טיול 21 יום נטו למקסיקו

יצאנו 2 חברים בגילאי 60 , טיול עצמאי מקסיקו סיטי, סאן קריסטובל, יוקטן כולל הקרביים , ספטמבר-אוקטובר 2019

הקדמה – היינו מצויידים עם חומר שהודפס בארץ כולל תמונות כאשר על יד כל תמונה רשום שם המקום באנגלית. למה תמונות? אם תרצו לשאול על מקום מסוים תראו להם את התמונה זה יעזור לכם.

טיסה למקסיקו סיטי עם אל איטליה דרך רומא. לא מומלץ! מטוסים ישנים , כסאות לא נוחות, אין מסך טלויזיה אישי. הגענו עייפים לשדה תעופה של מקסיקו סיטי .

טיסות פנים - הזמנו במקום דרך משרדי נסיעות.

כסף – בשדה תעופה של מקסיקו סיטי יש 2 מקומות של change. אחד לפני שלוקחים את המזוודות והשער פחות טוב להמרה, השני אחרי שלוקחים את המזוודות יוצאים לאולם נוסף והשער שם הרבה יותר טוב. כלל - כסףפורטים רק עם דרכון ויש מקומות שצריך למלא טופס. פרטנו במקסיקו סיטי והקריבים ב change , סן קריסטובל אנו פרטנו בבנק 100$ = כ 18,000 פסו בהמשך הטיול הסכום ירד ל 16.500 פסו.

מוניות במקסיקו סיטי הזמנו דרך אחד האשנבים בטרמינל מסתבר שזו לימוזין המחיר 720 פסו לזוג – יקר מאוד, לא מומלץ! אפשר לקחת מונית מחוץ לשדה התעופה העלות למלון במרכז מקסיקו סיטי עולה 200 פסו לזוג. אם יש לכם הובר העלות זולה יותר. מונית בתוך העיר- שעצרתם ברחוב לפני הנסיעה שאלנו עלות, אפשר ורצוי להוריד מחיר ברוח טובה עם חיוך. הזמנתם מונית מהמלון העלות היא 200 פסו. אנו הזמנו מבתי מלון רק לשדה התעופה. לגבי שאר המקומות - ראו בהמשך

מקומות לינה - במקסיקו סיטי הזמנו דרך בוקינג מלון סלבדור כ 400 מ' מהמרכז 800 פסו ללילה ללא ארוחת בוקר, ללא מיזוג, היה מאוורר, מלון טוב. לגבי סן קריסטובל והקריבים אספר בהמשך...

סיור חינםצריך לקבוע מראש עם החברה דרך האינטרנט ( אנחנו הזמנו כבר מהארץ) , כנסו בגוגל לסיור חינם במקסיקו סיטי, כ 3 שעות טיפ כ 10 -5 $ מומלץ! לגבי סאן קריסטובל ראו בהמשך.

אוכל - יש רשתות של חנויות זולות שאפשר למצא כמעט הכל! חפשו אותן הן נמצאות בכל מקום

1. 7/11 ( סבן אילבן המוכרת )

2. OXXO גדולה יותר מהראשונה. שתי הרשתות פתוחות מוקדם בבוקר

בעיקרון האוכל זולבערך 40-60% מהארץ. אוהבים עופון בגריל? עוף במקסיקנית POLLO פויו , שאלו מקומיים איפה מוכרים, יש מסעדות מקומיות הייתי באחת כזו בפלאיה דה לכרמן, מקומיים באזור של השדרה ה 10 ורחוב 6-8 בערך היפנו אותי למקום קרוב נחמד, שואלים מה אני רוצה ושוקלים הזמנתי חצי עופיון בצלחת עם תוספות והיה מושלם :) סיפרו לי שאפשר להשיג בדוכנים POLLO בתוך לחמניה וזה מעדן.

לבוש לא משהו מחייב, קחו לכם מכנס ו 2 חולצות ( קייציים) ליציאה בערב. חובה מעיל דק וקל לגשם שיהיה עליכם כל יום כל היום בסן קריסטובל ובקריבים למה?

מזג אוויר בסן קריסטובל ובקריביםיכול להיות במשך היום חם ופתאום יורד גשם חזק מאוד! הרעמים נשמעים מרחוק ומגיעים אליכם תוך דקות ספורות ואין לכם לאן לברוח. הגשם יורד כחצי שעה ונעלם. לאחר מכן השמש חוזרת לחמם...

חייבים כרטיס סים - קבלנו אינפורמציה בפייסבוק לגבי סוג הכרטיס, חשוב לבדוק שהכרטיס תומך בפייסבוק, ווצפ, ג'ימייל , טלפון אם צריך וכו' . אנו רכשנו בסן קריסטובל על יד בית חב"ד. כל הטיולים הפנימיים שהזמנו קיבלנו אישור בווצפ, כל כרטיסי הטיסה עדיף שיהיו גם במייל שלכם.

מקסיקנים אנשים נחמדים, אדיבים, אין חשש להסתובב במקומות מרכזיים, כאשר אתם מצלמים אותם הציעו תשלום לפני צילום, תשלום שווה ערך של שקלים בודדים - הם יצטלמו בחיוך.

__________________________________________________________________________

יום 1. הגענו בשעות הבוקר - צהריים התמקמנו במלון, מפות, הסברים ויצאנו לרחובות המרכזיים וההומים של עיר, מלא אנשים, תיירים, מקומיים, מיד התמזגנו בחגיגה המדהימה… הרבה מאוד שוטרים, אין חשש אבל צריך לשמור על החפצים שלכם.

מזג אוויר חמים, דרך הרחובות ההומים והיפים הגענו למרכז ולכיכר סוקאלו - זוקאלו והקתדרלה המטרופוליטנית הגדולה. תסתובבו, תחוו, תצטלמו, תהינו מהאווירה המדהימה... על יד הקתדרלה יש כמה דוכנים של אינפורמציה לתיירים, תיקחו מפות תבררו איפה יש משרד נסיעות ( כ 100 מטר משם) אם צריכים לקנות כרטיס טיסה זה המשרד היחיד שמצאנו :)

יצאנו לסיור חינמי שהוזמן מראש מהארץ , הזמנו למרכז ההסטורי , העיר העתיקה, הסיור יצא מהקתדרלה הגדולה וערך בערך כ 4 שעות , היה מושלם , רכשנו קצת כיוון וידע מקומי.

המדריכה הציע לנו לצאת איתם למחרת ליום טיול לפירמידות Teotihuacan זהו אתר ארכיאולגי מפורסם, נמצא במרחק של כ 40 ק"מ, הסיורים דרכם יוצאים פעמיים בשבוע באוטובוס . אם אתם לא מבינים אנגלית או ספרדית טוב אין צורך לנסוע מאורגן, המדריכים מדברים אנגלית או ספרדית מהר ולא תבינו כלום. לכן ממליצה מאוד לנסוע באופן עצמאי! העלות ממש זולה יותר. צריך לנסוע לתחנה מרכזית כ 15 ד' ממרכז העיר ומשם יש אוטובוס לפירמידות כ 20 ד' צריך לקנות כרטיס בקופות.

בערב ראש השנה נסענו לבית חב"ד שנמצא מרחק נסיעה של כ 25 דקות. עצרנו מונית ברחוב עלות 60 פסו ( במלון ביקשו 200 פסו) . כדאי מאוד להזמין מקום לחב"ד כבר מהארץ, הגיעו אנשים ללא הזמנה וזה היה מאוד מביך... בחזור ביקשנו ממישהו מהמטיילים שיזמין לנו מונית. יום גדוש, מהנה, וכן גם מעייף :)

יום 2. הצטרפנו לקבוצה בשעה 8.00 בבוקר ליום סיור לפירמידות כ 12 מטיילים מכל העולם מצוידים במים ואוכל לכמה שעות, נסיעה באוטובוס כ 15 ד' לתחנה מרכזית. בתחנה המרכזית המדריך קנה כרטיסים לאוטובוס שיוצא לפירמידות, נסיעה של 20 ד'. חשוב! האתר כולו חשוף לשמש / לגשם יש ללכת ברגל בדרך כורכר ומי שרוצה עולה לפירמידות

כשחזרנו למרכז, הלכנו והזמנו ממשרד נסיעות כרטיסי טיסה לסאן קריסטובל 98$ . למחרת היינו צריכים לחזור למשרד ולקבל את האישור והכרטיס. חשוב! ללכת למשרד שמדברים טוב אנגלית !!! משרד מומלץ.

