שלום,
אני רוצה לשתף את קוראי האתר בטיול שעשינו ביולי 2013 באזור צפון איטליה.
אנחנו זוג הורים עם שתי בנות 15 ו-12. לטיול נסענו עם 2 זוגות נוספים כך שבסה"כ היינו: 3 משפחות, 6 הורים מבוגרים אחראים ו-9 ילדים (גילאים 7 עד 16). משחת גו'פי (אביטל ומרק), משפחת חיים ברק (ירב ולימור) ואנחנו (חגי ונעמה)
 ההכנה לטיול כללה קריאה מרובה של תוכן האתר "למטייל", חפירות בגוגל/ גוגל מפות והספר "המשפחה המטיילת" (חובה!!)
תודות ל: אתר המטייל, ספר "המשפחה המטיילת" של שולמית יפת-ביאליק ,ה-GPS שלנו, הפיצות פסטות לזניות והגלידות האדירות של איטליה. ותודה ענקית לכל ילדים : גיא, דנה, גלי, אלעד, רוני, תומר, ניצן ,תומר ועידו - שהיו כמו שהם ולא רבו יותר מדי

להלן בקצרה מסלול הטיול: יום שישי (DAY1): הגעה, התארגנות, סרמיונה
נחיתה בבוקר בוורונה, איסוף רכבים, נסיעה לבורוגאטו Valeggio Sul Mincio. תיכננו להיכנס ליקב אבל בפועל התברברנו בדרכים ולבסוף ויתרנו על היקב. העיירה יפייפיה ומהווה נחיתה וקליטה נעימה. בצהרים נסענו למלון - התאכסנו כל השבוע בדרום-מערב אגם גארדה ב- Le Terrazza Sul Lago - מלון בגודל בינוני, מצוין למשפחות, קרוב לכל המקומות - מומלץ. אחה"צ-ערב נסענו לסרמיונה (20 דק' מהמלון) אכלנו ארוחת ערב, גלידות בלי הבחנה (דירגנו אותם כהכי משובחות שאכלנו..). חזרנו למלון עייפים אך מרוצים.
 טיפים ותובנות מיום 1: קחו אותו באיזי. בד"כ עייפים מהנסיעות והטיסות, ל-GPS לוקח זמן התאקלמות (תדליקו אותו מיד עם הירידה מהמטוס כי לוקח לגולם איזה 1/2 שעה להתארגן על עצמו). גלידות בסרמיונהנוף בבורוגאטו
יום שבת (DAY2): יום סובב גארדה
 היום תוכנן ליום מרוכז סובב אגם גארדה. תיכננו מיליון מקומות אבל הספקנו רק חלק. להלן הפירוט: מהמלון נסענו צפונה (בצד המערבי של האגם) לעיירה Toscolano Maderno ושם עלינו עם הרכב למעבורת שחוצה את האגם ממזרח למערב לעיר בשם Torry De Banaco- ההפלגה על המעבורת = חוויה. אחרי כ-1/2 שעה הפלגה ירדנו מהמעבורת ונסענו לרכבל בהר מונטה-בלאדו במלצ'סינה. השעה הייתה כבר שתיים-עשרה בערך, לא היו תורים ברכבל, הראות הייתה מעולה, והיה מגניב להסתובב בין העננים בגובה 2,000 מ'.
ירדנו מההר אחרי כשהות של שעה והמשכנו בנסיעה צפונה (מהצד המזרחי של אגם גארדה) עד לאגם טאנו. אגם טאנו מדהים ביופיו, הילדים שחו, התפקנקנו, שהינו כשעתיים, ושמנו פעמנו חזרה דרומה והפעם מצידו המערבי של גארדה. בדרך תיכננו להכנס ללימונה, לסאלו, לריבה דל-גארדה ועוד. בפועל עצרנו בריבה דל-גארדה ,אכלנו ארוחת ערב, טיילנו קצת והיום הגיעה לסופו. נסענו ישירות למלון והגענו מותשים בשעה 23:00.
 טיפים ותובנות מיום 2: יש המון עיירות ואטרקציות סביב האגם. לא ניתן להספיק את כולם ! תכננו מסלול שיהווה מסגרת ותמרנו סביבו. היום שתיארתי להלן מאוד מומלץ. יצאנו מהמלון ב-09:00 וחזרנו כאמור ב-23:00. שטנו במעבורת, האכלנו ברבורים וברווזים, עלינו ברכבל לתצפית מדהימה, פיקניק באגם טאנו ועוד ועוד. שפע חוויות.
אגם טאנו

המבוגרים האחראיים

יום ראשון (DAY3): שוק, קניון, ארוחת אבירים
התחלנו את היום בשוק מקומי באחת העיירות הסמוכות בדרום אגם גארדה. השוק היה אכזבה - מזכיר את ראמלה-לוד ואפילו המחירים לא זולים. היה חם מאוד ושמנו פעמינו לקניון אל-לאונה הסמוך והמומלץ. היה אחלה. ממוזג, גדול, מסביר פנים ואפילו נפלנו על דילים וסיילים מטורפים. טוב לבנות - טוב לכולם (:
חזרנו למלון בצהריים, המבוגרים נחו קצת, הילדים היו בבריכה ובשעות הערב נסענו לארוחת אבירים - היה מעולה. חזרנו למלון בשעה 22:30 שוב - מותשים אך מרוצים.
 טיפים ותובנות מיום 3: שוק מקומי - אנחנו נחלנו אכזבה. קניון אל-לאונה - לכו. אחלה מקום ליום חם. וקצת שופינג באיטליה לא יהרוג אף אחד. ארוחת אבירים - יש הרבה ויכוחים בנושא אם ללכת או לא (הערב יקר יחסית 30 יורו לסועד), הארוחה כולל השואו נמשך כ 2-3 שעות (צריך להגיע ב-19:00 והאירוע מתחיל ב-19:30) במוזה הנכונה - ילדים תוססים שאוהבים רעש ובלאגן - אסור לפספס!! מתאים מאוד לגילאים 7-16. ייחשב לאחד הערבים המוצלחים.

