חדשות תיירות ותעופה

בעקבות ונציה: הכפר השוויצרי המשגע שוקל להחיל מס תיירים

לאוטרברונן הוא כפר פסטורלי בלב האלפים השוויצריים, שנראה כאילו צוייר בידי אומן. עם מצוקים דרמטיים, כרי דשא מוריקים ומפל אחד פוטוגני, הכפר הקטן מתמודד עם כמות בלתי אפשרית של תיירים מדי שנה. השבוע, הודיעו הרשויות המקומיות כי הן שוקלות להחיל מס על טיולי יום בכפר הפופולרי, בדומה לזה שנכנס לאחרונה בוונציה
לירז שפר
תמונה ראשית עבור: בעקבות ונציה: הכפר השוויצרי המשגע שוקל להחיל מס תיירים
צילום: depositphotos_janoka82

הכפר הציורי והמוריק לאוטרברונן, הוא פוסטר מושלם של כל מה שעולה לראש כשאנחנו מדמיינים את שוויץ –מצוקים דרמטיים גבוהים, מרחבים ירוקים בוהקים ובהם פרות רועות באחו, בתים ציוריים ומפלים עוצרי נשימה.

אלא שהיופי הבלתי נתפס של לאוטרברבונן יש מחיר. הפופולריות של הכפר הקטן, שרק הולכת וגדלה במהלך השנים בחסות הרשתות החברתיות, פוגעת בשגרת חייהם של 2,400 התושבים המקומיים, שמתגוררים בכפר השוויצרי הקטן. העמק החלומי ובייחוד מפלי שטאובך הפוטוגניים, שהפכו למוקד משיכה עבור בלוגרי טיולים ואינסטגרמיים, גובים מחיר כבד מהמקומיים, שמרגישים כמו “עובדים בלונה פארק” לדבריהם, ונאלצים להתמודד עם חניונים ותחבורה ציבורית עמוסים ומחירי שכירות גבוהים, שהולכים ומטפסים משנה לשנה.

בתגובה לתיירות היתר בכפר השוויצרי, הרשויות המקומיות מנהלות דיון בימים אלו בנוגע להחלת מס תיירים בכפר הנחשק. בין ההצעות השונות הועלתה האפשרות לגבות מס על מטיילים יומיים, בדומה לזה שנכנס לתוקף באפריל האחרון בונציה. במסגרת ההצעה, ייגבו דמי כניסה של 5 עד 10 אירו על מטיילים יומיים בעיר, כאשר בדומה לעיר התעלות, אורחים שלנים בלאוטרברונן יהיו פטורים מתשלום המס. במידה וההצעה החדש אכן תתקבל, היא תחול רק על מטיילים שמגיעים לכפר ברכב שכור, שיאלצו לשלם על הביקור באמצעות אפליקציה ייעודית – גם כאן, בדיוק כמו בונציה.

מחפשים טיסות לשוויץ במחירים משתלמים? כאן תוכלו למצוא טיסות במגוון תאריכים »