסת Blue1. ניתן להעביר להם את המזוודות בלי קשר לשעת הטיסה. לנו זה אפשר לצאת להלסינקי ולהסתובב קצת עד טיסת ההמשך. ממש ביציאה מהטרמינל ניתן לקחת את קו האוטובוס 615 שמגיע לעיר תוך 40 דקות בערך ועולה 4 יורו למבוגר ו-2 יורו לילד. וודאו שאתם לוקחים את הקו הישיר ולא העוקף (615A), שמגיע קצת יותר רחוק. התחנה הסופית שלו היא בתחנת הרכבת המרכזית של הלסינקי, מיקום מוצלח מאוד לטיולים.

טיסת ההמשך שלנו נחתה ברובינמי בסביבות 20:30. אספנו תוך דקות את הרכב, שכאמור חיכה לנו מחומם, ונסענו למלון ששייך לרשת Scandic, הפרושה במספר ארצות באירופה. נרשמנו באינטרנט כחברים ברשת (רישום חינם) והדבר זיכה אותנו בהנחות והטבות ואפילו סידר לנו שידרוג במלון בלוסטו. ברשת זו ילדים הם חינם בחדר ההורים ותמיד יש ארוחת בוקר במזנון נחמד. לרוב, יש ברשת הנחות על שהיה של 2 או 3 לילות. אתר אינטרנט: www.scandichotels.com/Hotels

שייט בשוברת קרח ולינה בטירת השלג בקמי

ביום השני היו לנו שתי פעילויות מיוחדות. הראשונה היא שייט בשוברת הקרח והשניה היא בילוי, כולל לינה, בטירת השלג בקמי. שייט בשוברת הקרח היא חוויה מדהימה. עולה לא מעט (כ-240 יורו לאדם, כולל ארוחת צהרים קלה) ויש להזמין אותה מספר חודשים מראש! ההפלגה אורכת ארבע שעות ומתחילה תמיד ב-12:00. ההפלגה היא לא על בסיס יומיומי, כך שחשוב לוודא את ימי ההפלגה ולאשר את ההזמנה כאשר מתכננים את מסלול הטיול. ההפלגה היא לא מקמי עצמה אלא מנמל המרוחק כחצי שעה נסיעה מהעיר, וניתן להגיע לשם רק עם רכב פרטי או מונית. ברגע שעלינו לאוניה נפגשנו עם איש צוות שהסביר לנו מה נעשה ונתן לנו לוח זמנים. לאחר ההפלגה ישבנו לאכול ועברנו סיור מודרך באוניה. בסופו של דבר הסירה עגנה, ירדנו ממנה לאוקיינוס הקפוא ולאחר שלבשנו חליפות מיוחדות, צפינו בחור שפערו לכבודנו בים. אתר אינטרנט: www.sampotours.com

לאחר שחזרנו לקרקע יציבה, נסענו לטירת השלג בקמי, שנחשבת לטירת השלג הגדולה בעולם. הטירה נפתחת לקראת סוף ינואר ופועלת עד תחילת\אמצע אפריל, אז היא נמסה ובשנה שאחריה בונים אותה מחדש. בטירה מסתובבים ומתפעמים מכל היצירות העשויות מקרח ושלג. יש בה מספר מתחמים המיועדים לילדים למשחק, בר קרח וכן מסעדה הפתוחה לארוחת צהרים\ערב בשעות קבועות מראש (יש להזמין ארוחה יומיים מראש). בנוסף, יש כנסיה ומלון. בסופי שבוע יש גם פעילויות נוספות: הצגות ילדים, תצוגות אופנה וכדומה. בטירה יש גם מתחם "חם" שבו בית קפה, חנות מזכרות וכן שטחי אחסון ושרותים לאורחי המלון. אנחנו הגענו, הסתובבנו, אכלנו ארוחת ערב במסעדה ולאחריה נכנסו למתחם החם לחכות לתדריך לקראת הלילה.

הטירה פתוחה עד השעה 19:00, לאחר מכן יכולים להשאר במתחם רק אלה שאוכלים או ישנים בטירה. בסביבות השעה 21:00 מרכזים את כל אורחי המלון ומעבירים אותם תדריך כיצד לעבור את הלילה, רק אז אמרו לנו מה מספר החדר שלנו. מקבלים שני שקי שינה, האחד תרמי והשני מפליז וכשנכנסים לשניהם כראוי, ניתן להעביר לילה חמים לחלוטין כשרק הפרצוף מציץ. האמת היא שבמציאות זה דומה ללינה בקמפינג, בכל זאת, שק שינה, בלי מקלחת וכדומה, אך עדיין מאוד מצחיק וחוויתי, משהו שעושים פעם בחיים. למחרת, אחרי ארוחת הבוקר, ניתן להגיע למלון אחר בסביבה לסאונה ומקלחת בוקר. במלון השלג רוב החדרים הם חדרים רגילים לזוג ונראים כמו איגלו קטן עם מיטה זוגית. בנוסף, יש שני חדרים המתאימים לעד חמישה אנשים וחדר כלולות. מכיוון שהיינו שלושה, הזמנו חדר קבוצתי, וגילינו ששני החדרים האלו מעוצבים באופן מיוחד, ואינם סטנדרטיים כמו החדרים הזוגיים. אתר אינטרנט: www.snowcastle.net/en

