הכרות עם מזרח טימור

כתבה זו תעניק לקוראים הכרות קצרה עם הרפובליקה הצעירה של מזרח טימור.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: הכרות עם מזרח טימור

מזרח טימור נקראת הרפובליקה הדמוקרטית של טימור-לאסטה, והיא שוכנת על חציו המזרחי של האי טימור. בשטחה של מזרח טימור נכללים גם האיים אטורו (Atauro), ג`קו (Jaco) וגם אואקוסי-אמבנו (Oecussi Ambeno), מובלעת בשטח מערב טימור, שהיא חלק מאינדונזיה. המדינה, שקיבלה עצמאות מאינדונזיה רק בשנת 2002, ידעה מספר תהפוכות ותקופות אלימות, ולכן חשוב לבדוק את המצב הביטחוני בה לפני אירגון הטיול.

עיר הבירה של המדינה, דילי (Dili), נבנתה מחדש על-ידי האינדונזים, ולכן היא נהנית מרחובות רחבים, נקיים להפליא, ובנייני ממשל חדשים. עם זאת, לעיר יש היצע דל למדי למטייל הממוצע. מרכז העיר סובב סביב בנין הממשל הראשי, והעיר מתפרשת במהירות החוצה. בדילי מומלץ מאד לראות את פסלו החדש של ישו הניצב על גבעה במזרח העיר, שמזכיר לנו שמדובר באחת משתי מדינות קתוליות בלבד בכל אסיה. גם הקתדרלה הראשית והמרשימה של העיר שווה ביקור.

רב האטרקציות במזרח טימור שוכנות לאורך החוף הצפוני, לכיוון צפון מזרח. העיר באקו (Baucau) היא עיר נחמדה עם אווירה אירופית, ושוק מרהיב מבחינה אריכטקטונית. עוד מזרחה, העיר לאוטם (Lautem) מציעה עתיקות מרהיבות, שבהחלט שוות ביקור. דוגמא נפלאה לבניה המסורתית של מזרח טימור ניתן למצוא בדסה ראסה (Desa Rasa), ובקצה המזרחי של האי, באיזור טוטואלה (Tutuala) הנופים מרהיבים, וגם אפשרויות הסנורקלינג. מרכז המדינה, כמו הערים סאמה (Same) ומאוביס (Maubis), מציע נופים הרריים מקסימים, ואפשרויות מפלט מהחום הטיפוסי.