יום 3. Zona Rosa והמוזאונים לקחנו את המפה וכרטיס נסיעה לרכבת תחתית שקיבלנו במלון , את הכרטיס מטעינים באשנב מאויש בקופת הרכבת, אפשרות נוספת להגיע לרכבת ולרכוש באשנב כרטיס

+נסיעות ( דומה לרב קו ) . העלות ממש מגוחכת , הנסיעה יעילה, תחנות מסומנות לפי תמונות ולכן צלמו את המקום שממנו אתם נכנסים כדאי שתדעו לאן לחזור!!!

נסענו ברכבת עד ל Zona Rosa אזור יפה מלא בחניות, בתי קפה ומסעדות מכאן הלכנו ברגל דרך הרחוב הראשי והיפה ל פארק צ'פולטפק והמוזאונים הליכה של 30-50 ד'

הפרק גדול ויפה, ובו יש מבחר גדול של מוזאונים, כדאי להתעדכן בארץ לאן ללכת... מומלץ ללכת למוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה, מוזאון גדול ויפה, עלות כניסה כ 100 פסו (10שח).

חזרנו למקסיקו שנית בסוף הטיול

יום 4 . סן קריסטובל (2.10 )בבוקר טיסה של שעה לטוקסלה זה שדה תעופה הכי קרוב לסן קריסטובל . כאן אני רוצה לייעץ לכם לשבת כל אחד בצד אחר של המטוס למה? בצד אחד לזיכרוני ימני רואים הרי געש למזלנו המטוס היה ריק ויכולנו להחליף מקומות. לאחר נחיתה, קנינו כרטיס לסן קריסטובל עם שאטל של חברת ADO עלות 200 פזו לאחד, נסיעה של כשעה מגיעים לטרמינל של סן קריסטובל ( קחו נשימה עמוקה וחוו את המקום המקסיקני כי לכאן לא תגיעו יותר ) משם לקחנו מונית למלון במרכז העיר עלות כ 40 פסו. חוויה שונה של מקום ... הגענו למלון שהוזמן דרך בוקינג לא מומלץ נשארנו לילה.

למחרת עזבנו לאחר שהזמנו מקום במלון ( YU ( YOU בהמלצת בית חבד hotel boutique טלפון 9671592066 המיקום מרכזי על יד בית חב"ד, אם תגיעו לחב"ד יכוונו אותכם. 600 פסו לחדר עם 2 מיטות גדולות או 500 פסו למיטה אחת גדולה (ללא ארוחות) אבל יש על יד הקבלה מיחם מים חמים. מלון מקסים 2 קומות רובם ישראלים

YU כתובת מלון calle cuauhtemoc 18 col. centro san cristobal de las casas

לדעתי, אפשר להגיע מהשדה ישר לחב"ד שנמצא במקום מרכזי ושם ללכת לחפש בסביבה מלון, בית חב"ד קרוב גם לבית של יגיל ומרכזי מאוד.

יום 5. הגענו לחב"ד כאן פגשנו את הרבנית והילדים שלהם 8 במספר בגילאי חצי שנה- 10 שנים, הילדים מסתובבים, מנקים, מבשלים, מגישים לנו, בעצם עושים הכל ... הרב שולט על כולם דרך מצלמות במעגל סגור :) תתנהגו יפה !