גן החיות ברנואה והכפר של סנטה

ביום השלישי נסענו לגן החיות ברנואה (Ranua). זה היה הדבר היחיד שלא עניין את הבן שלנו, שאמר שהוא גדול מדי לגני חיות. זה גם המקום היחיד בטיול שבו נתקלנו בישראלים נוספים (וכמובן, איך לא, בחנות הממתקים של פייזר המצויה במקום). גן החיות בנוי במסלול מעגלי שניתן לעבור אותו גם עם מזחלת. יש בו גם צריף עץ עם אש וניתן להכין בו נקניקיות (אז תכינו מראש). אתר אינטרנט: www.ranuawildlife.fi. לאחר הביקור בגן החיות חזרנו לרובינמי על מנת לבקר בכפר של סנטה קלאוס. למרות שמדובר בעונת שיא מבחינתם, המקום נראה די שומם והיה כמעט פרטי עבורנו. בגלל שהילד גדול מדי, לא נכנסנו לבקר את סנטה בכבודו ובעצמו אבל עשינו סיור בכפר, התגלשנו ושיחקנו בשלג וכמובן הצטלמנו מתחת לקו החוג הארקטי (יש חבל המסמל את הקו). אתר אינטרנט: www.santaclausvillage.info

משם נסענו ללוסטו, שבה שהינו שלושה לילות בבקתת עץ מקסימה. מכיוון שהיינו רשומים כחברים של רשת המלונות, שידרגו אותנו לבקתה גדולה יותר. בחוץ גם יש מזחלות לשימוש חופשי. בכל מקום בפינלנד בו יש אש, יש שיפודי ברזל ארוכים איתם ניתן להכין נקניקיות, כך שזה למעשה הפך להיות בילוי/ארוחת הערב שלנו מאותו יום ועד סוף הטיול. אתר אינטרנט: www.scandichotels.com

מסלול קרוס קאונטרי בלוסטו

ימים 4-5 - התכנון המקורי היה לנסוע לראות את מכרה האמטיסט שבאזור, אולם הבן לא התלהב אז וויתרנו. אתר אינטרנט: www.amethystmine.fi. נסענו למרכז העיירה למרגלות מעליות הסקי ומצאנו חנות נחמדה מאוד שהשכירה לנו ציוד סקי לקרוס קאונטרי והסבירה לנו מה ואיך (מעולם לא התנסינו לפני כן בסקי). למעשה, בכל פינלנד יש מסלולי קרוס קאונטרי, שהם למעשה שבילי שלג עליהם מניחים את המחליקיים וגולשים... אזור תחילת המסלול הוא ליד הגשר, ממנו ניתן לגלוש שמאלה או ימינה. לאחר שהתנסנו בשני הכיוונים, אני יכולה להמליץ בחום, שביום הראשון תפנו ימינה מהגשר (כשגבכם למעליות הסקי). לאחר כשני ק"מ תגיעו לשילוט לבית קפה. לכו על זה! לא מדובר על בית קפה רגיל אלא על מקום מיוחד. אני לא אספר יותר כדי לא להרוס את ההפתעה אבל אל תפספסו! בהתחשב בעובדה ששני ק"מ לכיוון ליום ראשון זה מכובד, חזרנו לאחר מכן בדרך בה באנו. על ארבע שעות בערך לקחו לנו 15 יורו לסט (פחות ממה שהיה רשום להם במחירון). למחרת חזרנו לאותה חנות ועשינו את המסלול לצד השני, שוב עד בית הקפה וחזור, בסביבות ארבעה ק"מ לכיוון. הנופים באזור ממש מדהימים, כל העצים בלבן וגם הכבישים ומסלולי ההליכה, הכל. לבן שקשה לתאר.

פעילויות מאתגרות בסאאריסלקה

ימים 6-12 - היום, למעשה, מתחיל החצי השני של הטיול באזור סאאריסלקה. האזור הזה הרבה יותר צפוני ומהווה אזור תיירות חורף מאוד מסודר ומאורגן. שימו לב שהרבה בקתות ודירות באזור מאפשרות השכרה מיום ראשון עד יום ראשון ושטיסה חזור מאיבלו לא קיימת בכל יום. בהתאם לכך, ארגנו את הטיול. למרות שניסיתי להזמין דיור כארבעה חודשים לפני הטיול, הרבה מקומות כבר היו תפוסים או שכאמור לא התאימו מבחינת תאריך כניסה (אנחנו הגענו ביום רביעי לאזור).

