זרקור על אז'אקסיו

עיר הולדתו של נפולאון אז`קסיו (Ajaccio) מכילה את כל שניתן לבקש מעיר נופש ים-תיכונית. עצי דקל, כיכרות מרווחות, יאכטות העוגנות על החוף ובתי קפה הפונים אל הרחובות. העיר צמחה סביב מבצר גנואי והרחובות באזור שמרו על אופיים העתיק. נפולאון נולד במקום בשנת 1769 ולתקופה קצרה אף הפך אותה לבירת האימפריה שלו. הבית בו גדל הפך היום למוזיאון, והוא רק חלק ממפעל ההנצחה שניתן למצוא בעיר הכולל רחובות הקרויים על שם בני המשפחה ופסלים שלהם
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: זרקור על אז'אקסיו

עירו של נפוליאון

ציר התנועה העיקרי של העיר הוא Cours Napoléon מתפרש במקביל לקו הים ומסתיים בכיכר Général-de-Gaulle. משם קצרה הדרך אל place Foch כיכר רצופת דקלים הפונה אל הים ומלאה בבתי קפה ומסעדות. העיר עצמה אינה עיר המציעה שפע של אתרים בעלי עניין לתייר אלא עיר נופש מקסימה שמזמינה את התייר לנוח לחופיה ולא לסייר ברחובותיה. האתר המעניין ביותר בעיר הוא Musée Fesch, המוזיאון הגדול ביותר בקורסיקה כולה. במקום נמצאת Chapelle Impériale בה ממוקמות אחוזות הקבר של בני משפחת בונפרטה, האוסף בבניין כולל אוסף חשוב של ציורים איטלקיים מהמאה ה-15 והמאה ה-16, ירושה מדודו החורג של נפולאון הקרדינל Joseph Fesch.

בים העבודות הבולטות במוזיאון נמצא ציור ה-Virgin and the Garland של בוטיצ`לי ו-Leda and the Swan של Veronese כתובת: rue Cardinal-Fesch שעות פתיחה: אמצע יוני עד אמצע ספטמבר שני ורביעי עד ראשון מ-10:00 עד 17:30, שישי מ-10:00 עד 00:00, אמצע ספטמבר עד אמצע יוני בימים שלישי עד שבת 09:15 עד 1:15, ומ-14:15 עד 17:17. הכניסה כרוכה בתשלום.

מוזיאונים וכנסיות

Maison Bonaparte ממוקם בלב העיר העתיקה. המוזיאון שבמקום דל באופן מאכזב למדי כשבין המוצגים נמצא הכיסא עליו שכבה אמו של נפולאון בעת הלידה ואת מיטתו של נפולאון. שעות פתיחה: שני בין 14:00 עד 16:45/17:45, שלישי עד שבת מ-09:00/10:00 עד 11:45 ומ-14:00 עד 16:45/17:45, ראשון מ-09:00/10:00 עד 12:00 הכניסה כרוכה בתשלום. Salon Napoléonien שב-Hôtel de Ville מכיל פורטרטים של בני המשפחה כמו גם מזכרות נוספות כגון העתק מזהב של מסיכת המוות של נפולאון. שעות פתיחה: שני עד שישי מ-09:00 עד 11:45 ומ-14:00 עד 16:45/17:45. הכניסה כרוכה בתשלום. הקתדרלה של העיר, בה הוטבל נפולאון, נבנתה בשנת 1554.

גאוות הכנסייה היא ציור של הבתולה מאת דלקרואה התלוי בקפלה שמשמאל למזבח. על לוח המקשט את העמוד שמשמאל לכניסה חקוקות מלותיו האחרונות של המצביא הדגול בהם הוא מביע את רצונו להיקבר ב אז`קסיו עיר הולדתו, אם לא יקבלו את גופתו בפריס. Musée a Bandera מציע הצצה אל ההיסטוריה הצבאית הקורסיקאית. במוזיאון מוצג אוסף מרשים של פיגיונים וחדר המוקדש לפורעי-חוק המציג תמונות ודגמים בגודל חיי של ה-bandits d`honneurs הידועים לשמצה. שעות פתיחה: מאי עד ספטמבר בימים שני עד שבת מ-09:00 עד 12:00 ומ-15:00 עד 19:00, אוקטובר עד אפריל בימים שני עד שישי מ-09:00 עד 12:00 ומ-14:00 עד 18:00. הכניסה כרוכה בתשלום.