בחב"ד, קיבל אותנו בחור צעיר שמסר לנו אינפורמציה על טיולים, איפה לקנות סים, איפה יש מכבסה, איפה לפרוט $ - בבנק היה שער הכי טוב, איפה הבית של יגיל ( שנימצא על הכביש הראשי כ 100 מטר מהקתדרה הגדולה והמדהימה ) , מה יש לאכול בחב"ד וכו' , לכאן מגיעים מטיילים בכל הגילאים ניזונים אחד מהשני באינפורמציה הכי הכי עדכנית. כאן הרגשנו בבית :)

זה המקום גם לברר איך להגיע לגוואטמלה שהייתה בתאריך זה די גשומה ( 6 שעות נסיעה קשה). בהמשך הסתובבנו בסן קריסטובל המדהימה...

תסתובבו חופשי בעיר המדהימה גם ביום וגם בלילה ללא חשש , יש המון הופעות רחוב בעיקר של אינדיאנים , יש מסעדות, פלאפל, שווקים יפים ... כיףףף!

יום 6 הצטרפנו לסיור של חברת פרי טורינג שיוצא כל יום בשעה 10 בבוקר ממרכז הרחבה של הכנסייה הגדולה ( אני חושבת שיוצא סיור נוסף מאוחר יותר). הם מבקשים טיפ של 10$, טיול מקסים בלעדיהם לא היינו מגיעים למקומות מקסימים ומיוחדים. אין צורך להזמין מקום מראש, בערך כ 3 שעות.

בחזור הלכנו לבית של יגיל לברר על טיולים, גם כאן עזרו לנו אבל בקבלה היו קצת חסרי סבלנות... מי שעזר אלו הצעירים המדהימים שמתארחים במקום ונהנים. המליצו לנו על טיולים ... נעזרנו בהם די הרבה. הטיולים דרך יגיל כולם צעירים ותרגישו לא בנוח! אנו יצאנו איתם ועם משפחות נוספות שבאו לבקר את הילדים המטיילים שלהם למפלי צ'פניון (ראו בהמשך)

טיולים אפשר לרכוש במשרדים הרבים הפזורים בעיר.

שישי שבת אכלנו בחב"ד, הם דורשים לשלם מראש עבור הארוחות הטעימות... שווה

יום 7 סיור כפרים על סוסים עייפים:) הזמנו דר חב"ד , בערך 3 שעות + שעה של המתנה בבוקר עד שיצאו, טיול נחמד אבל לא מומלץ. כדאי לברר בעוד סוכנויות על טיול זה ללא סוסים. בחזור תפס אותנו גשם שוטף ... חזרנו לארוחת צהריים בחב"ד שם פגשנו משפחות שהגיעו לבקר את הילדים שלהם ששהו במקסיקו וטיילו איתם. אחת הצעירות אמרה שחברים שלה מהבית של יגיל מארגנים וואנים לצאת למחרת למפלי צ'מפיון, ארגון פרטי חייבים להירשם ולשלם. כל מי שהיה במקום נירשם (יצאנו ביום 8)

ח ש ו ב ! כרטיס טיסה לקנקון או למקום אחר לקנות ברגע שאתם יודעים מתי רוצים לטוס. משרד נסיעות מצאנו לאחר שעות של חיפושים ברחוב מרכזי בגב של הקתדרלה. ביום שבת עובדים עד הצהריים, ראשון לא עובדים, את הכרטיס מקבלים ביום המחרת... הם היפנו אותנו גם למשרד נוסף... עלות כרטיס לקנקון בשעות הבוקר כ 110$ של חברת ויווה. לא לרכוש כרטיס דרך האינטרנט זה לוקח המון זמן יקר וגם לא בטוח שיהיה לכם כרטיס ... אל תשתכנעו מהחברה הצעירים :) שנמצאים בסן קריסטובל חודשים ומשופעים בזמן... ( אנחנו הצלחנו להשיג דרך משרד כרטיס אחרי 3 ימים! )

יום 8 דרך יגיל יצאנו בבוקר 4 וואנים של משפחות וצעירים ישראלים ליום כיף ... בדרך עצרנו בסופר לקנות אוכל למשך היום, יום מהנה של טבע, חברים עשו אומגה מעל המפלים יום מהנה ביותר...

