נעים (שוב) להכיר: טיול בריביירה הטורקית

קלאבים הכל כלול ברמת 5 כוכבים, אוכל מצוין ואווירה של חופש. והמחירים? הרבה יותר זולים מחופשה בארץ. הגיע הזמן לעלות על טיסה קצרצרה (שעה ורבע והגעתם) ולצאת לחופשה מדהימה בריביירה הטורקית
יפעת חן כהן
תמונה ראשית עבור: נעים (שוב) להכיר: טיול בריביירה הטורקית

בכדי להגיע לאיזור הריביירה הטורקית, עולים על טיסה ישירה וקצרה במיוחד לבירת האזור, העיר אנטליה, שהינה עיר הנופש הגדולה ביותר בטורקיה, ונקודת המוצא לחופשה מפנקת וחלומית בריביירה. אולם הדרך לחופשה שלכם רק מתחילה ומפה תוכלו לצאת למגוון עיירות קסומות.

הפנינה של הריביירה הטורקית: סידה (Side)

הכירו את העיירה סידה (Sida) הנמצאת במרחק נסיעה של 45 דקות מהשדה של אנטליה. פירוש המילה Side הוא רימון, ומייצג עושר ושגשוג. השם הולם היטב את העיר שכן מדובר באחד הנמלים העשירים שפעלו בעבר בים התיכון, ובה מרכז היסטורי עצום, לצד נקודות עניין, בתי קפה ומסעדות.

אל תפספסו בסידה:

מוזיאון סידה - Side Museum: מוזיאון סידה ממוקם במבנה עתיק מהמאה השנייה לספירה, רוב היצירות המוצגות במוזיאון מורכבות מעבודות שנחפשו במהלך החפירות בסוצעו בסידה בין השנים 1947-1967, וביניהם פסלים, ארונות קבורה קדומים, פסלי ברונזה ומטבעות מהתקופות ההלניסטית, הרומית והביזנטית.

באצטדיון-תיאטרון מתקיימות הופעות עד היום, וכל שנה בסתיו בסוף אוקטובר, מתקיים פסטיבל סידה (Side Festival), במהלכו יש הופעות חיות בתאטרון הפתוח.

כניסה למוזיאון עולה 55 לירות טורקיות, וכרטיס משולב למוזיאון + התיאטרון העתיק של סידה (Side antique theatre) עולה 80 לירות טורקיות

מקדש אפולו: Apollon Temple: מקדש רומאי מהתקופה הביזנטית של האימפריה הרומית, שמוקדש לאפולו- אל המוזיקה, ההרמוניה והאור בתרבות יוון ורומא. כיום, שרידי המקדש נמצאים ממש על הים, מה שהופך אותם לנקודה פוטוגנית מאד.

הכוכבת העולה: אלניה

אלניה (Alanya) היא עיירת נופש הממוקמת בחלקה המזרחי של מפרץ אנטליה לאורך רצועת חוף מרשימה, מרינה יפה והרים גבוהים מסביב מהם נשקף נוף מדהים. אלניה נחשבת לאחד המקומות המקסימים ביותר בריביירה הטורקית, ונקודת חובה לביקור באיזור.

אל תפספסו באלניה:

טירת אלניה Alanya Castle: מצודה רומאית ששימשה בעבר כבסיס צבאי, בשל מיקומה בשיא גובה בנקודה אסטרטגית, שאפשרה הגנה על המעבר הימי של דרום טורקיה. יש במקום מסגד שקיים עד היום ושרידים של הטירה שמספרים את תולדותיה של אלניה ככפר דייגים קטן. ניתן להגיע לנקודות תצפית שונות לאורך המצודה רגלית או עם רכב. עלייה או ירידה ברכבל לשיא הגובה של המצודה עולה 17 לירות טורקיות לאדם.

מערת הנטיפים Damlatas magrasi: מערת נטיפים קטנה, השוכנת על יד הירידה של הרכבל מהמצודה. עלות כרטיס כניסה: 15 לירות טורקיות.

Dimçayi: רצועה ארוכה לאורך הנהר באלניה, ובה מסעדות על קו המים, מפלונים, גשרונים ובתי קפה צפים על הנהר.

אזור הנמל של אלניה: הלב הפועם של אלניה, בו תמצאו חיי לילה, קלאבים, ברים, מסיבות (בקיץ) ובזאר עם המון חנויות, חנויות, ברובן מוכרים חיקויים של מותגים אבל יש גם מציאות. אם אתם מגיעים לנמל, אבל תוותרו על המסעדה- Kaptans Güverte Restaurant & Bar שנחשבת לטובה ביותר באלניה, עם מנות בשרים, דגים ופסטות מעולות.

היכן ישנים:

איגדנו עבורכם מספר מלונות מומלצים, שכולם נכללים בחבילות הנופש של אשת טורס:

TUI MAGIC LIFE Jacaranda: מלון 5 כוכבים הכל כלול, שממוקם ברובע גונדוגדו (Gundogdu) בפאתי העיר סידה (Side), כ- 45 דקות נסיעה (35 ק"מ) משדה התעופה באנטליה. החדרים גדולים ומאובזרים- פינת קפה ותה, כלי רחצה, חלוקים, מרפסת, פינת עבודה, ספה וטלוויזיה.

