האי מוראנו - אי הזכוכית של ונציה

מוראנו הוא אי השוכן כשני קילומטרים מצפון-מזרח לוונציה. אי זה, הוא למעשה, ארכיפלג של שבעה איים קטנים, אשר חוברו יחד באמצעות גשרים ומפרידות ביניהם תעלות. מוראנו מפורסם בזכות תעשיית הזכוכית הענפה שלו - הנה כל מה שכדאי לדעת
ליאור כהן - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: האי מוראנו - אי הזכוכית של ונציה
TTstudio / Dollarphotoclub ©

ההיסטוריה של מוראנו

האי מוראנו (Murano), הממוקם ליד ונציה, יושב לראשונה על ידי הרומאים והיווה מרכז סחר, הנשען על דיג והפקת מלח. בשנת 1291 הצטוו כל יצרני הזכוכית של ונציה, לעבור לאי מוראנו, זאת בכדי להקטין את סכנת השריפות בעיר. במאה ה-14 האי מוראנו החל לייצא ולהתפרסם, בזכות חרוזי זכוכית ומראות. כאן, הומצאה זכוכית אוונטורין ואף לזמן מה, היה האי, יצרן הזכוכית הגדול באירופה. בשלב מאוחר יותר, מוראנו נודע גם בשל הנברשות שיוצרו בו. מאז המאה ה-18 צומצמה בו מעט תעשיית ייצור הזכוכית, אך עודנה מהווה התעשייה העיקרית של האי עד היום ועיקר פרנסת תושביו.

הגעה לאי מוראנו

בעת טיול בין שלל אטרקציות בוונציה, תיירים רבים מבקרים גם באי מוראנו, אליו ניתן להגיע באמצעות סירת אוטובוס ומשלבים את הביקור באי הזה יחד עם ביקור באי השכן בוראנו (Borano). מדובר על שייט בן כשלושים דקות. התחבורה הימית, כוללת את האיים מוראנו ובוראנו, אי נוסף ויפה, הקרוב לוונציה. מכיכר סן מרקו בוונציה, תוכלו לקחת, מאחת התחנות הנמצאות על המזח, את אוטובוס הסירה למוראנו. קחו את קו DM 41 או 42 מוונציה. אתר אינטרנט: www.actv.it.

אטרקציות באי מוראנו

האי מוראנו הוא אי יפהפה ומרתק עם תעשיית זכוכית מרהיבה ביותר. באי קיימות חנויות רבות, המוכרות מוצרי זכוכית יפים. אם אתם מתעניינים בתהליך הפקת הזכוכית, כדאי לבקר במוזיאון הזכוכית (Museo Vetrario), בו תוכלו לקבל הדגמה חיה של תהליך ייצור מוצרי הזכוכית ולראות כל השלבים, עד למוצר המוגמר. מדובר בחוויה נחמדה, בעיקר למשפחות עם ילדים.

• כתובת: Fondamenta Giustinian 8, 30121 Murano
  • שעות פעילות: בחודשים נובמבר עד מרץ, בין השעות 10:30-16:30, בחודשים אפריל עד אוקטובר, בין החודשים 10:30-18:00
  • אתר אינטרנט: museovetro.visitmuve.it

מלבד חנויות מקסימות, בהן ניתן לצפות בנפחים העובדים, אפשר גם להתרשם מבזיליקה סנטה מריה ודונטו (Basilica dei Santi Maria e Donato), באי. הבזיליקה נבנתה במאה ה-12 ועדיין שומרת על צביונה ויופייה. הבזיליקה נמצאת ברחוב Fondamenta Giustinian. כמו כן, כדאי לשוטט ברחבי האי ולהתרשם מהבתים, שחלקם נותרו מאז המאה ה-11.

ניתן לרדת מאוטובוס הסירה, בתחנה הראשונה באי, הנקראת Colonna ולפנות שמאלה. כאן נמצאים מספר בתי מלאכה, המדגימים את תהליך ייצור מוצרי הזכוכית. בצד הימני נמצאות חנויות רבות וזהו אזור יותר מתוייר. כמו כן, ניתן לרדת בתחנה השנייה, הנקראת Faro. מכאן יוצאת הסירה לאי בוראנו, הידוע כאי התחרה.

מבוראנו, תוכלו להמשיך בספינה, לאי טורצלו (Torcello), האי בו כתב הסופר ארנסט המניגווי (Ernest Hemingway) את ספרו. באי מוראנו, מומלץ לבלות את שעות אחר הצהריים וניתן להקדיש כשעה נחמדה לביקור במקום לפני שתמשיכו אל בוראנו. קחו בחשבון, כי בימי ראשון, חלק גדול מהחנויות סגור וגם חלק מבתי המלאכה, אשר בהם ניתן לראות הדגמה של יצירות הזכוכית, סגורים, אף הם.

לזכוכיות המיוצרות באי מוראנו, יש שם עולמי ולאחר שתראו את היצירות הססגוניות, היפות והעשירות, בעלות העיצובים המפתיעים והמרתקים, גם אתם תבינו את סוד קסמה. אתר אינטרנט: www.muranonet.com.