הכרות עם האנוי

מקדשים, מוזיאונים וטבע מדהים בים הסמוך הופכים את האנוי לעוגן מרכזי בטיול לויאטנם. כתבה זו תציג לכם את העיר ואתריה החשובים.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: הכרות עם האנוי

עיר הבירה של ויאטנם, האנוי (Hanoi), נמצאת על גדת הנהר האדום. עיר יפהפיה עם אווירה של מושבה צרפתית, כשהבניינים בעיר מכוסים טיח צהוב. בהאנוי כמה אגמים המקנים לה אווירה של עיירה קטנה ושקטה. כיוון שרחובות העיר צפופים מאוד, רוב התושבים רוכבים על אופניים או נעים בריקשות ממונעות.

במרכז העיר נמצא אגם Hoan Kiem, ומקדש Ngoc Son, מהמאה ה-18, יושב על אי במרכז האגם. אל המקדש אפשר להגיע מגשר "השמש העולה" (Huc Bridge). צפונית לאגם נמצא הרובע הישן - אזור יפהפה עם רחובות עתיקים וביניהם שווקים, מסעדות ובתי קפה.

מערבית לרובע נמצא Ville Franaise - המרכז האדמניסטרטיבי הצרפתי עם מגוון טירות ושדרות יפהפיות. באזור נמצא גם אתר הזכרון לנשיא הו צ`י מין (Ho Chi Minh) - אבי האומה הויאטנמית המודרנית. אפשר גם לבקר בביתו משנת 1958.

בין המוזיאונים בעיר אפשר לבקר במוזיאון ההיסטורי (Bao Tang Lich Su), המוזיאון הצבאי (Bao Tang Quan Doi), מוזיאון האומנות (Bao Tang My Thuat) ומוזיאון המהפכה והעצמאות.

בין המקדשים בבירה כדאי להגיע לפגודת העמוד האחד (One Pillar Pagoda) משנת 1049, שנועדה לסמל את פרח הלוטוס - סמל למשהו טהור. עוד נמצא בעיר מקדש הספרות (Temple Of Literature), שנבנה בשנת 1076 ושימש כאוניברסיטה הראשונה בוויטנאם.

בצידה הצפון-מערבי של העיר נמצא "האגם המערבי". על גדות האגם נפתחו בתי קפה והמקום פופולרי מאוד לפיקניקים.

160 קילומטרים מהעיר, ליד נמל Haiphong, נמצא מפרץ Halong - קומפלקס מדהים של 3000 איים קטנטנים, המשתרכים עד לים סין הדרומי. האזור מדהים ביופיו ובמרבית האיים אפשר להבחין במערות מוזרות. ליד המפרץ נמצא האי Catba, שהוכרז כפארק לאומי ובו מגוון חיות בר וצמחייה ענפה.