מסלול ארוך בלימה

yoavm10

”המסלול שלנו בפרו ובוליביה - 30 יום“

קרא עוד

לטיול שלנו בפרו ובוליביה יצאנו באמצע ספטמבר, עונה מתאימה עקב החגים שמאפשרים פחות פגיעה בעבודה. אנחנו יוצאים לטיולים עם מידע רלוונטי, אך ללא תכנית סופית. ידענו שמאצ'ו פיצ'ו הוא אתר חובה, חפצנו לבקר באמאזונס, לצפות בקונדורים בקניון קולקה ובסלאר שבבוליביה. יצאנו בטיסת lan דרך מדריד ומספר שעות לאחר הגעתנו טסנו לקוסקו, נקודת ההתחלה לטיול, ניתן לראות את הטיפ הספציפי העוסק במסלול הטיול במלון המומלץ ועוד. בקוסקו בילינו 6 ימים ולילות (לילה אחד מתוכם באגוואס קליינטס, משם יוצאים למאצ'ופיצ'ו) ומשם החלטנו לטוס לאריקיפה. באריקיפה, העיר הלבנה, שמרכז העניין בה הוא היותה נקודת היציאה לקניון קולקה, בילינו 2 ימים ולילות, במלון Nueva espana ומשם יצאנו לטיול באמצעות Maravillas לטיול בן יומיים בקניון קולקה ששיאו כמובן בתצפית הקונדורים בקניון קולקה. מציבאי עיירת המחוז אליה חוזרים לאחר הביקור בקניון יוצא אוטובוס מצויין של חברת 4M ישירות לפונו, בנסיעה של כשש שעות. הדרך חולפת ברמות הגבעות עוצרים לאוכל ושתיה (כלול במחיר האוטובוס) ומספר תצפיות.

בפונו כבר חיכה לנו נציג המלון San Antonio suits, והביא אותנו למלון הממוקם קרוב מאוד לפלאסה דה ארמאס (מרכז העניינים), יש טיפ על המלון. 2 ימים מספיקים לחלוטין לחוות את העיר, להפליג לאיי האורוס וטקילה ואף לבקר באתר הקבורה. משם יצאנו באוטובוס לקופאקבנה אשר בבוליביה, על שפת הטיטיקאקה. מתוך מטרה כפולה, לחגוג שם את יום הכיפורים ומשם לנסות לצאת באוטובוס ליויוני (הסלאר). 3 ימים בילינו במלון המקסים Aldea del inka, העיירה פחות מקסימה ולא ראוייה לביקור כה ארוך, בכל אופן יש מסלולי טיול באזור ומספר מסעדות לא רעות.

טיסה לאויוני חוסכת את העייפות של נסיעת לילה באוטובוס, כמובן, איש איש ותקציבו. נחתנו וכבר בצהריים היינו בטיול של שלושה ימים בסלאר. לדעתי כדאי לצאת לטיול בן יומיים בלבד, כי תנאי הלינה בשמורה לא מומלצים, תשלום 150 בוליביאנו לכניסה לשמורה, מיותר וההפסד היחיד הוא בויתור על רחצה במרחצאות. שיא הטיול הוא בסלאר הלבן והמדהים, אי הקקטוסים, התצלומים המיוחדים, לינה במלון המלח ועוד. עקב שביתה (שהינה דבר לא נדיר בבוליביה), יצאנו בסופו של דבר באוטובוס ללה פאז. ישנו לילה אחד במלון Berlina, מלון חביב (ארוחת בוקר גרועה). המלון נמצא במיקום מצויין ברחוב אילאמפו, אך הוא יקר, ומלון אינקא שנמצא מולו, זול בהרבה והוא מצויין ומהווה תחנה לתרמילאים רבים מישראל, אך גם לבעלי דרישות גבוהות יותר. נפרדים מאויוני ויוצאים בטיסה לרורהבנקה (דרך לה פאז) באמצעות חברת אמאזונס. חלקה השני של הטיסה במטוס בוכנה קטן הנוחת בשדה ירוק ברורהבנקה, חוויה בפני עצמה. לנים לילה אחד ברורהבנקה ומזמינים טיול לפמפאס בחברת פלאצ'ה המקובלת מאוד על התרמילאים הישראלים. את הזמן ברורה הקטנה שעל שפת הנהר בני מנצלים לשיטוט בשווקים, ארוחת ערב אצל ג'וליאן, שם מדריך אותנו גילי העובד הישראלי בנפלאות האוכל וארוחת בוקר במאפיה הצרפתית המקסימה.

הטיול בן שני הלילות באגן האמאזונס מהווה חוויה שראויה לטיפ נפרד, תנינים להמוניהם, דולפינים, דיג פיראנות וציד נחשים (שלא הצליח). המדריך האינדיאני אלכס, שאף שם רגלו בפי התנין, והטבחית רינה עושים הכל להצלחת הטיול. חוזרים ללילה ברורה, ושוב המסלול של ג'וליאן והמאפיה הצרפתית וטיסה מטלטלת עצמות ונפש לאחר עיכוב של מספר שעות עקב מזג אויר.

לילה נוסף בלה פאז ויום עתיר קניות, המעילים של North face הם אטרקציה, ובכלל, המחיר הזולים והשוק הבלתי נגמר הופכים את לה פאז ליעד מדהים לאוהבי השופינג. טסים ללימה בטיסה בין לאומית יקרה, ומשם במונית למיראפלורס למלון kilari החביב אך המרוחק קמעה. מיראפלורס היא שכונה יפהפיה, קניון Larco mar, הפארקים המסעדות והסביצ'ה. השווקים האינדיאנים המפורסמים של מיראפלורס עמוסי סחורה אך יקרים מאוד בהשוואה לשווקי לה פאז. ושלושה ימים חולפים בנעימים עד לטיסה הביתה עם שהות של מספר שעות וסיור במדריד.

לסיכום, מחירי הטיסות לזוג בש"ח: חברה יעד taca מלימה לקוסקו 1433 taca מקוסקו לארקיפה 1322 אמזונס מלה פז ליויוני 1141 אמזונס מיויוני לרורבנקה 1420 אמאזונס מרורבנקה ללהפז 760 lan מלה פז ללימה 3613 בינלאומית

תמונת הפרופיל של bdhaim1
bdhaim1

”חודש בפרו - טיפים על קוסקו ולימה“

קרא עוד

היות והטיול לפרק זמן קצר יחסית, התמקדנו בפרו באיזור קוסקו והסביבה הקרובה ובאקוודור - בגאלאפגוס, בניוס וקיטו. הטיול נערך בחודשים ספטמבר אוקטובר 2007, כשהעלות הכוללת הסתכמה בקצת מעל 11000 $ לזוג (כולל מרכיב טיסות וטיסות פנים).הטיול אינו מיועד למוצילרים אם כי ריכזתי המלצות שכל טייל יוכל להנות מהן.

מסלול הטיול - נחיתה בלימה 7/9, טיסת בוקר לקוסקו ושהייה בקוסקו והסביבה 11 יום (יומיים ראשונים שהיה רגועה בקוסקו תוך סיור בסמטאות הציוריים של שכונת סאן בלאס, ביקור במוזיאון האינקה ובקתדרלה, 3 ימי ראפטינג עם חברת ``אריק אדוונצ`ר``, יום מנוחה נוסף בקוסקו, 3 ימי טיול אופנועים ב``עמק הקדוש`` כולל ביקור במאקצו פיקצו, יום נוסף למנוחה בקוסקו), טיסת בוקר 18/7 לגוויאקיל באקוואדור, למחרת טיסה לאיי הגאלאפגוס לשיט של 8 ימים (19-26/9), בניוס 4 ימים וקיטו ליומיים. אם אתם קצרים בזמן לעניות דעתנו פרק זמן זה ממצה את הטיול ללא לחץ מיותר.

הזמנת טיסות פנים - את טיסות הפנים לקוסקו וחזרה ללימה, הזמנו דרך חב` Fertur Peru Eirl עוד מהארץ. טל: 51-1-427-2626 (לבקש את קארין). עלות הטיסות 60$ לכיוון.

לימה - מלון: אנו הזמנו מלון עוד מהארץ (El doral). מלון נחמד, לא יותר מזה, בעלות של 60$ ללילה. בלימה הכרנו נהג מונית מאד חביב וישר, ששירת אותנו בשהותינו הקצרה בלימה. היתרון שיקח ויחזיר אתכם משדה התעופה (10$ לאדם לכיוון), יארגן לכם מלון (בהתאם לעלות שתרצו לשלם) וישרת אתכם במהלך שהותכם בלימה.פרטי הנהג - פאקו/פרנצ`סקו, טל :51-1-91047926 , מייל: criiss6@hotmail.com . מומלץ ביותר.
מסעדה: מסעדה יוקרתית ומעוצבת הממוקמת בחוף הים ( ``המסעדה`` בלימה). יש צורך בהזמנת מקומות מראש. שם המסעדה - La Rosanautica. למסעדה אתר :la rosanautica.com
אוכל גורמה, אוירה רומנטית.

קוסקו

• מלון - Hotel Pension Alemana, מלון יפהפה ולא יקר (45$ ללילה לחדר), הממוקם בשכונת סאן בלאס. החדרים מרווחים עם נוף מרהיב.בחצר המלון גינה מטופחת. לדבר עם בעלת המלון (כריסטינה) ולהזמין חדרים מס` 1 או 11 ( גם מחדרים 9 ו-10 נשקף נוף העיר).
  • מסעדות - Fallen Angel.``המסעדה`` בקוסקו. ממוקמת בצמוד למוזיאון פרה קולומביה. עיצוב חלל הפנים מדהים! האוכל גורמה. יש צורך בהזמנה מראש. מסעדה נוספת מומלצת- Pacha Papa, בכיכר סאן בלאס. המנה המומלצת-לוגו. דווקא ממסעדה שהומלצה ע``י רבים (אינקה גריל, בכיכר המרכזית), מאד התאכזבנו.
  • בתי קפה/בארים - Jack`s Cafe בסמוך לכיכר סאן בלאס. Mitologic - באר/מועדון לחובבי הסלסה שביניכם. Ukuku`s pub- באר/מועדון הכולל הופעות חיות של להקות מקומיות.
  • מוזיאונים - מוזיאון אינקה הינו ``חובה``. ביקור במוזיאון זה ממצה (הביקור בפרה קולמביה היה מאכזב). אנו לקחנו מדריך (אריק) שנתן ערך מוסף לביקור. כמו כן רכשנו ממנו ערכה הכוללת שני CD המאגדים את כל האינפורמציה הנדרשת על קוסקו, העמק הקדוש, מאקצו-פיקצו, כמו גם כוללים כמות גדולה של תמונות. הבחור השקיע ואף בנה אתר, כך שניתן לרכוש את הערכה, טרם הגעתכם. אתר המדריך: www.treasuresofcussco.com
  • טיול ראפטינג - 3 ימים באפורימק. את הראפטינג ביצענו עם חברת Eric Adventure בעלות 140$ לאדם (לדבר עם קוקו או אדורנו). היות ושמענו רבות על תאונות שקרו בנהר, בחרנו בחברה זו הידועה כברמת הבטיחות הגבוהה בה וע``ס המלצות חברים.  ואכן, כאחד שערך מספר טיולי ראפטינג , טרם ניתקלתי ברמה מקצועית ובטיחותית שכזו בעבר. מומלץ ביותר, גם בשל אווירת המשפחה שמשרים המדריכים. באם בחרתם בחברה זו דש לגיסוס ( ``המדריך``), זאן קלוד, ויתר המדריכים.
  • סיור בעמק הקדוש- את הטיול החלטנו לבצע באופנועים. המסלול - קוסקו-פיסאק-אוייטטמבו (יום ראשון, לינה באוייטטמבו), לתכנן תביקור בפיסאק ביום א`בו נערך השוק הגדול, ביום שני- רכבת למאקצו פיקצו (מדריך מומלץ Wagner טל 51-84-9730006) ולינה באוייטטמבו, יום שלישי -אוייטטמבו- מוראי (טרסות חקלאיות)- סלינס (טרסות מלח)- chinchero- קוסקו.
תמונת הפרופיל של אנונימי
אנונימי

”הצעה למסלול בפרו בשלושה שבועות“

בעקרון, שלושה שבועות בפרו זה לא הרבה בכלל, אבל אלה הדברים העיקריים ששווה לעשות:

שבוע וחצי בקוסקו - כמה ימים של מסיבות, טרק הסלקנטאי שמגיע למאצ`ו פיצ`ו (4-5 ימים ולא קשה חוץ מהעלייה, ביום השני שאפשר לשכור בה חמור) וכל שאר הספורט אתגרי שיש שם (סנפלינג, רפטינג ועוד הרבה דברים), אם אתם בעניין של קניות אז לכו למולינו (שוק מאוד נחמד וזול בתוך העיר) ולפיסאק (לוקחים אוטובוס אבל זה רק בימי ראשון).

יום נסיעה לאיקה - שלושה ימים באיקה - סקי חולות (ממש כיף!) ויום נסיעה לפיסקו לשייט לראות פינגוונים (לא רואים כל כך הרבה), עוד יום בריכה.

יום נסיעה להוארז- שישה ימים בהוארז - טרק הסנטה קרוז של ארבעה ימים (שמעתי גם על כאלה שעשו שלושה, אבל תבדקו את זה). מאוד מומלץ! צריך להקדיש לזה 6 ימים, כי יום קודם מגיעים לסגור על הטרק ועוד יום תמרון אחר כך.

יש עוד מקומות יפה כמו האיים הצפים בפונו וארקיפה אבל אם אין לכם זמן אז תוותרו עליהם. בלימה אין מה לעשות בכלל, אז חבל לבזבז שם זמן, חוץ מהטיסות.

תמונת הפרופיל של אנונימי
אנונימי

”פרו בחודש - כמה נקודות לביקור“

קרא עוד

לימה- לילה ראשון - אין חובה להזמין מקום מראש, אבל כדאי בהחלט לדעת שמות וכתובת של מספר מקומות, כגיבוי.

