כמה עובדות חשובות למשפחה המטיילת

• בהרים נוטה להתקרר בערב. גם באוגוסט.

• לוקח המון זמן לאוכל להגיע במסעדות (30 דקות המתנה. קל) צריך להיערך בהתאם.

• יש הרבה מה לראות. והכי כיף לטייל. זה כולל נסיעות ממושכות. אם נערכים בהתאם, לפי שנת צהריים... עם הפסקהכל 40 דק... מוסיקה ומשחקים. זה עובר בכיף וסופר מתגמל.

• כמשפחה עירונית, יש משהו כל כך מרגיע במרחבים ובירוק המרהיב של רומניה. ואנחנו מצאנו, שלא כהרגלינו בקודש, שהפעם אנחנו משאירים הרבה מקום לספונטניות, ולחוויות לא מתוכננות לקחת חלק בלוז שלנו. סתם לשוטט באיזור הלינה שלנו, לשתות בירה ולתת לילדים להתרוצץ בדשא, ולחקור את הסביבה החדשה. מצאנו שזה מסב לנו הנאה גדולה הרבה יותר מוי על עוד אתר תיירותי.

• פלייליסט טוב זה זהב. כזה שלא רק כיף לילדים, אלא גם להורים. ויש כאלה בשפע. קחו בחשבון שתשמעו אותו בלופ. אבל הוא מציל נפשות, אז ביחרו את תוכנו בקפידה.

• תתפצלו. תור ארוך מידי? שיטוט משמים בחיפוש חניה??? קחי את הילדים, שחקו משחקים. מצאו איזו גינה להשתולל בה. ותאחדו כוחות אחכ.

נחיתת ערב, לינה בקרבת השדה.

רוב האנשים שישנים בבית הזה עושים זאת רק לשם כך. וזה ממש מורגש. בית ענק ומרוהט אבל חסר חיים או אופי.

מחיר ללילה - 205₪

ציון - 3

יום 2 - מצטיידים בקפה ומאפה בתחנת דלק, הכי יבש. אבל להוטים כבר להתחיל רשמית בטיול. שווה להצטייד במשהולבוקר הראשון אפילו מהארץ. כאן לא היה שום דבר קרוב.

נסיעה של ...... שעות.

הגענו לכפר Valea Bradului

הנופים, המרחבים, ירוק בעלי חיים. הכל פתאום קורה. מארחת מדהימה קיבלה אותנו בסבר פנים נהדרות. דבר שעוד לאהתרגלנו בו. מראה לנו את החדרים שלנו, ממוקמים במבנה ע-נקי, שעמד כולו באותה העת רק לרשותינו. עם מטבח משותףוחדר אוכל ענקי עם נוף מרהיב של שטחים מוריקים.

מחיר ללילה - 280₪

ציון - 8

יצאנו לסיבוב בעיירה הקרובה Cimpulung

לצהריים וסידורים קלים, כרטיס סים, וקניות בסופר לארוחות בוקר/ ערב ונשנושים לימים הקרובים.

כשחזרנו, בהמלצתה של המארחת, יצאנו לסיבוב רגלי בכפר. כעבור מרחק של 20 מטר, נעצרנו להציץ על משפחה שערכהשיפוץ קל בבית. ועבדה עם מכונת מלט ביתית. ומסביבם עשרות תרנגולים חופשיים. חוויה נהדרת לילדים.

לא תיארנו לנו, שתוך דקות, נהיה מושבים סביב שולחן מכובד, ערוך כיד המלך, תוך שאלמוג מרים לחיים צ׳ייסרים שלמשקה מקומי עם הנכד.

הם הראו לילדים את כל החיות שלהם - סוס, יונים, חזיר, תרנגולים.... וכל פעם שעשינו סימן להמשיך, התעקשו שנישאר. הייתה חוויה יוצאת דופן.

גם בשאר הסיבוב נתקלנו בעוד שכנים מקסימים, אחת שקטפה פטל משיח, והגישה לנו כמות גדולה. רומניה מסבירה לנופנים.

יום 3 - התעוררנו לבוקר מדהים, כשממרפסת החדר שלנו, סוסה וסייח מלחחים עשב ירוק.

