מסלול בן שבוע-שבועיים בצל אם זה ”מסלול 11 יום באוסטריה ומעט גרמניה - אטרקציות וטיפים טובים“
שלום. חזרנו מהטיול שהיה בתאריכים 1.9-12.9 ויש לי מספר טיפים חשובים ושונים.
יום 1 - נחיתה במינכן, לקיחת רכב ונסיעה לפריאן בגרמניה (חשוב להביא GPS זאת השקעה כדאית לעתיד וממש מצילת טיולים)-טירת לודוויג המשוגע-היה נחמד ומומלץ למי שלא ראה את ארמונות ורסאי וגם למי שכן- ניתן להיות בגשם כפי שהיה אצלי.
יום 2 - קן הנשרים+קוניגסי-קן הנשרים- 14.5 יורו לסטודנטים, משלמים שם חניה 3 יורו ו(לוקחים אוטובוס למעלה שכלול בכרטיס)- חשוב להגיע במזג אוויר טוב, אם ראיתם עננים ויש לכם שם עוד יום, אין מה לעלות כי המקום גבוהה ועוברים את גובה העננים כפי שהיה אצלי ופשוט ראיתי הכל אפור,לפעמים נגלתה נקודה קטנה שאותה מיהרתי לצלם,למטה יש מוזיאון על הנאציזם כניסה חינם לסטודנטים, הייתי שם 2 דקות וברחתי.. משעמם. משם לקוניגסי, שוב חניה 3 יורו-עולים לשייט+חצרוץ מהמם-טיפ חשוב יש תור ארוך בחזרה זה מתחיל מהמבנה הסגור, אז תציצו בכדי לראות מה המצב בפנים לאחר שתרדו לתחנה הראשונה.. שאין יותר מדי מה לעשות בה. השייט שווה מאוד. מציאת מקום לינה באזור קוניגסי-לא בעייה למצוא שם צימרים כ-50 יורו ללילה.
יום 3- (אבטנאו גוזאו והלשטאט) קר. נסיעה להלאין קניית כרטיס זלצבורג לנד, משם לאבטנאו למגלשות ההרים, ממש ממש כיף וחינם עם הכרטיס. גוזאו- עליה עם הרכבל למעלה חינם עם הכרטיס,ירד גשם נוף מדהים למעלה וטיול קצר למטה ליד האגם. הלשטאט - ביציאה מגוזאו לכיוון הלשטאט ראינו סופר קטן-קנינו שם מוצרטים בזול כ-3 יורו 20 כדורים,משתלם. כך זה כמעט בכל הסופרים באוסטריה (אל תקנו בדיוטי פרי). בגלל הקניות, הגעה מאוחרת להאלשטאט החלטנו לאכול שם, ממליץ לאחר שעוברים את פארקינג 1 להיכנס למסעדה האיטלקית. טעים מאוד קל למצוא אותה. לינה בגוזאו מקום שמצאנו קודם.
יום 4 - האלשטאט+מכרה מלח - בהאלשטאט הסתובבנו כ- 3 שעות ומשם למכרה המלח - מכרה מלח -לא זה שליד האלשטאט אלא השני המפורסם יותר, נחמד מאוד נותנים לכם סרבלים לבנים, התלבשו היטב אך אל תגזימו לא קר שם כל כך-תחייכו במגלשות שם כח מצלמים אתכם והתמונות באיכות מעולה. לינה בבאד דורנברג. לא מומלץ לישון שם עדיף בהלאין תבררו ב- INFORMATION בהלאין היכן מומלץ לישון בערב נסיעה לקזינו בזלצבורג+המינימום ברולטה יקר 5 יורו לכן עדיף הקזינו בבאד גאסטין (2 יורו)- תודה ל- GPS שניווט בלילה ללא שום בעיה בגשם שוטף
יום 5 - מערת קרח אייריזנוולט-ירד גשם-שהפך לאט לאט לשלג קל במעלה ההר-דאגתי כי הרכב לא מתאים לשלג אך הם לא נתנו לעלות כל כך גבוהה עם הרכב, חנינו עלינו ברגל - השלג התגבר שמחנו כי זאת פעם ראשןנה שראינו שלג יורד וממש הלכנו בסופה, היה מדהים!! עלינו ברכבל למעלה (תביאו מים בתיק)...יש שם סיור נחמד מאוד . לפי הטיפים הצמדו למדריך כשישאל מי דובר אנגלית הרימו יד.-לא היה קשה לצעוד אבל היה דיי קר, אכלנו במסעדה למעלה שטרודל פתוחי עץ ומרק חם בכדי להפשיר-טעים. מצודת וורפן-הקרובה התגלתה כשעמום,אבל הפסדנו את מופע הבזים... לינה בגולינג.
יום 6 - גולינג+קניון לכטנשטיין- הגשם עז וקר הגענו למפלי גולינג וויתרנו כי ירד מבול, משם נסענו לקניון ליכטנשטיין- מדהים היה מעולה גם בגשם כי הקירות מגנים מהגשם. לינה ב זל אם סי- טיפ קניות: ממליץ לרכוש נעליים בכניסה לזל אם סי יש שם 5 חניות נעליים בכניסה+בגדים... קניתי 4 זוגות כל אחד 120 ש``ח במקום כ-400 בארץ. ובכלל זה אזור הקניות שאני ממליץ עליו
יום 7- המשך קניות בזל אם סי-מזג האוויר משתפר אך לפי סוכנות התיירות בזל אם סי-לא ניתן להגיע לסכר קפרון ולא לחלק מהאתרים בגרוסגלוקנר, התאכזבנו וזזנו למפלי קריימל- טיפ: עלו במונית,8 יורו, אנחנו התעצבנו שהנהג לא מוכן להתחשב בכרטיס הזלצבורקארדלנד ועלינו ברגל ונשברנו אחרי שעה. כל מחיר שיגידו עלו במונית! אל תתקמצנו גם אם זה לא משתלם, משם תרדו ברגל בכיף.לינה באותו מקום בזל אם סי.
יום 8- שוב גלוסגלוקנר וקפרון סגורים בגלל השלג, נמאס לנו מהקור עברנו לגרמניה-המטרה פארק אירופה, הנסיעה ארוכה-6 שעות-לינה בקרלשור במלון סנטה ליומים
יום 9- פארק אירופה-מדהים, הכנסו לכדור הענק לא מפחיד כל כך.
יום 10- מינכן - לינה בפנסיון לינאר (מומלץ באתר)-מוזיאון המדע
יום 11 - טיסה לארץ.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל