דוברובניק - מדריך נמל התעופה

אם אתם מתכננים טיול בקרואטיה היפה, אחת האפשרויות היא לנחות בנמל התעופה של דוברובניק, הנמצא במרחק של כמעט ארבע שעות טיסה מישראל. זהו שדה תעופה לא גדול, אך יספק לכם את כל השירותים שתצטרכו כדי להעביר את הזמן בנוחות המירבית.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: דוברובניק - מדריך נמל התעופה
Dollarphotoclub ©

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-26/04/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, אך מוגבלים לישיבה בחוץ בלבד.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

מידע כללי על הנמל

שם מלא: Dubrovnik Airport או Cilipi Airport
קוד הנמל: DBV
מספר טלפון: 385-20-77-3377 או 385-20-77-3100
אתר אינטנרט: www.airport-dubrovnik.hr
מספר טרמינלים: 1
מיקום ביחס לעיר הקרובה: 21 ק"מ דרומית למרכז העיר דוברובניק, ליד הפרבר Čilipi.
מפה: קומת קרקע, הקומה הראשונה.

מעבר בין הטרמינלים

נכון להיום ישנו טרמינל אחד בלבד. עד שנת 2011 צפוי השדה להגדיל את שטחו, ויתפרס על פני שטח של 36,500 מ"ר. הוא יכלול מסוף עם ארבעה גשרים ויוכל להכיל 3.5 מליון נוסעים. לכשיוגדל, ייחשב שדה תעופה זה כשדה התעופה הגדול ביותר בקרואטיה והוא אף יכלול גם מלון גדול בן ארבעה כוכבים. בהמשך צפויים להיות שיפוצים והרחבות נוספים.

דיוטי פרי

בטרמינל תמצאו דיוטי פרי קטן, עם מספר חנויות, המציעות למכירה מתנות, סיגריות, אלכוהול, צעצועים, מוצרי מזון מקומיים, בגדים, תכשיטים ואביזרים.

נשארים לישון בשדה?

אין מלונות בשדה התעופה. מקומות הלינה הקרובים ביותר לשדה נמצאים ב -; Cavtat, הנמצאת במרחק של 5 ק"מ מהשדה.

החלפת כספים והחזרי מס

בשדה תוכלו למצוא בנק ועמדה להחלפת כספים. הבנק פתוח בימים שני עד שבת מהשעה 8 בבוקר ועד 8 בערב. ביום ראשון מהשעה 9 בבוקר ועד 3 בצהריים. טלפון 020-771-375. העמדה להחלפת כספים פתוחה מדי יום מהשעה 8 בבוקר ועד חצות. טלפון: 020-773-356.

מידע לאנשי עסקים

בשדה התעופה ישנה גישה לאינטרנט אלחוטי ללא עלות. הנוסעים מתבקשים להציג את כרטיס העלייה למטוס במרכז המידע כדי לקבל גישה חופשית לאינטרנט. בנוסף, ישנן שתי עמדות אינטרנט, אחת באזור הטיסות היוצאות והשנייה אזור הטיסות הנכנסות. ניתן לרכוש כרטיס מוטען לאינטרנט בדוכן העיתונים והקפה.

טרקלין ה-VIP שופץ לאחרונה והוא מציע והוא מיועד לנציגי המדינה, משלחות ונוסעים המבקשים טיפול VIP. הטרקלין מציע קייטרינג של מזון ומשקאות, עיתונים ומגזים מקומיים ובינלאומיים, טלויזיה, טלפון ושירותי פקס וכן חיבור לאינטרנט בחינם.

למגיעים עם ילדים

בשירותים הציבוריים בשדה התעופה, ניתן למצוא עמדות החתלה.

תחבורה לעיר הקרובה

משדה התעופה ניתן לקחת אוטובוס של חברת האוטובוסים Libertas Dubrovnik (טלפון 0800-1910, אתר אינטרנט: www.libertasdubrovnik.hr). שימו לב -; ישנם כמה אוטובוסים היוצאים משדה התעופה, אך לא כולם מגיעים לדוברובניק. ישנם כאלה המגיעים אך ורק ל -; Cavtat, אך משם תוכלו לקחת אוטובוס נוסף, המגיע ישירות אל העיר. בנוסף, ישנן הסעות/שאטלים, היוצאות אל העיר בסמוך לשעות הגעת הטיסות. שם החברה Atlas, טלפון 020-442-222, אתר אינטרנט: www.atlas-croatia.com. כמו כן, תוכלו למצוא גם מוניות, הנמצאות ממש מחוץ לטרמינל. בין חברות המוניות, ישנה חברת Taxi and Trasportation Service Dubrovnik, טלפון 098-725-769, אתר אינטרנט: www.taxiservicedubrovnik.com.

למבקשים להגיע מהעיר אל שדה התעופה - ישנם שירותי אוטובוסים, היוצאים משער העיר העתיקה, שעה וחצי-שעתיים לפני מועד הטיסות היוצאות. אם אתם מתכננים להגיע לסרביה ומונטנגרו, אוטובוס הבוקר יכול להתאים לכם, אך מכיוון שמדובר בשדה תעופה קטן, רק טיסות מזגרב יכולות לפגוש אותו בזמן.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-26/04/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, אך מוגבלים לישיבה בחוץ בלבד.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.