אימצנו טיפ מהמארחת, וכשסיימנו לאכול ארוחת בוקר, לקחנו פניה ימינה מהבית שלנו, לטיול קצר ביער הסמוך. גם בימיםחמים כמו באוגוסט, ביער יש רוח רעננה ונעימה. וצל אדיר של כל העצים. מצאנו בלוטים, איצטרובלים מיוחדים ופטריות.

בשעת צהריים, מתוזמנת עם השנצ של הילדים, יצאנו ליעד הבא - Arefu

אחר הצהריים הגענו לכתובת אותה סגרנו לילה קודם, גרין וילה https://abnb.me/f01T1iuvhZ

קיבלה את פנינו מאמה משגעת, בהמשך הצטרף אליה בעלה. עם שלל פירות ומאפים תוצרת בית, שלמחרת גם קיבלנואותם בשקית לדרך.

בית מתוק להפליא. מעוצב בטוב טעם, וגינה מטופחת בקטע אחר. פינקו אותנו בארוחת ערב ואפילו בוקר למחרת, שלאהצלחנו לסיים.

מחיר ללילה - 350₪

ציון - 8

יום 4 - עם סיומה בקושי של ארוחת בוקר סופר מפנקת. וטיפות של גשם דק שהחלו לרדת בעקביות. ימאנו אל עבר היעדהבא. הטרנספגרשאן, אחת מ 10 הדרכים היפות בעולם. חציה הראשון עבר עלינו בנעימים, והמראות אכן מרשימים מאוד, אבל ככל שהיה ידוע לנו, החצי השני הוא המפורסם יותר.

אז תזמנו את הילדים להירדם, וכיאה לילדים מצטייני חו״ל כשלנו, הם נרדמו, ארגנו נשנושים, מוסיקה כייפית ו..היידהלמנהרה לצד השני. שם חיכתה לנו הפתעה! ענן ערפל סמיך ולבן, שבקושי איפשר לנו לראות את הרכבים ממול. ובטח לאלהתפעל מהדרך היפה.

אז... זה בהחלט משהו ששווה לבדוק, זה פשוט תחזית הערפל בכל תחזית מזג אוויר, שכאן היא קריטית. לנו זה השתלבבדיוק בלוז של הטיול, כך שלא היינו משנים את התכנון בגלל זה. אבל למי שחשוב אז קריטי לבדוק.

בדרך לבית החדש, עצרנו בבתים של אנשים אחרים מפעם Castelul de Lut. מקום יפה. הדרך עוד יותר, עוברים בעמקשנקרא עמק הפיות, אז תארו לכם... מוביל בדירוג ׳הופעות באינסטגרם׳ (מסתבר שיש דירוג נחשב שכזה). על הדרך נחמדלבקר. לא במיוחד.

כחצי שעה נסיעה משם, ומרחק חצי שעה נסיעה מסיביו, הגענו לבית החדש.

גם אותו מצאנו יום לפני, היו לנו שני לילות, והיינו בערך השניים להתארח במקום החדש. לצערינו זה לא היה מקום כלבבינו. קומה ראשונה ברגל, כזה שמנסה להיתפס כפנסי, אבל בשכונה הכי פח... משהו מוזר. וגם הכי יקר עד כה.

מחיר ללילה - 370₪

ציון - 5

יום 5 - יוצאים לטיול עירוני, סיביו. עיירה מתוקה להפליא. טיילנו בה ביום ראשון, אז היו גם שלל דוכנים של אומנים מקומיים. אוירה סופר נינוחה ונעימה. פשוט כיף גדול.

אחרי אתנחתת ארוחת צהריים, המשכנו בנסיעה ל״מוזיאון פתוח״ Astra Museum, המקום מדמה מעין עיירה בעברלהבנתינו, אבל עזבו אותכם תאוריה ;) המקום הורס!!! בתוך מעבה יער עם עצים דקים דקים וצפופים צפופים (קחו רגעלטייל ממול האתר, לא תתחרטו), יש אגם מלאכותי ע-נק. מלא טרסות וספסלים משקיפים, תחנות רוח. בעלי חיים. מקוםפשוט מהמם.

ניתן גם להשכיר לפי שעה קורקינטים מפצפונים לגדולים ממש. וזה שווה לאללה.

