לטרוף את טנריף: 8 סיבות שבגללן אתם חייבים לטייל באי

מחפשים יעד לטיול חלומי, שמשלב הכל - נופים, חופים, אוכל טוב וחוויות צבעוניות? תנו לנו לספר לכם על טנריף! קבלו את הסיבות שבגללן כדאי לטוס לטיול שכזה - מחופים נהדרים ועמקים קסומים ועד עיירות ציוריות עם אוכל מעולה, קרנבל והרי געש פעילים!
עדי שילדן - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: לטרוף את טנריף: 8 סיבות שבגללן אתם חייבים לטייל באי
© Tenerife Tourism

ברוכים הבאים לטנריף (Tenerife), האי המרכזי בארכיפלג האיים הקנריים (Canary Islands) של ספרד, ממש מול חופי מרוקו באוקיינוס האטלנטי. ולמה זה היעד הכי חם לחופשה הקרובה שלכם? אז ככה – חופים מפנקים, ים משגע, עיירות נמל ציוריות, כפרים מבודדים בהרים, הרי געש פעילים, עמקים קסומים, שפע של ירוק בעיניים, אוכל מעולה, יין משובח, מזג אוויר נוח לאורך כל השנה וקרנבל אחד מטורף. מוכנים לכל השפע הזה?

1. הקרנבל של טנריף: להיסחף אל המסיבה

הקרנבל של טנריף הוא האירוע הכי חם באי ובהחלט הזמן הכי מוצלח להגיע לביקור. מדובר במסורת ארוכת שנים שהחלה אי שם במאה ה-17 של המאה הקודמת, עם הגעתם של המתיישבים הספרדיים אל האיים הקנריים, ומאז ועד היום נחגג הקרנבל ברציפות, ויש לומר, גם בהתלהבות רבה.

הקרנבל מתקיים לאורך שבוע בחודש פברואר ואם תבקרו באי במהלכו, תוכלו גם אתם להסתחרר בהופעות מוסיקה, ריקוד, תהלוכות וטקסי פולקלור מקומיים. גולת הכותרת של הקרנבל היא בחירתה של מלכת הקרנבל. הרחובות מתמלאים באנשים, בצבעים, בצלילים ובאנרגיות של חגיגה. אין ספק שגם את תסחפו באווירה המשכרת של הקרנבל.

צפו בסרטון ותוך שתי דקות תיסחפו גם אתם לאווירה:

2. פוארטו דה לה קרוז: שלווה על החוף

פוארטו דה לה קרוז (Puerto de la Cruz) היא העיר השנייה בגודלה באי, עיר חוף יפה ופופולארית. כיף להסתובב ברחובות הצרים של העיר העתיקה עם הבתים היפים שנבנו בתקופה הקולוניאלית, בפלאזות המטופחות ובין שפע בתי הקפה המקסימים, המסעדות וחנויות הבוטיק.

אטרקציה מרכזית בעיר היא מתחם הנופש קוסטה מרטינז (Costa Martiánez), הנקרא גם Lago Martiánez, שנמצא בסמוך לחוף הצפוני של העיר, שבו שבע בריכות לרחצה עם מי ים, מפלים, מזרקות, אגם מלאכותי, מדשאות, מסעדות ובתי קפה. מקום כייפי לבלות בו מספר שעות. חוץ מזה, תוכלו גם לרחוץ באחד מהחופים הפזורים בעיר ובסביבתה הקרובה.

3. עמק האורוטבה: הצצה אל חיי האצולה

בפתחו של עמק יפה בין כרמים ומטעי בננות שוכנת העיירה לה אורוטבה (La Orotava), שעל שמה נקרא עמק האורוטבה (Orotava). זוהי עיירה עתיקה ומקסימה בסמוך לפוארטו דה לה קרוז, ששימשה בין היתר כמקום מושבן של משפחות אצולה. תוכלו לראות כאן מבנים היסטוריים מתקופת הקולוניאליזם הספרדי, המאופיינים במרפסות עץ מגולפות, גינות מושקעות, אחוזות גדולות, סמטאות ציוריות עם אבנים משולבות, וכמובן, גם הרבה מסעדות, בתי קפה, גלריות וחנויות.

