מסלול בן שבוע-שבועיים ברומניה ”רומניה - מסלול בדגש אמנות ונוף - 14 יום נטו - חלק ראשון:“

במסלול שעשינו ישנם רוב אתרי ההיילייטס האמנותיים והנופיים של רומניה. אחד מהטיולים היפים שעשינו לאורך השנים. היינו שני זוגות עם שני נהגים - מה שמאוד הקל על שעות הנהיגה הרבות. נסענו בסוף ספטמבר, כששינוי הצבעים של הסתיו כבר התחיל - בונוס אדיר. כל מה שייכתב להלן הוא בגדר המלצה חמה - אלא אם צוין אחרת.

את היום הראשון עשינו בבוקרשט בה נחתנו ב9:45 אחרי לילה כמעט לבן. עד שהתארגנו עם הרכב והגענו למקום הלינה כבר היינו עייפים מדי לנצל את היום בשביל לראות את העיר ולכן אני ממליצה להשאיר את בוקרשט לסוף הטיול ולעשות את התוכנית שלהלן:

יום 1: משדה התעופה לנסוע קצת יותר משעה וחצי לכיוון מזרח אל פיטשט (Pitesti) - שבכניסה אליה יש קניון עם סופר גדול וזול בו ניתן להצטייד באוכל ומים להמשך הטיול. משם להמשיך למנזר המפורסם בקורטאה דה ארג''ש (ר'' טיפ) הלינה היתה בצימר/פנסיון בקורבני Corbeni (ר'' טיפ) .

יום 2: צפונה לטרנספגרשן בכביש 7C דרך סכר וידרארו Vidraru, אגם בליאה בפסגת הטרספגרשן- על ההיצע הנופי והקולינרי שם - ובהמשך אל סיביו, אליה הגענו בשעות אחה”צ. זה אפשר סיור בשעות האור בעיר העתיקה המקסימה.

יום 3: המוזיאון האתנוגרפי הגדול ביותר ברומניה שצריך להקדיש לו כמה שעות. לחובבי אמנות לא להחמיץ את כנסיות העץ המאויירות. (ר'' טיפ) למוזיאון האיקונות מזכוכית בסיביאל - לא הספקנו.

יום 4: נסיעה חזרה דרומה דרך E81 היפייפה אל הפארק של ברנקוזי בטרגו-ז''יו. הדרך עוברת בכפר הקרמיקה Horesu - ההמלצות שקיבלנו עליו לא הצדיקו את ההתעכבות בו. קרמיקה יפה בהרבה מצאנו אח”כ בבוקובינה (ר'' טיפ) . מסיביו לטרגו-ז''יו נטו לוקח כ- 3 שעות. זה משאיר מספיק זמן לפארק. (ר'' טיפ) .