טיול בספרד - טיולים בשעת נסיעה ממדריד

אם יצאתם לטיול בספרד ונותר לכם זמן פנוי לטיול גם בסביבות מדריד, נצלו אותו לאחד או יותר מהעיירות הבאות, המצויות ברדיוס של כשעת נסיעה מבירת ספרד: טולדו, סגוביה או אבילה. תוכלו ליהנות מנופים מדהימים, עיירות עתיקות ומבנים היסטוריים
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: טיול בספרד - טיולים בשעת נסיעה ממדריד

טולדו לחובבי מרציפן

טיסה למדריד אינה מחייבת אתכם להישאר בגבולות מדריד בלבד. לאחר שהכרתם את העיר ואתריה, ביליתם ומיציתם, אתם מוזמנים להגיע למספר מקומות קרובים למדריד לטיולים של יום או יותר. העיר טולדו (Toledo) הינה המקום הראשון שאליו שווה לעשות גיחה. טולדו מצויה כ-70 ק"מ דרומית למדריד והיא עיר עתיקה ויפהפייה, שבה שרידים רבים לעבר היהודי המפואר שלה. מומלץ שתשלבו בביקור את הרובע היהודי, שבו התפתחה הקהילה היהודית וחיה את חיי היום יום שלה. ניתן לבקר בסנטה מריה לה בלנקה, שהוא אחד משני בתי הכנסת שנותרו בעיר. כדאי לטייל גם בסמטאות העיר הצרות ובקתדרלה המרשימה, שהיא אחד מהמבנים החשובים לנצרות. זו כנסיה עתיקה בסגנון בניה גותי שבתוכה מוזיאון לאמנות. בנוסף, בקרו בכנסיית אינגלזה (Inglesia Santo Tome) המפורסמת בזכות ציור הקיר הענקי והמדהים של הצייר אל גרקו. ניתן לערוך ביקור גם בביתו של האמן.

השמועות מספרות כי אנשי טולדו הם הראשונים שיצרו מרציפן והם שומרים בסוד את המתכון המקורי. לחובבי המרציפן מומלץ לטעום, אומרים כי הוא המעודן והטעים ביותר. לא רחוק מהכיכר המרכזית של העיר תוכלו למצוא את מבצר אלקאזאר (Alcazar). המבצר נבנה במאה ה-12 ושימש מקום המגורים המועדף של מלכי קסטיליה. כל מלך הוסיף חלקים חדשים לבנייה, כך שמדובר באתר ארכיטקטוני מרהיב, עם מבנים רבים שניתן לבקר בהם. בטולדו מתקיימים שלושה פסטיבלים מקומיים בחודש ינואר ומאי, שבמהלכם מתקיימות תהלוכות ואירועי חג מקומיים.

למי שהגיע ללא רכב: מומלץ לקחת את הסיור של רכבת התיירים, שעושה סיור סביב העיר ונותנת אפשרות נהדרת להשקיף אל הנופים המרהיבים של העיר הקסומה הזו. לרכבת אין תחנות ועולים עליה בכל שעה עגולה מפלזה זכודובר, שהיא התחנה הסופית של קו 5, המגיע מתחנת הרכבת האמתית של טולדו.

תחבורה: טולדו היא עיר קומפקטית. למטייל עם רכב שכור, קל למצוא חניה ותוך עד רבע שעה הליכה ניתן להגיע לכל אתר שתבחר. הגעה ברכבת: מתחנת רכבת אטוצ'ה, בכל חצי שעה יוצאת רכבת. הרכבת עוצרת מחוץ לעיר - משם יש לקחת אוטובוס למרכז העיר העתיקה - קויים 5,6, 22.

לאחר שתסיימו את הביקור בעיר, סעו כשני קילומטר אל הפראדור (Parador), המצוי מעט מחוץ לעיר (זהו מבנה היסטורי שהוסב למלון). מעבר לעובדה שמדובר במלון קסום, הוא משקיף על העיר ומהווה נקודת תצפית עוצרת נשימה על העיר טולדו. בפראדור יש גם בית קפה המשרת אף את מי שאינו אורח המלון.

