הפעם הראשונה - Tignes, צרפת

הגענו חברתי ואני לצרפת לעשות ביחד פעם ראשונה סקי. ההתרגשות הייתה רבה מאוד. התכוננו לפני הנסיעה ורכשנו ביגוד ושמענו סיפורים מגולשים בארץ על הגלישה. ההתלבטות הייתה סנובורד או סקי והחלטנו ללכת על סקי...
ליאור שם-טוב
תמונה ראשית עבור: הפעם הראשונה - Tignes, צרפת

התרגשות של גלישה ראשונה

מכיוון שאנחנו לא עשירים לקחנו את מועדון UCPA ב- Tinges שבצרפת וביחד הצטופפנו עם עוד שני אנשים בחדר אחד במיטות קומתיים. הקורס למתחילים החל בבוקר שלמחרת ההגעה למועדון. היומיים הראשונים היו קשים ביותר ונאלצנו להתמודד עם כאבי רגליים עזים אחרי סיום כל שיעור והיה קשה לנו להאמין שנעלה מהמישור הבטוח למדרונות התלולים כאשר במישור אנחנו עוד לא מסוגלים לעמוד מבלי ליפול.

אבל הבלתי אפשרי קרה ועלינו בפעם ראשונה למעליות, לגבהים של יותר ממטר מעל האתר, ההתרגשות לא ניתנת לתיאור. אנחנו עולים במעליות כמו הגדולים, התחלנו להבחין מהגובה שישנם על ההרים ילדים קטנים שגולשים טבעי כל כך. היום השלישי והרביעי היו מצוינים, גלשנו כמעט כמו המקצוענים, רק שלהם לקח 10 דקות לרדת מדרון ולנו הקבוצה לקח לרדת יום שלם.ביום החמישי והשישי ממש השתפרנו.

אני זוכר שהמדריך היה מגיע למועדון UCPA תמיד לפנינו ב- 10 דקות. כאשר כולנו הגענו יחד, שאלנו אותו איך הוא עושה זאת ואז הוא אמר שניתן לגלוש עד לחלק האחורי של המועדון (היכן שמחסני הציוד) במקום להגיע חזרה מנקודת ההתחלה של המעליות (שמאריכה את הדרך ב- 10 דקות). ביום השישי כל קבוצה החליטה שהיא גולשת עד לחצר האחורית של המועדון(הרגשנו שאנחנו מוכנים).

גלישה למועדון

הבעיה הייתה שהדרך מסוף המדרון שעוברת דרך החלק העילי של Tinges רוויה בהמון אנשים ואחרי שאתה עובר את האנשים ישנו פארק משחקים שמוביל אותך לשביל רחב שמתחיל להצטמצם ואז צריך לרדת מהשביל בירידה חדה לאורך 20 מטר לשביל צר שבקושי מספיק למחלקיים של הגולש ומשם אתה עובר צמוד לחדר האוכל של המועדון (שם כל הסועדים רואים אותך גולש תוך כדי זה שהם לועסים את ארוחת הצהריים) וכאשר אתה עובר בשלום את הקטע עד חדר האוכל, אז אתה מגיע לחלק האחורי של המועדון, מחזיר את הציוד וכך חסכת הליכה של 10 דקות מהמעליות.

ביום השישי, אחרי סיום שיעור בחצי הראשון של היום, אנחנו מוכנים לחזור ולאכול ארוחת צוהריים במועדון, החלטנו שגולשים עד למועדון (כמו המדריך). הגענו לסוף המדרון, עברנו את מגרש המשחקים,גלשנו בנתיב הרחב ואז נעצרנו כולנו לפני הנתיב הצר כדי שאחד אחד יעבור בתורו ויגלוש עד למחסן.

הראשון בחבורה גולש בהיסוס, ולאט לאט השתלט על הנתיב הצר ומצליח לעבור בשלום את הקטע עד חדר האוכל וממשיך עד למחסן, הגולש השני יורד גם כן, נתקע בדרך שלוש פעמים וכמעט נופל, אבל מצליח להגיע עד למחסן. חברה שלי אומרת לי שהיא פוחדת, אבל אני אומר לה שחייבים לנסות ואני מצליח לשכנע אותה.

היא יורדת בשביל הצר והכל נראה מבטיח והגלישה יפה וחלקה... לאט לאט היא מתחילה להאיץ. אמרתי לעצמי, איזה בטחון עצמי יש לה, אבל הבעיה שהיא האיצה יותר מידי מהר ולא האטה לקראת סוף המסעדה ומה שקרה הוא שהיא לא הצליחה להאט ואיבדה שיווי משקל והתחלקה ונפלה כאשר כל הסועדים רואים אותה מחליקה מולם ונכנסת עם ציוד הסקי בתוך החלונות של המסעדה. החלונות נשברו, כל הסועדים קפצו לצדדים בפאניקה ואז היא נעצרה.

המזל הוא שלא קרה לה כלום, אפילו לא שריטה, רק כאב של נפילה מהסקי. אחרי שעזרו לה לקום וראו שהיא בסדר החלו מחיאות כפיים במקום וקולות של צחוק במקום. כל הדרך חזרה לארץ חברה שלי לא דיברה איתי והאשימה אותי ששכנעתי אותה לעשות מעצמה צחוק לפני כולם.