זרקור על ניקו

הנסיעה לניקו אורכת כשלוש שעות. יש שני אזורים שאפשר לטייל בהם בניקו אזור המקדשים ואזור המפל. אזור המקדשים, כשמו כן הוא- קומפלס של מקדשים צבעוניים ויפים. באזור המפל יש מן הסתם, מפל. יש גם אגם שאפשר לשוט בו בסירות (chezunji) ואפשר לטייל באזור. אני התפתיתי לנסוע לאזור המפל כי ראיתי תמונות של שלכת מרהיבה באזור, אבל לטבע יש קצב משלו, וחוץ ממפל נחמד ונסיעה נחמדה (לא זולה - 2000 ין הלוך וחזור באוטובוס) במעלה ההרים, כשקופים מלווים אותנו לצידי הדרך, אי אפשר להגיד שזו היתה חוויה מרשימה במיוחד. אפשר להגיע למפל עצמו במעלית, תמורת תשלום לא גבוה ואפשר גם לעלות ולרדת ברגל.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: זרקור על ניקו
Sorasak/Unsplash

אם אין לכם כרטיס רכבות, יש רכבת ישירה מטוקיו עד ניקו (Nikko), אבל היא לא של JR. אם יש לכם כרטיס רכבות, צריך להחליף רכבות ב- Utsunomiya, כי אין רכבת ישירה מטוקיו. זה לא ממש מסובך ובתחנת וונו יש דוכן של JR שבו יש אנשי שירות שיוצאים מגדרם בנחמדותם והם רשמו לי בדיוק על פתק את שמות התחנות ואת שעות היציאה וההגעה.

גם לאזור המקדשים וגם לאזור המפל צריך לקחת אוטובוס מתחנת הרכבת. לאזור המקדשים אפשר גם ללכת, פשוט לחצות את העיר ברחוב הראשי שלה. זה מה שאני עשיתי, כי היה מזג אויר מצוין, עם רוח קרירה של בוקר. מדובר בהליכה של בערך עשרים דקות. לפני שמגיעים לאזור של המקדשים יש מצד ימין גשר מאוד יפה ששוקם לא מזמן (shinkyo). בכניסה לאזור המקדשים אפשר לקנות כרטיס משולב לחמישה מקדשים. לדעתי הוא ממצה. ממילא, מרוב מקדשים באיזשהו שלב הראש מסתובב. הקומפלקס מאוד יפה. למי שהיה בקמבודיה, המבנה מזכיר קצת את מקדשי אנגקור, כלומר מקדש בתוך מקדש. יש גם מוטיבים מוכרים מהודו - פעמוני תפילה וכו`.

מי שהיה בסין ציין שהצבעוניות של המקדשים ושל פיתוחי העץ, מזכירים השפעות סיניות חזקות. באחד מהמקדשים אפשר לראות תבליט מעץ של שלושת הקופים (לא רואים, לא שומעים ולא מדברים). יש מקדש אחד שבו אפשר לשלם עוד 250 ין כדי להכנס למקום נוסף. לדעתי זה ממש מיותר. תמורת התשלום הזה אפשר לראות מקרוב תחריט עץ של חתול ישן (אפשר לראות אותו מרחוק בלי לשלם, ואפילו לצלם עם זום לא הכי משוכלל) ולעלות 200 מדרגות כדי לראות מעבר לחומת אבן קבר של יפני חשוב.