9 ימים בצפון יוון- סלוניקי, צומרקה, יואנינה ומטאורה

קצת על ההחלטה לטוס בתקופת הקורונה- בדיוק מתחילים לצאת מהסגר השני ואפשר לטוס שוב למעט מאוד יעדים, ללא חובת בידוד בהלוך או בחזור (סרביה, יוון ובולגריה). אחרי שני סגרים, אנחנו כבר חנוקים וחייבים להשתחרר קצת איפה שהוא כי התיירות בארץ עדיין ישנה. אחרי שאמא שלי הסכימה לשמור על הקטנה ועודדה אותי למצוא טיסה ומהר כי אין לדעת מה יהיה ואיך העניינים יתגלגלו, החלטנו שאנחנו עפים מפה. ההתלבטות העיקרית הייתה בין יוון לסרביה- ליוון היה צריך מלא טפסים ובירוקרטיה ולסרביה אפילו לא היה צריך בדיקת קורונה אז התחלתי לחפש טיסה לסרביה, המחירים לא היו זולים במיוחד ואז במחשבה שניה החלטנו לרדת מזה כי לעלות על מטוס כאשר אין חובת בדיקת קורונה זה לא כדאי.

התחלתי לעשות שיעורי בית על יוון, את יוון כולנו מכירים: חופים מדהימים, אוכל טוב ומלונות הכל כלול. אבל סוף עונה, וכבר קר (אמצע אוקטובר) ובנוסף לכל גם קורונה.. אז לאן טסים?

אחרי שוטטות באינסטגרם נחשפתי למטאורה, ונזכרתי שפעם שמעתי על צפון יוון שהיא מהממת ומצאתי מהר טיסה לסלוניקי (הדרך הכי קרובה להגיע למטאורה) יחסית זולה, 400$ לזוג.

אחרי שסגרתי טיסה התחלתי לארגן את הטיול ואז התבהרו לי כמה דברים:

1. במטאורה אין מה לעשות יותר מלילה אחד (ויש לי 8 לילות..)

2. צומרקה וזגורי הם בין האזורים היפים שיש, ואם כבר מגיעים לצפון יוון אז זה חובה!

3. שמעתי על איזה מלון שאני חייבת להיות בו שנקרא anavasi hotel אז די תכננתי את הטיול סביבו. (כי לא היה מקום מתי שרציתי)

4. בדיאבד הייתי צריכה לנחות ביואנינה כי היא יותר קרובה לצומרקה ועל סלוניקי הייתי מוותרת בכיף (אני לא חולת קניות אז הבנתם למה..)

המסלול שלנו: נחתנו בסלוניקי ויום למחרת נסענו 5 שעות למלון שרציתי בצומרקה, אחרי 2 לילות נסענו ליואנינה (שעה וחצי נסיעה), שם שהינו גם 2 לילות ואז נסענו למטאורה (כמעט שעתיים נסיעה) ללילה אחד וחזרה לסלוניקי (3 שעות נסיעה).

סלוניקי- לילה ראשון

יום 1- נחתנו בסלוניקי בצהריים ושכרנו רכב דרך אופרן.

*טיפ: בשדה יש וויפי חינם אז כדאי כבר בשדה לפני שלוקחים את האוטו להוריד את המפה דרך גוגל מפס למלון שאתם נוסעים אם אין לכם סים.

הגענו למלון שנמצא 20 דקות מהשדה לשהות של לילה אחד (לא במרכז סלוניקי). ישנו ב Golden star city resort.

המלון נחמד לא יותר. יש חניה חינם צמודה לו והוא יושב על הים, מרוחק ממרכז העיר, דרומה משדה התעופה בעוד שמרכז העיר נמצאת צפונה מהשדה.

ליד המלון טיילת נחמדה עם מסעדות וברים אבל הגענו בסוף העונה וגם תקופת קורונה, אז היה די ריק, אך עדיין נהנינו מאוכל מצוין במסעדה ממש ליד המלון בצד ימין על הים.

בערב ישבנו בפאב נחמד על הטיילת וחזרנו לחדר לישון ולאסוף כוחות לנסיעה למחרת, המיטה הייתה סופר נוחה בחדר עם מרפסת על הים.

יום 2 חמישי

ארוחת הבוקר במלון הייתה בסדר, קצת מעצבן שהעובדים צריכים להגיש את האוכל אבל אין מה לעשות זה חלק מהעניין בטיול בזמן קורונה..

ויצאנו לדרך!

