תחבורה בדוברובניק

דוברובניק היא עיר קטנה יחסית ולכן אפשרויות התנועה בה אינן רבות. העיר העתיקה סגורה לכלי רכב אך חוויית הטיול הרגלי בה עצומה. הנה כל מה שצריך לדעת על התניידות בעיר.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: תחבורה בדוברובניק
Dollarphotoclub ©

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-26/04/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, אך מוגבלים לישיבה בחוץ בלבד.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

נמל התעופה

נמל התעופה הבין-לאומי של דוברובניק ממוקם בצ`יליפי (Qilipi). הוא נמצא 17 ק"מ דרומית-מזרחית לעיר. זהו נמל מודרני הנותן שירותים מגוונים לתיירים, ומסוגל לקלוט נוסעים רבים. במקום יש בתי קפה, חנויות, סניף דואר (טלפון: 420771), בנק ומשרד החלפת כספים (טלפון: 375771). אל הנמל ניתן להגיע באוטובוסים של חברת אטלס אשר יוצאים מתחנת האוטובוסים המרכזית בגרוז`, כשעה וחצי לפני כל המראה. חברת התעופה הקרואטית (Croatia airlines) אחראית למספר הטיסות הגדול ביותר לדוברובניק וממנה במשך השנה. מעיר הבירה זגרב יוצאות כמה טיסות מדי יום לדוברובניק הנמשכות כ45 דקות. מיעדים רבים באירופה יש טיסות ישירות. אחד היתרונות הגדולים של חברת התעופה הקרואטית הוא שאפשר לנחות בדוברובניק ולחזור מזגרב ולהפך. חברות השכרת רכב בין-לאומיות פועלות בנמל התעופה בדוברובניק, אבל כדאי להזמין מכונית מראש בארץ (כולל שעת לקיחה והחזרה).

אוטובוסים, מוניות ורכבות

אוטובוסים: מחוץ לעיר - האוטובוסים בקרואטיה מהירים ותדירותם גבוהה. אוטובוסים רבים מגיעים מדי יום לדוברובניק מיעדים שונים, רובם עוברים דרך ספליט (מזגרב ומרייקה). מדוברובניק יוצאים אוטובוסים ליעדים שונים בקרואטיה, בתדירות של כל שעה לערים הגדולות ומדי כמה שעות לעיירות הקטנות ולכפרים. קו מספר 10 למשל, מגיע מצווטט לדוברובניק וחזרה, ומשך הנסיעה כ50 דקות. באזור דוברובניק יש גם רשת של אוטובוסים בין הערים שלוקחות נוסעים ליעדים על האוטוסטרדה האדריאטית. מלבד זאת יש קווים בין-לאומיים הנוסעים לערים מרכזיות במדינות השכנות, כמו לטריאסטה, למינכן, לפרנקפורט, לבלגרד, ללובליאנה ועוד, בתדירות יומית או שבועית (פרטים נוספים באתר האינטרנט: http://web.tzdubrovnik.hr). בתוך העיר - התחבורה הציבורית בתוך דוברובניק טובה. תחנת האוטובוסים המרכזית נמצאת בגרוז` המרוחקת כמה קילומטרים צפונית-מערבית לעיר העתיקה. כרטיסים לאוטובוסים עירוניים כדאי לקנות בקיוסקים, שם זול יותר. קווים 6,1 ו9 נוסעים אל העיר העתיקה.

מוניות: הנסיעה במוניות יקרה מאוד בדוברובניק לכן כדאי להימנע ממנה, בעיקר משום שאפשר להסתדר בעזרת תחבורה ציבורית.

רכבות: ככלל, הרכבות בקרואטיה זולות יותר מאוטובוסים, נוחות, אך אטיות. קו רכבת אחד עובר באזור דוברובניק וממשיך צפונה למרכז אירופה. תחנת הרכבת נמצאת אף היא בגרוז` ומרוחקת רק כמה מאות מטרים מתחנת האוטובוסים המרכזית.

מעבורות

שיט הוא אטי יותר מנסיעה ברכב, אך אם רוצים לוותר על הנהיגה ופשוט להתרווח כדאי לשוט. משום שדוברובניק שוכנת על קו החוף יש לה נמל גדול עם מגוון אפשרויות שיט אל העיר וממנה. מחוץ למדינה אפשר לעלות על ספינה בבארי (Bari) שבאיטליה. בתוך קרואטיה יש כמה אפשרויות: מרייקה אפשר לקחת ספינה שעוצרת בדרך בקורצ`ולה - משך השיט כ20 שעות. מצווטט שטים לדוברובניק כ40 דקות בלבד. בחודשי הקיץ בעיקר פועלות המעבורות באופן רציף בין יעדים שונים לאורך החוף והאיים, וזו הזדמנות להתפעל מנופי הים האדריאטי והחוף.
 יכטות פרטיות שמגיעות לדוברובניק יכולות להזמין מקום מעגן במרינה של העיר או בנמל.

רכב

כדי להגיע לדוברובניק ברכב מצפון קרואטיה ובעיקר מזגרב, נוסעים מערבה אל העיר רייקה (Rijeka), ושם עולים על האוטוסטרדה האדריאטית (Adriatic highway) ונוסעים דרומה. הכבישים בקרואטיה סבירים, אך השילוט בינוני, ולכן צריך לעקוב אחר השילוט המכוון ליישובים שבדרך. מספרי הכבישים מופיעים במפות אך כמעט שלא על הכבישים עצמם. בכל מקרה אפשר להסתדר כי אין הרבה מקום לטעויות, ואם טעיתם - לא נורא, הכבישים חולפים במקומות יפים שלא הייתם מכירים בדרך אחרת... האוטוסטרדה האדריאטית היא אמנם הכביש המרכזי ביותר בקרואטיה, אולם זהו כביש של שני מסלולים בלבד שהנסיעה בו אטית. הכביש עובר על קו החוף היפהפה עד דוברובניק והנסיעה דרומה היא בצד היפה של הכביש. כדאי להקדיש זמן לנסיעה, לעצור מדי פעם, ליהנות ולצלם את הנוף, ואפשר גם לבקר בעיירות הציוריות שבדרך ולצפות אל האיים המנקדים את הים האדריאטי. בדוברובניק אין בעיה לנוע עם רכב למעט בעיר העתיקה הסגורה לתחבורה בכלל, ובה אפשר לטייל אך ורק ברגל.

השכרת רכב:
לכל חברות השכרת הרכב הבין-לאומיות יש נציגויות בדוברובניק, בנמל התעופה או בעיר, אך מחירי ההשכרה גבוהים יותר מאשר באירופה. כמה סוכנויות להשכרת רכב נמצאות ברחוב F. Supila. סוכנויות נוספות:

• Acastus
    טלפון : 425000
     פקס: 425111

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-26/04/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, אך מוגבלים לישיבה בחוץ בלבד.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.