טיול של 21 יום נטו - עדיין בעריכה...

יצאנו 2 חברים בגילאי 60 , טיול עצמאי כולל הקרביים , ספטמבר-אוקטובר 2019

הקדמה – היינו מצויידים עם חומר שהודפס בארץ כולל תמונות כאשר על יד כל תמונה רשום שם המקום באנגלית. למה תמונות? אם תרצו לשאול על מקום מסוים תראו להם את התמונה זה יעזור לכם.

חייבים כרטיס סים - בררו בפייסבוק וקבלו מהם עצות הכי טובות לגבי סוג הכרטיס, חשוב לבדוק שהכרטיס תומך בפייסבוק, ווצפ, ג'ימייל וכו' . אנו רכשנו בסן קריסטובל על יד בית חב"ד. כל הטיולים הפנימיים מאושרים בווצף, כרטיסי טיסה עדיף שיהיו גם במייל שלכם.

מקסיקנים אנשים נחמדים, אדיבים, אין חשש להסתובב במקומות מרכזיים, כאשר אתם מצלמים אותם הציעו תשלום לפני צילום, תשלום של שקל + הם יצטלמו בחיוך.

טיסה למקסיקו סיטי עם אל איטליה דרך רומא. לא מומלץ! מטוסים ישנים , כסאות לא נוחות, אין מסך טלויזיה אישי. הגענו עייפים לשדה תעופה של מקסיקו סיטי .

כסף – בשדה תעופה יש 2 מקומות של change. אחד לפני שלוקחים את המזוודות והשער שלו נמוך, השני אחרי שלוקחים את המזוודות יוצאים לאולם נוסף והשער שם הרבה יותר טוב כלל - כסףפורטים רק עם דרכון ויש מקומות שצריך למלא טופס. פרטנו במקסיקו סיטי והקריבים ב change , סן קריסטובל אנו פרטנו בבנק 100$ = כ 18,000 פסו בהמשך הטיול הסכום ירד ל 16.500 פסו.

מוניות הזמנו דרך אחד האשנבים בטרמינל מסתבר שזו לימוזין המחיר 360 פסו לזוג – יקר מאוד, לא מומלץ! אפשר לקחת מונית מחוץ לשדה התעופה העלות למלון במרכז מקסיקו סיטי עולה 200 פסו. אם יש לכם הובר העלות זולה יותר. מונית בתוך העיר- לפני הנסיעה שאלנו עלות, אפשר ורצוי להוריד מחירים של מוניות ברוח טובה עם חיוך. כל מונית שתזמינו מהמלון העלות היא 200 פסו. אנו הזמנו מבתי מלון רק לשדה התעופה.

מקומות לינה - במקסיקו סיטי הזמנו דרך בוקינג מלון כ 400 מ' מהמרכז 800 פסו ללילה ללא ארוחת בוקר, מלון טוב. לגבי סן קריסטובל והקריבים אספר בהמשך...

סיור חינםצריך לקבוע מראש עם החברה דרך האינטרנט ( אנחנו הזמנו כבר מהארץ) , כנסו בגוגל לסיור חינם במקסיקו סיטי, צריך לתת טיפ כ 10 -5 $ מומלץ!

יום 1. הגענו בשעות הבוקר - צהריים התמקמנו במלון, מפות, הסברים ויצאנו לרחובות המרכזיים וההומים של עיר, מלא אנשים, תיירים, מקומיים, מיד התמזגנו בחגיגה המדהימה… הרבה מאוד שוטרים, אין חשש אבל צריך לשמור על החפצים שלכם.

