מונטנגרו - חופים בריביירת בר

החופים המשתייכים לריביירת בר (Bar Rivièra) במונטנגרו, ידועים בשל הצמחייה הים תיכונית שעוטפת אותם. כך, סמוך אליהם, גדלים מטעי זיתים ועצי אורן, שבחלק מהמקרים משמשים מחסה טבעי מפני השמש. בנוסף, צמוד לחופים יש נביעות של מי מעיינות, דבר נוסף שהופך אותם לכה מיוחדים.
עמית פלד - צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: מונטנגרו - חופים בריביירת בר

חוף המלכה

ה- Queen's Beach שוכן סמוך לעיירה קאניי (Canj). זהו חוף קטן ונעים, המוקף בצוקים, שניתן להגיע אליו רק דרך הים. החוף קרוי על שמה של המלכה מילנה, שנהגה לפקוד אותו בכל פעם שביקרה בטירת טופוליקה, בשל מי הקריסטל שלו והחול החמים הפזור עליו.

חוף הפנינה / קאניי

חוף הפנינה, שנקרא גם חוף קאניי (Pearl Beach / Canj), הוא אחד החופים היפים ביותר על קו החוף של מונטנגרו. צלע הר מחלקת את החוף לשני חופים קטנים, שבכל אחד מהם חול צבעוני. קרקעית הים מורכבת מחלוקים עגולים, על שמם קרוי החוף. שני החופים משתרעים לאורך של כשני קילומטרים ולאורכם מלונות, בתי קפה, מסעדות, וכמובן עצי אורן וברושים.

חוף מלייביק

עמק מליֵיביק (Maljevik Valley) והמפרצון הסמוך, ממנו הוא מופרד על ידי כֵף קליצֵ'באץ' (Klicevac Cape), שוכנים על חוף קטן וסלעי, שנמצא בין קאניי וסותומורה (Sutomore). חובבי הצלילה יוכלו לגלות באזור שרידים ארכיאולוגיים רבים.

החוף העירוני של סותומורה

החוף העירוני של סוּתוֹמורה (City Beach of Sutomore) נמצא לא הרחק מהריביירה, אורכו מעט יותר מקילומטר וסמוך לו נמצא החוף המוזהב. שני החופים האלה נהנים מחול זהוב ופריך, שהופך אותם ליפים במיוחד. החוף נחשב מתאים עבור הסובלים מכאבים ראומטיים ולאורכו ניתן למצוא חדרים להשכרה, מלונות, מסעדות ובתי קפה.

החוף האדום

החוף האדום (The Red Beach) שוכן במפרץ בין סותומורה לבין בר. שמו ניתן לו בשל החול והאבנים האדומות שפזורים לאורכו ומכסים את קרקעית הים. השילוב בין חול אדום, ים ועצי אורן הופך אותו למקום מיוחד ולאתר רחצה פופולארי בקרב תושבי מונטנגרו בכלל ותושבי האזור בפרט.

חוף זוקוטרלייצ'ה

חוף זוּקוֹטרלייצ'ה הסמוך לחוף האדום (Zukotrljica Beach) הוא חוף סלעי, המוקף עצי אורן וצמחיה אופיינית. הוא נקרא על שם המנהג לטבול במים את צמח האחירותם, בעל הפרחים הצהובים, כדי לרכך אותו לקראת השימוש בענפיו לקליעת מחצלות.

חוף מוריצי'

חוף מוריצ'י (Murici Beach) הוא החוף הגדול ביותר בחלקו המונטנגרי של אגם סקאדאר. הוא שוכן למרגלות העיירה דוני מוריצ'י (Donji Murici), בחלק הצפון מערבי של האגם. בחוף עצמו ישנה באר עם מים צוננים ונקיים וחורשה צפופה של עצי אלון ואגוז. חוף זה הוא אתר פיקניק פופולארי, בקרב מקומיים ותיירים כאחד.

חוף אוּתייֵהא

חוף אוּתייֵהא (Utjeha Beach) שוכן בין בר לאולצ'יני ונחשב בעיני רבים לאוצר אמיתי, זאת בשל שורת עצי הזית שמטפסת עד לכביש הראשי ובשל מימיו הנקיים, המשלבים מי מעיינות מתוקים ומי ים מלוחים.