יום 9 טיול מאורגן שהזמנו דרך מלון YU לטוקסטלה שכולל שייט tuxtla Gutierrez נסיעה של כשעה עד טוקסלה ושם פיזרו אותנו לסירות קטנות שייט די מהנה ומעניין של כמה שעות...

יום 10 ערב יום כיפור, טיסה לקנקון (8.10) - דרך מלון YU הזמנו מונית לשדה תעופה טוקסטלה, נסיעה של כשעה ורבע. אפשר לנסוע גם דרך חב"ד, אבל שם יש שאטל כל כמה שעות והמחיר כמעט דומה ... טיסה של כשעה, הגענו לקנקון בשדה רכשנו כרטיס באוטובוס של אדו ADO לפלאיה דה לקרמן נסיעה של כשעה.

האוטובוס מגיע לתחנה המרכזית והקטנה של פלאיה שנמצאת בשדרה 5 וההומה, המקום די קרוב למעבורת היוצאת לקוזומל בסמוך יש מוניות.

בפלאיה דה לקרמן יש שדרות שהם לרוחב ורחובות שהם לאורך, השדרות ארוכות מאוד. השדרה היפה וההומה 24/7 היא שדרה 5 עם חנויות רחוב ומזכרות, קניונים, הופעות, ברים, מסעדות,דיסקוטקים וכל מה שאתם צריכים בשביל ליהנות... בשדרה ה 10 תמצאו בנקים, בית חב"ד, משרדי נסיעות, מסעדות זולות, בתי הארחה, הוסטלים נחמדים וכו'

פליה דה לכרמן יקרה יותר ממקומות קודמים מבחינת מלון וטיולים

אם חשבנו לשהות בפלאיה שלושה ימים - מיד הבנו שזה המקום שנשהה בו כל הימים, ומכאן יצאנו לטיולים יומיים... היה כיף גדול!!!

משרד נסיעות וטיולים הכי מומלץ נמצא 2-4 חנויות מצד שמאל של בית חב"ד בשדרה ה 10 קרוב לרחוב 8 הנה הפרטים : Sebastian Moreno טלפון 521-984-150-1171 + או 521-984-198-0920+ מייל info@toursdelcarmen.com ha a , יש שם 2 גברים ארופים, אדיבים, תגידו שאתם קיבלתם המלצות מישראלים ותקבלו שרות מעולה! אם אתם צריכים כרטיס טיסה תזמינו מהם ברגע שאתם יודעים את תאריך. למה לפעמים לוקח כמה ימים.... הזמנו דרכם גם טיולים מקומיים והיה מעולה! בכלל אפשר להתייעץ איתם לגבי כל דבר שאתם זקוקים לו ...

לינה - הרחובות המרכזיים הומים מאוד בלילה, במלון קטן שהיינו לא היה איטום לרעש וגם לאור. לכן חשוב לבדוק ולקחת מלון ברחובות פחות הומים. ממליצה לברר במשרד הנסיעות. אם יודעים תאריכים מדוייקים אפשר לברר דרך פיני, ישראלי שמתגורר בפלאיה תבררו טלפון שלו בפייסבוק בדפים של מקסיקו

חב"ד - ערב חג כיפור וסוכות היה נהדר! בחברת יהודים מקומיים וגם תיירים שהגיעו מצרפת, ספרד וארצות הברית. האוכל די טעים, אנשים לבביים ביותר, אווירה נהדרת היה כיף גדול! חשוב לתרום כסף.

טיולים מומלצים שיצאנו מפלאיה :

יום 11 שייט מקסים להולבוש כולל ארוחת צהריים 75-80 $ חובה

יום 12 טיול נחמד לעתיקות טולום , ביקור בבית צאצאי שבט המאיה כולל ארוחת צהריים וסונטה מדהימה. בעתיקות יש אפשרות לרחצה בים לכן לכו עם בגד ים ומעל בגדים קלילים, המים נהדרים ואן בעיה להמשיך לטייל (המים לא כל כך מלוחים)

יום 13 - חופשי בפלאיה

יום 14 טיול עצמאי לקנקון ולאיסלה מוחרס. חוויה :) תכינו מראש כסף ממש קטן לאוטובוס המקומי ( קולקטיבו) התשלום הוא כמה אגורות שמשלמים לנהג ואין לו עודף!