שופינג באל-לאונה ITALY

סעודת אבירים
יום שני (DAY4): וונציה.
יצאנו מהמלון בשעה 08:30 ונסענו עם ברכב לעיר "מאסטרו" שם תיכננו להחנות את הרכב ליד תחנת רכבת או אוטובוס ואיתם לינוע עד וונציה. בפועל... הגענו ל"מאסטרו" ועצרנו לחלוץ עצמות ליד מלון בשם NOVOTEL. העצירה הסתברה כמבורכת (שימו לב טיפ מעולה מגיע..) נכנסנו לשרותים במלון ועל הדרך שאלנו בלובי איך להגיע לרכבת המקומית כדי להמשיך לוונציה. פקיד הקבלה המליץ להשאיר את הרכב בחניית המלון ומשם לקחת אוטובוס לוונציה. כך עשינו. הפקיד כנראה חשב שאנחנו אורחי מלון, לא שאלנו שאלות, ולא היה צורך לשלם עבור חנייה.
 בוונציה קנינו כרטיס נסיעות יומי בתחבורה ימית (18 יורו). היינו בכיכר מארקו, הפלגנו למורנו (האי עם עבודות ניפוח הזכוכית) היה חם והאי היה די מיותם, המשכנו לבוראנו (האי שידוע בשל בתיו הצבעוניים והססגוניים ובזכות עבודות התחרה שבמקום) אי זה היה מעניין ונחמד יותר לטעמינו. חזרנו לסאן מארקו, גשר האנחות, גשר ריאלטו, שיטוט בסמטאות, גלידה ו..הופ.. הגיע הערב, חזרה למלון פיפי ולישון. טיפים ותובנות מיום זה: היי.. הטיפ עם החניה שווה הכל.
כיכר סן מרקו וונציה

האי בוראנו הססגוני

גשר ריאלטו בוונציה
יום שלישי (DAY5): גארדלנד.
קמנו מאוחר, לקחנו את הבוקר באיזי אחרי היום העמוס בוונציה. הגענו לפארק בערך ב-12:30-13:00. זמן מצוין. אין פקקים, לא עמוס. זמן המתנה ממוצע למתקן היה 20 דקות. לא היה צורך בכרטיס אקספרס. נשארנו עד 22:30 בערך.
 טיפים ותובנות: לא לבוא ביום ראשון ולדעתנו לא כדאי לקום בשעה 07:00 כדי להספיק. היינו בשלושת רבעי היום המאוחר והיה מעולה. אם מחר צריך שוב גארדלנד - אנחנו באותה מתכונת.
חוגגים בגארדלנד

יום רביעי (DAY6): דולמיטים.
יצאנו מוקדם (בערך 08:30) ונסענו צפונה דרך הכבישים המהירים (ידידנו ה-GPS מכיר הכל). תיכננו המון לאותו יום (בתכנון: נסיעה לפינזולו, משם קאריסולו, משם לשמורת ואל-די ג'נובה - מפלי נארדיס מפל לאראס, אגם מולבנו ועוד עוד...) תכנון וביצוע לחוד. אחרי שעה וחצי נסיעה כבר עצרנו לפקניק ראשון כולנו נפעמים מההרים והנוף, התברברנו בדרכים ובהרים, עצרנו לצילומים והתענגנו מפסגות ההרים ומהנוף. נסענו לאגם טובל שם התמקמנו והתפקנקנו ומשם נסענו לעיירה מולבאנו ולאגם מולבאנו. נשמע קצרצר אבל כבר הגיע 19:30 ושמנו פעמינו חזרה לכוון המלון שבדרום אגם גארדה. בדרך עצרנו בעיר "לציזה" - עיר שמזכירה את סרמיונה למרות שהיא פחות מוכרת ממנה.
 טיפים ותובנות: יום גדוש מאוד , הרבה נסיעות, היידי בת-ההרים סטייל, הרבה צילומים לאינסטגרם, קחו נשימה ארוכה וצפו לאוויר פסגות. הסלול שעשינו מעולה למי ששוהה באזור גארדה וחוזר לשם באותו יום.

אגם טובל דולמיטים

אגם מולבאנו
יום חמישי (DAY7): דזנצאנו + ורונה. חזרה לארץ
עשינו צ'ק אאוט בבוקר ונסענו לעיירה דזנצאנו. טיילנו קצת בעיירה - החנויות נסגרות בשעה 13:00 ונהיה משעמם. השכרנו סירות מנוע קטנות במקום (אין צורך ברשיון או ליווי ) . 60יורו לשעה. לא זול, אבל היה מגניב. שטנו לבד באגם על speedboat עד סרמיונה וחזרנו למעגן.
 המשכנו לוורונה, חנינו במרכז ועשינו סיבוב רגלי: ארנה, רומאו וגו'ליה, גלידה וחזרה לרכב ולשדה התעופה. המראה לארץ בשעה 22:00.