מזג אוויר חמים, דרך הרחובות ההומים והיפים הגענו למרכז ולכיכר סוקאלו - זוקאלו והקתדרלה המטרופוליטנית הגדולה. תסתובבו, תחוו, תצטלמו, תהינו מהאווירה המדהימה... על יד הקתדרלה יש כמה דוכנים של אינפורמציה לתיירים, תיקחו מפות תבררו איפה יש משרד נסיעות ( כ 100 מטר משם) אם צריכים לקנות כרטיס טיסה זה המשרד היחיד שמצאנו :)

יצאנו לסיור חינמי שהוזמן מראש מהארץ , הזמנו למרכז ההסטורי , העיר העתיקה, הסיור יצא מהקתדרלה הגדולה וערך בערך כ 4 שעות , היה מושלם , רכשנו קצת כיוון וידע מקומי.

המדריכה הציע לנו לצאת איתם למחרת ליום טיול לפירמידות Teotihuacan זהו אתר ארכיאולגי מפורסם, נמצא במרחק של כ 40 ק"מ, הסיורים יוצאים פעמיים בשבוע האתר חשוף לשמש – אין כלל צל! עלות 600 פסו לאחד אבל בגלל שיצאנו איתם כבר לסיור הם הוזילו לנו ל 500 פסו המחיר כולל נסיעות באוטובוס/רכבת תחתית.

חשוב! אם אתם לא מבינים אנגלית או ספרדית טוב אין צורך לנסוע מאורגן, המדריכים מדברים אנגלית או ספרדית מהר ולא תבינו כלום. לכן ממליצה מאוד לנסוע באופן עצמאי! העלות ממש זולה יותר. צריך לנסוע לתחנה מרכזית כ 15 ד' ממרכז העיר ומשם יש אוטובוס לפירמידות כ 20 ד' צריך לקנות כרטיס בקופות.

בערב ראש השנה נסענו לבית חב"ד שנמצא מרחק נסיעה של כ 25 דקות. עצרנו מונית ברחוב עלות 60 פסו ( במלון ביקשו 200 פסו) . כדאי מאוד להזמין מקום לחב"ד כבר מהארץ, הגיעו אנשים ללא הזמנה וזה היה מאוד מביך... בחזור ביקשנו ממישהו מהמטיילים שיזמין לנו מונית.

יום גדוש, מהנה, וכן גם מעייף :)

יום 2. התאספנו בבוקר בשעה 8.00 ליציאה לפירמידות כ 12 מטיילים מכל העולם. נסיעה באוטובוס כ 15 ד' לתחנה מרכזית. בתחנה המרכזית המדריך קנה כרטיסים לאוטובוס שיוצא לפירמידות, נסיעה של 20 ד'.

כשחזרנו, הלכנו והזמנו ממשרד נסיעות כרטיסי טיסה לסאן קריסטובל 98$ . למחרת היינו צריכים לחזור למשרד ולקבל את האישור והכרטיס. חשוב! ללכת למשרד שמדברים טוב אנגלית !!!

יום 3. Zona Rosa והמוזאונים לקחנו את המפה וכרטיס נסיעה לרכבת שקיבלנו במלון , את הכרטיס מטעינים באשנב מאויש בקופת הרכבת, אפשרות נוספת להגיע לרכבת ולרכוש שם כרטיס ונסיעות ( דומה לרב קו ) . העלות ממש מגוחכת , הנסיעה יעילה, תחנות מסומנות לפי תמונות ולכן צלמו את המקום שממנו אתם נכנסים כדאי שתדעו לאן לחזור!!!

נסענו ברכבת עד ל Zona Rosa אזור יפה מלא בחניות, בתי קפה ומסעדות מכאן הלכנו ברגל דרך הרחוב הראשי והיפה ל פארק צ'פולטפק והמוזאונים הליכה של 30-50 ד'

הפרק גדול ויפה, ובו יש מבחר גדול של מוזאונים, כדאי להתעדכן בארץ לאן ללכת... מומלץ ללכת למוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה, מוזאון גדול ויפה, עלות כניסה כ 100 פסו (10שח).