בסופו של דבר מצאתי דירה, עליה אני ממליצה בחום. זו אומנם לא בקתת עץ ציורית כמו שהיתה לנו בלוסטו, אולם הבן אהב את הבקתה הזו יותר. לדירה סלון עם שני חדרי שינה ועליית גג שבה שתי מיטות וספה נפתחת (כך שלמעשה יכולים לישון בה בכיף שמונה אנשים). הדירה היתה חדישה ונקייה עם סאונה ואח (כמובן), עם מכונת כביסה ומטבח מאובזר, מיקרוגל, תנור, כיריים, טוסטר, מכונת קפה וכדומה. התנור היה מאוד יעיל כיוון שיש להם פיצות קפואות מאוד טעימות והרבה פעמים הכנו לארוחת ערב גם פיצות. יתרון גדול נוסף לדירה הם החלונות שלה, שמהווים קיר שלם המאפשר לראות את הנוף המדהים כל הזמן. לדירה נכנסים דרך מרפסת ענקית ומחוממת עם שולחן גדול, סביבו ישבנו לאכול לא מעט. ממש נפלא! אתר אינטרנט: www.saariselka.fi

מבחינת הפעילויות - לאחר שחיטטתי המון באינטרנט, ידעתי אילו פעילויות אנו רוצים, אולם לא הייתי בטוחה באיזה חברה נעשה אותן. לכן, לאחר שהגענו והתמקמנו, יצאנו לסיבוב כדי להתרשם באופן אישי מהחברות המפעילות. תוך כדי ההסתובבות, ראינו שבחברה אחת היה 20% הנחה על ספארי האסקי בדיוק באותו שבוע (אתר אינטרנט: www.saariselka.fi/huskyco) וחברה אחרת, שבה שכרנו ציוד סקי לכל השבוע (50 יורו לסט לשבוע שלם), הצליחה למצוא לנו מקום לספארי אופנועי שלג ודייג בקרח ביום שלמחרת (אתר אינטרנט: www.saariselka.fi/luontoloma). מכיוון שהיה לנו שבוע שלם באזור, הימים שלנו היו די רגועים. דאגנו לכך שמדי יום תהיה לנו פעילות אקסטרים אחת, ושאר הזמן הוקדש לסקי ולטיולים בסביבה הקרובה. מעבר לכך, כשרוצים להרגיע את הגוף (כי הנפש רגועה ממילא) אפשר לקפוץ למלון הוליידי קלאב במרכז העיירה. יש להם בריכה מחוממת עם ג'קוזי ומאוד נעים להעביר לקראת שם שעתיים-שלוש. למי שאוהב, יש ב-Laanila בית קפה שנמצא צמוד למסלולי הסקי ובו ריקודים נחמדים בשעות אחר הצהריים. חוויה נחמדה. למי שאוהב.

הבן שלנו אהב שתי פעילויות במיוחד: הראשונה היא אופנועי השלג והשנייה הוא האקשן פארק. האקשן פארק הוא מתחם ספורט מוטורי, כשגולת הכותרת היא קארטינג בשלג. המקום פתוח לבודדים בימים רביעי ושישי בין השעות 16:00-18:00. בנוסף, ביום רביעי בלבד ניתן להגיע בשעות אלו על מנת להצטרף לנהג מרוצים במכונית ראלי. מדובר ב-2-3 דקות של נסיעה בעלות של 90 יורו, אולם הבן יצא מאושר מהחוויה ולדעתי, זה אחד הדברים שהוא זוכר יותר מהכל מהטיול. אתר אינטרנט: www.actionpark.fi

לאחר שרכשנו נסיון בנהיגה באופנועי השלג, יכולנו לשכור אופנועים ולצאת באופן עצמאי (הם לא משכירים למי שטרם נהג באופנוע שכזה). מחירי ההשכרה די דומים בחברות השונות. אנחנו שכרנו אופנועים ל-24 שעות, לקחנו אותם בשעה 13:00, יצאנו למסע של כמה שעות ולמחרת החזרנו אותם בשעה 13:00, כך שהיה לנו שוב עוד חצי יום לטיול. שכרנו בתחנת הדלק נסטלה, עלה לנו 200 יורו לאופנוע לכל ה-24 שעות, לא כולל דלק ולא כולל 9 יורו נוספים שיש לשלם על רשיון נהיגה. המחיר זהה למקומות אחרים, אולם האופנועים שקיבלנו חזקים יותר! הנסיעה היתה לא קלה למי שלא רגיל לרכוב על אופנוע, אולם הנופים שנתקלנו בהם מדהימים ושווים הכל.