מומלץ ללכת בשבילי הגן הבוטני ולבקר בשבוע החגיגות הגדול ביוני (Fiestas del Corpus Christi), שבמהלכו מרכיבים התושבים שטיחי ענק מרהיבים באמצעות פרחים וחול צבעוני, שמובאים במיוחד מהר הגעש טיידה.

עמק האורוטבה מתפרש דרומית מהעיירה עד למרגלות הצפוניות של הר הגעש טיידה, שבו יש כרמים משובחים, גידולי בננות, טרסות עם גידולים חקלאיים נוספים, יערות אורן עבותים ומספר מסלולי הליכה מסומנים. הנסיעה לכיוון הר הגעש היא מרהיבה: ככל שעולים בגובה בכביש המתפתל הנוף משתנה, נעשה געשי, סלעי וצבעוני. פשוט חובה לעצור באחת התצפיות שבדרך.

4. הפארק הלאומי והר הגעש טיידה: אוצר הטבע של טנריף

הפארק הלאומי טיידה (Teide National Park) הוא אחד מאוצרות הטבע המרהיבים בטנריף – מרחב געשי גדול, שבזכות ייחודו הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו וכשתבקרו בו תבינו בדיוק מדוע. הפארק נקרא על שם הר הגעש טיידה (Pico del Teide) ששוכן בליבו. זהו ההר הגבוה ביותר בספרד והר הגעש השלישי בגובהו בעולם, עם פסגה בגובה של 3,718 מטרים. בצמוד אליו נמצא אחיו התאום, הר הגעש וייאחו (Pico Viejo), שמגיע לגובה המכובד של 3,314 מטרים, ועוד הר געש שלישי וקטן מהם, שעונה לשם מונטניה בלנקה (Montaña Blanca), שזכה לכינוי "ההר הלבן", בגלל החול הבהיר הייחודי לו.

על אף שבטנריף יש מזג אוויר מעולה כל השנה, פסגת טיידה מכוסה בשלג חלק מהשנה, והלבן מתערבב בשלל צבעי החול של ההר – הכתום, הצהוב, הלבן, האדום והלבה השחורה. אל ההר תוכלו לעלות באמצעות רכבל, עד לגובה של 3,555 מטרים, ומשם לצאת למספר מסלולי ההליכה או פשוט להתפעל מהנוף המדהים הנשקף אל האופק. תיהנו מהרגע, כי זה בהחלט נדיר להיות על הר כל כך גבוה, בסמוך לים.

דרומית לפסגה יש מקום בשם רוקס דה גרסיה (Roques de García), שבו תצורות ייחודיות של סלעים געשיים, הנפרשים על פני רצועה של שני קילומטרים. אין זה פלא שהמקום זכה לכינוי "פארק הסלעים הירחי" - כשתלכו בין הסלעים, תוכלו להתרשם מקרוב מהמראה המשונה שמזכיר מעט את פני הירח.

5. איקוד דה לוס וינוס: יקבים, יינות ועצים עצומים

העיירה איקוד דה לוס וינוס (Icod De Los Vinos) נמצאת במיקום נפלא בין הים לבין יערות האורן, שבמדרונות הצפוניים של הפארק הלאומי טיידה. האדמה פורייה ומניבה תוצרת חקלאית עשירה, בין היתר את יינות הדגל של טנריף, ולכן שווה לעצור לביקור טעימות ביקבים המקומיים.

אחת התופעות המיוחדות בעיירה היא עץ דרקון אלף השנים (El Drago Milenario), העתיק והגדול מבין עצי הדרקון באי, שגובהו 17 מטר (!) ורוחבו שישה מטרים (!!). אומרים שהעץ בן למעלה מ-3,000 שנה, ובין אם זה נכון או לא, הוא יפהפה וגודלו פשוט מדהים.

