מסלול עד שבוע בקלוג'

elitepler

”קלוז' נפוקה - שמורת הרי אפוסני “

קרא עוד

עשינו טיול של 5 ימים בעיקר בפארק Apuseni הענק שמתחיל שעתיים בערך ממערב לקלוז'.

נופים מדהימים יערות עבותים ואגמים. הרבה מאוד מים זורמים, נחלים, מעיינות ומפלים.

בקרחות היער פריחה מלבלבת של הרבה פרחים.

פרות, סוסים וכלבים מסתובבים חופשי בדרכים. כפריים נוסעים על עגלות רתומות לסוסים.

נקודות תצפית גבוהות על נוף מהמם.

יש הרבה מאוד מסלולי טיול מסומנים - אלוהים יודע לאן:-) אין את מי לשאול.

בעיות: המבוגרים בד”כ לא מבינים אנגלית. החלק הצפוני של הפארק כמעט ריק מאודם. אין את מי לשאול אם מתברברים. חלק מהכבישים משובשים. לא נורא אבל צריך לשים לב לבורות בכביש.

בחלק הצפוני של הפארק גם באטרקציות אין עם מי לדבר - אין אף אחד. החלק הדרומי יותר מפותח ומתוייר.

מדי פעם כביש אספלט הופך לדרך עפר אבל בד”כ במצב סביר.

תאור המסלול:

מקלוז'- לאיזור Apuseni Mountans

1. מערבה לאגם Tarnita+ ׁbelis-Farnatale+Somesul Cald (לא לרחצה)

לינה בקאבאנה מוטילור- בכפר Marisel - כאן ובכל מקום אחר נתקלנו רק ביחס מקסים מצד כל המקומיים שפגשנו.

2. הליכה למפל Bridal Veil Falls- ליד Rachitelle. הליכה קצרה. מפל גדול ומרשים. המשכנו בהליכה קצרה במעלה ההר אחרי המפל.

Pensiunea-Doru: לינה בפנסיון עם בריכה בנוף מקסים, ליד Belis, בדרך למפל. ניתן לתאם במקום טיולי סוסים.

3. נסענו דרומה שעתיים, לGarda De Sus. כאן כבר יש הרבה יותר אנשים ומלונות.

לינה בפנסיון עם מסעדה Mama-Ute. בקתת עץ מהודרת במחיר מצחיק. נוף מקסים, אבל זה באמת בכל מקום שהגענו אליו.

מערת הקרח Scarisoara Ghetarul - הליכה קצרה. כניסה בתשלום נמוך. מערה לא יפה במיוחד אבל מעניינת ומוזרה. יש שם קרחון בתוך האדמה שנוצר בגלל שלאוויר הקר מהחורף אין איך להתפזר.

נסיעה מגרדה דה סוס לכיוון Arieseni, בדרך יש התפצלות של הכביש לימין לטיפוס על ההר עם האוטו לתצפית מרהיבה

4. Turda- מכרות המלח- יש בפנים משחקיה לילדים, גלגל ענק ושיט בסירות באגם. הכל בתוך חלל ענק בתוך המכרה.

לינה במלון עם בריכה ובריכת מלח- Salis Hotel- נוף מהמם מחדר האוכל, ארוחת בוקר מצויינת

Cheile Turzii- הליכה בקניון יפהפה, נחל בין שני צוקים עצומים, הליכה הלוך חזור שעתייים- שלוש במסלול המקובל. הליכה מתגרת קצת על סלעים חלקלקים. כדאי נעליים טובות.

5. בקלוז' קניות שופינג, קניון Vivo, ויש גם קניון יוליסס

מלון מלודי - בלב העיר הישנה

דברים שתיכננו ולא הספקנו:

ב- Apuseni Mountans - הומלץ לטייל גם באיזור Padis-Cetatile Pouarului אך הגישה היא ממערב, דורש עיקוף ממערב של הפארק- לפחות יום נוסף

כי אין כביש סלול במרכז הפארק (אולי יש 4*4)

אתר - Welcome To Romania

יש אפשרות למפה "אינטראקטיבית' שמציעה אטרקציות תיירותיות במסלול של הכביש שאתה מתכנן ליסוע בו

Cojocna - מעיינות מלוחים

תמונת הפרופיל של יעל חן_3546580
יעל חן_3546580

”4 ימים באזור קלוז נאפוקה והסביבה“

קרא עוד

נחתנו אחר הצהרים בקלוז, לקחנו רכב מהשדה ויצאנו לטרודה. קנינו סים של אורנג (קונים בכל תחנת דלק) עולה 5 יורו, 5 Gb לטלפון ואינטרנט, תוקף של חודש. היינו בWase וגוגל מפות הרבה ולא נגמר. בכללי לגבי נהיגה ברומניה. כבישים ישנים רובם עם נתיב אחד, בעיר/כפר מותר לנסוע 50 קמש. לעיתים נתקעים אחרי משאיות ויש פקקים בחמישי בערב ובראשון בתחילת הסופש ובסופו.

בטרודה יש את המכרות מלח- מומלץ מאוד! מבוגרים וילדים. מעניין ומיוחד. המלצה להגיע בשעות הבוקר המקדמות בין 09-10 (נפתח ב 09) כי אחרי זה יש תורים ארוכים מאוד למעלית (מעלית אחת 7 אנשים כל פעם) . 30 לי כניסה.

אחרי זה נסענו לטיול רגלי Gorge Turda מסלול של 2-3 שעות הלוך ושוב מקסים, קל, מסומן. שווה בקיצור.שמורת טבע עולה 4 לי כניסה.

אחרי זה נסענו לסיגישוארה. היו הרבה פקקים בדרך. סיגוארה מקסימה עשינו סיור עם מדריכה Walking Tour שהיה מלמד ומעניין. בעיית חניה בעיר העתיקה לא להיכנס עם רכב (הקאזה שלנו היתה על גבול העיר העתיקה ואז השארנו את רכב ונכנסו ברגל) - טיפ זה נכון גם לסיביו.

משם המשכנו לסיביו שם טיילנו בעיר העתיקה ולמחרת עשינו מסלול הליכה באזור פלטיניש Platinis זה אתר סקי שבקיץ עולים ברכבל עולה 15 לי לשני הכיוונים. ולמעלה יש מסלולי טיול רגליים (מפת מסלולים בתחתית הרכבל) נוף יפיפיה בכבישים ובהר. מומלץ!

קלוז עיר חיה ותוססת מלאה צעירים, פאבים, בתי קפה. עשינו שם Free Walking Tour שהיה די נחמד קצת להכיר היסטוריה. אם אתם בעניין קניות הקניון הגדול מאוד סגנון מערבי ויש שם רשתות בינלאומיות במחירים מעט יותר זולים מהארץ. בכללי הרומנים היו מקסימים ושירותיים לא ידענו אנגלית בכל מקום אבל ניסו. ממליצה!

תמונת הפרופיל של indexswing
indexswing

”לא מומלצת כיעד בלעדי“

קרא עוד

למי שרוצה להעביר מספר ימים בעיר או שבוע בעיר אירופאית, לדעתי קלוז אינה מתאימה. לצערי העיר לא ערוכה לתיירים. מרכז העיר הישנה מוזנח וחבל כי הפוטנציאל גבוה. הבניינין מתקופת האוסטרו הונגרית. אינם משומרים וחבל. ניתן לערוך טיול של שלושה ימים כאשר יומיים יוקדשו לטיול מחוץ לעיר ויום אחד לטיול בעיר.

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול עד שבוע בקלוג'

אין עדיין פוסטים על מסלול עד שבוע בקלוג'.