המוזיאון הלאומי של אירלנד, דבלין (National Museum of Ireland)

כמיטב המסורת של מוזיאונים לאומיים באירופה, המוזיאון הלאומי האירי מרשים בהקיפו ובתחומי העיסוק שלו. המוזיאון פרוס על פני שלושה אתרים בדבלין (ואחד נוסף, שעוסק בחיי הכפר, במחוז Mayo שבמערב אירלנד), ומחולק לתחומי האומנות, ההיסטוריה, הארכאולוגיה והטבע. במתחם שעוסק באומנות והיסטוריה תוכלו לראות אוסף מרשים ביותר של אוצרות המדינה - כלי כסף, קרמיקה, זכוכית, כלי נשק, ריהוט, תכשיטים, מטבעות ומדליות - כולם יחד מציגים מבט מעמיק להיסטוריה האירית, ולחיים באי במאות השנים האחרונות. המתחם השני, שעניינו ארכיאולוגיה והיסטוריה מציג חפצים שמקורם לפני כתשעת אלפים שנה, ועד ימינו. במקום גם אוסף המרשים ביותר באירופה של כלי זהב פרה-היסטוריים, וכן תכשיטים מרהיבים מימי הביניים. אוספים מרשימים מהתקופה המצרים והויקינגית חותמים את המוזיאון. לבסוף, המוזיאון השלישי שעניינו בטבע מציג מני חיות רבים, כולל כאלה שנכחדו או שעומדים על סף הכחדה. ג`ירפות, הצבי האירי הנדיר ושלד לוויתן הם רק חלק מההיצע של המוזיאון הזה.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: המוזיאון הלאומי של אירלנד, דבלין (National Museum of Ireland)
Depositphotos/Mady70 ©
  • גילאים: בעיקר מבוגרים
  • הגעה: מוזיאון האומנות וההיסטוריה (Decorative Arts & History) נמצא ברחוב Benburb, דבלין 7 (יש תחנה של הקו האדום של ה- Luas מול המוזיאון). מוזיאון הארכיאולוגיה וההיסטוריה (Archaeology & History) נמצא ברחוב Kildare בלב העיר, וסמוך לו נמצא גם המוזיאון לטבע (Natural History), ברחוב Merrion.
  • שעות פתיחה: ג'-שבת-10:00-17:00, א'-14:00-17:00, ימי ב' - סגור
  • מחיר: הביקור במוזיאון אינו כרוך בתשלום.