”שבוע בגרמניה “
יום 1 - טיסת לילה – עם שחר נחיתה בבון/קלן. נסענו באוטובוס למשרד השכרת רכב בעיר בון – עלות מונית 30-40 יורו (עשרים דקות נסיעה) באוטובוס/רכבת 6.5 יורו לאדם. משם נסענו ישירות ללינה בקלן, לאחר התרעננות, נסענו לעיר העתיקה. שווה להקדיש לה יום.
יום 2 - נסיעה לקובלנץ – העיר העתיקה וסמטאותיה, וכל המומנטים ההיסטורים, הפינה הגרמנית – מפגש הנהרות הריין והמוזל, מעבר לגדה מבצר ענק ניתן לחצות בגשרים – רכב/רגל. מזג האוויר – מעונן וקר ממטרים לפרקים, קנינו מטריה גדולה משם נסענו לבופרד – בכניסה לעיירה יש רכבל כסאות לתצפית גבוהה מעל עמק הריין – גדנסק יש שילוט ויתרנו מפאת מזג האוויר הקר. נסענו לסט גור ללינה. בעיירה מבצר ריינפלד , מעבר לרחוב, תחנת מעבורת או שייט על הריין.
יום 3 - נסענו לעמק המוזל, לאורכו עיירות מקסימות, ומצויירות, בתים בני מאות בשנים. עיירה קוכם – טירה רייכסבורג, ניתן להעפיל אליה עם שרות של אוטובוס היוצא כל 10 דקות מהכיכר המרכזית, 4 יורו לזוג לכל כיוון, בחזרה ירדנו ברגל. עיירה בלשטיין – מבצר מטרניק – לאוהבי ההיסטוריה – נשארו חורבות בלבד. העיירה טרבן טרבך – עצירה לכוס קפה ועוגה. משם נסענו לטרייר – עיירה מקסימה שופעת מומנטים היסטוריים, אפילו הפגנה לא החמצנו כנגד הפאשיזם והנאציזם. אחרי יום עמוס וגדוש חזרנו לדירתנו 150 ק``מ בערך, אבל היה שווה.
יום 4 – מזג אוויר סוער וגשום המסלול המתוכנן – עמק הריין ועיירותיה החלטנו להתחיל מהסוף, מקווים שמזג האוויר השתפר. נסענו לטירת ריכנשטיין לפני העיר בינגן – מוזיאון מרשים משם לעיירה בכרך, היה שומם מאדם , מפאת הגשם השוטף, נסענו דרכה ברכב להתרשמות קלה חזרנו לדירה.
יום 5 - נסענו להיידלברג לעיר העתיקה עיר יפה שופעת במומנטים ארכיטקטונים, בין הגשר ה ראשון והשלישי לאחר ששבענו מהעיר נסענו ליער השחור, בדן בדן, לא לפספס את הטיילת ההומה תיירות , מתחיל בכיכר גוטה ומסתיימת בגן שושנים מרהיב. משם נסענו ללינה בפורבך, במקטע של הדרך הרומנטית שהתחלתה בעצם בעיר רסטט ועד פרודנסטט העיירה פורבך נמצאת באמצעיתה לאחר התרעננות קלה, יצאנו רגלית לטייל בעיירה. נכנסו לפאב לכוס קפה ושירותי אינטרנט.
יום 6 - מפורבך שבנו לכביש 500 עד לאגם קטן ממולסי חנייה לארוחת בוקר וכוס קפה. במקום שייט סירות פידלים, סיור מסביב לאגם. העפלה (ברגל) לפסגת ההר הורנשסגריד 1614 מ` הגבוה ביער השחור הצפוני מצד ימין של האגם יש שילוט. חנות מזכרות ענקית בית קפה/מסעדה יש חנייה במפלס העליון ותחתון, אנו חנינו בעליון, בכניסה לאתר בית קפה/מסעדה שרידים עתיקים. בשביל היורד למפלים שדרת עצים העטופים ביריעות בד מצויירים בידי בני נוער , ליד כל עץ, מתקן עם פרטי היוצר, יצירות של פרחים גדולים מרהיב ביותר. המסלול כ – 45 דקות בירידה מתמדת, המלווה בכ -170 מדרגות, חווית טבע ומים עוצרת נשימה. ניתן לחזור רגלית את כל הירידה, או אחד מבני הזוג חוזר רגלית ויורד בכביש עם הרכב לאסוף. משם נסענו ללינה באוברקירק – ארוחת ערב במסעדה.
יום 7 - נסיעה לשטרסבורג – צרפת, כ – 30 ק``מ ממקום הלינה. העיר העתיקה גדולה מאוד ויש הרבה מה לראות, לקחנו סיור מודרך באנגלית מיני טרם, היוצא מרחבת הדום – 6 יורו לאדם, כ 1/2 שעה – היה שווה בהחלט. בדום – יש מופע פעמונים בשעה 12:00 משם נסענו למנזר סט אודיל – כ-30 ק``מ משטרסבורג מעפילים עם הרכב בכביש מפותל אל צוק הר גבוה, הנוף מדהים ביופיו יש במקום בית קפה/מסעדה. שם נסענו חזרה לגרמניה לאופנבורג, בדרך עצרנו בפארק יפה וגדול על גדות הריין לפיקניק קצר בחיק הטבע, בעיירה על הגבול קלן באופנבורג – סיירנו בעיר העתיקה, מנוחה קצרה של קפה ועוגה וחזרה ללינה.