חדשות תיירות ותעופה

מהקיץ הקרוב: איטליה תציע רכבת לילה חדשה וזולה לשני יעדים פופולריים

רכבות הלילה האירופאיות הולכות וצוברות תאוצה בשנים האחרונות. אלא שהמחירים הגבוהים שלהן הופכות אותן לעיתים לבלתי משתלמות עבור מטיילים רבים. מתוך ניסיון להציע מענה זול ונגיש יותר לתיירים, איטליה הודיעה כי תשיק שני קווי לילה חדשים וזולים ממילאנו לשני יעדים מבוקשים: לצ'ה שבחבל פוליה ורג'ו דה קלבריה שבמחוז קלבריה
לירז שפר
תמונה ראשית עבור: מהקיץ הקרוב: איטליה תציע רכבת לילה חדשה וזולה לשני יעדים פופולריים
צילום: depositphotos_razvanchirnoaga

במאי האחרון, השיקה חברת הרכבות European Sleeper רכבת לילה מבריסל לברלין, שמסלולה עובר בפראג, אמסטרדם ועוד ערים אירופאיות מבוקשות. שירות “רכבת לילה טוב” של חברת הרכבות ההולנדית-בלגית, סימן את יריית הפתיחה לקאמבק הגדול שעושות רכבות הלילה באירופה.

רכבות הלילה מתאימות לערכי תיירות בת קיימא, שאירופה מבקשת לאמץ בשנים האחרונות. הנסיעה ברכבת מאפשרת לצמצם טיסות ולהוביל תיירים ליעדם בקלות ובבטחה, תוך שהם ישנים במהלך הנסיעה בלילה וקמים ליעד המבוקש ביום.

אלא שאחת הטענות המרכזיות כלפי רכבות הלילה, נוגעות למחיר הגבוה שלהן, שהופך אותן לאופציה בלתי משתלמת עבור מטיילים רבים. מתוך ניסיון להנגיש את רכבות הלילה לתיירים, מודיעה כעת איטליה - אחת הערים המתויירות והפופולריות בעולם - על השקת שני קווי לילה חדשים, שמקווים להציע חלופה חסכונית לתיירים.

את הקווים תפעיל חברת הרכבות האיטלקית Trenitalia, באמצעות הרכבת המהירה, Frecciarossa, החל מה-21 ביוני 2024 ממילאנו. הקווים יצאו מצפון איטליה לכיוון דרום איטליה, כאשר קו הרכבת הראשון יגיע אל עיר הבארוק לצ'ה, ששוכנת בחבל פוליה הפופולרי (העקב של איטליה) ואילו הקו השני יגיע לרג'ו דה קלבריה, שבמחוז קלבריה. אורכה של נסיעת הלילה אל לצ'ה תיארך קצת יותר מתשע שעות (תצא ב-22:45 ותגיע ב-7:57) ואילו הנסיעה אל רג'ו דה קלבריה, תיארך קרוב ל-11 שעות (תצא ב-21:20 ותגיע ב-8:11).

ומה בנוגע למחיר? כרטיס נסיעה בסיסי לאחד משני הקווים יתחיל מ-29.90 אירו לכיוון – כמעט מחצית ממחירה של נסיעה ברכבות לילה דומות באיטליה. אלא שלמחיר הנוח יש מחיר בדמות המותרות שמציעה הרכבות – ברכבת לא תמצאו קרון שינה עם מיטות, כיסאות מרווחים וגם לא קרון אוכל שמציע ארוחות לנוסעים, שנפוץ ברכבות רבות.

עם זאת, תוכלו לשדרג את הנסיעה שלכם ולבחור במחלקת עסקים, המציעה מושבים נוחים וגדולים יותר, אינטרנט אלחוטי חופשי וחטיפים חינם החל מ-44.9 יורו בקו ממילאנו ללצ'ה וב-54.90 יורו בקו ממילאנו לרג'ו דה קלבריה.