לפלנד הפרועה - צפו בגלריית תמונות מרהיבה!

כדי לקרב אתכם קצת לתחושה של להיות בלפלנד, הכנו גלריית תמונות מרהיבה שתוציא לכם את העיניים, וביקשנו מעומר זיו, מדריך טיולים, ומאדיר שישפורטיש, מומחה לאזור, לספר לנו בכמה מילים על התחושה והחוויה של מסע של פעם בחיים
לירון בונאנו - מערכת אתר למטייל
תמונות רקע

עומר: “הרושם המיוחד מהמדינה היה כבר מלמעלה במטוס, כשראיתי רק חורשות עצים וכתמים לבנים ולא האמנתי שכל כתם לבן הוא אגם קפוא. כשנחתנו בשדה בלפלנד זה הרגיש כמו חופשת סקי משודרגת בסגנון אחר”

אדיר: “כמו בסיפורי האגדות...”

עומר: “כל פעם עלתה בי תחושה אחרת. עם האופנועים, מיד עם ההגעה לאגם הקפוא הראשון והנסיעה עליו האדרנלין שלי היה גבוה מאוד. כשטיילנו בשמורות הטבע הייתי קופץ או נוגע בעץ מדי פעם כדי לראות שזה אמיתי”

אדיר: “המסע בספינה הזוי ביותר! באמצע הים הבלטי, מאחורי שוברת הקרח נוצרה בריכה ובעזרת חליפה מיוחדת ומבודדת צפנו בין גושי הקרח... הזוי אמרתי?”

עומר: “המסע בשוברת הקרח הוא חוויה מיוחדת. עברה לי מחשבה בראש על זה שאני פינגווין”

עומר: “אני חובב הליכות. אז כשהיינו בשמורה של המפלים הקפואים והלכנו בתוך היער ואף עלינו ממש עד שהגענו לתחתית המפל הקפוא. ישבנו שם והסתכלנו על כל העמק המושלג”

עומר: “החיה הכי מפורסמת בלפלנד היא אייל הצפון והיא חלק בלתי נפרד מהביקור”

אדיר: “כלבי האסקי- גזע מדהים, חזק ונבחני מאד כל עוד הם עומדים במקום. בזמן שיצאנו לרכב על המזחלות, הם שותקים ומפלחים את המרחבים בדממה...”

אדיר: “כשחזינו בזוהר הצפוני, השמים הוארו בגווני ירוק וכאילו יצאו בריקוד תוך "מריחת צבע" אקראית לכל עבר!”

עומר: “החוויה היא מיוחדת, בעיקר שיוצאים אל השטח, בין העצים, עם סנדלי שלג, כאשר ענף של עץ מחטני פתאום מוריד עליך כמות של שלג וגורמת לך לצחוק. החוויות האלה הופכות עוצמתיות יותר כמה ימים אחרי ואף גם יותר”.

אדיר: “זהו מסע קסום של פעם בחיים! מרתק, יוצא דופן, מהנה ומותיר תחושה של סיפוק רב”

עומר זיו הוא מדריך טיולים מקצועי המתמחה בלפלנד, ואדיר שישפורטיש הוא מומחה ללפלנד בחברת קשרי תעופה.

*הכתבה הוכנה בשיתוף חברת “קשרי תעופה”.