טיפ: מומלץ גם לבקר בקואווה דל וויאנטו (Cueva del Viento), "מערת הרוח" שנמצאת דרומית לעיירה. זוהי מערה שנוצרה לפני כ-27,000 שנה בעקבות התפרצות של הר הגעש וייאחו. היא בנויה כמו מבוך תת-קרקעי מרשים, עם פיצולים וחללי מערות רבים, ונחשבת לאחת הארוכות בעולם, באורך של 18 קילומטרים.

6. הדרך מכפר הדייגים גרצ'יקו לכפר מסקה: חגיגה לעיניים

גרצ'יקו (Garachico) הוא כפר דייגים ותיק ויפהפה בצפון-מערב האי. דמיינו לעצמכם בתים לבנים, נמל עתיק וחוף סלעי-געשי, למרגלות מדרונות ירוקים ותלולים. ליד הנמל, הטבע יצר פנינה אמיתית בצורת בריכות-ים טבעיות (Piscinas Naturales El Caletón) הלכודות בסלעים, שמתאימות לרחצה שלווה. כמו כן, אל תפספסו את הנוף ממצפה גרצ'יקו, זוהי אחת התצפיות היפות ביותר בטנריף.

מגרצ'יקו ועד לכפר מסקה (Masca) נוסעים בדרך הררית משגעת, שעוברת לצד צוקים, גאיות ונקיקים עמוקים. תראו שם נופים עוצרי נשימה ושווה לעשות כמה וכמה עצירות התפעלות בדרך! בסוף הדרך המפותלת, רגע לפני קצה הצוק, שוכן הכפר הקטנטן מסקה, וכשתגיעו לשם תבינו למה הוא קיבל את הכינוי "הכפר האבוד". על אף שזהו יעד תיירותי פופולארי, המקום שמר על ניחוח אותנטי ותושבי הכפר גאים בגידולי הטראסות המסורתיים.

לא הרחק משם נמצאים צוקי הענק לוס חיגאנטס (Los Gigantes), אשר צוללים אל תוך הים בדרמטיות מגובה של 800 מטרים. הצוקים הם חלק מרכס געשי ארוך בשם טאנו (Teno massif), ומרשים לראות את אותם "הענקים" מדרום, או מכיוון הים במהלך שייט.

צפו ב-50 שניות יפהפיות מהעיירה גרצ'יקו:

7. סנטה קרוז: טיול בין ישן וחדש

סנטה קרוז (Santa Cruz) היא עיר הבירה של טנריף ושל האיים הקנריים, השוכנת בצפון-מזרח האי. כשתגיעו אליה, תגלו עיר גדולה ומודרנית, בה חיים כמחצית מהתושבים. כאן תוכלו לבקר במוזיאונים וגלריות, ולהתרשם מתיאטראות ומבנים מיוחדים המאפיינים אותה. בין המבנים המרשימים: הכנסייה הקתולית ומגדל הפעמון (Iglesia de la Concepción), שנבנו בתחילת המאה ה-16 של המאה הקודמת, האודיטוריום (Auditorio de Tenerife), שהינו העתק של בית האופרה המפורסם בסידני שבאוסטרליה ומגדלי סנטה קרוז (Torres de Santa Cruz) -אלו הם שני מגדלים תאומים, המתנוססים לגובה של 120 מטרים.

8. רכס הרי האנגה: טיול חובה בצפון האי

הריאה הירוקה של טנריף היא רכס הרי האנגה (Anaga), שנמצא בצפון-מזרח האי, ממש מעל לסנטה קרוז. מחכים לכם שם שלל נופים נהדרים של פסגות הרים מחודדות ומדרונות ירוקים הצוללים אל תוך האוקיינוס. תוכלו לטייל כאן במגוון מסלולי הליכה מסומנים, בין כפרים קטנים וחוף אחד עם חול מוזהב, שיובא הישר ממדבר הסהרה (Teresitas Beach). זהו בהחלט טיול חובה אל צפון האי.