במלון יש בריכת שחיה גדולה ומיטות שיזוף, חוף פרטי מפנק, מרכז כושר וספא, 5 מסעדות בסגנונות שונים, בר שפועל בערבים והמון אוכל ושתייה לאורך כל היום. המלון מתאים מאד למשפחות וכולל פעילויות שונות לכל המשפחה, כמו ספורט ימי, הופעות מוזיקה ומועדון ילדים.

עלויות: 3 או 4 לילות בחוה"מ פסח- כולל טיסה, העברות ואירוח הכל כלול לזוג וארבעה ילדים. החל מ- 2,500 דולר לכל המשפחה | 3 לילות בחג שני של פסח- החל מ- 1,150 ₪ לכל המשפחה.

Utopia Family Resort: המלון נבנה סביב פארק מים גדול שנקרא בעבר Water World, והוא משמש עד היום כלב לבו של המלון. חוץ מהמתקנים תמצאו במלון 6 מסעדות, נקודת תצפית יפהפייה על הים וההרים, חדרים נעימים למשפחות ושירותי הסעה בבאגי מנקודה לנקודה במלון.

עלויות: 3 או 4 לילות בחוה"מ פסח- כולל טיסה, העברות ואירוח הכל כלול לזוג וארבעה ילדים. החל מ- 2,200 דולר לכל המשפחה | 3 לילות בחג שני של פסח- החל מ- 1,590 ₪ לכל המשפחה.

Rubi Platinum: מלון יוקרתי 5 כוכבים הכל כלול. מכונה ״הטירה הלבנה של ים המזרח התיכון״ ונהנה מעיצוב יווני מהמם של כחול בעיניים וכיפות לבנות. יש במלון חדרים לזוגות, חדרים משפחתיים, וילות עם גישה לבריכה וסוויטות ירח דבש.

במלון יש מרכז ספא, בריכות ושלל הפעלות, 2 מסעדות אה-לה-קארט, מסעדת בופה (06:30-23:00) ועוד 2 מסעדות בסגנון משתנה, מיני בר, קלאב למתבגרים בין הגילאים 12-17, ומיני קלאב לילדים מגיל 4-11 - פשוט משאירים את הילדים ונהנים מחופשה מפנקת.

עלויות: 3 או 4 לילות בחוה"מ פסח- כולל טיסה, העברות ואירוח הכל כלול (אולטרה- וויסקי, שמפניה וכל שתייה שאפשר לחשוב עליה) לזוג וארבעה ילדים. החל מ- 3,190 דולר לכל המשפחה | 3 לילות בחג שני של פסח- החל מ- 1,790 ₪ לכל המשפחה.

Eftalia Ocean Hotel: לרשת אפטליה יש 6 מלונות, ולאשת טורס יש בלעדיות על אפטליה אושן- מלון 5 כוכבים הכל-כלול, עם מחירים מאד נוחים, ומבצע של ילדים עד גיל 15 חינם. במלון יש מסעדת הכל כלול, שתי מסעדות א-לה-קארט ובר חטיפים, מסעדת גריל, פטיסרי, בורגר בר ומסעדה איטלקית, תאילנדית וטורקית, וגם פארק מים, מועדון ילדים ומועדון קטנטנים ובריכה עם מגלשות. רצועת החוף של המלון מתפרשת על 2 ק״מ ויש בה מיטות שיזוף ואיזורים מוצלים. החול בחוף נחשב לאיכותי במיוחד, וכולל 3 מתחמים- חוף משפחות, חוף שקט וחוף דיסקו.

עלויות: 3 או 4 לילות בחוה"מ פסח- כולל טיסה, העברות ואירוח הכל כלול לזוג וארבעה ילדים. החל מ- 1,790 דולר לכל המשפחה | 3 לילות בחג שני של פסח- החל מ- 1,275 ₪ לכל המשפחה.

TUI magic life Masmavi: מלון למשפחות עם אפשרות לחופשה זוגית באזורים ללא ילדים.
 מלון יש בריכה פנימית מחוממת, בריכה למבוגרים בלבד (מגיל 18), מרכז ספא וכושר, חדרים זוגיים או למשפחות, מרכז קניות, מסעדת בופה עם המבחר הגדול והעשיר שראיתי בחיי, 6 מסעדות א-לה קארט, 10 בריכות בשלושה איזורים שונים וחוף פרטי המשתרע לאורך 280 מטרים של חול רך.

עלויות: 3 או 4 לילות בחוה"מ פסח- כולל טיסה, העברות ואירוח הכל כלול לזוג וארבעה ילדים. החל מ- 2,500 דולר לכל המשפחה | 3 לילות בחג שני של פסח- החל מ- 1,700 ₪ לכל המשפחה.

* חשוב לציין שהחבילות של אשת טורס כוללים טיסות ישירות בשעות נוחות, העברות מהשדה למלון ומהמלון חזרה לשדה ואירוח משפחתי הכל כלול באחד הקלאבים המובילים באיזור הריביירה הטורקית.

* הלירה הטורקית בשפל חסר תקדים, הרוסים והאוקראינים הם פלח שוק מוביל בנופש בטורקיה שכמובן לא יגיע השנה - ולכן החופשות השנה בטורקיה זולות במיוחד.