טרוחיו, צפונה - באופן כללי, בעיקר בטיול של חודש, לא חובה להתעמק בצפון. טרוחיו עיר נחמדה מאוד, בסמוך אליה שוכן כפר דייגים מקסים (אפשר גם לישון בו) - אם נשארים לילה או שניים בעיר אני ממליצה לצאת לסיור אל מקדש השמש והירח, ואל עיר החול של הצ`אן-צ`אן - תרבות מאוד עשירה ומפותחת שקדמה לאינקה (האינקה כבשו אותם).

מטרוחיו - אפשר לעלות צפונה לאורך החוף לעבר הגבול עם אקוודור - אני לא זוכרת את עיר הגבול (אבל בשום פנים לא לעצור בעיר פיורה) - שם אם אתם רוצים חוף ים זה המקום - שוב, בזמן של חודש, קצת חבל לדעתי. לכן מטרוחיו תעלו להוארז. נקודת יציאה לטרקים. הייתי ממליצה למשל על טרקים של יום אחד או יומיים כמו לגונה 69 (יום אחד בעיקרון, אבל אם רוצים אפשר לעשות אותו גם יומיים - תוספת קמפינג - מוריד קצת מהלחץ של לסיים את המסלול בשעה מסויימת).

מהוארז, צריך בכל מקרה לעבור דרך לימה כשיורדים דרומה - לאורך החוף, לעצור ליום אחד באיקה - ולהיות בדיונות המטורפות והמדהימות של הוקצ`ינה. משם אוטובוס לאריקפה - אפשר להיות יום אחד בעיר ולקחת אוטובוס לילה לקוסקו.

טרק האזנגטה - אפשר לעשות שלושה או ארבעה ימים, במקום חמישה, אבל לא יומיים. (הנסיעה עצמה למקום לוקחת 6-7 שעות ובעצם יוצאים רק למחרת בבוקר). ואז שלושה ימים של טיול.

טיול מהנה.

תמונת הפרופיל של תומר מ.
תומר מ.

”קולומביה-אקוודור ופרו בכחודשיים“

קרא עוד

קולומביה ענקית ולכן כדאי להתמקד באזור מסויים לדוגמא: אני הייתי שם שנה שעברה שבועיים אבל רק בצפון קולומביה- קארטחנה, סנטה מרתה (כולל טרק -6 ימים לעיר האבודה) ופארק טירונה.

אקוודור בשבועיים גם אפשרי: קיטו, אוטוולו, מונטניטה, בניוס ווילקבמבה + מעבר לפרו.

פרו בחודש: מסלול כללי: אריקיפה-->פונו-->קוסקו.

נחיתה בלימה וטיסה למחרת לאריקיפה. קוסקו – עיירה יפה ומלאת הצעות לטיולים בסביבתה ומשלבת גם חיי לילה תוססים. קוסקו מאוד גבוהה כך שעל מנת שתוכלו להתרגל לגובה, מומלץ שלא לצאת לטרקים למחרת אלא לתת לגוף להתרגל – ניתן ליסוע לשווקים מסביב (כשעה נסיעה) אני אהבתי את פיסאק – שוק מוקף כפרים מסביב – מקום מעולה לתמונות שיוצאות כמו גלויה, וגם יש לא מעט מזכרות נחמדות. יש גם את מולינו שלדעתי זה כמו שוק הכרמל... ניתן לשלב את שניהם ביום אחד. בקוסקו ניתן גם לצאת לראפטינג בנהר האפורימק- חויה ואדרנלין בנופים מאוד יפים (3 ימים במחיר של כ 100$).

טרקים וטיולים - ניתן להגיע למאצ`ו פיצ`ו בטרק (או ברכבת) של 5 ימים בנופים מאוד יפים ומגוונים מאלפיני ועד ג`ונגלי ,הגעה לעיירה עם מעיינות חמים וגולת הכותרת – המאצ`ו פיצ`ו (מחיר של כ 125$ כולל הכניסה לאתר עצמו). עוד חוויה ממש שווה זה הטיולים לג`ונגלים בפארק מאנו (קצת פחות מתוייר) או לפוארטו מאלדונדו (מינימום 5 ימים בעלות של כ 50$ ליום כולל הכל). האזנגטה – טיול סוסים שרוב הישראלים מכנים אות טרק (לא ממש ברור למה), הטיול עובר בנופים אלפיניים, הרבה מקומיים ואלפקות לכל אורך הטיול (4 ימים כ 50$ לכל הטיול).

פונו- שייט לאיים הצפים (ניתן להגיע לפונו בנסיעת לילה מקוסקו וכבר באותו יום לצאת לתור).ארקיפה- עיירה מאוד יפה עם הקניון המפורסם – קניון דל קולקה – טרק של יומיים (כ-50$).

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול ארוך בלימה

אין עדיין פוסטים על מסלול ארוך בלימה.