איך מגיעים? תחנה מרכזית מפליה של אדו ADO נוסעים עם אוטובוס לתחנה מרכזית קנקון כרטיס 80 פזו לקנות בקופה במקום או יום לפני נסיעה של שעה. בתחנה מרכזית של קנקון יוצאים החוצה וחוצים את הכביש שם יש אוטובוס מקומי קולקטיבו מס' 6 - זה אוטובוס מקומי (חוויה ) עלות נסיעה 10 גרוש לפרי - מעבורת ( אפשר לקחת מונית אבל תפספסו את החוויה).

מעבורת מקנקון לאיסלה מוחרס הלוך חזור 300 פזו (כרטיס במקום). אפשרות נוספת שלדעתי עדיפה מעבורת מקנקון לאיסלה מוחרס ובחזור מעבורת למלונות בקנקון אומרים שהמקום יפה אבל לא היינו בו.

איסלה מוחרס אי קטן תסתובבו קצת ברגל ותשכירו מכונית קטנה ל 2-4 איש שלזיכרוני קוראים לה גולף ( אין צורך ברישיון או ביטוח) ומסתובבים באי הקטן.

חוזרים לתחנה מרכזית קנקון ומחוץ לתחנה לקחת שוב קולקטיבו לקניון - Laisla Cancun Mool , הדרך נחמדה, הקניון יפה, מיוחד ויקר . משם לקחנו בחזור את אותו מספר קולקטיבו אבל לכיוון השני וכל פעם שראינו מקום מעניין או חוף ים ירדנו מהאוטובוס הסתובבנו וכך עשינו עד שהגענו עם אותו קו קולקטיבו לתחנה מרכזית החווייתית :)

יש לזכור! אין מה לעשות בקנקון, האטרקציות הם בבתי מלון.

יום 15 שישי שייט לקוזומל וארוחת שישי חווייתית בחב"ד. (את המזוודות השארנו בשמירה במלון בפלאיה) כרטיס מוזל לשייט לקוזומל הלוך חזור (גם אם לא באותו היום) - בחב"ד פלאיה משלמים 100 פזו לאחד (תרומה) מקבלים מהם שובר הנחה ואתו הולכים לשדרה ה 5 קרוב לתחנת אוטובוס ADO יש דוכן שמוכרים כרטיסים למעבורת, מראים להם את השובר שקיבלתם מחב"ד ויש לכם הנחה משמעותית. את הכרטיסים שקניתם יש לשמור כי אחד ישמש בחזור.)

אומרים שבקוזומל הכי שמח שישי בחב"ד וזה נכון! על הבוקר הגענו ישר לחב"ד, ביררנו על מקום לינה אפשר ורצוי גם להזמין מראש לינה ללילה אחד. קוזומל יקרה קצת יותר מפלאיה מלון ללילה ברמה טובה 100$ לזוג.

בחב"ד קוזומל גם המליצו על ישראלית שמארגנת טיולים אבל צריך לעשות הכל זריז לפני השבת. אני הזמנתי דרכה יום שייט ושנורקל של כ 5 שעות , הם יוצאים בסביבות 12 בצהריים נותנים שנורקל תתארגנו עם אוכל ושתיה... מעבר לדגים קטנים לא ראינו כלום. עדיף לבדוק במשרדים אפשרות נוספת... ידידי שכר וספה וטייל בעיר.

לאחר שהתארגנו במלון הזמנו מונית ונסענו לחוף פרדייז מקום נחמד, המים לא היו נקיים. כסא עולה כסף - אלה אם מזמינים משהו לאכול... בקיצור כמו אצלנו. היינו כשעתיים וחזרנו להתכונן לארוחת ערב שבת

שבת בבוקר יצאנו לטיילת היפה ואכלנו ארוחת בוקר בחב"ד ולאחר מכן יצאנו לשייט...

בערב חזרנו למלוננו בפלאיה .