חזרנו למקסיקו שנית בסוף הטיול

יום 4 . סן קריסטובל (2.10 )בבוקר טיסה של שעה לטוקסלה. כאן אני רוצה לייעץ לכם לשבת כל אחד בצד אחר של המטוס למה? בצד אחד לזיכרוני ימני רואים הרי געש למזלנו המטוס היה ריק ויכולנו להחליף מקומות. לאחר נחיתה, קנינו כרטיס לסן קריסטובל עם שאטל של חברת ADO עלות 200 ש"ח לאחד, נסיעה של כשעה מגיעים לטרמינל של סן קריסטובל משם לקחנו מונית למלון במרכז העיר עלות כ 40 פסו. חוויה שונה של מקום ... הגענו למלון שהוזמן דרך בוקינג לא מומלץ נשארנו לילה. למחרת עזבנו לאחר שהזמנו מקום במלון YU בהמלצת בית חבד hotel boutique טלפון 9671592066 המיקום מרכזי על יד בית חב"ד, אם תגיעו לחב"ד יכוונו אותכם. 600 פסו לחדר עם 2 מיטות גדולות או 500 פסו למיטה אחת (ללא ארוחות).

לדעתי, אפשר להגיע מהשדה ישר לחב"ד שנמצא במקום מרכזי ושם ללכת לחפש בסביבה מלון, חב"ד קרוב גם לבית של יגיל.

יום 5. הגענו לחב"ד כאן פגשנו את הרבנית והילדים שלהם 8 במספר בגילאי חצי שנה- 10 שנים, הילדים מסתובבים, מנקים, מבשלים, מגישים לנו, בעצם עושים הכל ... הרב שולט על כולם דרך מצלמות במעגל סגור :) תתנהגו יפה !

בחב"ד, קיבל אותנו בחור צעיר שמסר לנו אינפורמציה על טיולים, איפה לקנות סים, איפה יש מכבסה, איפה לפרוט $ - בבנק היה שער הכי טוב, איפה הבית של יגיל ( שנימצא על הכביש הראשי כ 100 מטר מהקתדרה הגדולה והמדהימה ) , מה יש לאכול בחב"ד וכו' , לכאן מגיעים מטיילים בכל הגילאים ניזונים אחד מהשני באינפורמציה הכי הכי עדכנית. כאן הרגשנו בבית :)

זה המקום גם לברר איך להגיע לגוואטמלה שהייתה בתאריך זה די גשומה ( 6 שעות נסיעה לא קלה). בהמשך הסתובבנו בעיר המדהימה...

תסתובבו חופשי בעיר המדהימה גם ביום וגם בלילה ללא חשש , יש המון הופעות רחוב בעיקר של אינדיאנים , יש שווקים יפים ... כיףףף!

יום 6 הצטרפנו לסיור של חברת פרי טורינג שיוצא כל יום בשעה 10 בבוקר ממרכז הרחבה של הכנסייה הגדולה ( אני חושבת שיוצא סיור נוסף מאוחר יותר). הם מבקשים טיפ של 10$, טיול מקסים בלעדיהם לא היינו מגיעים למקומות אלו! אין צורך להזמין מקום מראש, בערך כ 3 שעות.

בחזור הלכנו לבית של יגיל לברר על טיולים, גם כאן עזרו לנו אבל בקבלה היו קצת חסרי סבלנות... מי שעזר אלו הצעירים המדהימים שמתארחים במקום ונהנים. המליצו לנו על טיולים ... נעזרנו בהם די הרבה. לא לצאת לטיול דרך יגיל מפני שכולם שם צעירים ותרגישו לא בנוח!

טיולים אפשר לרכוש במשרדים הרבים המפוזרים בעיר.

שישי שבת אכלנו בחב"ד, הם דורשים לשלם מראש עבור הארוחות הטעימות...