יום 6 - יצאנו בשמחה לעבר היעד החדש. עצירה ראשונה, טירה - Făgăraș. לא משהו. לא ארחיב.

משם הגענו לבית שלנו לארבעה ימים הבאים. ברוכים הבאים לגן עדן !

לינה ליד בראשוב http://www.booking.com/Share-zjStO8

מחיר ללילה - 190₪

ציון - 9

יום 7 - שמים פעמינו לדינו פארק, הילדים בהתרגשות שיא ו.... וואו! זה כל כך היה שווה את זה. מדובר בגן עדן לילדיםממש, פארק שעשועים אדיר, ומסלול עם דמויות של דינוזאורים בגודל טבעי. הכל ממוקם בתוך מעבה יער, שמצל באופןטבעי את הכל. סטנדרט בינלאומי לא פחות.

אחרי האנרגיה שהשקענו בחלק הראשון, לקחנו אתנחתת צהריים בבית הרומני שלנו.

את הערב העברנו בעיירה שוויצרית במלוא מובן המילה - Moieciu de Sus

אין שם אטרקציה מיוחדת, אבל כמה שרומניה קסומה ויפיפיה, אז העיירה הזו מותחת אותה עוד קצת. הכל מרהיב, ושונה. קשה להסביר. לא הייתי נוסעת לשם במיוחד. אבל אם ממוקמים באיזור ויש שעות פנויות, הכי שווה.

יום 8 -

בראשוב, עיר נפלאה. מילת המפתח למשפחה המטיילת - פיצולים וחלוקת תפקידים. בעוד אלמוגי חיפש חניה באיזוריםעמוסים, ירדנו בשניה מהאוטו, ובילינו בנעימים בגינת שעשועים.

אותו כנ״ל ברכבל. התור ארך למעלה משעה. ובאיזור אין יותר מידי מה לעשות. אז... התפצלנו. אני עם הילדים. משחקיםומתרוצצים ברחבה מטה. ואלמוג מנעים את זמנו בשיחות. זה היה כיף! היה יפה מאוד! והיה הכי שווה את זה. הנוף ממשמרהיב. את שארית היום בילינו בסיבובים בעיר העתיקה. ושבנו הביתה עייפים שבעים ומרוצים.

יום 9 -

לקראת נסיעה ממושכת ליעד המרכזי שלשמו התכנסנו. עצרנו בסופרלנד. המקום עצום בגודלו, טומן בחובו אופציות לכלהגילאים ממש. מומלץ בחום רב.

הילדים ישנים. יוצאים לדרך.

מדובר בחווה מרוחקת, שאת כל הטיול שלנו לרומניה בנינו סביב המלצה רותחת שקיבלנו אודות החווה הזאת.

מדובר במקום מרהיב שהוקם על ידי כמה אנשים מדהימים, שהחליטו ליצור להם מפלט מהעיר הגדולה, ושם הם משמריםאת ההיסטוריה הרומנית, החל מעיצוב ושימוש ברהיטים עוצרי נשימה, וממשיך לשיטות בישול והכנת אוכל (אוכל טרי מגווןעשיר וערך לכל חיך), ועד פעילויות העשרה לילדים שכולל הכנת בובות מסורתיות, נפחות

שהיה בקרבת חיות המשק, האכלתם למי שמעונין בכל

מעבר לשלל האטרקציות שמציעה החווה, ופשוט שהיה מרגיעה ונעימה בכל הפינות המרהיבות שיש בשטחה העצום

היא שוכנת בצמוד לנהר שוצף שמשמש ומאובזר ממש כחוף ים קטן ופרטי

אחת החוויות היותר נעימות ומיוחדות שיצא לנו לחוות עם המשפחה והילדים בחול

ממליצה בחום !

מחיר ללילה - 250₪

ציון - 10

יום 10, 11, 12 - חווה

יום 13 - נסיעת צהריים לבוקרשט

מזרקות

לינה http://www.booking.com/Share-h9qPl3

מחיר ללילה - 185₪

ציון - 6

יום 14 - טרמה והעיר העתיקה

יום 15 - מוזיאון הטבע, גינת שעשועים