סגוביה - אתר מורשת עולמית

העדפה שנייה ליציאה ממדריד, הינה העיר העתיקה סגוביה (Segovia), שמצויה כשעת נסיעה מצפון למדריד. סגוביה היא עיר מדהימה עם אקוודוקט עצום ומהודר מהמאה הראשונה לספירה, ששופץ במאה ה-15. העיר הוכרה על ידי ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמית ותיירים רבים מגיעים אליה ואל האטרקציות שבה.

פרט לרחובותיה הציוריים של העיר, בסגוביה שלוש אטרקציות עיקריות: האקוודוקט הוא אמת מים עתיקה בת מספר קומות שנבנתה במאה השנייה, בתקופת שלטונו של הקיסר הרומאי טריאנוס. אורכה המקורי של האמה היה כ-20 קילומטרים, אך היא לא שרדה במלואה וכיום ניתן לראות קטע שאורכו 730 מטרים בלבד בכניסה לעיר.

טירת אלקזאר (Alcazar) שנבנתה במאה ה-14, שימשה כמבצר בזמן הרומאים וכמקום מושבם של מלכי קסטיליה בשנים מאוחרות יותר. זוהי אחת מהטירות המפורסמות ביותר בספרד והיא ממוקמת על הר גבוה, שממנו נשקף נוף מדהים על כל הסביבה. כיום המקום משמש כמוזיאון היסטורי. הקתדרלה בנויה בסגנון גותי-ספרדי, נמצאת בכיכר המרכזית שבעיר, והיא האחרונה שנבנתה בסגנון זה באירופה.

הגעה ברכבת: בכל שעתיים יוצאת רכבת ממדריד לסגוביה, מהתחנות: Atocha ,Recoletes, Nuevos Ministerios ו-Chamartin.

אבילה - עיר מוקפת חומה

אפשרות נוספת לטיול יום היא לעיר העתיקה אבילה (Avila), שממערב למדריד. אבילה היא עיר קסומה, המוקפת חומה אדירה, שמקיפה את העיר ובה 88 מגדלים ושמונה שערים. גובהה הממוצע של החומה הוא עשרה מטרים, עובייה הוא כשלושה מטרים ואורכה הוא כשני ק"מ. אתר נוסף שכדאי לבקר בו הוא הקתדרלה דמוית-המבצר שבתוך החומות. אם תטיילו בין חומות העיר העתיקה תמצאו כיכרות קטנות ורחובות מרוצפים שנחמד מאוד להסתובב בהם. אתרים הנמצאים מחוץ לחומות אבילה: כיכר סנטה תרזה, כנסיית סנט וינסנט, כנסיית סנט פיטר, מנזר סן חוזה.

הגעה ברכבת: רכבת יוצאת (כל שעתיים בערך) מתחנת Chamartin במדריד. הנסיעה אורכת כשעה וחצי ועולה כ-26 יורו לכל כיוון.

מנזר אל אסקוריאל

ניתן לשלב את הנסיעה לסגוביה ולאבילה עם שני אתרים מומלצים נוספים: הראשון הינו מנזר אל אסקוריאל (El Escorial) בעיירה אל אסקוריאל. מדובר בקומפלקס עצום של מבנים היסטוריים, שמוקף בגנים יפים, ונמצא על רכס הרי גואדאראמה, כ-45 ק"מ צפונית מערבית למדריד. גובה הכיפה שעל המנזר הוא 92 מטר והיא נתמכת בארבעה עמודי ענק. על הקירות ציורים מחיי ישו. רכס הרי גואדאראמה (Sierra de Guadarrama) משמש לטיולים רגליים ולטרקים, יש בו גם נתיבי טיפוס למטפסי צוקים. אתר המנזר: www.feelmadrid.com

עמק הנופלים

מקום נוסף שבו מומלץ לבקר הינו עמק הנופלים (Valle de Los Caidos), הנמצא כ-50 ק"מ מצפון מערב למדריד. עמק הנופלים הוא למעשה אתר הנצחה לחללי מלחמת האזרחים בספרד. באתר יש כנסיה גדולה החצובה בהר, הנחשבת לבזיליקה הארוכה ביותר בעולם ואורכה 262 מטר. בתוך הבזיליקה יש עשרות אלפי קברים של אזרחים ולוחמים וכן מצבות של הגנרל פרנקו ומייסד הפלנגות הספרדיות. מעל הבזיליקה ניצב צלב ענק בגובה של 152 מטר שאליו ניתן להגיע באמצעות רכבל.