יום 7 סיור כפרים על סוסים עייפים:) הזמנו דר חב"ד , בערך 3 שעות + שעה של המתנה בבוקר עד שיצאו, טיול נחמד אבל לא מומלץ. כדאי לברר בעוד סוכנויות על טיול זה ללא סוסים. בחזור תפס אותנו גשם שוטף ... חזרנו לארוחת צהריים בחב"ד שם פגשנו משפחות שהגיעו לבקר את הילדים שלהם ששהו במקסיקו וטיילו איתם. אחת הצעירות אמרה שחברים שלה מהבית של יגיל מארגנים וואנים לצאת למחרת למפלי צ'מפיון, אירגוןן פרטי חייבים להרשם ולשלם. כל מי שהיה במקום נירשם

ח ש ו ב ! כרטיס טיסה לקנקון או למקום אחר לקנות ברגע שאתם יודעים מתי רוצים לטוס. משרד נסיעות מצאנו לאחר שעות של חיפושים ברחוב מרכזי בגב של הקתדרלה. שבת עובדים עד הצהריים, ראשון לא עובדים, את הכרטיס מקבלים ביום המחרת... הם היפנו אותנו גם למשרד נוסף... עלות כרטיס לקנקון בשעות הבוקר כ 110$ של חברת ויוה. לא לרכוש כרטיס דרך האינטרנט זה לוקח המון זמן יקר וגם לא בטוח שיהיה לכם כרטיס ... אל תשתכנעו מהחברה הצעירים :) שנמצאים בסן קריסטובל חודשים ומשופעים בזמן... ( אנחנו הצלחנו להשיג דרך משרד כרטיס אחרי 3 ימים! )

יום 8 יצאנו בבוקר 4 וואנים של משפחות וצעירים ישראלים ליום כיף ... בדרך עצרנו בסופר לקנות אוכל למשך היום, יום מהנה של טבע, חברים עשו אומגה מעל המפלים יום מהנה ביותר...

יום 9 טיול מאורגן שהזמנו דרך מלון YU לטוקסטלה שכולל שייט tuxtla Gutierrez נסיעה של כשעה עד טוקסלה ושם פיזרו אותנו לסירות קטנות שייט די מהנה ומענייו של כמה שעות...

יום 10 ערב יום כיפור, טיסה לקנקון (8.10) דרך מלון YU הזמנו מונית לשדה תעופה, נסיעה של כשעה וחצי. אפשר לנסוע גם דרך חב"ד, אבל שם יש שאטל כל כמה שעות והמחיר כמעת דומה ... טיסה של כשעה, הגענו לקנקון ורכשנו כרטיס באוטובוס של אדו לפלאיה דה לקרמן נסיעה של כשעה.

האוטובוס מגיע לתחנה המרכזית והקטנה של פלאיה שנמצאת בשדרה 10 המרכזית וההומה בסמוך יש מוניות. המקום לינה שהזמנו דרך ישראלי בפייסבוק לא תאם לציפיות ולכן חיפשנו מקום לינה אחר, לאחר כשעתיים מעצבנות מצאנו מלון דירות בשדרה 10 קרוב לבית חב"ד ולמרכז . לפני החג הספקתי ללכת ולתרום כסף לארוחה.

ערב די מהנה בחב"ד בחברת יהודים מקומיים וגם תיירים שהגיעו מצרפת, ספרד וארצות הברית. האוכל די טעים, אנשים לבביים ביותר, אווירה נהדרת היה כיף גדול ופיצוי על השעות האחרונות...

בפלאיה יש שדרות שהם לרוחב ורחובות שהם לאורך, השדרות ארוכות מאוד. השדרה היפה וההומה 24/7 היא שדרה 5 עם חנויות, הופעות, ברים, דיסקוטקים וכל מה שאתם צריכים בשביל להנות...

אם חשבנו לשהות בפלאיה היקרה שלושה ימים - מיד הבנו שזה המקום שנשהה בו כל הימים, ומכאן יצאנו לטיולים יומיים...