איך יודעים שקיץ? כשנתב"ג מתמלא באנשים שטסים לחופשה מעבר לים! כחודש בלבד לאחר פתיחת מבצע 'עם כלביא', שהעמיד את חופשת הקיץ השנתית של מאות אלפי ישראלים בסכנה, נתב"ג חוזר לשגרת הקיץ המוכרת עם עשרות אלפי נוסעים מדי יום. היום (ראשון, 13.7), יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ- 57,500 נוסעים ב-368 טיסות בינלאומיות יוצאות ונכנסות, ועל פי ההערכות והציפיות, בחודש יולי צפויים לעבור בנתב"ג כמיליון וחצי נוסעים, ובחודש אוגוסט 2025 צפויים לעבור כ-1.9 מיליון נוסעים יוצאים ונכנסים.
משרד התחבורה ורשות שדות התעופה פרסמו הודעה משותפת בנוגע להיערכות נמל התעופה הבינלאומי לקראת שיא עונת קיץ 2025: "עם הסרת ההגבלות על טיסות לישראל, נערכים משרד התחבורה ורשות שדות התעופה לגידול בתנועת הנוסעים", כך נכתב בהודעה. "טרמינל 1 ייפתח מחדש, ייחנך מתחם בידוק וצ'ק-אין חדש בטרמינל 3, וחברות זרות חוזרות לפעילות".
הנה כמה מהדברים המרכזיים שצפויים לקרות בנתב"ג במהלך חופשת הקיץ:
פתיחה מחודשת של טרמינל 1
כפי שפורסם בתחילת החודש, טרמינל 1 יחזור לפעילות בתחילת חודש אוגוסט. הטרמינל המשני צפוי להפעיל כ-500 טיסות במהלך החודש הבא. נכון להיום, הטרמינל יהיה פתוח לטיסות של חברות התעופה הישראליות, אל על (סאנדור), ארקיע וישראייר, וכן לטיסות של שתי חברות תעופה זרות, גאורגיאן איירוויז וחברת הלואו קוסט וויז אייר, שתחזור לטוס לישראל ב-8.8. טסים מטרמינל 1? הכנו עבורכם מדריך עם כל מה שצריך לדעת על הטרמינל »
פתיחת מתחם בידוק וצ'ק-אין חדש בטרמינל 3
ב-14.8 נתב"ג יחנוך רחבה חדשה ומתקדמת בטרמינל 3 בשטח של כ-3,900 מ"ר. המתחם החדש יכלול 22 עמדות צ'ק-אין, מערכות בידוק ביטחוני חדישות ומשלוח מזוודות. המתחם נבנה בשלד אלומיניום מתועש, בדומה לטרמינלים חדישים באירופה, ומאפשר גמישות תפעולית מלאה והורדת זמני ההמתנה בימים עמוסים.
השקעות נרחבות בתשתיות נתב"ג
משרד התחבורה ורש"ת מקדמים שורה של פרויקטים אסטרטגיים בנתב"ג, בהם: הקמת מחלף חדש מכביש ת"א-ירושלים, הרחבת אזורי בידוק וביקורת גבולות, הקמת שער כניסה חדש לנוסעים והרחבת אזורי ההסעדה בדיוטי פרי. פעולות אלו, שנאמדות במיליארדי שקלים, צפויות לשפר את חווית הטיסה וההגעה לשדה התעופה, לדלל את העומסים בתקופות שיא ולהציב את נמל התעופה יחד עם נמלי התעופה המובילים בעולם.
מנכ"ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי: ״פתיחת טרמינל 1 והשקת המתחם החדש הם צעדים חשובים שמאפשרים לנו להיערך להתאוששות המהירה בתעופה. אנו פועלים לשפר את חוויית הנוסע ולשמור על סטנדרטים בינלאומיים בבטיחות ובשירות".
שרת התחבורה, מירי רגב: ״חזרת חברות התעופה הבינלאומיות והגידול החד בתנועת הנוסעים הם עדות נוספת לחוסנה של מדינת ישראל. משרד התחבורה ורש"ת ממשיכים לפתח את נתב"ג כדי להבטיח שהשדה הלאומי שלנו יעמוד בכל אתגר,ביטחוני ותפעולי,ישראל פתוחה לעולם ומזמינה את העולם לשוב לישראל".