קיץ בברצלונה - מסלול רגוע לאורך החוף

רוצים להרגיש את הקיץ בברצלונה כמו שצריך? הנה אופציה למסלול יומי בין כמה נקודות חשובות לאורך החוף של העיר, בין ליקוק גלידה משובחת לבין ביקור בקניון ממוזג - קבלו את האופציה לבילוי של יום קייצי בעיר
יעל כפיר - מערכת אתר למטייל

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-12/01/2021

• הכניסה לספרד אפשרית אך ורק לאזרחי האיחוד האירופי, מדינות מאמנת שונגן ומבחר מצומצם של מדינות נוספות,לא כולל ישראל.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת באופן מצומצם
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת הגבלות. בקטלוניה וברצלונה, המסעדות והברים סגורים.
  • עסקים פתוחים, אך תחת הגבלות.
  • הכניסה למדריד מותרת רק לתושבי העיר והמחוז.
  • בספרד מוטל עוצר כללי לילי.
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות.
לוגו וירוס קורונה

בנוסף לשלל אטרקציות בברצלונה, מוזיאונים ומקומות מרגשים לביקור, אנחנו רוצים להציע לכם את המסלול הפשוט. יום שלם בעיר הספרדית, שכולו שמש, ים, גלידה ועוד דברים טובים.

שוק, נמל ורכבל מעל הים

התחילו את היום בביקור בשוק הבוקריה, תוכלו לרכוש מצרכים, לקחת אתכם קצת פירות חתוכים במגשים, לטעום מהמיצים הטעימים הנמכרים בדוכני הפירות והירקות ולהמשיך הלאה. השוק הוא חוויה קולינארית יוצאת דופן ובהחלט אפשרי לאכול כאן ארוחת בוקר, שמורכבת מהתוצרת החקלאית הטרייה שנמכרת כאן או לרכוש כמה מוצרי מאפה. אם תמשיכו מהשוק ימינה על שדרת הרמבלה לכיוון הנמל, תוכלו להגיע אל הים.

בכיכר שלפני הנמל כדאי לעצור ליד אנדרטת קולומבוס, פסל ענק ומרשים מסוף המאה ה-19. לאורך רצועת החוף של ברצלונה פועלים שני רכבלים, שמאפשרים לראות את העיר מזווית אחרת ויפה.

האחד הוא Telefèric de Montjuïc הרכבל שמוביל אל הר היהודים ועוצר בשלוש תחנות, ביניהן מבצר, פארק יפהפה ומקומות תצפית על העיר. כדי לעלות אל הרכבל הזה יש להגיע לתחנת יציאתו, על ידי אוטובוס או מטרו ופוניקולור. למידע נוסף: www.telefericdemontjuic.cat

אם אתם מעוניינים לעשות סיבוב כיפי מעל לשמי העיר מבלי לעצור בהר היהודים, קחו את הרכבל השני, Transbordador Aeri, שעוצר בשתי תחנות: אחת ליד חוף ברצלונטה, ליד הקניון והשניה דרומית יותר. תוכלו לעלות אל הרכבל בכל רבע שעה. רכבל זה מומלץ יותר למי שמעוניין ליהנות מהנוף מעל הנמל. למידע נוסף: www.telefericodebarcelona.com

בין אם עליתם לרכבל ובין אם לא, אתם יכולים ללכת לאורך גשר העץ המוביל אל מרכז הקניות, ממש אחרי אנדרטת קולומבוס. אפשר לעשות סיבוב לאורך הנמל והצצה לשלל הספינות והסירות כאן. הגשר מחבר את הכיכר עם מרכז קניות, בתי קפה ואקווריום, הבנויים מעל המים.

יום של שופינג ומפגש עם כרישים בקניון

עכשיו עומדות בפניכם שתי אופציות: או שאתם הולכים לבלות את שארית היום בקניות ואז אתם יכולים לבלות כמה שעות בקניון Maremàgnum ולבקר באקווריום או שאתם משאירים את השופינג ליום אחר, והולכים לים ליהנות קצת מהמים ואולי ממנוחה קלה על החוף. משם תוכלו להמשיך לאחד מהמקומות המומלצים לגלידה, להמבורגר או לאוכל מקומי ותוכלו לסיים בגן החיות שבפארק הסיוטדלה, שנמצא בקצה המסלול.

שופינג: קניון Maremàgnum הוא קומפלקס גדול עם חנויות, מסעדות, מסלול מיני גולף על הגג, בתי קולנוע ואקווריום והכי חשוב - הוא פתוח גם ביום ראשון! יש כאן הרבה חנויות אופנה בתוספת חנויות ספרים, אקססוריז ועיצוב. ובין המותגים המקומיים תוכלו למצוא נציגות של Lefties, חנות הקוסמטיקה הזולה Inside ושלל רשתות כמו: Primor ,H&M ועוד, לצד קפיטריות, מסעדות ובתי קולנוע. קיימת כאן גם נציגות מכובדת של בתי קפה של רשתות מזון מוכרות בעיר. באחת היציאות מהקניון תוכלו להגיע אל האיימקס ואל האקווריום. אתר הקניון: www.maremagnum.es

האקווריום של ברצלונה: האקווריום של ברצלונה נחשב לאחד הטובים בעולם ומכיל למעלה מעשרת אלפים יצורים ימיים, גדולים וקטנים, יפים ומפחידים, שמוצגים בתוך אקווריומים עם דפנות זכוכית. מנהרת הכרישים היא האטרקציה המרתקת ביותר כאן ומדובר על 80 מטרים, שלאורכם חיים כרישים אימתניים. איך להגיע: דרך הגשר שנמצא במפגש בין לה רמבלה והים. אתר אינטרנט: www.aquariumbcn.com

סיבוב בשכונה: על נקטר האלים שמעתם?