ביום הראשון נסענו עד איבלו וחזרנו יחד עם השקיעה. ביום השני נסענו דרומה לקילופאה (Kiilopää). אם יש נופים שעליהם שווה לחלום, אלה הנופים שראינו באותן נסיעות. ביום הלפני אחרון, החלטנו שאנחנו נוסעים לראות את הקוטב הצפוני, למרות שמדובר בנסיעה של כשבע שעות לכל כיוון. הייתי בטוחה שהבן לא ירצה נסיעה ארוכה שכזו, אבל המחשבה על להיות כל כך "בקצה העולם" קסמה לו ולנו גם יחד. הנסיעה אכן ארוכה אבל עוברת בנופים מדהימים. קחו אתכם אוכל ושתיה לדרך כי המחירים בנורווגיה מטורפים (רצו מאיתנו משהו כמו 150 ש"ח על ארוחת המבורגר וצ'יפס). מעבר לעלות הדלק יש לקחת בחשבון גם את מחיר כביש האגרה בדרך, שאף הוא הסתכם בכמה מאות שקלים הלוך-חזור ובעובדה כי ניתן להגיע לכף הצפונית רק בשעות מסוימות (הדרך לא פתוחה כל שעות היום). כשאנחנו הגענו כבר היה סגור, כך שנסענו לעיירה נושקת לים הצמודה למקום, אולם בפועל, לא היינו בכף הצפונית המתויירת.

מבחינת הקניות: כאמור, את רוב האוכל אכלנו בדירה. למעט ארוחה אחת במסעדת "היפו" על הגבעה והמבורגרים במוסי גרילי במרכז. הסופרמרקט במרכז נראה גדול המוני וזול, אולם במציאות הוא לא זול יותר מהסופר המסודר במרכז השני בבית הצהוב. גם מבחינת קניית מתנות ומזכרות, החנויות בבית הצהוב יפות ומרשימות יותר ולרוב זולות יותר מאשר בסופרמרקט הגדול. אנחנו גם העדפנו לנסוע לסופרמרקט באיבלו, שהמבחר בו היה הרבה יותר גדול והמחירים הרבה יותר זולים. שתיה למשל מאוד יקרה. כל בקבוק קולה משפחתי עלה לנו משהו כמו 4 יורו. בסופרמרקט באיבלו היתה קולה מקומית שעלתה פחות מיורו לבקבוק. לנו כמשפחה ששותה המון זה היה משמעותי. אם וכשאתם קונים שתיה, שימו לב שלכל הבקבוקים יש פקדון די גבוה ושממש משתלם להחזיר אותם. בכניסה לכל סופר יש מכונה שלתוכה מכניסים את הבקבוקים ומקבלים פתקית זיכוי לשימוש בסופר.

ימים 13-14 - בשל אילוצי טיסות, את הלילה האחרון העברנו בהלסינקי. לאחר טיסת צהרים מאיבלו הגענו לעיר, שמנו את המזוודות במלון ופשוט טיילנו בעיר. המלון מאוד נחמד, החדרים יפים, השרות טוב והמיקום מעולה! הוא נמצא 200 מטר מתחנת האוטובוס לשדה התעופה. אתר אינטרנט: www.radissonblu.com

אופנועי שלג, צילום: אילנית גרטמןאופנועי שלג, צילום: אילנית גרטמן

לינקים ללינה ומארגני פעילויות בלפלנד

• מלון שנמצא במרכז סאאריסלקה ובו ספא שנחמד להכנס אליו בסוף יום פעילויות: www.holidayclubhotels.fi
  • מלון בלואסטו עם חדרים שיש בהם גם אח ומנהליו טוענים שמהחלונות הגדולים אפשר לראות את הזוהר הצפוני. באתר יש גם קישור לאחד ממפעילי הפעילויות, חוץ מלפלנד סאפארי: www.aurorachalet.fi
  • חברות נוספות שמארגנת פעילויות: www.erasettiwildnorth.fi, www.harriniva.fi
  • מקום לינה ליד אינרי, שאמור להיות מוצלח: www.saunalahti.fi
  • מלון שנחשב יפה מאוד, אבל לדעתי יקר. יש להם חדרי איגלו שקופים שניתן לישון בהם ועוד כל מיני דברים מיוחדים: kakslauttanen.fi/en
  • מקום מאוד יפה מלא פעילויות. יש בו מחדרי אכסניה ועד בקתות עץ רומנטיות. קרוב לסאאריסלקה. המגורים שם ממש נותנים תחושה של שהייה בטבע: www.kiilopaa.fi/en