4 שעות בהם הנוף משתנה ונעשה הררי וירוק כמובן שעשינו עצירות בכל מיני ספוטים מהממים בדרך והגענו לצומרקה למלון anavasi.

צומרקה- 2 לילות

איזה כיף שלא וויתרתי ובכל זאת מצאתי שם מקום, למרות שלא היה בתאריכים שרציתי, היה שווה המלון יושב על נוף משגע.

הכי כדאי לקחת את החדר הזוגי ולא את הסוויטה כי המרפסת שלו פונה להרים המהממים וזה פשוט כיף לפתוח את העיניים לנוף שכזה.

דינה המקסימה בעלת המקום, קיבלה אותנו בחום והסבירה לנו בדיוק מה כדאי לנו לעשות ואיפה לטייל יום למחרת.

אכלנו ארוחת ערב נהדרת במסעדה בכפר שליד המלון שדינה המליצה לנו, סטייק וצלעות כבש. וחזרנו לישון בכל זאת זה היה יום של נסיעה ארוכה.

יום 3 שישי

בבוקר קמנו לארוחת בוקר טעימה, לי תמיד חסר בחול את הגבינה למריחה, לא בכל המקומות יש פילדלפיה אז כאן יש, וגם יכינו לכם איזה ביצים שתרצו, ירקות לחמים ועוד. לשבת לקפה מול הנוף הזה לא צריך יותר כלום.

אחרי ארוחת הבוקר התארגנו ויצאנו לטייל קצת

• התחנה הראשונה הייתה מנזר בתוך הר הנקרא Kipinas monastry, מקום מאוד יפה ששווה ביקור, תעלו עד למעלה. אם הדלת נעולה בקרבת מקום יש מפתח, צריך לשאול שם את המקומיים, שאנחנו היינו הדלת הייתה פתוחה.

• והמשכנו לתחנה הבאה לקויאסה. נורא התלהבתי כי הבנתי מדינה שהגשר שרציתי לראות נמצא שם (הוא לא..) ובטעות טיפסנו על איזה הר שעתיים שלא הוביל לשום מקום.. ירדנו חזרה והלכנו לכיוון בית הקפה (שהיה סגור) שם יש מפלים מהממים ואם ממשיכים עוד קצת פנימה מבית הקפה יש מפל ואגם (אנחנו פספסנו אותו)

• המשכנו לכיוון הכפר kalarites ששווה ביקור אבל הכל היה סגור ולא הייתה נפש חיה ברחוב והאמת הייתי ממש רעבה אז לא חקרתי ונכנסתי ממש פנימה, המשכנו לכפר הבא.

• ולבסוף

הגענו למסעדת stavraetos ב sirako

אכלנו בשר  וספגטי עם כדורי בשר היה טעים וחזרנו למלון בערך שעה נסיעה חזור, אחרי שעשינו עיקוף של החיים.

בדרך קנינו במכולת יין, ענבים וגבינה לחדר והלכנו לישון.

יום 4 שבת

זה הזמן להתחיל להיפרד מהמלון המהמם שלנו, ועוזבים ליואנינה. על הדרך עשינו רפטינג אצל אכילס שממש שולט שם ובאמת אין מי שלא מכיר אותו.

*טיפ: תבקשו להיפגש בנקודת הסיום של הרפטינג.

אז בדרך מצומרקה ליואנינה חנינו את הרכב בנקודת הסיום של הרפטינג, יש שם שירותים ותאי הלבשה מסודרים להחליף  לחליפה שהם סיפקו (כולל נעליים). את בגדי ההחלפה השארנו באוטו ומשם לקחו אותנו לתחילת המסלול, נסיעה של חצי שעה בערך אולי קצת יותר, על הדרך אספנו עוד אנשים שחיכו במקום אחר (והתבאסו שלא חנו כבר בסוף המסלול).

המסלול מרהיב ביופיו, אין ראפידים קשים מידי בעונה הזו של השנה. גג level 3 בדיוק ההבדל בין כיף לאתגרי. אבל רוב המסלול רגוע. בדרך עושים עצירה במפל מהמם, עוברים דרך קניון שם הזרימה קצת יותר חזקה ומסיימים בגשר שחיפשתי כל הטיול 😆 plaka brige.

יואנינה- 2 לילות

עשינו צ'ק אין במלון מטרופוליס שנמצא ממש במרכז, הבעיה היא שממש רועש בחדרים. נתנו לנו חדר בקומה הראשונה ואחרי הלילה הראשון החלפנו חדר לקומה השלישית, גם המיטה לא הייתה נוחה במיוחד. אבל ארוחת והמיקום פצצה!