אם אתם מעוניינים להשאיר את הקניות לפעם אחרת ולנשום אוויר טבעי, תוכלו להמשיך לטיול לאורך רצועת החוף של העיר. החופים של שכונת ברצלונטה מספקים איוורור מרחובותיה וסמטאותיה של העיר. כדאי להגיע לחופים במהלך הבוקר, שכן בשעות הצהריים האזור מתמלא והופך הומה אדם.

שכונת ברצלונטה שימשה כרובע הפועלים והדייגים של העיר והפכה, לאחר שיפוץ מסיבי, לשכונה יפה ואותנטית, אך גם תיירותית למדי. הרובע שוקק פעילות בשעות הבוקר בעיקר ומאפשר ליהנות משכונה מעניינת עם רחובות קטנים והרבה מסעדות דגים קטנות. אם תרצו לעצור לאכול צהריים באווירה משפחתית נסו את Can Maño, שנמצאת ב-Carer Del Baluard 12. עוד מקום מומלץ הוא Vaso de Oro - מסעדת טאפאסים חביבה ולא יקרה ברחוב Carrer de Balboa 7. לגיוון ההיצע הקולינארי תוכלו להיכנס ל-La Malandrina - El Uruguayo, שמציעה אוכל דרום אמריקאי, הרבה בשרים וצ'יפס. כתובת: Carrer de L'Almirall Cervera 5 ועוד מקום מומלץ לטאפאס הוא El Ben Plantat. כתובת: Guítert 19.

לא תוותרו על משהו מתוק נכון? כדי לדגום כמה מקומות נוספים, הנה המלצות לקינוחי קיץ מעולים באזור. אם אתם בעניין של משהו מתוק, סורו לבוטיק הקינוחים BuBo, שנחשב למקום הכי טעים בשכונה, בכתובת: Carrer de les Caputxes, 10.

ואם ים עושה לכם חשק לגלידה, יש כאן כמה מקומות טובים: גלידה מצויינת ליד ברצלונטה - Gelato Fratello גלידריה איטלקית, שמציעה מגוון טעמים ממש ליד הים. כתובת: Passeig de Joan de Borbó 15.

Ice Box מציעה גלידות ופרוזן יוגורט גם ממש ליד הים, בכתובת: Calle Pontevedra, 51- 53 ועוד מקום ששווה להגיע אליו, שמתמחה בגלידה איכותית מחומרים טבעיים הוא: Gelateria Gocce di Latte, שממוקם בכתובת: Pla de Palau 4 או Espaseria 14 ליד מוזיאון פיקאסו לפני פארק הסיוטדלה.

על נקטר האלים שמעתם? מתברר שבעיר יש משקה קיץ פופולארי, טעמו דומה במעט לסחלב אצלנו, אך מוגש קר וצונן. אצלם זה נקרא Horchata או Orxata והמקום שמוכר את זה נקרא Horchatería ומדובר במשקה קייצי ומרענן. אוצ'טה הינו משקה העשוי מאגוזים, מים וסוכר ומוגש קר. ישנם מספר מקומות בהם ניתן לשתות אוצ'טה בברצלונה. אחד מהם הוא כאן: Carrer del Parlament de Catalunya 56, Eixample Izquierda (Sant Antoni) Telephone: +34 93 441 2720.

לחוויה ייחודית נוספת של הנקטר האהוב תוכלו להמשיך לכיוון מזרח מפארק הסיוטדלה לרחוב Carrer del Parlament 56 ולמקום מיוחד ומומלץ שמייצר גם את ממתקי הטורון המקומיים. היכנסו פנימה לשכונת אישמפלה ותוכלו לטעום את הקסם. אתר אינטרנט www.lavalenciana.com

מנוחה באגם או זמן איכות עם הג'ירפות

עם סיום יום הטיול בשוק הבוקריה ואז לאורך החוף ובנמל ובשכונת ברצלונטה, תוכלו להגיע למנוחה בפארק דה לה סיוטאדלה (Parc de la Ciutadella) או שתוכלו להמשיך את היום בחוויות, תלוי כמה לקח לכם להגיע לכאן... הפארק הירוק מציע אגם, שעליו שטים בנחת ברבורים וברווזים. במרכז האגם יש מזרקה ענקית הקרויה "הגברת עם המטרייה", שתכנן האדריכל גאודי בצעירותו. בפארק יש אטרקציות נוספות, בהן מצודת שלושת הדרקונים, שכיום שוכן בה המוזיאון הזואולוגי וטירת המצודה, שהיום שוכנים בה הפרלמנט הקטלאני והמוזיאון לאמנות מודרנית. מחוץ לפארק נמצא שער הניצחון של ברצלונה, שבולט מרחוק בצבעו האדום.

אטרקציה נוספת בפארק היא גן החיות של ברצלונה, שמשתרע על חלקו הדרומי של הפארק. הגן רחב ידיים, ובעלי החיים שוכנים במתחמים מודרניים נטולי סורגים. יש כמה מתחמים מהם אפשר להשקיף על החיות מלמעלה, מגשרים העוברים מעל אזורי המחייה ומגוון בעלי החיים גדול. אתר גן החיות: www.zoobarcelona.cat

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-12/01/2021

• חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת באופן מצומצם
  • עסקים פתוחים, אך תחת הגבלות.
  • הכניסה למדריד מותרת רק לתושבי העיר והמחוז.
  • בספרד מוטל עוצר כללי לילי.