סיימנו מסע רגוע בסוף יולי-תחילת אוגוסט בין ארבעה מוקדים מרכזיים: בארי, חוף אמלפי, העיירה קסטלמצאנו וחצי האי גרגאנו. שני האזורים האחרונים פחות מוכרים לישראלים וזה חלק מהקסם שבהם. מדובר באזורים לחובבי ים וטבע. אם אינכם כאלו, חבל על הזמן והכסף, שכן אלו האטרקציות היחודיות לאיזור.

כמה הערות כלליות: דרום איטליה עניה ופשוטה יותר ביחס לצפון, לרומא לטוסקנה ואזורים אחרים. הנוף האורבאני והאנושי- בהתאמה. היא גם חמה. בעונה הזו- יותר מבארץ (יותר שעות שמש).

למי שמכיר ואוהב את אירופה, מציע לקחת בערבון מוגבל המלצות על עיירה ציורית, עיר מדהימה וכיוב'. יש עיירות חביבות ואפילו ציוריות, אבל יש מעט מה לעשות בהן, הן בפני עצמן לא שוות את המאמץ, ודאי לא בעונת הקיץ החמה והעמוסה.

האוכל פשוט גם הוא. גולת הכותרת שלו: מאכלי ים וכמובן- פיצות ופסטה. אם השילוב הזה לא מתאים, או אם יש גבול ליכולת להסתמך על פיצה ופסטה, חשבו מסלול מחדש...

מה כן- שילוב של עיירות, ערי החוף, אוכל טוב וים, הרבה ים! אם מדבר אליכם, זה עומד להיות אחד ה-טיולים של חייכם...

רכב- קחו רכב קטן. לא המקום לשדרג ל ב.מ.וו...

לינה- היינו זוג+2. לנו בדירות או מלונות דירות עם מטבח, בשל חוסר רצון להתפשר על ארוחת בוקר עם הרבה ירקות ופה ושם גם ארוחות על בסיס סופר מקומי. לינה עלתה בין 120-200 יורו ללילה. כשבקצה העליון של הסקאלה מלונות דירות עם בריכה במיקום מרכזי. הזמנו בעיקר דרך בוקינג (או airbnb). שווה לנסות גם פניה ישירות לבעלים, אחרי שראיתם בבוקינג המלצות ופרוט.

בארי- עיר מתוקה לסיבוב של עד כמה שעות ספורות. מומלץ לחנות באיזור murat לטייל לאורך המדרחוב עד לעיר העתיקה ולהכנס לסמטאות עד הנמל וחזרה. מסעדה מומלצת מאוד - גירוסטריה יאניס. כן יוונית. לא בושה לאכול יווני באיטליה... http://www.gyrosteriayannis.com/

כחצי שעה מדרום לבארי, חוף polignano a mare. מרהיב! חובה! לבוא מוקדם בבוקר. מומלץ לשלב טיול בסמטאות העירה.

כל הערים שסביב בארי: לצ'ה, אלטמורה, מטרה: בזבוז זמן. קחו יומיים בעכו ויפו העתיקה, עדיף. ודאי בחום של הקיץ בדרום איטליה. שמרו את הזמן היקר לפנינים האמיתיות או לעוד קצת בטן גב בים.

Castelmezzano- עצירה חובה בדרך בין בארי לנאפולי/אמלפי. שווה גם נסיעה רק בשבילה. סביבה מסלולי טיול יפים(אך לא קלים, הרבה טיפוס ועליות). הכפר בנוי על שפיצים יחודיים בהרי האפנינים. אזור הקרוי dolomiti lucane. כל כך יפה שקשה לתפוס. מומלץ בחום להעביר בה לילה, יש בה מסעדות טובות והיא מוארת בצורה מרשימה ביותר. בכפר אטרקציה יחודית- אומגה אדירה בין שתי פסגות הרים במחיר סביר מאוד! https://www.volodellangelo.com/index.asp

חוף אמלפי- נכתב רבות. הערתי העיקרית, רק עם רכב. הנסיעה נוחה וחניות ישנן. לעיתים יקרות. נוחות עולה כסף. התעלמו מהמלצות להגיע בתחבורה ציבורית כדי לחסוך. הן טובות בערך כמו המלצה לנסוע לחוף בת-ים במקום לאמלפי כי זול וקרוב יותר... הגעתם עד כאן, תכינו כסף לחניות יקרות או נסו להגיע למקומות מוקדם בבוקר ולתפוס חניות זולות ואף בחינם. אנחנו מצאנו חניה חינם (יומיים רצוף) בחוף marina di praia וממנו לקחנו taxi boat ואוטובוס לפוזיטאנו וחזרה. החוף של מרינה די פראיה מקסים בפני עצמו, מרחק הליכה מחוף מרהיב נוסף- fiordo di furore המפורסם. ועוד שתי מילים- פוזיטאנו! חובה! להסתובב בה, לשחות בחוף. לקחת סירה ולצפות בה מהים. אליה- לא להכנס ברכב. סירה או אוטובוס. חוץ מהחוף המרכזי, יש חוף שקט במרחק הליכה קצרה ממנו עם מקלחון ומסעדה חביבה ביותר ולא יקרה- ristorante la marinella. הכניסה לחוף חופשית

אנחנו לנו 3 לילות ברוולו. כפר מרהיב. בקיץ מתקיים בכפר פסטיבל מוזיקה קלאסית ויש פסטיבל לכבוד הפטרון של הכפר (san pantaleone) עם תהלוכה בלתי נתפסת של תזמורות ומופע זיקוקים מרהיב של חצי שעה. אנשי הכפר בוכים שרים תפילות וכו. הופתענו וגם בדיעבד לא ראיתי לזה פרסום. בדקו טוב טוב אם יש כשאתם שם. מדהים!! וילה רופולו ברכז רוולו- (vila rufolo) חובה! מומלץ בערב וקרוב לשקיעה. לא יותר משעה אך שווה את הכסף. ליד הכניסה לאתר יש בוטקה - בררו על אטרקציות בכפר.

נאפולי- האוכל בה ליגה מעל כל מקום אחר!! וזול. רק בשביל האוכל שווה להגיע ולהעביר בה לילה. ויה טולדו, הסמטאות סביבו, גלריה אומברטו- חובה. רדו עד הכיכר בקצה ויה טולדו. אנחנו חנינו בחניון סמוך לויה טולדו. השארנו מפתחות ואת כל הציוד ברכב. ככה נהוג פה. אין מה לדאוג. 5 יורו לשעה.

חצי האי גרגאנו- מדהים מדהים מדהים!!! אזור לא מיושב עם חופים מדהימים. לנופש רגוע. אין צורך לחקור את כל חצי האי. ממליץ להסתפק בהתמקמות בmattinata. להגיע לחוף vignanotica המרהיב. סעו עד החניון האחרון. 10 יורו חניה ליום שלם. מומלץ לשכור קיאקים ולהפליג לאחד המפרצים מצפון ויש לכם חוף פרטי. אפשר לעשות את זה גם עם מזרוני ים, אם הים רגוע. החוף נמצא בצל של מצוקי הגיר המרהיבים. מעליכם עצי אורן. יש הרבה צל, שקט, ים טורקיז. לא צריך שמשיות וכסאות. תהנו! 2 מלון דירות סמוך ומומלץ- https://www.montelci.com/#. בהתכתבות ישירה מולו תקבלו מחיר זול יותר