בונים על אשרת הזהב של פורטוגל? ייתכן כי בקרוב תאלצו לחשב מסלול מחדש.
בהצהרה שנתן ראש הממשלה הפורטוגלי אנטוניו קושטה ביום חמישי האחרון (16.2), הודיע כי בכוונת המדינה לשים קץ לתוכנית אשרות הזהב הנהוגה במדינה, במסגרתה משקיעים שרוכשים נכסי נדל”ן בפורטוגול זכאים בקבלת אזרחות ותושבות במדינה.
הנימוק להחלטה הדרמטית הוא הזינוק החד במחירי הדיור בליסבון, מגמה שנמשכת קרוב לעשור ומובילה להכבדה כלכלית על התושבים המקומיים ואף לדחיקתם מחוץ לבירת פורטוגל.
עוד הודיע קושטה כי המבקשים לחדש את ויזת הזהב (לאחר שנתיים) יהיו מחוייבים בהצגת מסמכים שמעידים כי הם עושים שימוש בנכס לצרכי מגורי קבע של בעל הנכס או בני משפחתו, או לחילופין כי הם משכירים את הנכס במסגרת שכירות ארוכת טווח.