*טיפ: אני סגרתי מהארץ את הלילות הראשונים ואז משם סגרתי מלון יום לפני.

יום 5

אמנם יואנינה היא עיר אבל לגמרי מרגישה כמו עיירה. היא יושבת על אגם מהמם וברקע הרים. יש בה המון מסעדות, ברים ובתי קפה. אהבתי את תרבות הקפה שלהם , קודם כל יש את כל סוגי הקפה שיש, וכולם שם שותים מקיאטו קר שזה בעצם הקפה קר שלהם (אספרסו עם קצף, מים וקוביות קרח). ודבר שני ראיתי המון אנשים שפשוט יושבים ושותים קפה, רק קפה. ויש מסעדות שעד שעה מסויימת מגישות רק קפה ושתייה קלה. מהצד החיים שלהם נראים מה זה רגועים, כל היום יושבים במסעדות והכל באיזי, אף אחד לא ממהר לשום מקום.

בקיצור התאהבתי בוויב של יואנינה, היה מתאים לי לגור במקום כזה.

ביום החמישי עשינו יום טיול לכיוון oxya לתצפית על רכס הויקוס שהוא הרכס הכי עמוק בעולם! בדרך עצרנו בעוד 2 נקודות של גשרים עתיקים וישבנו לקפה ומתוקים בכפר מקסים, בכלל כל הכפרים שלהם כאלה קסומים כאילו עצר שם הזמן מלפני 100 שנה בערך.

נקודת התצפית הייתה מדהימה! ואז התחיל לרדת גשם אז חתחנו כבר חזרה ליואנינה, שבאותו היום הכל היה סגור כי היה להם שם איזה חג.. נחנו קצת והלכנו לאכול. מצאנו מסעדה איטלקית טעימה שנקראת il pazzo, הזמנו פסטה פסטו אחת הטעימות שאכלתי בחיים וכמובן פיצה (לבצק שלה היה טעם כמו של לאפה אבל בקטע טוב).

יותר מאוחר ישבנו בבר נחמד על האגם.

יום 6

לפני שעזבנו את יואנינה, עשינו סיבוב קניות קצר במרכז הקניות שלהם, לא זול, אבל כיף יש שם את כל הרשתות והמותגים המובילים. ומשם נסענו למטאורה 🤩

מטאורה- לילה אחד

הגענו למטאורה אחרי שעתיים בערך, עשינו צק אין במלון המהמם שלנו (שידרגנו לחדר עם מרפסת ונוף) hotel meteora ממנו רואים את הנוף של מטאורה, ולקום לדבר הזה בבוקר פשוט שווה הכל.

ונסענו מהר כדי להספיק להגיע ל 2 נקודות התצפית הפנורמיות של מטאורה בשקיעה, הנוף פשוט עוצר נשימה. ובערב התלבטנו לאן ללכת כי לא הייתה לי המלצה מיוחדת, ונכנסנו לפנליניון, היה טעים והמלצר שלנו דימיטריס נתן לנו תחושה של בית עם העברית שלו.

יום למחרת אחרי ארוחת הבוקר עשינו צק אווט ועשינו סיבוב נוסף במטאורה הפעם נכנסנו לאחד המנזרים, כי אמרו לי שאני חייבת (לא הייתי חייבת,  זה נחמד אבל לא יותר). ונסענו לסלוניקי 3 שעות נסיעה.

סלוניקי- 2 לילות אחרונים

הפעם החלטנו להתמקם במרכז העיר על הים, אז ישנו באלקטרה (לא היו לנו יותר מידי ברירות כי לא הזמנו מקום מראש) לטעמי מלון פלצני, חדרים קטנים וסתם יקר מה שכן, ארוחת בוקר מעולה בקומה השביעית המתצפתת על הים. והמלון נמצא בדיוק במרכז שזה מעולה לסיים את הטיול עם יום קניות (רק חבל שביום הזה הכל היה סגור כי היה חג).

*טיפ: לפני נסיעה להסתכל אם יש במקום אליו אתם טסים חג/חופש.

אמנם המסעדות היו פתוחות אבל אחרי ארוחת בוקר כזו אי אפשר לדחוף כלום עד הערב, אז בינתיים עשיתי מסאז במלון (לטעמי סתם יקר אפשר לעשות בחוץ, אני לא מצאתי כי הכל היה סגור)